Qlaira

estradiol / dienogest

26-10-2019

Qlaira (estradiol / dienogest)

Zoals genoemd zware depressie en zelfmoordpogingen zeer zware vermoeidheid Schandalig dat dit middel voorgeschreven wordt moet meteen vd markt gehaald worden
05-09-2019

Overgang

Omdat Zoely uit de handel was kreeg ik Qlaira als alternatief voorgeschreven tegen overgangsklachten. Ik ben er na 4 weken mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Deze waren stemmingswisselingen, depressief, opvliegendheid, erg moe. We waren met vakantie, waar ik al maanden naar uit keek, maar ik kon nergens van genieten, alles was me teveel. Ik was totaal mezelf niet meer. [lees meer...]Verder had ik acne op mijn gezicht. De overgangsklachten werden er niet minder van, opvliegers. Ik ben er gelukkig niet van aangekomen. In eerste instantie had ik niet door dat het van Qlaira zou kunnen komen. Toen ik stopte waren de klachten binnen enkele dagen weg. Ik baal er ontzettend van dat dit onze zomervakantie zo heeft beinvloed.
23-10-2018

Qlaira (estradiol / dienogest)

Gestart met de Qlaira pil omdat ik erge acne had. Dermatoloog in België schreef mij deze soort pil voor. Heb de Qlaira pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik was nog niet bekend met de 28 daagse cyclus, normaal had ik maar 21 dagen een pil en 1 week de stopweek. Voordeel is dat ik de afgelopen 6 maanden maar enkele doorbraakbloedingen heb gehad, van circa 2 a 3 dagen. De eers[lees meer...]te 3 maanden kreeg ik wel nog steeds acné op mijn kaaklijn en hals. Heb nu het gevoel of mijn lichaam deze pil uiteindelijk toch niet (meer) prettig vindt. Erge last van een droge vagina en heb 2 keer een vaginale schimmelinfectie gehad. Of dit aan deze pil te wijden is, geen idee. Het kan ook komen door dat ik nu veel seksueel actief ben. Ik stap nu over op de Stediril-30. Deze heb ik voorheen ook jaren geslikt en amper klachten gehad. Ik zal deze pil ook niet meer gebruiken, het is ook overigens de duurste anticonceptiepil die er in NL te verkrijgen is.
08-02-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Nog steeds last van PMS al is het iets minder. Wel last gehad van doorbraakbloedingen en vermoeidheid. Op sommige dagen begin ik heel energiek en stort om ongeveer 14.00 helemaal in en kan haast niet verder. Op dag 18 van mijn eerste pilstrip begon in vooral heel veel pijn te krijgen, zodoende dat ik er snachts wakker van werd. Dit zijn alleen mijn ervaringen van de eerste[lees meer...] maand, het kan zijn dat het nog beter wordt aankomende strips.
21-12-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik ben met Qlaria in September 2016 begonnen, omdat ik aan Mirena niet kon wennen en moest laten uithalen. Nu ben ik aan het overwegen dat ik Mirena nog een keer probeer. Deze anticonceptie pil heeft veel meer bijwerkingen dan de anderen die ik in het verleden gebruikt heb. Puisten 2 keer per maand op mijn voorhoofd of om mijn mond heen, enorme hoofdpijn met de eerste twee[lees meer...] tabletten, wisselende bui veel vaker dan normaal, onregelmatige menses die 7+ dagen duurt, enorme boorstpijn 3 weken in een periode en dit is een echte libido killer. Dus zodra ik een andere oplossing kan vinden, vergeet ik dit monster! Als je het kan vermijden, moet je het doen!
15-11-2016

Qlaira (estradiol / dienogest)

Mijn bijwerkingen: Depressieve gevoelens, emoties niet onder controle (te emotioneel of te vlak), enorme stemmingswisselingen
18-05-2015

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik weet niet de exacte datum, maar ongeveer in 2009 ben ik begonnen met de pil Qlaira. Ik vond het fijn dat het een fase pil is en ik werd in de eerste jaren niet ongesteld. Het laatste jaar heb ik wat meer last van ongesteldheidskwaaltjes als ik de laatste 3 pillen slik. Verder ben ik al zolang ik mij kan herinneren ontzettend vaak moe, neerslachtig, negatief en volgens m[lees meer...]ij zat ik een aantal keer tegen een depressie aan. Ik ben niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van de pil Qlaira en wil kijken hoe ik ben als ik helemaal geen pil slik. Ik wil even geen hormonen meer binnen krijgen. Ook wil ik nog geen spiraal. Ik hoop dat Qlaira de reden is van mijn gedrag de afgelopen jaren. Zijn er meerdere met deze ervaring, of mensen die al gestopt zijn met Qlaira?
09-04-2015

Endometriose

Ik heb cystes in mijn eileiders. Daarvoor ben ik in 2009 al eens geopereerd. I.v.m. hevige pijn/bloedverlies kon ik niet meer normaal functioneren gedurende mijn menstruatie. Op gewoon pil/prikpil varianten reageerde ik niet goed. Vele bijwerkingen zoals overgeven, hoofdpijn, geen eetlust etc. Uiteindelijk bleek dat er weer cystes zaten, kortom ik had geen keus en moest a[lees meer...]an een hormonenmedicijn. Qlaira was net op de markt en is een 4 fase pil. Daardoor veel minder bijwerkingen. De bijwerkingen die ik heb zijn onzuiver huid en veel eetlust maar die zijn op te lossen door een tabletje Chroom en Zink per dag, welke je gewoon bij de drogist kunt kopen. Mijn bloedverlies is nu bij nihil en nog belangrijker: mijn cystes zijn kleiner geworden!
12-06-2014

Qlaira (estradiol / dienogest)

sinds 2 juni ben ik begonnen aan deze pil. ik ben begonnen op de dag van mijn ongesteldheid en ben 7 dagen lang ongesteld geweest, daarna kreeg mijn afscheiding een vieze geur. de gehele periode van het gebruik van de pil heb ik een vettige hoofdhuid, zijn mijn haar punten dood en zweet ik ook meer, en ik ben extreem moe. Bij mijn vorige pil de microgynon 30 kwam ik 8 ki[lees meer...]lo aan. nu heb ik het idee niet aangekomen te zijn, misschien zelfs afgevallen. dit is dan ook een pluspunt haha maar de nare geur van mijn hoofdhuid en afscheiding maken mij een stuk minder blij. volgens de dokter kan dit niet met de pil te maken hebben maar ik heb dit nooit eerder gehad. iemand anders hier ook ervaring mee?
04-08-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Na zoveel verschillende soorten anticonceptie, van soorten pillen, meerdere spiraaltjes (en follikels) en de ring met veel erg vervelende bijwerkingen gebruik ik Sinds 24 mei de Qlaira. Het leek een hele goede oplossing aangezien in in het begin weinig last had van bijwerkingen. Gebruik voelde goed tot ik twee keer per maand ongesteld werd en weer last kreeg van moodswin[lees meer...]gs. Ik heb weinig last gehad van puistjes maar toch wel veel last van krampen etc. Ik heb elke morgen last van hoofdpijn (waarvan ik denk dat het door de pil komt) een libido beneden vriespunt, vlakte en negatieve gevoelens. Door dit alles heb ik besloten over te stappen op mijn laatste optie: de Evra. Hopen dat dit nu eindelijk de uitkomst is.
22-07-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik gebruik al een aantal jaar deze pil en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Eerst had ik Microgion 30, daarbij had ik heel veel last van migraine, depressies en erge PMS. Sinds ik deze pil gebruik word ik gewoon elke maand zo'n 4 dagen ongesteld. Wel een aantal keer bloedverlies tussendoor gehad. Libido lijkt helaas nergens meer op dat vind ik het grote nadeel. De gy[lees meer...]naecologe raadde me een spiraaltje aan, maar ik wil over een klein jaar al aan kinderen beginnen.
03-06-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Na overleg met de gyneacoloog besliste ik na mijn drie zwangerschappen terug de pil in te nemen als anticonseptiemiddel om o.a. stemmingswisselingen te onderdrukken. Er werd Qlaira voorgeschreven. Ik had geen "mood swings" meer, maar verkeerde wel in een constant negatieve stemming, voelde me depressief, heel moe, had last van een oncontroleerbaar stress gevoel, en had w[lees meer...]erkelijk geen libido. Als surplus kreeg ik puistjes... Pas na paar maanden drong het mij door dat deze symptomen samenvielen met het gebruik van de pil. Ik ben nu paar weken gestopt en ik voel me terug beter. Qlaira is voor mij geen goede oplossing geweest.
02-06-2013

Colitis ulcerosa

Deze pil gaan gebruiken, vanwege hormoon schommelingen. Ik werd ziek, dacht in eerste instantie griep. Koorts, moe, maar knapte op na een paar dagen weer op. Werd weer ziek, zelfde symptomen, dacht niet goed uitgeziekt. Knapte op, maar werd na een paar dagen weer ziek. Was heel moe. Ben langs de huisarts gegaan en heB bloed laten prikken. Dokter belde volgende ochtend ter[lees meer...]ug met de mededeling ernstig verstoorde leverwaarden en moest naar het zh. Daar zijn ze erachter gekomen dat het door deze pil kwam, na gestopt te zijn knapte ik snel op. Voor mij dus deze pil nooit meer.
06-02-2013

Qlaira (estradiol / dienogest)

Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt in de loop van de jaren. Echter na mijn tweede bevalling had ik maandelijks extreme bloedingen. Tevens merkte ik ook maandelijks wanneer mijn eisprong was, wat erg veel pijn deed. In eerste instantie had ik het hormoonspiraaltje, maar daarvan werden mij bloedingen niet minder en ik kreeg steeds meer last van acne rond mijn menst[lees meer...]ruatie. Ik ben toen overgestapt naar de Qlaira. Ik heb geen last meer van mijn eisprong, en mijn menstruatie is of minimaal of weinig! Dus voor mij een uitkomst. Ik heb geen klachten ervaren mbt eetproblemen, libido klachten of stemmingswisselingen. Ik ben erg tevreden over deze pil
17-08-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

Door Qlaira had ik nauwelijks nog maandelijkse bloedingen en dat vind ik gewoon raar en niet aangenaam. Mijn lijf deed dan wel alsof het ongesteld zou worden, maar werd het misschien 6x op 2 jaar tijd. Ik bende laatste zes maanden heel vaak misselijk geweest overdag en vorige maand begon ik plots PMS en zeer pijnlijke borsten te krijgen, constant. Eerst naar de huisarts ma[lees meer...]ar die deed het af als PMS. Die vertelde me trouwens dat er al mensen door Qlaira heen zijn zwanger geworden, omdat het zo'n lichte pil is. Dat lijkt me niet de bedoeling van een pil! Nadien naar de gynaecoloog, en daar bleek dat ik een follikelcyste had, een cyste van bijna 2 cm op een eierstok. Normaal zorgt anticonceptie ervoor dat je zulke dingen net niet kunt krijgen (want die zouden net follikelvorming moeten tegengaan), gebeurde het dus wel dwars door deze pil heen. loop ik nu al zes weken of langer met een pijnlijke onderbuik en rug en opzwepende hormonen door die cyste. Ik ben echt zeer ontevreden over deze pil.
02-05-2012

Qlaira (estradiol / dienogest)

Vier maanden geleden ben ik met de Qlaira begonnen. Mijn gynaecoloog schreef hem voor omdat ik bij de Microgynon en de Yasmin soms tussenbloedingen had en heftige krampen. Het handige bij deze pil is dat je hem door kan slikken en als je bij het eind van de strip komt, neem je een nieuwe strip. Maar.... ik ben nu, met tussenpozen van 2 tot 4 dagen alleen nog maar onges[lees meer...]teld. Niet heftig, maar het is ondertussen knap vervelend. Daarnaast is mijn libido ook wat naar beneden gegaan en merk ik dat ik een stuk negatiever ben. Ik hou geen vocht vast en heb ook geen last gehad van gewichtsschommelingen. Maar deze pil is voor mij geen succes!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum