categorie

Anticonceptie - driefasen

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Anticonceptie - driefasen

25-01-2024 | Vrouw | 46
estradiol / dienogest
Ik (46 jr) slik de pil zo'n 4 jaar. Sinds nov '23 hoge hartslag, hartkloppingen en opgejaagt en onrustig gevoel in mijn lijf. Via h.a ecg gehad en bloed geprikt op schildklier. Daar kwam niks uit, klachten bleven. Voorstel h.a om voor 3 dagen een holter te dragen. Gevraagd of de klachten vanuit de pil konden komen. Die kans was 001%, aldus de h.a. Uit de holter is nik[lees meer...]s gekomen. Weer gevraagt of het aan de pil lag. Voorstel h.a was om, als proef, 3 maanden te stoppen met de pil en te kijken wat er gebeurt. Na 2 weken stoppen waren de klachten veel minder geworden. Iedere dag ben ik blij dat ik gestopt ben met de pil.

20-11-2023 | Vrouw | 44
Overgang
Ik voel me energieker sinds ik Qlaira slik. Ik voel wel stemmingswisselingen door de maand heen, maar ik kan daar mee omgaan en het accepteren. Qlaira heeft het verloop van andere klachten door de maand heen verholpen (tussen menstruatie en eisprong voelde ik me heel dof en energieloos)

14-11-2022 | Vrouw | 31
estradiol / dienogest
Na bijna elke pil geprobeerd te hebben, vanwege de hoeveelheid bijwerkingen met name migraine en acne, over gegaan op de Qlaira. De eerste jaren meer dan tevereden, heel af en toe migraine en werd af en toe een beetje ongesteld.. tot aan een jaar geleden. Standaard word ik in de 2e week van de strip ongesteld, iedere maand weer. De bloedingen zijn enorm heftig en de buikpi[lees meer...]jn die er bij komt kijken, niet te doen.. Als dat voorbij is word ik aan het einde van de strip wederom ongesteld 2a3 dagen. De pijn in combinatie met de hevigheid qua bloedingen zorgen er nu voor dat ik weer wat anders wil. ( al is het allemaal troep wat we nemen! ) Maar er blijft niks over.. zoveel pillen geprobeerd, ring en spiraal werk ook niet bij mij. Ellende

04-06-2022 | Vrouw | 25
estradiol / dienogest
Van de "normale" lichte mylan pil overgegaan op qlaira vanwege depressie klachten. Mylan pil werd mij aanbevelen door dat dit eens van de lichtste was. Echter werd ik daar super down en depressief van. Veel huilbuien, moodswings, onzeker en voelde me nooit echt mezelf ook flink van aangekomen in mijn buik. Qlaira was de volgende stap voor mij, in het begin was het wen[lees meer...]nen ik moest de eerste 2 dagen wat huilen (ik denk door wisselen van de pil). Ik begon even wat puistjes te krijgen de eerste weken. Tijdens mijn 2de strip trokken die weer weg. Ik ben super tevreden voel me weer mezelf en zelfverzekerd. Wel merk ik heel erg het verschil in de pillen tijdens de gele pillen voel ik me super, mezelf niks aan de hand. Zodra ik terecht kom bij de mosterd gele pillen aan t begin van de strip voel ik me weer even down en slecht dit duurt 2 a 3 dagen en daarna gaat t weer goed. Dit kan even vervelend zijn maar liever 2 a e dagen dan een hele maand lang zoals ik ervaarde nij de mylan. Tussen de 1ste en 2de strip nog niet ongesteld geweest. Dit blijkt normaal ivm wennen.

30-04-2022 | Vrouw | 40
estradiol / dienogest
Ik ben met deze pil gestart om minder of geen migraine meer te ervaren. Maar helaas, in de plaats kreeg ik andere bijwerkingen. Depressieve gevoelens, neerslachtigheid, stemmingswisselingen, geiriteerd lopen, angstgevoelens en zeer pijnlijke borsten. Geen aanrader! Na 3 mdn mee gestopt en wil ik gewoon terug mezelf kunnen zijn.

23-08-2021 | Vrouw | 18
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas is deze pil uit de handel gehaald toen ik van het weekend naar de 24 uur apotheek ging met herhaalrecept bij geen enkele apotheek meer verkrijgbaar nou heb ik opgezocht en de Zoely pil zou eventueel als vervanger kunnen gebruikt worden maar deze heeft toch een iets andere samenstelling en microgynon 50 had ze eerst daar voelde ze zich vreselijk naar en depressief va[lees meer...]n ik vraag verwijzing voor Gynocoloog want dat abnormaal bloed verlies echt met stolsels altijd doorlekken maandverband en tampons is gewoon niet te doen

29-07-2021 | Vrouw | 30
Endometriose
Na heel veel geprobeerd te hebben aan de Qlaira. De voordelen van het nu weer overstappen wegen niet op tegen de nadelen die ik nu heb. Met name dat ik altijd in de 2e week van de strip ongesteld word. Standaard iedere maand weer. De dokter zegt dat het vreemd is.. Maar geen verklaring. Desondanks.... Ga ik toch maar door. De pijn is een stuk beter te handelen dan zonder p[lees meer...]il. De bloedingen zijn wel hevig.

16-05-2021 | Vrouw | 34
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik had last van huilbuien, depressie, opvliegers, acne en hevige bloeding (elke maand bloedarmoede door menstruatie). Deze pil heeft voor mij alle problemen opgelost en ik kan weer volop leven.

05-04-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Door deze medicatie stopte mijn dwangneurose en werd ik rustiger in het hoofd. Helaas ervaarde ik de hele dag spierpijn

01-03-2021 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb jarenlang Trigynon geslikt als anticonceptie. Het hielp ook tegen menstruatiebuikpijn dus dat was ideaal! Ik heb ook een tijdje de Diane pil geslikt tegen acne, maar dat beviel niet zo goed. Na 12 jaar een spiraal laten zetten, helaas was dat erg pijnlijk. Maar de menstruatie blijft op den duur uit en na 2 zwangerschappen nog 2x voor de Mirena gekozen, ideaal!!! Ik[lees meer...] zou de pil adviseren voor je zwangerschap en de Mirena na een evt. zwangerschap.

02-01-2021 | Vrouw | 39
estradiol / dienogest
Sinds enkel jaren nu neem ik Qlaira. Ik het begin weinig problemen met bloedingen. Bloedingen bleven dikwijls uit of kwamen soms maar 1 of 2 dagen per maand. De laatste maanden helaas wordt het heviger en houdt de bloeding al zelfs een ganse maand aan. Met alle andere bijwerkingen ook extra in de verf gezet...

25-12-2020 | Vrouw | 50
estradiol / dienogest
De bedoeling was om mijn pre-meno klachten te verzachten. De eerste maand ondervond ik niet echt een positieve invloed maar ik dacht dat ik moest wennen. Ik bleef dus Qlaira nemen maar de bijwerkingen werden heel snel erger. Vanaf de tweede week heel zware bloedingen - zwaarder dan voordien - met zware krampen, dag en nacht. Extreme vermoeidheid, ik moest me de dag doorsl[lees meer...]epen. En depressieve gevoelens... Die wilde ik net verminderd zien met deze pil. Ergens brandde een waarschuwingslampje in mijn hoofd, gelukkig want ik betrapte me erop dat ik écht concreet aan het overlopen was wat de praktische gevolgen zouden zijn als ik mezelf iets zou aandoen. Mijn zoon omschreef het zo: "Ik zie elke dag jouw levensvreugde meer en meer verdwijnen." Voor mij werkte Qlaira dus niet...

24-08-2020 | Vrouw | 37

29-06-2020 | Vrouw | 24
estradiol / dienogest
Zeer tevreden over deze pil. Menstruatie is minder pijnlijk dan vroeger en vaak krijg ik ze zelfs niet meer. Nadeel is dat ze vaak onregelmatig is. Soms heb ik nog een beetje bloedverlies tijdens de laatste week, af en toe heb ik donkerbruin verlies tijdens week twee. Ik reis zeer veel, maar de pil is minder geschikt om door te nemen.

26-05-2020 | Vrouw | 23

17-05-2020 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Een tijd gebruikt zonder bijwerkingen. Na ongeveer een jaar kwamen de klachten, die ik gedurende lange tijd niet linkte aan deze pil. Bijna iedere nacht misselijk wakker worden en vervolgens overgeven. Soms ook gedurende de dag een weeïg gevoel in de maag. Toen het kwartje gevallen was dat het wel eens te maken kon hebben met deze pil, direct overgestapt naar een andere pi[lees meer...]l. Sindsdien nergens meer last van. Voor mij nooit weer Trigynon!

26-10-2019 | Vrouw | 27
estradiol / dienogest
Zoals genoemd zware depressie en zelfmoordpogingen zeer zware vermoeidheid Schandalig dat dit middel voorgeschreven wordt moet meteen vd markt gehaald worden

05-09-2019 | Vrouw | 45
Overgang
Omdat Zoely uit de handel was kreeg ik Qlaira als alternatief voorgeschreven tegen overgangsklachten. Ik ben er na 4 weken mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Deze waren stemmingswisselingen, depressief, opvliegendheid, erg moe. We waren met vakantie, waar ik al maanden naar uit keek, maar ik kon nergens van genieten, alles was me teveel. Ik was totaal mezelf niet meer. [lees meer...]Verder had ik acne op mijn gezicht. De overgangsklachten werden er niet minder van, opvliegers. Ik ben er gelukkig niet van aangekomen. In eerste instantie had ik niet door dat het van Qlaira zou kunnen komen. Toen ik stopte waren de klachten binnen enkele dagen weg. Ik baal er ontzettend van dat dit onze zomervakantie zo heeft beinvloed.

23-10-2018 | Vrouw | 26
estradiol / dienogest
Gestart met de Qlaira pil omdat ik erge acne had. Dermatoloog in België schreef mij deze soort pil voor. Heb de Qlaira pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik was nog niet bekend met de 28 daagse cyclus, normaal had ik maar 21 dagen een pil en 1 week de stopweek. Voordeel is dat ik de afgelopen 6 maanden maar enkele doorbraakbloedingen heb gehad, van circa 2 a 3 dagen. De eers[lees meer...]te 3 maanden kreeg ik wel nog steeds acné op mijn kaaklijn en hals. Heb nu het gevoel of mijn lichaam deze pil uiteindelijk toch niet (meer) prettig vindt. Erge last van een droge vagina en heb 2 keer een vaginale schimmelinfectie gehad. Of dit aan deze pil te wijden is, geen idee. Het kan ook komen door dat ik nu veel seksueel actief ben. Ik stap nu over op de Stediril-30. Deze heb ik voorheen ook jaren geslikt en amper klachten gehad. Ik zal deze pil ook niet meer gebruiken, het is ook overigens de duurste anticonceptiepil die er in NL te verkrijgen is.

19-07-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel
Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.

12-03-2018 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel
vanaf mijn 18e slik ik de pil en tryginon is de beste pil die ik heb gebruikt (heb marvelon, lovette en diane ook in korte tijd in t begin geprobeerd zonder succes) Trigynon is een lichte vorm pil. de stopweek is ook vrij kort (3 dagen ongesteld niet meer). Ik had alleen gevoelige borsten een paar dagen voor stopweek maar das geen ramp. Nu 10 jaar ga ik voor het eerst sto[lees meer...]ppen en ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.... niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik geen hormonen meer wil hebben in mijn lijf. In stopweek doorslikken heeft geen nut (doorbraakbloedingen)

08-02-2018 | Vrouw | 17
Premenstrueel syndroom (PMS)
Nog steeds last van PMS al is het iets minder. Wel last gehad van doorbraakbloedingen en vermoeidheid. Op sommige dagen begin ik heel energiek en stort om ongeveer 14.00 helemaal in en kan haast niet verder. Op dag 18 van mijn eerste pilstrip begon in vooral heel veel pijn te krijgen, zodoende dat ik er snachts wakker van werd. Dit zijn alleen mijn ervaringen van de eerste[lees meer...] maand, het kan zijn dat het nog beter wordt aankomende strips.

21-12-2016 | Vrouw | 40
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ben met Qlaria in September 2016 begonnen, omdat ik aan Mirena niet kon wennen en moest laten uithalen. Nu ben ik aan het overwegen dat ik Mirena nog een keer probeer. Deze anticonceptie pil heeft veel meer bijwerkingen dan de anderen die ik in het verleden gebruikt heb. Puisten 2 keer per maand op mijn voorhoofd of om mijn mond heen, enorme hoofdpijn met de eerste twee[lees meer...] tabletten, wisselende bui veel vaker dan normaal, onregelmatige menses die 7+ dagen duurt, enorme boorstpijn 3 weken in een periode en dit is een echte libido killer. Dus zodra ik een andere oplossing kan vinden, vergeet ik dit monster! Als je het kan vermijden, moet je het doen!

15-11-2016 | Vrouw | 28
estradiol / dienogest
Mijn bijwerkingen: Depressieve gevoelens, emoties niet onder controle (te emotioneel of te vlak), enorme stemmingswisselingen

Trinovum

03-06-2016 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norethisteron
Menstruatiepijn
Ik gebruik dezen pil al een aantal jaar. Ik kreeg deze pil voorgeschreven toen ik vertelde aan mijn huisarts dat ik verschrikkelijk veel menstruatiepijn had. Dat is nu verleden tijd, ook menstrueer ik nu 3/4 dagen (wat voorheen een ruime week was). Ik ben erg tevreden!

18-05-2015 | Vrouw | 21
estradiol / dienogest
Ik weet niet de exacte datum, maar ongeveer in 2009 ben ik begonnen met de pil Qlaira. Ik vond het fijn dat het een fase pil is en ik werd in de eerste jaren niet ongesteld. Het laatste jaar heb ik wat meer last van ongesteldheidskwaaltjes als ik de laatste 3 pillen slik. Verder ben ik al zolang ik mij kan herinneren ontzettend vaak moe, neerslachtig, negatief en volgens m[lees meer...]ij zat ik een aantal keer tegen een depressie aan. Ik ben niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van de pil Qlaira en wil kijken hoe ik ben als ik helemaal geen pil slik. Ik wil even geen hormonen meer binnen krijgen. Ook wil ik nog geen spiraal. Ik hoop dat Qlaira de reden is van mijn gedrag de afgelopen jaren. Zijn er meerdere met deze ervaring, of mensen die al gestopt zijn met Qlaira?

09-04-2015 | Vrouw | 26
Endometriose
Ik heb cystes in mijn eileiders. Daarvoor ben ik in 2009 al eens geopereerd. I.v.m. hevige pijn/bloedverlies kon ik niet meer normaal functioneren gedurende mijn menstruatie. Op gewoon pil/prikpil varianten reageerde ik niet goed. Vele bijwerkingen zoals overgeven, hoofdpijn, geen eetlust etc. Uiteindelijk bleek dat er weer cystes zaten, kortom ik had geen keus en moest a[lees meer...]an een hormonenmedicijn. Qlaira was net op de markt en is een 4 fase pil. Daardoor veel minder bijwerkingen. De bijwerkingen die ik heb zijn onzuiver huid en veel eetlust maar die zijn op te lossen door een tabletje Chroom en Zink per dag, welke je gewoon bij de drogist kunt kopen. Mijn bloedverlies is nu bij nihil en nog belangrijker: mijn cystes zijn kleiner geworden!

02-01-2015 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jarenlang gebruikt, beviel altijd goed. Niet zwanger door de pil heen maar na stoppen wel snel zwanger. 1x na 1 maand, 1x na 2 maanden (tweeling). Tijdens borstvoeding heb ik tijdelijk Cerazette gebruikt maar die vond de huisarts te licht voor mij aangezien ik snel zwanger kan raken. Het afgelopen jaar kreeg ik echter steeds meer last van moodswings, ik wer[lees meer...]d vooral kribbig in de week voor de menstruatie. Ook had ik vaak hoofdpijn/migraine en steeds minder zin in vrijen. Daarom ben ik helemaal gestopt met de pil en merk nu na een half jaar dat het echt beter met me gaat.

23-09-2014 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/levonorgestrel
Veel last van bijwerking droge en geirriteerde vagina met stinkende afscheiding en jeuk.

18-08-2014 | Vrouw | 43
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jaren geleden ook geslikt, had toen wel last van doorbraakbloedingen maar ik dacht dat het kwam door mijn onregelmatige leven. Nu opnieuw begonnen en ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik heb erg last van de wisselende hormoonsamenstelling, last van stemmingswisselingen na elke nieuwe kleur. De eerste 2 maanden had ik continue last van doorbraakbloedingen, de [lees meer...]laatste 2 maanden de helft van de tijd. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere pil. Ik ga overstappen op microgynon 30 in de hoop dat een stabielere hormoonafgifte bij mij beter werkt. Mijn eetlust is ook verminderd, vaak last van mijn maag en ben daardoor de afgelopen 4 maanden 3 kilo afgevallen, ik weet niet of het door deze pil komt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)