Oralgen

Sublivac (3 meningen)
Purethal (1 mening)

26-06-2018

Allergie

Ik had vanaf de vroege middelbare school chronische allergieaanvallen (huisstofmijt en gras- en boompollen) - tegen de tijd dat ik 14 was miste ik elke maand wel een dag school vanwege een allergische aanval (tranende ogen; constant neussnuiten; hoesten; enorme vermoeidheid). Ik De huisarts schreef mij deze kuur voor, en na een aantal lichte tot sterke reacties tijdens [lees meer...]de begin- en opbouwfase (logisch, het blijft immunotherapie) werd het langzaamaan beter. Uiteindelijk, na ongeveer 3 jaar gebruik ben ik ermee gestopt. Ik heb sindsdien (11 jaar geleden) letterlijk niet één soortgelijke allergische aanval meer ondervonden. Ik word omringd door collega's op kantoor die elk jaar aan hooikoorts lijden en merk zelf niets. Alleen in zeer stoffige kamers voel ik nog wel eens een kriebel maar vergeleken met vroeger is het te verwaarlozen. Kortom - echt bijzonder tevreden over Oralgen.
28-04-2015

Allergie

Ik heb drie jaar oralgen druppels en pillen tegen huisstofmijt- en grasallergie gebruikt (zeer prijzig), na de driejarige kuur vroeg ik de arts of er niet gecontroleerd moest worden of ik er vanaf was. Dit was niet nodig zei de man, vreemd gezien de kosten van zo'n dure kuur. Ik heb toch voor een bloedonderzoek gevraagd en gedaan en ben nog net zo allergisch als drie jaar [lees meer...]geleden (volgens mij nogal een duur placebo). Het argument wat steeds te horen is dat ik het toch niet hoef te betalen (behalve de eigen bijdrage, of dat geen geld is!). Zo wordt de zorg steeds duurder, let wel met de hulp van de Huisarts in mijn geval.
24-04-2015

23-06-2013

Allergie

Extreem slechte ervaringen gemaakt met deze medicijn en fabrikant ervan. De KNO praktijk in Hilversum kwam er ook niet goed van af. Oorspronkelijke klachten waren helemaal geen standaard allergieklachten, ik kreeg alleen slecht lucht door mijn neus. Daarvoor werd ik alsnog naar de allergietest gestuurd en die was positief (niet verrassend, ik heb hooikoorts sinds een jaar [lees meer...]of 20, maar ondertussen zo mild, dat ik geen medicijnen gebruik). Wat bijzonder kwalijk is: de allergieconsulenten in deze privépraktijk in Hilversum(zoals in vele anderen) staat op de loonlijst van het medicijnenbedrijf (nu ALK, vroeger Fornix). Deze werkwijze is misschien legaal, maar de patiënt wordt niet ingelicht en er is geen sprake van alternatieve medicijnen tav het Oralgen merk. = onethisch op alle fronten! Hiervoor kwamen ze al eerder op TV (beetje googlen en je vindt een Netwerk uitzending van jaren terug). Ik ben na 1.5 jaar gestopt met Oralgen en ook Grazax pillen tegen graspollen omdat: A.) er was geen enkele verbetering te voelen B.) ik was erg kwaad over de consulente die de bijwerkingen (vermoeidheid bij mij) niet serieus nam en C.) (zoals eerder omschreven) werd uit het niets een verdriedubbeling van de dosis voorgeschreven. Ondanks dat ik een verhoging afleende, schreef de consulente het recept tot twee keer toe voor de driedubbele dosis uit en stuurde ze het direct naar de Apotheek. M.i. kwam de arts hier niet eens bij kijken. Toen ik de verantwoordelijke arts hiermee later confronteerde trok hij ook maar de schouders omhoog en vond het niet de moeite waard om een eigen mening te hebben. De opzet lijkt mij gewoon een geval van fraude aan de verzekering (het gaat hier immers om jaarlijkse kosten van ~2000,- € per jaar versus 6000,- € per patiënt), met als gedupeerde de patiënt die waarschijnlijk te veel medicijn slikt zonder baten, maar alle risico's op bijwerkingen inbegrepen. De Verzekering is ingelicht en volgens hen is het de Inspectie voor de Gezondheidszorg een onderzoek begonnen. Tip: niet doen en niet bij een "allergie-consulente" komen.
01-06-2013

Allergie

Ik ben in Nov.2004 met twee soorten dr.van Oralgen.Ik schreef op de kalender welke dag ik welke druppels moest innemen.De eerst drie jaar merkte ik nog niet zoveel van de werking als het hooikoorts tijd was.Maar de jaren erna ging het steeds beter en in Nov.2010 ben ik ermee gestopt. Ik heb sinds die tijd geen last meer van jeukende ogen,lopende neus,nies buien,benauwd zi[lees meer...]jn en ik kan weer door mijn neus ademhalen.Ik ben heel blij dat ik deze medicijnen heb gebruikt en dat ik sinds 2010 geen hooikoorts medicijnen meer hoef te gebruiken.Nadat ik gestopt ben,heb ik mijn bloed laten testen op alergie maar de uitslag van de test was nog het zelfde als voor het gebruik van Oralgen.maar ik heb geen last meer en dat vind ik belangrijker.Ik ben dus heel erg tevreden.
09-05-2013

Allergie

vanaf mijn tiende had ik zeer veel last van hooikoorts. De lente en zomer waren ellendig. Onbezorgd buiten zijn was er niet bij. Ik heb 6 jaar Oralgen gebruikt en merkte in de loop van de tijd dat mijn klachten ieder ietwat verminderden. In 2010 vond ik het tijd om te stoppen en ik heb de afgelopen jaren vrijwel geel last meer gehad! Zelfs vrienden valt het op, want di[lees meer...]e zagen me altijd snotteren, niezen, met jeukogen etc..... Ik ben zeer tevreden over Oralgen!
14-04-2013

Huisstofallergie

Ik gebruik Oralgen huisstofmijt nu ruim 2 jaar. Voor de klachten zelf gebruik ik xyzal en Flixonase Nasule drops, de laatste ben ik gelijk met de start van Oralgen gaan gebruiken en dat geeft heel veel verlichting. Na een jaar gebruik van Oralgen dacht ik wellicht een lichte vermindering van de klachten waar te nemen, echter inmiddels heb ik dat gevoel niet meer. Innam[lees meer...]e van de druppels is zeer eenvoudig. Na de wenningsperiode waarin er een wat brandend gevoel was, zou ik het typeren als niet belastend. De enige nadelen die ik zou kunnen noemen zijn dat je eraan moet denken en je tijdens de minuut onder de tong houden niet kunt praten. Sinds juni 2012 gebruik ik op advies van allergie consulent Oralgen dagelijks 20 druppels. Op mijn vraag waarom de verhoogde dosering, was het antwoord: voortschrijdend inzicht. Echter van deze verhoogde dosering is nergens iets terug te vinden. Niet in de bijsluiter als ook niet op het internet. Ik zal deze week proberen meer duidelijkheid te krijgen over dit voorschreidend inzicht, en de bevindingen in dit forum publiceren.
05-04-2013

Allergie

Ik heb de medicijnen netjes volgens recept gebruikt. De eerste 2 jaar ging het prima met de allergie; geen last. Maar de laatste jaren gaat het alleen maar slechter, en ben ik weer op de gewone medijnen aangewezen. Mijn boompollenallergie is in alle hevigheid weer tevoorschijn gekomen. Dus mijn ervaring is dat het allemaal loze energie is geweest. Ik hoop dat anderen er b[lees meer...]eter bij gebaat zijn.
27-12-2012

Huisstofallergie

Oralgen huisstofmijt en gras- en boompollen gebruik ik nu alweer ruim 4 jaar, de klachten lijken wat te zijn verminderd maar nog niet zoveel als ik had gehoopt. Ik overweeg om ermee te stoppen, lijkt me heerlijk om ipv 4 dagen gewoon geen enkele dag meer druppels te hoeven slikken. Mijn nacontrole en evaluatie bij de huisarts is erg slecht.
06-09-2012

Huisstofallergie

Ik gebruik nu al een aantal jaren oralgen Huismijtdruppels. Ik ben erg tevreden over het resultaat. Geen loopneus, jeukende ogen en niesaanvallen meer. Geen holteontstekeningen meer. Gebruikte elke dag pufjes voor mijn luchtwegen en allergiedruppels. Sinds 1 jaar gebruik ik deze medicijnen allemaal niet meer. Heb ook gelezen dat de volgens de studie het medicijn niet zou h[lees meer...]elpen, maar ik heb er erg veel baat bij. ben inmiddels ook gestart met graspollen en katten. Inderdaad is het gebruik van de medicijnen niet handig. Soms ben ik al aan mijn ontbijt bezig en kan ze dan niet meer innemen. Ik raad het in ieder geval ook anderen aan.De flesjes zijn duur maar het is voor maximaal 5 jaar en alle luchtwegmedicatie en allergiemedicijnen kosten op termijn meer en je zit je hele leven er aan vast. Ik hoop straks overal van af te zijn.
25-06-2012

Hooikoorts

Ik gebruik het middel oralgen (druppels) nu 3 jaar en ik merk nu pas dat de klachten sterk minder zijn. Ik kan nu naar buiten zonder het slikken van medicijnen. Ik heb alleen nog last van jeukerige ogen en af en toe een niesje. Bijwerkingen: last van verergerde klachten tijdens de dagen dat ik de druppels neem (wat logisch is). Ik wil binnenkort een test laten doen om te k[lees meer...]ijken of mijn allergie ook daadwerkelijk minder is. Nadelen zijn: duur (300 euro per 2 maanden) en je moet zeer regelmatig de druppels nemen (hoe regelmatiger, hoe beter het middel schijnt te werken). Ik heb een soort kalender gemaakt voor mezelf zodat ik het niet vergeet. Conlusie: Alleen geschikt voor volhouders (je moet het 3-5 jaar volhouden) en mensen die de zelfdiscipline hebben om jaren lang om precies delfde 2 dagen in de week de druppels te nemen. Als je geen erge klachten hebt zou ik willen aanraden dat je voor de paar maanden in het jaar wat goedkope pillen koopt (desnoods op doktersrecept), scheelt een hoop gedoe.
28-04-2012

Oralgen (desensibilisatievloeistof )

Helaas heb ik zeer negatieve reactie gehad op dit middel en ben net uit het ziekenhuis. Ik rook niet, sport heel veel en heb vermoedelijk anti fosfolipieden syndroom opgelopen met dit middel een bijwerking aan het bloed die stolt en heeft mijn hart geraakt. Andere medicijnen gebruik ik niet dan alleen Oralgen. Daarnaast heb ik een huid allergische reactie gehad van Oralg[lees meer...]en genaamd Lichen Planus. Het middel Oralgen heeft wel geholpen met verminderen van hooikoorts reactie in bijna 1 jaar tijd, alleen de bijwerkingen zijn verschrikkelijk en ben dus acuut gestopt op advies van mijn huisarts met gebruik van Oralgen. Dat wil niet zeggen dat andere positieve reacties kunnen hebben, want in het begin was ik zeer dolenthousiast over verminderen van hooikoorts allergie reactie. Een ieder moet het zelf ervaren en weten, maar pas op en weest bewust dat het een middel is die nog niet oud is en dus getest en ervaringen mee zijn. Vandaar dat ik graag mijn ervaring met je wilt delen. (Red; url uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website)
01-03-2012

Hooikoorts

Ben nu aan laatste (dure € 364,-- ) flesje bezig. Ik ga in overleg met mijn huisarts stoppen als dit flesje op is. Na 4 jaar kan ik zeggen dat het bij mij effectief heeft geholpen. Sinds vorig jaar -2011-geen last meer, Sinds 2010 aanmerkelijk minder tranende ogen, loopneus, niezen etc. Ik ben er tevreden over.
29-01-2012

Hooikoorts

Ik gebruik nu 2 keer 10 druppels in de week. Ik heb geen last van bijwerkingen. En ben er prima aangewend. Geen vieze smaak o.i.d. Wel word ik er soms iets misselijk van, omdat ik een eetstoornis heb gehad is mijn maag erg gevoelig. Ik weet niet of het werkt. Dit omdat ik in de herfst gestart ben.
02-01-2012

Hooikoorts

Ben na ongeveer 3 jaar gestopt ermee. Merkte in het laatste jaar gebruik hiervan wel progressie maar nadat ik er mee ben gestopt enorm allergisch voor andere zaken geworden. Dus nu niet meer afhankelijk van het seizoen voor de overlast... Ook onhandig in gebruik voor mensen die veel reizen.
29-08-2011

Graspollen en kruidenpollen allergie

Ik gebruik het nu 2 jaar en ben zeer tevreden. Dit jaar nog amper last gehad van hooikoorts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum