categorie

Bloeddruk - antiadrenerg

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - antiadrenerg

Aldomet

06-04-2024 | Vrouw | 72
Hoge bloeddruk

artritis in veel gewrichten die beweegt acute rugpijn

Ik reageer tot nu toe op alle HB medicatie die ik heb voorgeschreven gekregen. Nu sinds 3 weken Alomet, bloeddruk dat gaat heel goed, wel met duretica erbij. Maar ik heb zoveel pijn aan spieren en gewrichten. Polsen, knieeen, werkelijk alles doet pijn, Ik krijg nu ook maagpijn erbij. Ik ga ze morgen niet meer innemen gewoon om te ervaren hoe ik me dan voel

19-03-2024 | Vrouw | 73

dorstig droge mond

Clonedine gebruikt ik al jaren en geeft verlichting bij opvliegers en nachtzweten maar zijn nooit helemaal weg. 2x2 tabletjes per dag. Geprobeerd af te bouwen maar na een paar dagen wordt de klacht heftiger.

20-02-2024 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk

vermoeidheid duizeligheid verandering van het hartritme verhoogde hartslag somber voelen droge mond

Ik heb een zeer hoge bloeddruk (170/110) en de normale medicijnen die ik slikte (2x 8 mg Candesartan Cilexetil) leken niks meer te doen. Daarom kreeg ik 4 mg Doxazosine (erbij). Vanaf de dag dat ik dit medicijn slik kan ik niet meer functioneren. Heb mij ziek moeten melden op werk. Lig de hele dag op de bank. Als ik rechtop zit of ga staan wordt ik duizelig en krijg ik een[lees meer...] snelle hartslag. Voor de hartkloppingen slik ik Propranolol. Voel me uitgeput. Weet niet hoelang ik dit wil volhouden. Overmorgen gesprek met endocrinoloog.

17-02-2024 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk

algemene malaise buikpijn incontinentie acute hoofdpijn droge mond wazig zien

Mijn gebruikelijke medicijnen voor hoge bloeddruk, gaven na het zoveelste andere merk meer klachten en bloeddruk was weer torenhoog. Ipv amlodipine mocht ik doxazosine 4 mg ophalen, ik ben in jaren niet zo ziek van zoveel bijwerkingen tegelijk geworden, en toen ik eindelijk tegen de ochtend even sliep, plaste ik in mijn broek... Ik ben in de 50, ik neem deze troep niet m[lees meer...]eer. Sinds ik niet meer rook gaat het al bergafwaarts 1,5 jaar nu, maar bloeddrukpillen die mij incontinent maken, nee> ik haal nog liever de 60 niet,.

20-01-2024 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Doxasozine als extra medicatie gekregen, naast Ibersathan/Hydrochloortiazide. De laatste gebruik ik al jaren zonder enig probleem. Bloeddruk mocht echter nog verder omlaag, vandaar als tweede middel Doxasozine voorgeschreven gekregen. Twee maanden geleden een maand lang gebruikt Doxasozine. Bovendruk was lager met gebruik, maar ik ben na een maand gestopt omdat ik besc[lees meer...]hreven bijwerkingen kreeg. Na het stoppen verdwenen de klachten. Na een maand gestopt te zijn opnieuw Doxasozine opgestart. Nu na een week ervaar ik wederom de genoemde klachten. Klachten zijn niet dramatisch, maar wel vervelend en lijken bij mij toch echt samen te hangen met het gebruik van Doxasozine. Is eigenlijk de eerste keer dat ik bijwerking van een medicijn ervaar.

Moxonidine

03-01-2024 | Man | 60
moxonidine
Hoge bloeddruk
Iemand oorsuisen van dit medicament ?

14-06-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Aangezien mijn bloeddruk al gedurende langere tijd structureel te hoog was, ondanks diverse medicatie, heeft de internist besloten om mij aanvullend Doxazosine voor te schrijven. Ik heb dit 3 maanden ingenomen, zonder voldoende resultaat. Mijn bloeddruk (zowel boven- als onderdruk) zakte ongeveer 10 eenheden en dat was lang niet voldoende om binnen de richtlijnen van de SE[lees meer...]H te scoren. Daarbij kreeg ik ook nog echt zoveel nadelige bijwerkingen van dit medicijn, waardoor ophogen van de sterkte ook geen optie was. Momenteel onderzoekt de internist nog alternatieve mogelijkheden / oplossingen.

Catapresan

03-03-2023 | Vrouw | 33
clonidine
Hallo ik heb van catapressan enkel nog maar 1 4de genomen ik durf het niet helemaal nemen... iemand ervaring helpt het bij angst met hartkloppingen?

03-02-2023 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Na twee dagen 8 mg inname een bloeddruk van 111-61maar een hartslag van 101, normaal 70-72. ben er angstig van omdat ik zwaar hartpatiënt ben.

16-12-2022 | Vrouw | 19
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik neem sinds begin dit jaar clonidine voor mijn tics. Het duurde ongeveer een maand voordat ik effect merkte en het effect is minimaal. Maar in combinatie met therapie is het een goede manier om met mijn tics om te gaan.

26-08-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ben begonnen hiermee en had hoop ,maar weet nu niet of het iets doet. lijkt minder opvliegers te hebben maar wel een zeer droge mond ,en een soort van slikproblemen.( Pseudo–obstructie van het colon. )Staat bij de bijwerkingen. lees maar weinig over bij anderen ? pijnlijke tong/kaken Dus denk niet dat ik hiermee door ga.

23-08-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Ik slik het medicijn wegens ernstige verhoogde bloeddruk. 230/135. De artsen dachten in eerste instantie aan de ziekte van Conn. Door middel van het verwijderen van de bijnier zou de bloeddruk wel verlagen. Helaas, is dat niet gebeurt. Na twee weken slikken is mijn bloeddruk gedaald naar 180/108. Dat is een mooi resultaat na twee weken. Wat ik vreemd aan dit medicijn vin[lees meer...]d is dat ik het begin bijna geen bijwerkingen had. Ja, een beetje vermoeid en een klein beetje tintelingen aan mijn handen. Nu na drie weken slikken worden de bijwerkingen vervelender. Heel erg moe. Kan wel de hele dag slapen. Kort lontje, grieperig gevoel. Normaal is het andersom en dat de bijwerkingen na zo een vijf-zes weken verdwijnen. Ik heb al bijna alle bloeddruk verlagers geprobeerd en kreeg bij allemaal in het begin van gebruik heel vervelende bijwerkingen, dat ik ook daardoor moest stoppen. Nu ben ik al zover, dat de strijd tegen de bijwerkingen niet ga opgeven, maar voor hoelang? P.s. ik heb een dna test via het erasmus laten doen en daaruit blijkt dat ik een afwijking heb.

22-04-2022 | Man | 79
Prostaatkanker
Zoladex geeft veel nachtelijk zweten

30-11-2021 | Vrouw | 79
Hartritmestoornissen
Twee cardioversies gehad, doxazosine ,flecainide , en pradaxa als medicijn gekregen, ben nu een wrak.Ben moe, suf, hypernerveus,duizelig ,trillen en beven.Lig meer op de bank dan ik functioneer.

18-10-2021 | Man | 72
Prostaathyperplasie
p lus hogebloeddruk. ook nog eens middel met voor mij gunstige uitwerking op parkinson.. heb ik reeds 25jr. met een dbs operatie aan het brein. waarbij er een stimulator Ik noem het een hersen -pacemaker. wordt geïmplanteerd..ik ben bereid hier op te reageren.. (red. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd)

09-09-2021 | Vrouw | 54
ketanserine
Sedert mijn 14e heb ik een gecompliceerde botbreuk opgelopen en het super, later posttraumatische distrofie opgelopen. Na een jaren zoektocht naar wat ik had, bij eindelijk toen ik 21 was, de juiste diagnose en behandeling gekregen na niet meer te kunnen lopen, en helse pijnen te hebben. Na goed ingesteld te zijn met ketenserin, kon ik weer lopen. Voor mij was het Lourde[lees meer...]s in Stadskanaal. Nu door de stop van Ketenserin van Jansen, komen de pijnen terug, en de alternatieven blijken geen alternatieven. Het eerste alternatief wordt ik doodziek van, barstende koppijn, kotsmisselijk en honds beroert. Van de tweede vervanger kreeg ik overal uitslag en jeukbulten, geen gezicht en middel hielp niet voor de kwaal. Nu het derde middel, ook niet denderend, ik kom mega aan door dit rotmiddel. Keuze is mega aankomen en zo lang mogelijk lopen, of stoppen en heel veel pijn krijgen en lopen opgeven. Ik vind het schandalig dat na 32 jaar heel goed gebruik van ketenserin, er alleen maar troep met mega bijwerkingen als alternatief is. Ik ben nu extra medicatie nodig van de bijwerkingen van een medicatie die alternatief moet heten. Waanzin is dit.

25-08-2021 | Man | 67
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Ben totaal van slag, heel verdrietig en heel boos, want gebruik dit middel samen met carnitine (10 tabl van 300 mg) al 21 jaar lang en er zijn voedingssupplementen bij nodig en een streng dieet. Vooral om het bloedsuiker stabiel te houden, en daar was 3 jaar geleden ook al atriplex halimus uit de handel genomen (adaptogeen) en moest ik lang zoeken naar een alternatief. He[lees meer...]b suma wortel poeder gevonden en dat helpt beter. Nu sinds drie jaar gaat het eindelijk vrij goed. Tientallen jaren ellende met me miserabel voelen en weinig (soms bijna niets) kunnen, me voortslepen, al achter de rug. Hiervoor kreeg ik amitryptiline en schildklierhormoon als aanvullend middel bij de carnitine en daar voelde ik mij echt helemaal ziek van met zeer veel ongemakken door ernstige bijwerkingen. De info hierboven klopt niet want ik gebruik twee maal een kwart tablet per dag (gewoon eraf bijten), meer of minder gaat niet goed. Het luistert dus nauw. Als de Ketensin op is, val ik waarschijnlijk terug. Ben 67 en er zijn voldoende andere ongemakken aan de hand. Kan dit er niet bij hebben, het leven is te kort. De huisartsen en de fabrikanten hebben een zorgplicht en die wordt verzaakt met één pennestreek. Een rotstreek dus. Dit soort dingen is moedwillige lichamelijke en geestelijke mishandeling waar kennelijk geen straf op staat: onbegrijpelijk en wantrouwen wekkend. Da apotheker kijkt wat hij kan doen... .

20-08-2021 | Vrouw | 54
Overgang
De eerste 2 maanden 1 tablet per dag ingenomen en ze hielpen super goed. Ik sliep s'nachts weer goed en ook overdag geen last meer van opvliegers enz. Nadeel in begin was een hele droge mond. Nu voor de 3 e maand bezig en ze helpen niks meer. Alle klachten zijn weer terug zoals slecht slapen, opvliegers en opgejaagd gevoel.

06-08-2021 | Vrouw | 46
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

25-07-2021 | Vrouw | 38
Overmatig zweten
Omdat ik steeds meer hinder onderving van overmatig transpireren kreeg ik van de huisarts clonidine voorgeschreven beginnende met de eerste twee weken in de ochtend en avond 1 tabletje, na twee weken verhoogd naar in de ochtend en avond twee tabletten en omdat ook dat niet werkte na een week in de ochtend en avond 3 tabletten. Maar tot nu toe merk ik geen verbetering. [lees meer...]Wel veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, droge mond en ontzettend moe. Volgende week weer een afspraak ter evaluatie met de huisarts en als er dan niks is veranderd dan ga ik er mee stoppen

26-06-2021 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Mijn benen en voeten hebben geen goede doorbloeding meer en het lopen gaat daardoor zéér slecht! Tevens krijg ik nachts pijn in mijn voet.

12-06-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

02-06-2021 | Vrouw | 73
ketanserine
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Weet niet of wat ik heb ingevuld goed is. Maar ik had ontstoken bloedvaatjes onder mijn nagels, vingertoppen waren wit en doof. En o.a. verschijnsel van de ziekte van Raunaud. Ben helemaal van slag dat dit middel nu uit de handel is, van apotheek geen alternatief gekregen, moet nu contact opnemen met mijn reumatoloog

Methyldopa Tabletten

21-05-2021 | Vrouw | 35
Hypertensie door zwangerschap
Tijdens mijn zwangerschap is hypertensie ontstaan. Heb zo lang mogelijk medicatie uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kwam. De bloeddruk was gelijk gezakt nadat ik ermee begon maar een dag later is mijn kindje geboren. Ik zou het nooit weer nemen..ik las een onderzoek dat het bij gebruik jn eenrste trimester voor doodgeboren kindjes kan zorgen.. ik denk dan dat het met[lees meer...] 33 weken niet veel beter is voor je kindje als je het gebruikt..

16-05-2021 | Vrouw | 51
Onrustige benen
Mijn huisarts concludeerde een slechte doorbloeding in mijn bovenbenen, en schreef ketensin voor. Na een aantal dagen, sliep ik eindelijk de nacht door, zonder onrustige benen, eindelijk na jaren een oplossing. Nu wordt Ketensin niet meer gemaakt door de farmaceut Janssen, en is het niet meer te verkrijgen, ik betreur dit enorm, aangezien ketensin weinig bijwerkingen [lees meer...]had, en het alternatief wat mij is geboden, enorm veel bijwerkingen heeft.

16-05-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

Moxonidine

02-04-2021 | Vrouw | 71
moxonidine
Hoge bloeddruk
Kreeg dit bloeddruktablet bij mijn Irbesartan en bisoprolol, omdat mijn bloeddruk nog te hoog was. De bijwerkingen begonnen de volgende dag al, maar werden steeds erger. Wilde het toch 3 weken volhouden, maar dat is mij niet gelukt, want het was te erg. Ik heb nog nooit vocht vastgehouden, maar had nu rare opgezette rode voeten. Na stoppen, ging dat snel weer weg.

Methyldopa Tabletten

04-03-2021 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
Tijdens een pre screening van een operatie, is het ziekenhuis er achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb. Gezien ik met een IVF traject bezig was heeft de Gynaecoloog mij door verwezen naar de Cardioloog. Zij had mij toen aangeraden om methyldopa te gebruiken. De 1e dag werd ik helemaal suf. Ik wilde alleen maar slapen en had geen fut om wat te doen. Ik heb het [lees meer...]daarna nog 5 dagen volgehouden, maar bleef erg suf van de medicijnen. Ik was hier zo van geschrokken dat ik direct was gestopt met deze pillen. Bloeddruk veranderde niet en bleef hoog.

09-02-2021 | Vrouw | 54

13-10-2020 | Man | 24
clonidine
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)