Ervaringen met Capsaicine crème

Polyneuropathie (1 mening)
Jeuk (0 meningen)

23-03-2022 | Vrouw | 67
capsaicine (0,75mg/g)
Eerste keer fijn. Na 2 maal smeren s' nachts wakker van zeer pijnlijke tenen. Kloven ontstaan . Is ook een bacteriële infectie ontstaan. Na 3mnd nog veel pijn. Zal het zeker niet aan bevelen!!

30-09-2020 | Man | 75

18-07-2019 | Vrouw | 28
capsaicine (0,25mg/g)
Gewrichtspijn
Makkelijk een dun laagje aan te brengen. Werd aangenaam, heel lichtjes warm. Verlichte de pijn (waarvoor ik deze crime had) alleen niet echt. Echter 14 uur na aanbrengen een enorm branderig gevoel, ook na meerdere keren wassen. Water maakte het erger, uiteindelijk met melk gewassen om te verkoelen. Voor mij geen succes.

11-04-2018 | Man | 70
Diabetes type 1
het begon met tintelende zenuwuiteinden door de ouderdomsdiabetes. Nu is het branderige gevoel bijna niet uit te houden . het gevoel doet zich voor tussen de tenen(op een plaats) en aan de top van mijn tenen.De pijn noopt mij om met open schoenen te lopen, wat in de winter een probleem op zich is. Er is aangegeven dat er voor de rest weinig of niets te doen is tegen d[lees meer...]e neuropatische pijn, dus ik ben nu ook maar gestopt met het gebruik van Capsaine om dat het toch niets helpt en de pijnen eerder erger geworden zijn,.

13-02-2018 | Vrouw | 19
capsaicine (0,75mg/g)
Gisteravond heb ik de creme om 21:30 gebruikt omdat ik koude voeten had en ik heb daarna de hele nacht een pijnlijke branderige gevoel gehad aan mijn voeten waardoor ik de slaap niet kon vatten, ik kreeg het branderige gevoel met geen mogelijkheid weg, uiteindelijk heb ik midden in de nacht maar koude natte doeken om mijn voeten gewikkeld. zelfs de volgende dag nog ee[lees meer...]n branderig gevoel De creme blijft dus echt heel lang op de huid, zelfs ook na het goed wassen van de handen, dat heb ik ervaren toen ik jeuk aan mijn oog had.

15-12-2016 | Vrouw | 51
capsaicine (0,25mg/g)
Polyneuropathie
Mijn branderige voeten leken op neuropatische pijn (maar was het uiteindelijk niet). Door het gebruik van de capscaine creme ben ik behoorlijk in de problemen gekomen! Na 3 weken zijn de klachten alleen maar veel erger geworden en heb ik nog (1 jaar na gebruik) steeds last van extreme brandgevoelens die na het gebruik van de creme zijn gekomen. Het is een soort van ingesla[lees meer...]gen brandwond geworden. Voeten worden rood bij warmte en druk, het lijkt alsof de bloedvaten en kleine zenuwen zijn verbrand. Het geneest niet, en het is erg invaliderend. Ik ben 51 en moet de hele dag koelen en zitten. Echt bizar! Is er een arts of deskundige die mij hier vanaf kan helpen? Ik heb de creme maar 3 weken gebruikt maar na een jaar heb ik nog steeds de bijwerkingen.

22-07-2016 | Vrouw | 28
capsaicine (0,75mg/g)
Ik heb dit middel gekregen omdat mijn litteken in mijn hals erg veel pijn deed en jeukte, vooral aanrakingen waren zeer onprettig. De eerste week was dat spul vreselijk. Het brandde en jeukte t eerste half uur verschrikkelijk. Daarna en nu nog steeds is het top spul. Eindelijk geen jeuk of gevoel dat mijn nek in de fik stond. Bij de apotheek zeiden ze dat je je hand[lees meer...]en moet wassen na het smeren. Dit helpt niet echt. Met een dun plastic handschoentje aan opbrengen werkt beter. Raak vooral niet dat spul aan en daarna aan je mond/neus/oog zitten want dat staat dan in de fik. Of was je handen met melk.

14-07-2016 | Man | 60
capsaicine (0,75mg/g)
Het zal wel aan mij liggen maar het middel doet vreemde dingen met m'n geest. Ik word er duf van, slapen is dan een uitkomst. Het daarna wakker worden is ook niet echt een aanrader. Net alsof je de periode ervoor zwaar gedronken hebt.

26-07-2011 | Vrouw | 57
capsaicine
Polyneuropathie
omdat de neuroloog geen oplossing had voor de zenuwpijn in mijn voeten schreef hij me 3 keer per dag capsaïcine creme voor. Ik smeer het echter maar 1 keer per dag op mijn voeten.Ik moet eerlijk zeggen dat de pijn wel minder is. Toch gebruik ik het maar 1 keer omdat mijn voeten er té heet van worden. Vooral in bad en in het zwembad is dat een vervelend gevoel.