categorie

Bloeddruk - antiadrenerg

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - antiadrenerg

18-10-2019

Overgang

2x dgs 3 tabletten van 0,025 mg. Prima medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers/ zweten. Verdwijnt niet helemaal, maar wordt aanzienlijk gereduceerd in mijn geval. Maar dat van die hartslagdaling is een bijwerking die bij minder dan 1 op de 100 voor komt, maar ik heb het! Mijn normale bpm zit op 60. Met dit middel keldert het naar 40 bpm. Vooral 's nachts, in rust[lees meer...]. Als ik geen polsslagmeter had gedragen had ik het niet eens geweten. En de lijn daalt nog steeds, reuze eng! Maar mijn huisarts is weer eens op vakantie, dus daarom zelf maar besloten de dosis iets te reduceren. Hopelijk wordt bpm dan weer normaal en blijven de opvliegers grotendeels weg.
16-09-2019

Overgang

Het leek een mogelijke oplossing tegen de opvliegers elk uur dag en nacht. Maar inmiddels is het middel toch erger dan de kwaal. Na een ruime week kan ik inmiddels de hele dag denken dat ik zo in slaap kan vallen. Maar dat kan niet want werk. Afgelopen weekend heb ik een groot deel van de zondag slapend doorgebracht en nog is het niet genoeg. Gestopt dus ermee. (verminderi[lees meer...]ng van opvliegers overigens niets van gemerkt..)
14-09-2019

Clonidine (clonidine)

Ik slik clonidine om van de opvliegers af te komen.ik slik ze nu 4 weken en heb geen enkele opvliegers meer. Wat heerlijk om na jaren drijfnat te hebben rondgelopen en te moeten slapen dat ik weer mijn gewone leven terug heb. Bijwerkingen heb ik in de eerste week heel licht gehad ( slaperig en iets droge mond) maar dat was na een week helemaal verdwenen. Ik ben zeer tebr[lees meer...]ede over het middel. Ik slik 2 keer daags 3 tabletten van 0,025 mg
01-09-2019

Doxazosine (doxazosine)

Nadat ik voor een operatie afgekeurd was door extreem hoge bloeddruk, heeft de cardioloog mij doxazosine voorgeschreven ipv bisoprolol. De verlaging van de bloeddruk gaat prima, mijn onderdruk is gemiddeld 20 lager ( nu 80). Bijkomend voordeel is wel dat door het bloedvatverwijdende effect doxazosine helpt bij een, door peyronie veroorzaakte, verminderde erectie. Hierdo[lees meer...]or hoef ik geen sildenafil meer te kopen.
29-08-2019

Doxazosine (doxazosine)

vanwege hoge bloeddruk en veel bijwerkengen van verschillende medicijnen, door de jaren heen, moest ik tijdelijk een 4 tal weken dit gebruiken. Bedoeling om dan een zouttest te doen. Deze test zou iets kunnen zeggen over een hormoon produktie van de bijnier. Dit hormoon stuurt oa de bloeddruk. Ik voel mij elke dag slechter, maar ondanks dat ik een volhouder ben, stop ik [lees meer...]er vandaag mee. Het is niet meer vol te houden zo slecht dat ik mij nu voel. Het gevolg is wel, dat de afgesproken test niet meer zal plaatsvinden. Het ziekhuis zal nu geinformeert worden. Gesprek met internist zal volgen.
17-06-2019

Clonidine (clonidine)

Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul
05-06-2019

07-05-2019

Overgang

Ik heb vorig jaar zomer het medicijn vd dermatoloog voorgeschreven gekregen, 2x dgs 1 tablet, nu na bij a een jaar komen de klachteb van overmatig zweten weer terug, huisarts zei dat ik 2 tabl 2x pd mocht gaan nemen, het zweten werd nog erger !! Nu een week gestopt met Clonidine, niet gezweten , maar vandaag keert t zweten in alle hevigheid weer terug !! Ik ben vanmorgen[lees meer...] weer begonnen met clonidine 3x dgs 1 tablet , omdat ik anders met een hormoon tabletje moet beginnen ! Ik probeer het zo nog 1 keer , heb ook geen bijwerkingen vd clonidine !
04-05-2019

Overgang

In okt 2018 gestart met 2 x 1 tablet Clonidine ivm hevige opvliegers. Dat werkte al vrij snel. Onverklaarbaar, maar in maart 2019 kwamen de opvliegers in alle hevigheid weer terug helaas. In overleg met de huisarts verhoogd naar 2 x 2 en 2 x 3 maar zonder effect. Nu bouw ik af en ga ik volgende week starten met een lage dosis Femoston (hormonen) en hoop zó dat dat aansla[lees meer...]at.
05-03-2019

Overgang

In het begin een droge mond, maar dat gaat met een paar weken over. Veel minder opvliegers. Af en toe nog een paar, maar dat is niet erg. Als je niet teveel koffie en warme dranken drinkt, heb je veel minder opvliegers. Eerst heb ik hormonen geslikt, maar werd daardoor vele kilo's zwaarder. De kilo's vlogen er gelukkig weer snel vanaf. Eerst slikte ik er 1x1 op een da[lees meer...]g, maar ging al snel naar 2x 2. Als ik zo door de overgang ga, ben ik zeer tevreden. Gezonder dan hormonen slikken.
19-02-2019

Hoge bloeddruk door zwangerschap

Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af
10-02-2019

Overgang

De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.
14-07-2018

Hypertensie

Dit middel er bij gekregen als 3e medicijn tegen de hoge bloeddruk naast enalaprilmaleaat en tychloordyazide. Na de eerste keer innemen 's ovonds, 's morgens een paar uurtjes werken; maar dat ging haast niet; dodelijk vermoeid, verhoogde hartslag en pijn tussen de schouderbladen. Kwam de dagen door als een zombie. Een vrouw van 98 ipv 52! Na3 dagen na overleg gestopt.
20-06-2018

Overgang

Clonidine werkt erg goed tegen opvliegers. Na een jaar slecht slapen door de nachtelijke opvliegers/zweetaanvallen, slaap ik nu een stuk beter. Na 1 week 2x daags 2 tabletten heb ik geen enkele opvlieger meer. De eerste week last gehad van de bijwerkingen, zoals een droge mond en sufheid, maar deze zijn zo goed als verdwenen nu. Ik gebruik deze medicatie nu 3 weken. Voor m[lees meer...]ij werkt dit medicijn erg goed.
13-06-2018

Aldomet (methyldopa)

Mijn ervaring wil ik op deze wijze alsnog na vele jaren duidelijk maken. Na een neusoperatie heb ik een zeer zware aderlijke bloeding gehad, waarschijnlijk meer dan 3 liter bloed verloren. Ik had zeer dringend een bloedtransfusie nodig. Bij onderzoek naar mijn bloedgroep etc constateerde men dat de "chemie"van mijn bloed zeer vreemd was, zodat men mij geen directe bloedtra[lees meer...]nsfusie kon geven. Uiteindelijk via contacten UMC Groningen hoorde men dat het zeer sporadisch is voorgekomen dat Aldomet dit kan veroorzaken. Ik heb daarna 3 dagen lang een bloedtransfusie negatief gekregen. Daarna geen last meer gehad. Ik heb wel het dringende verzoek gekregen nooit meer Aldomet in te nemen. Op mijn medicatieoverzicht staat nu heel duidelijk vermeld dat Methyldopa zeer intolerant voor mij is. Ik wil hiermee alsnog de artsen bedanken die mij mijn leven heb gered. Dit alles speelde zich af op 14 mei 1983.
20-02-2018

Overgang

Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.
29-01-2018

Clonidine (clonidine)

Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.
07-12-2017

Doxazosine (doxazosine)

volgens de arts had ik een te hoge bloeddruk (145/ 85) .Ik heb nooit ergens last van gehad . Maar de arts schreef mij doxasosine (4 mg) .Vanaf dag 1 heb ik vreselijke hoofdpijn ,maagklachten ,en dubbelzien,en misselijkheid. Daardoor heb ik mezelf voorgenomen om met het medicijn onmiddellijk t stoppen !!. Ik ga nu naar de arts om dit te bespreken , maar hij kan zeggen wat [lees meer...]hij wil , maar doxasosine komt er bij mij niet meer in. Zelf vindt ik de bloeddrukwaarden acceptabel voor een man van 72 jaar !!.
09-10-2017

Doxazosine (doxazosine)

Door mijn herseninfarct 20 jaar geleden gebruik ik verschillende medicijnen, heb last van hoge bloeddruk, nierfunctie gaat achteruit en heb een verkalkte hartklep. Ik heb al verschillende bloeddrukverlagers gehad, maar denk door mijn medische verleden dat ik nu elke keer veel bijwerkingen heb. Slik Doxazosine nu 14 dagen voor het slapen gaan, het ging best redelijk maar nu[lees meer...] krijg ik last van hartkloppingen, last van kortademigheid bij inspanning. enz.
24-09-2017

Overgang

Na meer dan een jaar nauwelijks slapen als gevolg van opvliegers en nachtzweten heb ik alle homeopathische middelen afgezworen en hulp gevraagd bij de huisarts. Na twee weken aanzienlijk minder opvliegers. Medicatie neem ik nu alleen voor de nacht in 2 x 0,25mg) en dat gaat fantastisch! Ik slaap weer gewoon een nacht door, heb geen zweetaanvallen meer en ook overdag geen o[lees meer...]pvliegers meer. Kortom: na bijna vier weken heb ik weer een normale nachtrust, sta met energie op en ben klaar voor een nieuwe dag! Had er veel eerder aan moeten beginnen.
21-05-2017

Hypertensie door zwangerschap

Het medicijn gebruik ik nog niet lang, maar de bijwerkingen vind ik erg vervelend. Ik ben het medicijn gaan gebruiken op aanraden van de gynaecoloog i.v.m hoge bloeddruk. Sinds ik het medicijn gebruik (aan het begin van de 30e week van mijn zwangerschap)is de bloeddruk gedaald maar voel ik mij slechter. Aanvankelijk doorliep ik de zwangerschap met vrij weinig klachten maar[lees meer...] sinds ik deze medicatie slik niet meer. Ik ben vrijwel de gehele dag door erg vermoeid, zou wel de hele dag kunnen slapen. Daarnaast heb ik sindsdien af en toe last van flinke hartkloppingen, onrust en voel ik mij soms ook slap. Daarnaast heb ik meer last van nachtmerries.
07-05-2017

Overgang

Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel íets minder.
29-04-2017

Clonidine (clonidine)

Heel erg uitkijken met innemen want ik moest vechten om wakker te blijven. Durf niet eens meer met mijn scootmobiel de weg op. Bovendien duizelig.
14-04-2017

Overgang

Na 3 weken slikken trek ik mijn uitdrogingsverschijnselen niet meer. Speekselklieren zijn grotendeels uitgeschakeld. Gevolg: veel dorst; pijnlijke mond, pijnlijke uitgedroogde handen. Slapeloos door droge mond. Eerste twee dagen zwaar vermoeid. Heb vandaag halve dosis geslikt. Geen verbetering, morgen time out. Daarna opnieuw proberen.
22-12-2016

Overgang

Voorgeschreven door huisarts ivm heftige overgangsverschijnselen (heel veel opvliegers, slecht slapen). Werkte goed nadat de dosis flink verhoogd werd tot 2x3 tabletten per dag. Moeten stoppen wegens depressie (bijwerking). Afgebouwd in 2 weken en gelukkig zijn bijwerkingen verdwenen. Nu nog kijken of opvliegers terugkomen.....
05-11-2016

Doxazosine (doxazosine)

Begonnen met 4 mg. Een uur na de eerste tablet viel ik bijna om en zonder volgende tabletten bleef mijn hartslag 2 dagen verhoogd. Daarna verder met 1 mg per dag ( de helft van een 2mg tablet). Beetje duizelig na een paar uur, maar mijn bloeddruk ging wel omlaag met minimale bijwerkingen (wel verhoogde hartslag). Na een aantal weken was het effect op bloeddruk en hartslag [lees meer...]minder- of in ieder geval sneller voorbij. Toen nam ik 2x per dag 1 mg maar kreeg gezwollen voeten en daardoor last met lopen. Terug naar de huisarts dus om te zien of die nog ideeën heeft voor medicatie. Geef het bijna op, want zo slecht is mijn bloeddruk nog niet!
22-09-2016

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik heb Clonidine 25 jaar geleden gebruikt en zit nu al 10 jaar in de overgang met vreselijk veel last van opvliegers stemmingswisselingen en een opgejaagd gevoel. Ik vraag me echt af of er een relatie bestaat tussen dit medicijn en mijn zeer langdurige ongemakken
03-08-2016

Doxazosine (doxazosine)

Erg veel last van tintelingen in de uiteinden vd vingers. Zo, dat ik met beide handen iets vast moest pakken, omdat ook het gevoel in de vingers nihil was. Dit is , na de afbouw sterk verbeterd! De bijwerkingen zijn met name het afgelopen voorjaar ernstiger geworden! Na de afbouw vd doxazosine is het dove gevoel en de tintelingen in de vingers sterk verbeterd! De bloeddruk[lees meer...] (onderdruk) is weer iets toegenomen. We wachten het even af.....
17-07-2016

PDD-NOS

Ik was heel erg moe en de medicijnen deden niet wat ze moesten doen.
20-06-2016

Overmatig zweten

Ik kreeg dit middel voor overmatig transpireren maar had zoveel last van de bijverschijnselen. Ik kreeg dikke voeten( vocht). Heel koude handen en voeten. Doordat ik vocht vasthield kreeg ik problemen met lopen. Ook last van evenwicht Geen resultaat tegen het transpireren.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)