categorie

Anticonceptie - driefasen

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - driefasen

05-09-2019

Overgang

Omdat Zoely uit de handel was kreeg ik Qlaira als alternatief voorgeschreven tegen overgangsklachten. Ik ben er na 4 weken mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Deze waren stemmingswisselingen, depressief, opvliegendheid, erg moe. We waren met vakantie, waar ik al maanden naar uit keek, maar ik kon nergens van genieten, alles was me teveel. Ik was totaal mezelf niet meer. [lees meer...]Verder had ik acne op mijn gezicht. De overgangsklachten werden er niet minder van, opvliegers. Ik ben er gelukkig niet van aangekomen. In eerste instantie had ik niet door dat het van Qlaira zou kunnen komen. Toen ik stopte waren de klachten binnen enkele dagen weg. Ik baal er ontzettend van dat dit onze zomervakantie zo heeft beinvloed.
23-10-2018

Qlaira (estradiol / dienogest)

Gestart met de Qlaira pil omdat ik erge acne had. Dermatoloog in België schreef mij deze soort pil voor. Heb de Qlaira pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik was nog niet bekend met de 28 daagse cyclus, normaal had ik maar 21 dagen een pil en 1 week de stopweek. Voordeel is dat ik de afgelopen 6 maanden maar enkele doorbraakbloedingen heb gehad, van circa 2 a 3 dagen. De eers[lees meer...]te 3 maanden kreeg ik wel nog steeds acné op mijn kaaklijn en hals. Heb nu het gevoel of mijn lichaam deze pil uiteindelijk toch niet (meer) prettig vindt. Erge last van een droge vagina en heb 2 keer een vaginale schimmelinfectie gehad. Of dit aan deze pil te wijden is, geen idee. Het kan ook komen door dat ik nu veel seksueel actief ben. Ik stap nu over op de Stediril-30. Deze heb ik voorheen ook jaren geslikt en amper klachten gehad. Ik zal deze pil ook niet meer gebruiken, het is ook overigens de duurste anticonceptiepil die er in NL te verkrijgen is.
19-07-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.
12-03-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

vanaf mijn 18e slik ik de pil en tryginon is de beste pil die ik heb gebruikt (heb marvelon, lovette en diane ook in korte tijd in t begin geprobeerd zonder succes) Trigynon is een lichte vorm pil. de stopweek is ook vrij kort (3 dagen ongesteld niet meer). Ik had alleen gevoelige borsten een paar dagen voor stopweek maar das geen ramp. Nu 10 jaar ga ik voor het eerst sto[lees meer...]ppen en ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.... niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik geen hormonen meer wil hebben in mijn lijf. In stopweek doorslikken heeft geen nut (doorbraakbloedingen)
08-02-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Nog steeds last van PMS al is het iets minder. Wel last gehad van doorbraakbloedingen en vermoeidheid. Op sommige dagen begin ik heel energiek en stort om ongeveer 14.00 helemaal in en kan haast niet verder. Op dag 18 van mijn eerste pilstrip begon in vooral heel veel pijn te krijgen, zodoende dat ik er snachts wakker van werd. Dit zijn alleen mijn ervaringen van de eerste[lees meer...] maand, het kan zijn dat het nog beter wordt aankomende strips.
21-12-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik ben met Qlaria in September 2016 begonnen, omdat ik aan Mirena niet kon wennen en moest laten uithalen. Nu ben ik aan het overwegen dat ik Mirena nog een keer probeer. Deze anticonceptie pil heeft veel meer bijwerkingen dan de anderen die ik in het verleden gebruikt heb. Puisten 2 keer per maand op mijn voorhoofd of om mijn mond heen, enorme hoofdpijn met de eerste twee[lees meer...] tabletten, wisselende bui veel vaker dan normaal, onregelmatige menses die 7+ dagen duurt, enorme boorstpijn 3 weken in een periode en dit is een echte libido killer. Dus zodra ik een andere oplossing kan vinden, vergeet ik dit monster! Als je het kan vermijden, moet je het doen!
15-11-2016

Qlaira (estradiol / dienogest)

Mijn bijwerkingen: Depressieve gevoelens, emoties niet onder controle (te emotioneel of te vlak), enorme stemmingswisselingen
03-06-2016

Trinovum (ethinylestradiol/norethisteron)
Menstruatiepijn

Ik gebruik dezen pil al een aantal jaar. Ik kreeg deze pil voorgeschreven toen ik vertelde aan mijn huisarts dat ik verschrikkelijk veel menstruatiepijn had. Dat is nu verleden tijd, ook menstrueer ik nu 3/4 dagen (wat voorheen een ruime week was). Ik ben erg tevreden!
18-05-2015

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik weet niet de exacte datum, maar ongeveer in 2009 ben ik begonnen met de pil Qlaira. Ik vond het fijn dat het een fase pil is en ik werd in de eerste jaren niet ongesteld. Het laatste jaar heb ik wat meer last van ongesteldheidskwaaltjes als ik de laatste 3 pillen slik. Verder ben ik al zolang ik mij kan herinneren ontzettend vaak moe, neerslachtig, negatief en volgens m[lees meer...]ij zat ik een aantal keer tegen een depressie aan. Ik ben niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van de pil Qlaira en wil kijken hoe ik ben als ik helemaal geen pil slik. Ik wil even geen hormonen meer binnen krijgen. Ook wil ik nog geen spiraal. Ik hoop dat Qlaira de reden is van mijn gedrag de afgelopen jaren. Zijn er meerdere met deze ervaring, of mensen die al gestopt zijn met Qlaira?
09-04-2015

Endometriose

Ik heb cystes in mijn eileiders. Daarvoor ben ik in 2009 al eens geopereerd. I.v.m. hevige pijn/bloedverlies kon ik niet meer normaal functioneren gedurende mijn menstruatie. Op gewoon pil/prikpil varianten reageerde ik niet goed. Vele bijwerkingen zoals overgeven, hoofdpijn, geen eetlust etc. Uiteindelijk bleek dat er weer cystes zaten, kortom ik had geen keus en moest a[lees meer...]an een hormonenmedicijn. Qlaira was net op de markt en is een 4 fase pil. Daardoor veel minder bijwerkingen. De bijwerkingen die ik heb zijn onzuiver huid en veel eetlust maar die zijn op te lossen door een tabletje Chroom en Zink per dag, welke je gewoon bij de drogist kunt kopen. Mijn bloedverlies is nu bij nihil en nog belangrijker: mijn cystes zijn kleiner geworden!
02-01-2015

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil jarenlang gebruikt, beviel altijd goed. Niet zwanger door de pil heen maar na stoppen wel snel zwanger. 1x na 1 maand, 1x na 2 maanden (tweeling). Tijdens borstvoeding heb ik tijdelijk Cerazette gebruikt maar die vond de huisarts te licht voor mij aangezien ik snel zwanger kan raken. Het afgelopen jaar kreeg ik echter steeds meer last van moodswings, ik wer[lees meer...]d vooral kribbig in de week voor de menstruatie. Ook had ik vaak hoofdpijn/migraine en steeds minder zin in vrijen. Daarom ben ik helemaal gestopt met de pil en merk nu na een half jaar dat het echt beter met me gaat.
23-09-2014

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Veel last van bijwerking droge en geirriteerde vagina met stinkende afscheiding en jeuk.
18-08-2014

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil jaren geleden ook geslikt, had toen wel last van doorbraakbloedingen maar ik dacht dat het kwam door mijn onregelmatige leven. Nu opnieuw begonnen en ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik heb erg last van de wisselende hormoonsamenstelling, last van stemmingswisselingen na elke nieuwe kleur. De eerste 2 maanden had ik continue last van doorbraakbloedingen, de [lees meer...]laatste 2 maanden de helft van de tijd. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere pil. Ik ga overstappen op microgynon 30 in de hoop dat een stabielere hormoonafgifte bij mij beter werkt. Mijn eetlust is ook verminderd, vaak last van mijn maag en ben daardoor de afgelopen 4 maanden 3 kilo afgevallen, ik weet niet of het door deze pil komt.
12-06-2014

Qlaira (estradiol / dienogest)

sinds 2 juni ben ik begonnen aan deze pil. ik ben begonnen op de dag van mijn ongesteldheid en ben 7 dagen lang ongesteld geweest, daarna kreeg mijn afscheiding een vieze geur. de gehele periode van het gebruik van de pil heb ik een vettige hoofdhuid, zijn mijn haar punten dood en zweet ik ook meer, en ik ben extreem moe. Bij mijn vorige pil de microgynon 30 kwam ik 8 ki[lees meer...]lo aan. nu heb ik het idee niet aangekomen te zijn, misschien zelfs afgevallen. dit is dan ook een pluspunt haha maar de nare geur van mijn hoofdhuid en afscheiding maken mij een stuk minder blij. volgens de dokter kan dit niet met de pil te maken hebben maar ik heb dit nooit eerder gehad. iemand anders hier ook ervaring mee?
04-08-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Na zoveel verschillende soorten anticonceptie, van soorten pillen, meerdere spiraaltjes (en follikels) en de ring met veel erg vervelende bijwerkingen gebruik ik Sinds 24 mei de Qlaira. Het leek een hele goede oplossing aangezien in in het begin weinig last had van bijwerkingen. Gebruik voelde goed tot ik twee keer per maand ongesteld werd en weer last kreeg van moodswin[lees meer...]gs. Ik heb weinig last gehad van puistjes maar toch wel veel last van krampen etc. Ik heb elke morgen last van hoofdpijn (waarvan ik denk dat het door de pil komt) een libido beneden vriespunt, vlakte en negatieve gevoelens. Door dit alles heb ik besloten over te stappen op mijn laatste optie: de Evra. Hopen dat dit nu eindelijk de uitkomst is.
22-07-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik gebruik al een aantal jaar deze pil en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Eerst had ik Microgion 30, daarbij had ik heel veel last van migraine, depressies en erge PMS. Sinds ik deze pil gebruik word ik gewoon elke maand zo'n 4 dagen ongesteld. Wel een aantal keer bloedverlies tussendoor gehad. Libido lijkt helaas nergens meer op dat vind ik het grote nadeel. De gy[lees meer...]naecologe raadde me een spiraaltje aan, maar ik wil over een klein jaar al aan kinderen beginnen.
19-06-2013

Trinovum (ethinylestradiol/norethisteron)
Menstruatiepijn

Ik slik sinds mijn 13e de pil omdat ik hele hevige en abnormaal lange menstruaties had. Ik ben inmiddels 21 en heb deze pil nu een jaar of 4. Hiervoor heel veel verschillende varianten gehad waar ik telkens weer bloedingen kreeg buiten mijn stopweek. Deze pil werkt echt prima voor mij. Het enige nadeel vind ik dat ik mijn menstruatie niet makkelijk kan uitstellen/overslaan[lees meer...], maar dit vind ik alleen tijdens vakanties naar landen waarvan ik twijfel aan de hygiëne vervelend.
03-06-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Na overleg met de gyneacoloog besliste ik na mijn drie zwangerschappen terug de pil in te nemen als anticonseptiemiddel om o.a. stemmingswisselingen te onderdrukken. Er werd Qlaira voorgeschreven. Ik had geen "mood swings" meer, maar verkeerde wel in een constant negatieve stemming, voelde me depressief, heel moe, had last van een oncontroleerbaar stress gevoel, en had w[lees meer...]erkelijk geen libido. Als surplus kreeg ik puistjes... Pas na paar maanden drong het mij door dat deze symptomen samenvielen met het gebruik van de pil. Ik ben nu paar weken gestopt en ik voel me terug beter. Qlaira is voor mij geen goede oplossing geweest.
02-06-2013

Colitis ulcerosa

Deze pil gaan gebruiken, vanwege hormoon schommelingen. Ik werd ziek, dacht in eerste instantie griep. Koorts, moe, maar knapte op na een paar dagen weer op. Werd weer ziek, zelfde symptomen, dacht niet goed uitgeziekt. Knapte op, maar werd na een paar dagen weer ziek. Was heel moe. Ben langs de huisarts gegaan en heB bloed laten prikken. Dokter belde volgende ochtend ter[lees meer...]ug met de mededeling ernstig verstoorde leverwaarden en moest naar het zh. Daar zijn ze erachter gekomen dat het door deze pil kwam, na gestopt te zijn knapte ik snel op. Voor mij dus deze pil nooit meer.
21-05-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Start met pil ivm onregelmatige cyclus. Microgynon 30. Doorbraakbloedingen dus overgestapt naar de 50. Labiel en jankerig en daarna tryginon en geen centje pijn! Gestopt om zwanger te raken, nadien weer gestart.
15-05-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil werd voorgeschreven tegen cyste ontwikkeling en daar werkt hij goed tegen. Echter de bijwerkingen maakte dat de pil niet te slikken was. Ik kreeg last van diaree en overgeven maar kwam desondanks toch veel gewicht aan.
29-04-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

jaren de pil gebruikt. over het al gemeen altijd goed gegaan maar alleen vaak erge lage rug pijnen. tot vorig jaar december. kreeg ik erge hart kloppingen en een hoge bloedruk. ben er ongeveer in februarie mee gestopt. en die klachten waren weg. huisarts dacht dat het met me leeftijd te maken had en omdat ik de pil al zo lang slik. maar nu wou ik wel een ander anticonce[lees meer...]ptie middel en dat is het spiraaltje geworden. maar daar heb ik nu nog best veel last van
06-02-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt in de loop van de jaren. Echter na mijn tweede bevalling had ik maandelijks extreme bloedingen. Tevens merkte ik ook maandelijks wanneer mijn eisprong was, wat erg veel pijn deed. In eerste instantie had ik het hormoonspiraaltje, maar daarvan werden mij bloedingen niet minder en ik kreeg steeds meer last van acne rond mijn menst[lees meer...]ruatie. Ik ben toen overgestapt naar de Qlaira. Ik heb geen last meer van mijn eisprong, en mijn menstruatie is of minimaal of weinig! Dus voor mij een uitkomst. Ik heb geen klachten ervaren mbt eetproblemen, libido klachten of stemmingswisselingen. Ik ben erg tevreden over deze pil
21-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu 20 jaar en gebruik al ruim 4 jaar deze pil, doordat ik te lang en onregelmatig menstrueerde. Tijdens mijn menstruatie heb ik nog steeds de gebruikelijke klachten (buikpijn etc), maar de pil werkt verder goed! Al vond ik de ronde strip makkelijker. Weet iemand hoe ik het beste door kan slikken? Ben bang dat bij een strip doorslikken de werking niet goed meer is en[lees meer...] wil wel graag 3 weken doorslikken.
12-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 3,5 jaar de microgynon 30 te hebben gehad ben ik overgegaan naar de Trigynon. Dit omdat ik van de vorige pil steeds meer last van buik- en rugpijn kreeg tijdens de stopweek en ik kon ook niet langer doorslikken dan 2 weken.. Nu heb ik 3 maanden de trigynon gepakt, maar ga nu weer een ander proberen: de Yasmin. Ik ben namelijk van deze pil weer 3 à 4 kilo aangekomen en i[lees meer...]k kan dat helemaal niet hebben. Ook merk ik dat mijn libido minder is en ook dit is niet echt fijn. Voor de rest lijkt het me een prima pil, de bijwerkingen zijn voor mij te ernstig.
17-08-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

Door Qlaira had ik nauwelijks nog maandelijkse bloedingen en dat vind ik gewoon raar en niet aangenaam. Mijn lijf deed dan wel alsof het ongesteld zou worden, maar werd het misschien 6x op 2 jaar tijd. Ik bende laatste zes maanden heel vaak misselijk geweest overdag en vorige maand begon ik plots PMS en zeer pijnlijke borsten te krijgen, constant. Eerst naar de huisarts ma[lees meer...]ar die deed het af als PMS. Die vertelde me trouwens dat er al mensen door Qlaira heen zijn zwanger geworden, omdat het zo'n lichte pil is. Dat lijkt me niet de bedoeling van een pil! Nadien naar de gynaecoloog, en daar bleek dat ik een follikelcyste had, een cyste van bijna 2 cm op een eierstok. Normaal zorgt anticonceptie ervoor dat je zulke dingen net niet kunt krijgen (want die zouden net follikelvorming moeten tegengaan), gebeurde het dus wel dwars door deze pil heen. loop ik nu al zes weken of langer met een pijnlijke onderbuik en rug en opzwepende hormonen door die cyste. Ik ben echt zeer ontevreden over deze pil.
26-06-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

opzich een prima pil, maar ik werd 1 tot 2 weken te vroeg ongesteld...ben over gestapt naar Ministat die ook niet werkt
02-05-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

Vier maanden geleden ben ik met de Qlaira begonnen. Mijn gynaecoloog schreef hem voor omdat ik bij de Microgynon en de Yasmin soms tussenbloedingen had en heftige krampen. Het handige bij deze pil is dat je hem door kan slikken en als je bij het eind van de strip komt, neem je een nieuwe strip. Maar.... ik ben nu, met tussenpozen van 2 tot 4 dagen alleen nog maar onges[lees meer...]teld. Niet heftig, maar het is ondertussen knap vervelend. Daarnaast is mijn libido ook wat naar beneden gegaan en merk ik dat ik een stuk negatiever ben. Ik hou geen vocht vast en heb ook geen last gehad van gewichtsschommelingen. Maar deze pil is voor mij geen succes!
21-04-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

2 maanden na de bevalling kreeg ik deze pil door de huisarts voorgeschreven omdat het wel eens voorkwam dat ik de pil vergat in te nemen. Deze pil neem je elke dag in, ook tijdens de menstruatie. Vanaf dag 1 werd ik versuft. Ik was 7 dgn ongesteld. 6 dgn later weer ongesteld. Zo ging het 2 maanden lang. Een week ongesteld, vervolgens een week niet en vervolgens weer. Ik[lees meer...] werd gestresst, voelde me depressief, zwak, emotioneel een wrak, stemmingswisselingen, zat niet lekker in mijn vel en bovendien viel ik in een maand tijd 5 kg af! Als je van jezelf al niet veel weegt, is dit verschrikkelijk. Voor de 2e keer naar de huisarts geweest, dit keer een vervangende, omd mijn eigen op vakantie was. Van hem kreeg ik te horen dat ik deze pil niet voorgeschreven had mogen krijgen omd er trombose in de familie voorkomt. Per direct moest ik stoppen met Qlaira. De internist waar ik vervolgens heen moest voor meer onderzoeken kon niks vinden. 3 weken ben ik nu gestopt met de pil en ik voel me weer helemaal de oude! Ik ben zelfs weer 2 kg aangekomen. Twee maanden ellende was het voor mij. Nu heb ik een andere pil voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, Ethinylestradiol, maar wat ik allemaal hier op de site lees van deze pil... Daar word ik ook niet gelukkig van. Voor mijn zwangerschapsperiode slikte ik de Diane pil, hier had ik geen last van bijwerkingen.
10-04-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik gebruik deze pil nu meer dan 2 jaar. In het begin viel ik bijna 5 kilo af maar deze zitten er weer aan en heb geen last meer van gewichtsafname ook geen toename. Wel elke maand erg gevoelige borsten. In het begin een bijna een cup gegroeid maar nu weer stabiel. Geen maandelijkse bloeding meer. Wel lichte buikpijn en bekken, bandenpijn en soms misselijk. Laatste tijd mee[lees meer...]r vermoeid maar weet niet of dit aan de pil licht. Emotioneel en libido verbeterd na overstappen naar deze pil. Libido nog niet optimaal. Nadeel dat deze pil zo stipt is met innemen omdat je ook niet weet hoe je cyclus loopt omdat je niet meer ongesteld wordt. Wel blijvend last van huid met puistjes en eczeem.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4797)
Anticonceptie - overig (3512)
Cholesterol (2769)
Depressie - antidepressiva overig (2572)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2191)
Pijn - morfine-achtigen (2100)
Pijn (1893)
ADHD - psychostimulantia (1824)
Verslavingsziekten (1805)
Bloeddruk - betablokkers (1581)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1433)
Anticonceptie - eenfase (1315)
Angststoornissen (1115)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1059)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1059)
Depressie - antidepressiva TCA (987)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (919)