categorie

Anaesthetica (verdoving)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anaesthetica (verdoving)

18-07-2019

Gewrichtspijn

Makkelijk een dun laagje aan te brengen. Werd aangenaam, heel lichtjes warm. Verlichte de pijn (waarvoor ik deze crime had) alleen niet echt. Echter 14 uur na aanbrengen een enorm branderig gevoel, ook na meerdere keren wassen. Water maakte het erger, uiteindelijk met melk gewassen om te verkoelen. Voor mij geen succes.
25-04-2019

Septanest (articaine / epinefrine)

Injectie met Septanest gekregen i.h.k.v. het vervangen van een vulling, ondanks het feit dat ik bij anamnese had aangegeven niet goed te reageren op dit middel. In de daaropvolgende dagen tot op heden (twee weken later) bovengenoemde klachten (hartkloppingen, spierzwakte, slaapproblemen, tintelingen in ledematen, concentratiestoornis, gevoel van druk in het hoofd, zweetaan[lees meer...]vallen en een gevoel van vibraties 's nachts), nemen niet af maar eerder toe in ernst en aantal. Kan daardoor niet meer werken of andere activiteiten ondernemen, lig voornamelijk op bed en voel mij erg beroerd (malaise). Ik wacht op dit moment op bevestiging van een klinisch-geneticus dat ik de enzymen die benodigd zijn voor afbraak van articaine niet (voldoende) aan maak. Deze deficiëntie staat ook vermeld en omschreven in de bijsluiter van Septanest, mocht u zichzelf ook willen laten testen. In het verleden heb ik deze klachten ook al eens ervaren na injectie met een middel dat articaine bevatte. Het heeft toen maanden geduurd voordat ik weer kon functioneren. De klinisch geneticus was overigens erg verbaasd om te horen dat ik dit middel toegediend gekregen had; dit is al lang uit het desbetreffende ziekenhuis verbannen i.v.m. de ernst van de bijwerkingen! Het leidt o.a. bij operaties tot het moeilijk van de beademing af kunnen halen van patiënten na afronding van de operatie, m.a.w.: de ademhaling is zodanig verstoord door dit middel dat men moeite heeft met weer zelf gaan ademen. Ik raad mensen ten zeerste af om injecties met middelen die articaine bevatten toe te staan. De arts/tandarts weet niet of u de stof kunt afbreken, tenzij u zich heeft laten testen, en de gevolgen zijn zeer ernstig indien u bij de groep mensen hoort die niet in staat zijn articaine af te breken! Ter info: 85% van de verdovingsinjecties bij tandartsen bevat articaine.
28-03-2019

Ultracain (articaine / epinefrine)
Lokale verdoving

Tandarts voor vulling vervangen lokaal verdoofd. Werkte zeer snel en volledig; niets gevoeld en geen bijwerkingen, wat ik bij lidocaine soms wel heb.
12-03-2019

Aften

Voorheen altijd wat anders gebruikt, maar hier zeer negatieve ervaringen mee. De huisarts stelde voor om lidocaïne te proberen en dat was echt een verademing. Weg vieze smaak (smaakt een beetje mintig), doet geen pijn met aanbrengen en het verdooft de plek, zodat ik op een normale manier kan eten. Het effect houdt niet super lang aan, maar het maakt het redelijk dragel[lees meer...]ijk.
11-04-2018

Diabetes type 1

het begon met tintelende zenuwuiteinden door de ouderdomsdiabetes. Nu is het branderige gevoel bijna niet uit te houden . het gevoel doet zich voor tussen de tenen(op een plaats) en aan de top van mijn tenen.De pijn noopt mij om met open schoenen te lopen, wat in de winter een probleem op zich is. Er is aangegeven dat er voor de rest weinig of niets te doen is tegen d[lees meer...]e neuropatische pijn, dus ik ben nu ook maar gestopt met het gebruik van Capsaine om dat het toch niets helpt en de pijnen eerder erger geworden zijn,.
03-04-2018

Lidocaine (lidocaine)

Aangezien ik panisch voor steeds bloedprikken ben, en dit toch heel regelmatig moet i.v.m. een veel te hoog cholesterol, heb ik in overleg met mijn huisarts verdovende zalf voorgeschreven gekregen. Ik was voorafgaande aan het prikken nog wel sceptisch van zou het werken. Ik moet zeggen voor mij is dit wel de oplossing, ik heb totaal niets gevoeld. Ik heb de zalf 1 uur voo[lees meer...]raf aangebracht en met een pleister afgedekt.
13-02-2018

Capsaicine crème (capsaicine)

Gisteravond heb ik de creme om 21:30 gebruikt omdat ik koude voeten had en ik heb daarna de hele nacht een pijnlijke branderige gevoel gehad aan mijn voeten waardoor ik de slaap niet kon vatten, ik kreeg het branderige gevoel met geen mogelijkheid weg, uiteindelijk heb ik midden in de nacht maar koude natte doeken om mijn voeten gewikkeld. zelfs de volgende dag nog ee[lees meer...]n branderig gevoel De creme blijft dus echt heel lang op de huid, zelfs ook na het goed wassen van de handen, dat heb ik ervaren toen ik jeuk aan mijn oog had.
26-06-2017

Aften

Werkte zeer snel had meerdere aften op mijn tong en het aanbrengen dempte de pijn. Had ze tijdens de zwangerschap.
15-12-2016

Polyneuropathie

Mijn branderige voeten leken op neuropatische pijn (maar was het uiteindelijk niet). Door het gebruik van de capscaine creme ben ik behoorlijk in de problemen gekomen! Na 3 weken zijn de klachten alleen maar veel erger geworden en heb ik nog (1 jaar na gebruik) steeds last van extreme brandgevoelens die na het gebruik van de creme zijn gekomen. Het is een soort van ingesla[lees meer...]gen brandwond geworden. Voeten worden rood bij warmte en druk, het lijkt alsof de bloedvaten en kleine zenuwen zijn verbrand. Het geneest niet, en het is erg invaliderend. Ik ben 51 en moet de hele dag koelen en zitten. Echt bizar! Is er een arts of deskundige die mij hier vanaf kan helpen? Ik heb de creme maar 3 weken gebruikt maar na een jaar heb ik nog steeds de bijwerkingen.
01-11-2016

Ultracain (articaine / epinefrine)
Lokale verdoving

Ik had een bijtplek op mijn lip die maar niet wegging en aangezien ik er steeds opnieuw op beet besloot ik samen met de huisarts dat ik het beter kon laten verwijderen. Ik heb dit middel gekregen voor de poliklinische ingreep aan mijn lip. Het heeft 12 dagen nodig gehad om weer een " normale" lip te hebben, het bleef dik. Toen het wegtrok kreeg ik looporen en in 1 oor ee[lees meer...]n middenoor ontsteking met veel stank en rommel uit het oor gedurende 14 dagen. Tevens was ik zo uitgeput dat ik bijna 3 weken amper mijn bed uit kon. Nu zijn we ruim 5 weken verder en heb ik een rode, jeukende nek met vochtblaasjes en ik kan niet zeggen dat het minder is geworden aangezien de plekken juist groter worden en optrekken naar mijn kin.
23-07-2016

Emla pleister (lidocaine / prilocaine)

is een schrikkelijk middel, ben er doodziek van geweest na 3 dagen gestopt en kom langzaam weer bij, maar de pijn in rechterzij is nog niet weg. Hopelijk gebeurt dat ook snel, want is niet om uit te houden. Dit middel is niet goed, als maar niet mijn lever beschadigd is door dit middel.
22-07-2016

Capsaicine crème (capsaicine)

Ik heb dit middel gekregen omdat mijn litteken in mijn hals erg veel pijn deed en jeukte, vooral aanrakingen waren zeer onprettig. De eerste week was dat spul vreselijk. Het brandde en jeukte t eerste half uur verschrikkelijk. Daarna en nu nog steeds is het top spul. Eindelijk geen jeuk of gevoel dat mijn nek in de fik stond. Bij de apotheek zeiden ze dat je je hand[lees meer...]en moet wassen na het smeren. Dit helpt niet echt. Met een dun plastic handschoentje aan opbrengen werkt beter. Raak vooral niet dat spul aan en daarna aan je mond/neus/oog zitten want dat staat dan in de fik. Of was je handen met melk.
14-07-2016

Capsaicine crème (capsaicine)

Het zal wel aan mij liggen maar het middel doet vreemde dingen met m'n geest. Ik word er duf van, slapen is dan een uitkomst. Het daarna wakker worden is ook niet echt een aanrader. Net alsof je de periode ervoor zwaar gedronken hebt.
09-07-2016

Aambeien en vaatscheurtjes

Aambeien treden vaak op na een bevalling. Ooit zag ik op een film hoe de Afrikaanse vrouwen dit doen. De verloskundige gaat voor de zwangere vrouw zitten en zet haar voet - tenen tegen de anus van haar. Zo houdt zij de druk onder controle, zal het proces beter verlopen. Menige verloskundige kent deze primitieve maar wel effectieve manier niet. Men zou daar wel iets voor k[lees meer...]unnen vinden c.q. bedenken ( dat het niet met de voet moet ) maar met een ander oplossing.
28-02-2013

Aambeien en vaatscheurtjes

Tegen de pijn kreeg ik van de huisarts lidocaine 3% vaselinecreme. Het helpt mij echt goed, binnen 5 minuten is de pijn weg.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4747)
Anticonceptie - overig (3495)
Cholesterol (2748)
Depressie - antidepressiva overig (2551)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1099)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1046)
Depressie - antidepressiva TCA (979)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (914)