Trigynon

ethinylestradiol/levonorgestrel

19-07-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.
12-03-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

vanaf mijn 18e slik ik de pil en tryginon is de beste pil die ik heb gebruikt (heb marvelon, lovette en diane ook in korte tijd in t begin geprobeerd zonder succes) Trigynon is een lichte vorm pil. de stopweek is ook vrij kort (3 dagen ongesteld niet meer). Ik had alleen gevoelige borsten een paar dagen voor stopweek maar das geen ramp. Nu 10 jaar ga ik voor het eerst sto[lees meer...]ppen en ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.... niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik geen hormonen meer wil hebben in mijn lijf. In stopweek doorslikken heeft geen nut (doorbraakbloedingen)
02-01-2015

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil jarenlang gebruikt, beviel altijd goed. Niet zwanger door de pil heen maar na stoppen wel snel zwanger. 1x na 1 maand, 1x na 2 maanden (tweeling). Tijdens borstvoeding heb ik tijdelijk Cerazette gebruikt maar die vond de huisarts te licht voor mij aangezien ik snel zwanger kan raken. Het afgelopen jaar kreeg ik echter steeds meer last van moodswings, ik wer[lees meer...]d vooral kribbig in de week voor de menstruatie. Ook had ik vaak hoofdpijn/migraine en steeds minder zin in vrijen. Daarom ben ik helemaal gestopt met de pil en merk nu na een half jaar dat het echt beter met me gaat.
23-09-2014

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Veel last van bijwerking droge en geirriteerde vagina met stinkende afscheiding en jeuk.
18-08-2014

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb deze pil jaren geleden ook geslikt, had toen wel last van doorbraakbloedingen maar ik dacht dat het kwam door mijn onregelmatige leven. Nu opnieuw begonnen en ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik heb erg last van de wisselende hormoonsamenstelling, last van stemmingswisselingen na elke nieuwe kleur. De eerste 2 maanden had ik continue last van doorbraakbloedingen, de [lees meer...]laatste 2 maanden de helft van de tijd. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere pil. Ik ga overstappen op microgynon 30 in de hoop dat een stabielere hormoonafgifte bij mij beter werkt. Mijn eetlust is ook verminderd, vaak last van mijn maag en ben daardoor de afgelopen 4 maanden 3 kilo afgevallen, ik weet niet of het door deze pil komt.
21-05-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Start met pil ivm onregelmatige cyclus. Microgynon 30. Doorbraakbloedingen dus overgestapt naar de 50. Labiel en jankerig en daarna tryginon en geen centje pijn! Gestopt om zwanger te raken, nadien weer gestart.
15-05-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil werd voorgeschreven tegen cyste ontwikkeling en daar werkt hij goed tegen. Echter de bijwerkingen maakte dat de pil niet te slikken was. Ik kreeg last van diaree en overgeven maar kwam desondanks toch veel gewicht aan.
29-04-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

jaren de pil gebruikt. over het al gemeen altijd goed gegaan maar alleen vaak erge lage rug pijnen. tot vorig jaar december. kreeg ik erge hart kloppingen en een hoge bloedruk. ben er ongeveer in februarie mee gestopt. en die klachten waren weg. huisarts dacht dat het met me leeftijd te maken had en omdat ik de pil al zo lang slik. maar nu wou ik wel een ander anticonce[lees meer...]ptie middel en dat is het spiraaltje geworden. maar daar heb ik nu nog best veel last van
21-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu 20 jaar en gebruik al ruim 4 jaar deze pil, doordat ik te lang en onregelmatig menstrueerde. Tijdens mijn menstruatie heb ik nog steeds de gebruikelijke klachten (buikpijn etc), maar de pil werkt verder goed! Al vond ik de ronde strip makkelijker. Weet iemand hoe ik het beste door kan slikken? Ben bang dat bij een strip doorslikken de werking niet goed meer is en[lees meer...] wil wel graag 3 weken doorslikken.
12-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 3,5 jaar de microgynon 30 te hebben gehad ben ik overgegaan naar de Trigynon. Dit omdat ik van de vorige pil steeds meer last van buik- en rugpijn kreeg tijdens de stopweek en ik kon ook niet langer doorslikken dan 2 weken.. Nu heb ik 3 maanden de trigynon gepakt, maar ga nu weer een ander proberen: de Yasmin. Ik ben namelijk van deze pil weer 3 à 4 kilo aangekomen en i[lees meer...]k kan dat helemaal niet hebben. Ook merk ik dat mijn libido minder is en ook dit is niet echt fijn. Voor de rest lijkt het me een prima pil, de bijwerkingen zijn voor mij te ernstig.
26-06-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

opzich een prima pil, maar ik werd 1 tot 2 weken te vroeg ongesteld...ben over gestapt naar Ministat die ook niet werkt
15-11-2011

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

beviel prima, geen last meer van onregelmatige cyclus (ondanks "gewone" pil had ik die nog steeds af en toe. Vergat hem echter regelmatig in te nemen met alle stress van dien. Dus overgestapt op Nuvaring, geen kans meer op vergeten maar wel weer af en toe onregelmatige cyclus. Tja... Liever af en toe onverwacht ongesteld dan onverwacht nog een kindje erbij...
08-11-2011

Anticonceptie

deze 3-fasen pil is de enige pil die mij in de stopweek geen migraine oplevert. Gebruik minder gemakkelijk dan de combinatiepil, qua uitstellen menstruatie. Ook is de pilstrip wat betreft pilvolgorde niet logisch, Je moet goed op de achterkant van de strip kijken of je de goede pil slikt. Vroeger was de strip rond en plakte je er een stikker met de dagen erop, dat werkte v[lees meer...]eel gemakkelijker.
10-05-2011

Anticonceptie

Ik heb drie jaar lang de trigynon-pil gebruikt, en over het algemeen wel tevreden hierover. Maar omdat ik vaak de pil vergat in te nemen, heb ik een implanon staafje laten plaatsen.
17-04-2011

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na een periode van veel gedoe met een één-fase pil de Stediril30 (uitblijven van menstruatie, ondanks dat ik nooit een pil was vergeten) heb ik van mijn huisarts een 3-fasenpil voorgeschreven gekregen omdat deze pil de ''natuurlijke" cyclus beter nabootst. Sindsdien eigenlijk geen klachten gehad. Af en toe wat gevoeliger voor hoofdpijn of buikpijn, maar dit is voor mij ni[lees meer...]et noemenswaardig in verhouding tot het gedoe (en de bijkomende onzekerheid) tijdens het gebruik van een eenfase-pil. Doorslikken doe ik vrijwel nooit, het is bij een 3-fase pil óf een hele strip doorslikken óf de laatste 10 van een volgende strip (en de overige 11 tabletten kan je in feite in de prullenbak gooien). Ik doe dit dan ook alleen als ik op vakantie ga/ben, Daarnaast zie je heel snel of je een pil bent vergeten omdat alle pillen genummerd zijn van 1 t/m 21 en je dus snel kunt 'tellen' of je alle hebt ingenomen (zeker als je altijd op een vaste dag begint met slikken van de 1e tablet van een nieuwe strip). Voorlopig wil ik geen andere vorm van anti-conceptie!
03-04-2011

PMS

heeel veel bijwerkingen, al weken misselijk, en anderhalve kilo afgevallen door het vele overgeven. Veel maagpijn, kon eerste week alleen maar rijst en beschuit eten. Hiervoor microgynon geslikt, ook veel ziek van geworden. Door de PMS moet ik een pil slikken, maar elke pil valt zwaar. moet noodgedwongen kiezen tussen bijwerkingen en de ziekte. iemand positieve ervaringen [lees meer...]met een andere pil dan microgynon of trigynon?

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum