mening

Septanest

articaine / epinefrine

25-04-2019

Septanest (articaine / epinefrine)

Injectie met Septanest gekregen i.h.k.v. het vervangen van een vulling, ondanks het feit dat ik bij anamnese had aangegeven niet goed te reageren op dit middel. In de daaropvolgende dagen tot op heden (twee weken later) bovengenoemde klachten (hartkloppingen, spierzwakte, slaapproblemen, tintelingen in ledematen, concentratiestoornis, gevoel van druk in het hoofd, zweetaan[lees meer...]vallen en een gevoel van vibraties 's nachts), nemen niet af maar eerder toe in ernst en aantal. Kan daardoor niet meer werken of andere activiteiten ondernemen, lig voornamelijk op bed en voel mij erg beroerd (malaise). Ik wacht op dit moment op bevestiging van een klinisch-geneticus dat ik de enzymen die benodigd zijn voor afbraak van articaine niet (voldoende) aan maak. Deze deficiëntie staat ook vermeld en omschreven in de bijsluiter van Septanest, mocht u zichzelf ook willen laten testen. In het verleden heb ik deze klachten ook al eens ervaren na injectie met een middel dat articaine bevatte. Het heeft toen maanden geduurd voordat ik weer kon functioneren. De klinisch geneticus was overigens erg verbaasd om te horen dat ik dit middel toegediend gekregen had; dit is al lang uit het desbetreffende ziekenhuis verbannen i.v.m. de ernst van de bijwerkingen! Het leidt o.a. bij operaties tot het moeilijk van de beademing af kunnen halen van patiënten na afronding van de operatie, m.a.w.: de ademhaling is zodanig verstoord door dit middel dat men moeite heeft met weer zelf gaan ademen. Ik raad mensen ten zeerste af om injecties met middelen die articaine bevatten toe te staan. De arts/tandarts weet niet of u de stof kunt afbreken, tenzij u zich heeft laten testen, en de gevolgen zijn zeer ernstig indien u bij de groep mensen hoort die niet in staat zijn articaine af te breken! Ter info: 85% van de verdovingsinjecties bij tandartsen bevat articaine.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum