categorie

Bloeddruk - antiadrenerg

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - antiadrenerg

09-09-2021 | Vrouw | 54
ketanserine
Sedert mijn 14e heb ik een gecompliceerde botbreuk opgelopen en het super, later posttraumatische distrofie opgelopen. Na een jaren zoektocht naar wat ik had, bij eindelijk toen ik 21 was, de juiste diagnose en behandeling gekregen na niet meer te kunnen lopen, en helse pijnen te hebben. Na goed ingesteld te zijn met ketenserin, kon ik weer lopen. Voor mij was het Lourde[lees meer...]s in Stadskanaal. Nu door de stop van Ketenserin van Jansen, komen de pijnen terug, en de alternatieven blijken geen alternatieven. Het eerste alternatief wordt ik doodziek van, barstende koppijn, kotsmisselijk en honds beroert. Van de tweede vervanger kreeg ik overal uitslag en jeukbulten, geen gezicht en middel hielp niet voor de kwaal. Nu het derde middel, ook niet denderend, ik kom mega aan door dit rotmiddel. Keuze is mega aankomen en zo lang mogelijk lopen, of stoppen en heel veel pijn krijgen en lopen opgeven. Ik vind het schandalig dat na 32 jaar heel goed gebruik van ketenserin, er alleen maar troep met mega bijwerkingen als alternatief is. Ik ben nu extra medicatie nodig van de bijwerkingen van een medicatie die alternatief moet heten. Waanzin is dit.

25-08-2021 | Man | 67
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Ben totaal van slag, heel verdrietig en heel boos, want gebruik dit middel samen met carnitine (10 tabl van 300 mg) al 21 jaar lang en er zijn voedingssupplementen bij nodig en een streng dieet. Vooral om het bloedsuiker stabiel te houden, en daar was 3 jaar geleden ook al atriplex halimus uit de handel genomen (adaptogeen) en moest ik lang zoeken naar een alternatief. He[lees meer...]b suma wortel poeder gevonden en dat helpt beter. Nu sinds drie jaar gaat het eindelijk vrij goed. Tientallen jaren ellende met me miserabel voelen en weinig (soms bijna niets) kunnen, me voortslepen, al achter de rug. Hiervoor kreeg ik amitryptiline en schildklierhormoon als aanvullend middel bij de carnitine en daar voelde ik mij echt helemaal ziek van met zeer veel ongemakken door ernstige bijwerkingen. De info hierboven klopt niet want ik gebruik twee maal een kwart tablet per dag (gewoon eraf bijten), meer of minder gaat niet goed. Het luistert dus nauw. Als de Ketensin op is, val ik waarschijnlijk terug. Ben 67 en er zijn voldoende andere ongemakken aan de hand. Kan dit er niet bij hebben, het leven is te kort. De huisartsen en de fabrikanten hebben een zorgplicht en die wordt verzaakt met één pennestreek. Een rotstreek dus. Dit soort dingen is moedwillige lichamelijke en geestelijke mishandeling waar kennelijk geen straf op staat: onbegrijpelijk en wantrouwen wekkend. Da apotheker kijkt wat hij kan doen... .

20-08-2021 | Vrouw | 54
Overgang
De eerste 2 maanden 1 tablet per dag ingenomen en ze hielpen super goed. Ik sliep s'nachts weer goed en ook overdag geen last meer van opvliegers enz. Nadeel in begin was een hele droge mond. Nu voor de 3 e maand bezig en ze helpen niks meer. Alle klachten zijn weer terug zoals slecht slapen, opvliegers en opgejaagd gevoel.

06-08-2021 | Vrouw | 46
Overgang
IVM EXTREME OPVLIEGERS, BIJ EEN LAGE NORMALE HARTSLA'G (42), DIE NU ZO LAAG ALS 33/MIN GAAT........... MEER MENSEN ZON LAGE HARTSLAG?

25-07-2021 | Vrouw | 38
Overmatig zweten
Omdat ik steeds meer hinder onderving van overmatig transpireren kreeg ik van de huisarts clonidine voorgeschreven beginnende met de eerste twee weken in de ochtend en avond 1 tabletje, na twee weken verhoogd naar in de ochtend en avond twee tabletten en omdat ook dat niet werkte na een week in de ochtend en avond 3 tabletten. Maar tot nu toe merk ik geen verbetering. [lees meer...]Wel veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, droge mond en ontzettend moe. Volgende week weer een afspraak ter evaluatie met de huisarts en als er dan niks is veranderd dan ga ik er mee stoppen

26-06-2021 | Man | 65
doxazosine
Mijn benen en voeten hebben geen goede doorbloeding meer en het lopen gaat daardoor zéér slecht! Tevens krijg ik nachts pijn in mijn voet.

12-06-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

02-06-2021 | Vrouw | 73
ketanserine
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Weet niet of wat ik heb ingevuld goed is. Maar ik had ontstoken bloedvaatjes onder mijn nagels, vingertoppen waren wit en doof. En o.a. verschijnsel van de ziekte van Raunaud. Ben helemaal van slag dat dit middel nu uit de handel is, van apotheek geen alternatief gekregen, moet nu contact opnemen met mijn reumatoloog

21-05-2021 | Vrouw | 35
Hypertensie door zwangerschap
Tijdens mijn zwangerschap is hypertensie ontstaan. Heb zo lang mogelijk medicatie uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kwam. De bloeddruk was gelijk gezakt nadat ik ermee begon maar een dag later is mijn kindje geboren. Ik zou het nooit weer nemen..ik las een onderzoek dat het bij gebruik jn eenrste trimester voor doodgeboren kindjes kan zorgen.. ik denk dan dat het met[lees meer...] 33 weken niet veel beter is voor je kindje als je het gebruikt..

16-05-2021 | Vrouw | 51
Onrustige benen
Mijn huisarts concludeerde een slechte doorbloeding in mijn bovenbenen, en schreef ketensin voor. Na een aantal dagen, sliep ik eindelijk de nacht door, zonder onrustige benen, eindelijk na jaren een oplossing. Nu wordt Ketensin niet meer gemaakt door de farmaceut Janssen, en is het niet meer te verkrijgen, ik betreur dit enorm, aangezien ketensin weinig bijwerkingen [lees meer...]had, en het alternatief wat mij is geboden, enorm veel bijwerkingen heeft.

16-05-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

Moxonidine

02-04-2021 | Vrouw | 71
moxonidine
Kreeg dit bloeddruktablet bij mijn Irbesartan en bisoprolol, omdat mijn bloeddruk nog te hoog was. De bijwerkingen begonnen de volgende dag al, maar werden steeds erger. Wilde het toch 3 weken volhouden, maar dat is mij niet gelukt, want het was te erg. Ik heb nog nooit vocht vastgehouden, maar had nu rare opgezette rode voeten. Na stoppen, ging dat snel weer weg.

04-03-2021 | Vrouw | 34
methyldopa
Tijdens een pre screening van een operatie, is het ziekenhuis er achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb. Gezien ik met een IVF traject bezig was heeft de Gynaecoloog mij door verwezen naar de Cardioloog. Zij had mij toen aangeraden om methyldopa te gebruiken. De 1e dag werd ik helemaal suf. Ik wilde alleen maar slapen en had geen fut om wat te doen. Ik heb het [lees meer...]daarna nog 5 dagen volgehouden, maar bleef erg suf van de medicijnen. Ik was hier zo van geschrokken dat ik direct was gestopt met deze pillen. Bloeddruk veranderde niet en bleef hoog.

09-02-2021 | Vrouw | 54

13-10-2020 | Man | 24
clonidine
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

19-07-2020 | Vrouw | 51

11-12-2019 | Vrouw | 30
Zwangerschap
Ik gebruik het medicijn nu 3 maanden, 3x daags 1 tablet van 250mg, waarvan de 1e maand methyldopa CF was en nu Teva. Gestart ivm kinderwens, hiervoor lange tijd hydrochloortiazyde gebruikt. Het medicijn heeft het gewenste effect op mijn bloeddruk, echter zijn bijwerkingen niet prettig. Koude voeten en handen, vermoeidheid, veel dromen en nachtmerries, gevoel van afwezighe[lees meer...]id en beperkte concentratie, menstruatie blijft uit. Het dromen/nachtmerries en vermoeidheid was stuk minder bij methyldopa CF, wellicht door andere samenstelling.

09-12-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Na bijna een jaar slapeloze nachten en opvliegers EINDELIJK weer normaal slapen nu. Wat een verschil! Zo blij ik was vergeten hoe het voelt om slechts 1 maal per nacht wakker te worden. Opvliegers niet geheel weg maar beduidend minder. 2xdaags 2 tabletjes ( smorgens en voor t slapen, werkt goed bij mij. Geen rare bijwerkingen: alleen ik zit niet meer om 21:30 u te knikk[lees meer...]enbollen agv slaap tekort. Ook kan ik weer lepeltje lepeltje slapen zonder opvliegers, zo fijn zo blij😁💃🏼 Ik was erg behoudend na het lezen van ervaringen maar huisarts stelde 14 dagen op proef voor, dat was erg prettig en overtuigde mij direct!

18-10-2019 | Vrouw | 52
Overgang
2x dgs 3 tabletten van 0,025 mg. Prima medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers/ zweten. Verdwijnt niet helemaal, maar wordt aanzienlijk gereduceerd in mijn geval. Maar dat van die hartslagdaling is een bijwerking die bij minder dan 1 op de 100 voor komt, maar ik heb het! Mijn normale bpm zit op 60. Met dit middel keldert het naar 40 bpm. Vooral 's nachts, in rust[lees meer...]. Als ik geen polsslagmeter had gedragen had ik het niet eens geweten. En de lijn daalt nog steeds, reuze eng! Maar mijn huisarts is weer eens op vakantie, dus daarom zelf maar besloten de dosis iets te reduceren. Hopelijk wordt bpm dan weer normaal en blijven de opvliegers grotendeels weg.

16-09-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Het leek een mogelijke oplossing tegen de opvliegers elk uur dag en nacht. Maar inmiddels is het middel toch erger dan de kwaal. Na een ruime week kan ik inmiddels de hele dag denken dat ik zo in slaap kan vallen. Maar dat kan niet want werk. Afgelopen weekend heb ik een groot deel van de zondag slapend doorgebracht en nog is het niet genoeg. Gestopt dus ermee. (verminderi[lees meer...]ng van opvliegers overigens niets van gemerkt..)

14-09-2019 | Vrouw | 53
clonidine
Ik slik clonidine om van de opvliegers af te komen.ik slik ze nu 4 weken en heb geen enkele opvliegers meer. Wat heerlijk om na jaren drijfnat te hebben rondgelopen en te moeten slapen dat ik weer mijn gewone leven terug heb. Bijwerkingen heb ik in de eerste week heel licht gehad ( slaperig en iets droge mond) maar dat was na een week helemaal verdwenen. Ik ben zeer tebr[lees meer...]ede over het middel. Ik slik 2 keer daags 3 tabletten van 0,025 mg

01-09-2019 | Man | 63
doxazosine
Nadat ik voor een operatie afgekeurd was door extreem hoge bloeddruk, heeft de cardioloog mij doxazosine voorgeschreven ipv bisoprolol. De verlaging van de bloeddruk gaat prima, mijn onderdruk is gemiddeld 20 lager ( nu 80). Bijkomend voordeel is wel dat door het bloedvatverwijdende effect doxazosine helpt bij een, door peyronie veroorzaakte, verminderde erectie. Hierdo[lees meer...]or hoef ik geen sildenafil meer te kopen.

29-08-2019 | Man | 59
doxazosine
vanwege hoge bloeddruk en veel bijwerkengen van verschillende medicijnen, door de jaren heen, moest ik tijdelijk een 4 tal weken dit gebruiken. Bedoeling om dan een zouttest te doen. Deze test zou iets kunnen zeggen over een hormoon produktie van de bijnier. Dit hormoon stuurt oa de bloeddruk. Ik voel mij elke dag slechter, maar ondanks dat ik een volhouder ben, stop ik [lees meer...]er vandaag mee. Het is niet meer vol te houden zo slecht dat ik mij nu voel. Het gevolg is wel, dat de afgesproken test niet meer zal plaatsvinden. Het ziekhuis zal nu geinformeert worden. Gesprek met internist zal volgen.

17-06-2019 | Man | 55
clonidine
Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul

05-06-2019 | Vrouw | 41

07-05-2019 | Vrouw | 59
Overgang
Ik heb vorig jaar zomer het medicijn vd dermatoloog voorgeschreven gekregen, 2x dgs 1 tablet, nu na bij a een jaar komen de klachteb van overmatig zweten weer terug, huisarts zei dat ik 2 tabl 2x pd mocht gaan nemen, het zweten werd nog erger !! Nu een week gestopt met Clonidine, niet gezweten , maar vandaag keert t zweten in alle hevigheid weer terug !! Ik ben vanmorgen[lees meer...] weer begonnen met clonidine 3x dgs 1 tablet , omdat ik anders met een hormoon tabletje moet beginnen ! Ik probeer het zo nog 1 keer , heb ook geen bijwerkingen vd clonidine !

04-05-2019 | Vrouw | 55
Overgang
In okt 2018 gestart met 2 x 1 tablet Clonidine ivm hevige opvliegers. Dat werkte al vrij snel. Onverklaarbaar, maar in maart 2019 kwamen de opvliegers in alle hevigheid weer terug helaas. In overleg met de huisarts verhoogd naar 2 x 2 en 2 x 3 maar zonder effect. Nu bouw ik af en ga ik volgende week starten met een lage dosis Femoston (hormonen) en hoop zó dat dat aansla[lees meer...]at.

05-03-2019 | Vrouw | 56
Overgang
In het begin een droge mond, maar dat gaat met een paar weken over. Veel minder opvliegers. Af en toe nog een paar, maar dat is niet erg. Als je niet teveel koffie en warme dranken drinkt, heb je veel minder opvliegers. Eerst heb ik hormonen geslikt, maar werd daardoor vele kilo's zwaarder. De kilo's vlogen er gelukkig weer snel vanaf. Eerst slikte ik er 1x1 op een da[lees meer...]g, maar ging al snel naar 2x 2. Als ik zo door de overgang ga, ben ik zeer tevreden. Gezonder dan hormonen slikken.

19-02-2019 | Vrouw | 37
Hoge bloeddruk door zwangerschap
Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af

10-02-2019 | Vrouw | 50
Overgang
De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5497)
Anticonceptie - overig (4024)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2850)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2521)
Pijn - morfine-achtigen (2316)
ADHD - psychostimulantia (2246)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2074)
Bloeddruk - betablokkers (1760)
Maagzuur - protonpompremmers (1641)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1581)
Anticonceptie - eenfase (1459)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1250)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1049)