categorie

Bloeddruk - antiadrenerg

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - antiadrenerg

12-06-2021 | Vrouw | 58
Overgang
Na Zilverkaars(van de drogist) te hebben gebruikt ,wat niet (meer) hielp tegen de vele heftige opvliegers met enorme langdurige zweetaanvallen alleen overdag, heb ik na een gesprek met de huisarts gekozen voor Clonidine . Eerst een aantal weken 2 maal daags 1 tablet, waarna er minimale verbetering optrad. Overgegaan naar 2 maal daags 2. Deze dosering volg ik nu 4 wek[lees meer...]en. Ik ben duizelig, vergeetachtig. Na elke lichte inspanning gaat mijn hart tekeer alsof ik de marathon heb gelopen. Ik ben dan doodmoe en ga hevig transpireren over mijn gehele lichaam. Het humeur wordt er ook niet beter op. Ik ga in overleg met de huisarts stoppen met Clonidine.

Ketensin Tabletten

02-06-2021 | Vrouw | 73
ketanserine
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Weet niet of wat ik heb ingevuld goed is. Maar ik had ontstoken bloedvaatjes onder mijn nagels, vingertoppen waren wit en doof. En o.a. verschijnsel van de ziekte van Raunaud. Ben helemaal van slag dat dit middel nu uit de handel is, van apotheek geen alternatief gekregen, moet nu contact opnemen met mijn reumatoloog

21-05-2021 | Vrouw | 35
Hypertensie door zwangerschap
Tijdens mijn zwangerschap is hypertensie ontstaan. Heb zo lang mogelijk medicatie uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kwam. De bloeddruk was gelijk gezakt nadat ik ermee begon maar een dag later is mijn kindje geboren. Ik zou het nooit weer nemen..ik las een onderzoek dat het bij gebruik jn eenrste trimester voor doodgeboren kindjes kan zorgen.. ik denk dan dat het met[lees meer...] 33 weken niet veel beter is voor je kindje als je het gebruikt..

Ketensin Tabletten

16-05-2021 | Vrouw | 51
ketanserine
Onrustige benen
Mijn huisarts concludeerde een slechte doorbloeding in mijn bovenbenen, en schreef ketensin voor. Na een aantal dagen, sliep ik eindelijk de nacht door, zonder onrustige benen, eindelijk na jaren een oplossing. Nu wordt Ketensin niet meer gemaakt door de farmaceut Janssen, en is het niet meer te verkrijgen, ik betreur dit enorm, aangezien ketensin weinig bijwerkingen [lees meer...]had, en het alternatief wat mij is geboden, enorm veel bijwerkingen heeft.

16-05-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Veel opvliegers en hoge bloeddruk in de overgang. Pilletjes 2x p dag 1 stuk. Hielpen vanaf dag 1, geen opvlieger meer gehad en bloeddruk( bovendruk) met 20 gedaald na 4 weken. Droge mond was na 2 weken op zijn ergst, daarna nam het af. De hoofdpijn was alleen de eerste week.

Moxonidine

02-04-2021 | Vrouw | 71
moxonidine
Kreeg dit bloeddruktablet bij mijn Irbesartan en bisoprolol, omdat mijn bloeddruk nog te hoog was. De bijwerkingen begonnen de volgende dag al, maar werden steeds erger. Wilde het toch 3 weken volhouden, maar dat is mij niet gelukt, want het was te erg. Ik heb nog nooit vocht vastgehouden, maar had nu rare opgezette rode voeten. Na stoppen, ging dat snel weer weg.

04-03-2021 | Vrouw | 34
methyldopa
Tijdens een pre screening van een operatie, is het ziekenhuis er achter gekomen dat ik een hoge bloeddruk heb. Gezien ik met een IVF traject bezig was heeft de Gynaecoloog mij door verwezen naar de Cardioloog. Zij had mij toen aangeraden om methyldopa te gebruiken. De 1e dag werd ik helemaal suf. Ik wilde alleen maar slapen en had geen fut om wat te doen. Ik heb het [lees meer...]daarna nog 5 dagen volgehouden, maar bleef erg suf van de medicijnen. Ik was hier zo van geschrokken dat ik direct was gestopt met deze pillen. Bloeddruk veranderde niet en bleef hoog.

09-02-2021 | Vrouw | 54

13-10-2020 | Man | 24
clonidine
Kreeg ze van de psychiater om te problemen met mijn inslaap en doorslaap problemen. Ze werkte wel redelijk om inslaap te komen, maar grootste ergernis was dat ik zo'n gigantisch droge muil ervan kreeg dat ik iedere keer 4-6x per nacht wakker werd door de dorst. Ben er na 1 week proberen mee gestopt gezien de bijwerkingen.

19-07-2020 | Vrouw | 51

11-12-2019 | Vrouw | 30
Zwangerschap
Ik gebruik het medicijn nu 3 maanden, 3x daags 1 tablet van 250mg, waarvan de 1e maand methyldopa CF was en nu Teva. Gestart ivm kinderwens, hiervoor lange tijd hydrochloortiazyde gebruikt. Het medicijn heeft het gewenste effect op mijn bloeddruk, echter zijn bijwerkingen niet prettig. Koude voeten en handen, vermoeidheid, veel dromen en nachtmerries, gevoel van afwezighe[lees meer...]id en beperkte concentratie, menstruatie blijft uit. Het dromen/nachtmerries en vermoeidheid was stuk minder bij methyldopa CF, wellicht door andere samenstelling.

09-12-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Na bijna een jaar slapeloze nachten en opvliegers EINDELIJK weer normaal slapen nu. Wat een verschil! Zo blij ik was vergeten hoe het voelt om slechts 1 maal per nacht wakker te worden. Opvliegers niet geheel weg maar beduidend minder. 2xdaags 2 tabletjes ( smorgens en voor t slapen, werkt goed bij mij. Geen rare bijwerkingen: alleen ik zit niet meer om 21:30 u te knikk[lees meer...]enbollen agv slaap tekort. Ook kan ik weer lepeltje lepeltje slapen zonder opvliegers, zo fijn zo blijšŸ˜šŸ’ƒšŸ¼ Ik was erg behoudend na het lezen van ervaringen maar huisarts stelde 14 dagen op proef voor, dat was erg prettig en overtuigde mij direct!

18-10-2019 | Vrouw | 52
Overgang
2x dgs 3 tabletten van 0,025 mg. Prima medicijn tegen overgangsklachten zoals opvliegers/ zweten. Verdwijnt niet helemaal, maar wordt aanzienlijk gereduceerd in mijn geval. Maar dat van die hartslagdaling is een bijwerking die bij minder dan 1 op de 100 voor komt, maar ik heb het! Mijn normale bpm zit op 60. Met dit middel keldert het naar 40 bpm. Vooral 's nachts, in rust[lees meer...]. Als ik geen polsslagmeter had gedragen had ik het niet eens geweten. En de lijn daalt nog steeds, reuze eng! Maar mijn huisarts is weer eens op vakantie, dus daarom zelf maar besloten de dosis iets te reduceren. Hopelijk wordt bpm dan weer normaal en blijven de opvliegers grotendeels weg.

16-09-2019 | Vrouw | 55
Overgang
Het leek een mogelijke oplossing tegen de opvliegers elk uur dag en nacht. Maar inmiddels is het middel toch erger dan de kwaal. Na een ruime week kan ik inmiddels de hele dag denken dat ik zo in slaap kan vallen. Maar dat kan niet want werk. Afgelopen weekend heb ik een groot deel van de zondag slapend doorgebracht en nog is het niet genoeg. Gestopt dus ermee. (verminderi[lees meer...]ng van opvliegers overigens niets van gemerkt..)

14-09-2019 | Vrouw | 53
clonidine
Ik slik clonidine om van de opvliegers af te komen.ik slik ze nu 4 weken en heb geen enkele opvliegers meer. Wat heerlijk om na jaren drijfnat te hebben rondgelopen en te moeten slapen dat ik weer mijn gewone leven terug heb. Bijwerkingen heb ik in de eerste week heel licht gehad ( slaperig en iets droge mond) maar dat was na een week helemaal verdwenen. Ik ben zeer tebr[lees meer...]ede over het middel. Ik slik 2 keer daags 3 tabletten van 0,025 mg

01-09-2019 | Man | 63
doxazosine
Nadat ik voor een operatie afgekeurd was door extreem hoge bloeddruk, heeft de cardioloog mij doxazosine voorgeschreven ipv bisoprolol. De verlaging van de bloeddruk gaat prima, mijn onderdruk is gemiddeld 20 lager ( nu 80). Bijkomend voordeel is wel dat door het bloedvatverwijdende effect doxazosine helpt bij een, door peyronie veroorzaakte, verminderde erectie. Hierdo[lees meer...]or hoef ik geen sildenafil meer te kopen.

29-08-2019 | Man | 59
doxazosine
vanwege hoge bloeddruk en veel bijwerkengen van verschillende medicijnen, door de jaren heen, moest ik tijdelijk een 4 tal weken dit gebruiken. Bedoeling om dan een zouttest te doen. Deze test zou iets kunnen zeggen over een hormoon produktie van de bijnier. Dit hormoon stuurt oa de bloeddruk. Ik voel mij elke dag slechter, maar ondanks dat ik een volhouder ben, stop ik [lees meer...]er vandaag mee. Het is niet meer vol te houden zo slecht dat ik mij nu voel. Het gevolg is wel, dat de afgesproken test niet meer zal plaatsvinden. Het ziekhuis zal nu geinformeert worden. Gesprek met internist zal volgen.

17-06-2019 | Man | 55
clonidine
Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul

05-06-2019 | Vrouw | 41

07-05-2019 | Vrouw | 59
Overgang
Ik heb vorig jaar zomer het medicijn vd dermatoloog voorgeschreven gekregen, 2x dgs 1 tablet, nu na bij a een jaar komen de klachteb van overmatig zweten weer terug, huisarts zei dat ik 2 tabl 2x pd mocht gaan nemen, het zweten werd nog erger !! Nu een week gestopt met Clonidine, niet gezweten , maar vandaag keert t zweten in alle hevigheid weer terug !! Ik ben vanmorgen[lees meer...] weer begonnen met clonidine 3x dgs 1 tablet , omdat ik anders met een hormoon tabletje moet beginnen ! Ik probeer het zo nog 1 keer , heb ook geen bijwerkingen vd clonidine !

04-05-2019 | Vrouw | 55
Overgang
In okt 2018 gestart met 2 x 1 tablet Clonidine ivm hevige opvliegers. Dat werkte al vrij snel. Onverklaarbaar, maar in maart 2019 kwamen de opvliegers in alle hevigheid weer terug helaas. In overleg met de huisarts verhoogd naar 2 x 2 en 2 x 3 maar zonder effect. Nu bouw ik af en ga ik volgende week starten met een lage dosis Femoston (hormonen) en hoop zĆ³ dat dat aansla[lees meer...]at.

05-03-2019 | Vrouw | 56
Overgang
In het begin een droge mond, maar dat gaat met een paar weken over. Veel minder opvliegers. Af en toe nog een paar, maar dat is niet erg. Als je niet teveel koffie en warme dranken drinkt, heb je veel minder opvliegers. Eerst heb ik hormonen geslikt, maar werd daardoor vele kilo's zwaarder. De kilo's vlogen er gelukkig weer snel vanaf. Eerst slikte ik er 1x1 op een da[lees meer...]g, maar ging al snel naar 2x 2. Als ik zo door de overgang ga, ben ik zeer tevreden. Gezonder dan hormonen slikken.

19-02-2019 | Vrouw | 37
Hoge bloeddruk door zwangerschap
Ivm zwangerschap hoge bloedruk dit medicijn gekregen Binnen ander halve dag klachten als duizelig en hartkloppingen stemmings wisselingen je naar twee dagen namen de klachten iets af Helaad twee weken later dosis moeten verhogen Toen was echt hek van de dam Ik werdt extreem angstig duizelig en leek verwijderd van de wereld meteen dosering verminderd en klachten name[lees meer...]n binnen 24 uur af

10-02-2019 | Vrouw | 50
Overgang
De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.

14-07-2018 | Vrouw | 52
Hypertensie
Dit middel er bij gekregen als 3e medicijn tegen de hoge bloeddruk naast enalaprilmaleaat en tychloordyazide. Na de eerste keer innemen 's ovonds, 's morgens een paar uurtjes werken; maar dat ging haast niet; dodelijk vermoeid, verhoogde hartslag en pijn tussen de schouderbladen. Kwam de dagen door als een zombie. Een vrouw van 98 ipv 52! Na3 dagen na overleg gestopt.

20-06-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Clonidine werkt erg goed tegen opvliegers. Na een jaar slecht slapen door de nachtelijke opvliegers/zweetaanvallen, slaap ik nu een stuk beter. Na 1 week 2x daags 2 tabletten heb ik geen enkele opvlieger meer. De eerste week last gehad van de bijwerkingen, zoals een droge mond en sufheid, maar deze zijn zo goed als verdwenen nu. Ik gebruik deze medicatie nu 3 weken. Voor m[lees meer...]ij werkt dit medicijn erg goed.

Aldomet

13-06-2018 | Man | 72
methyldopa
Mijn ervaring wil ik op deze wijze alsnog na vele jaren duidelijk maken. Na een neusoperatie heb ik een zeer zware aderlijke bloeding gehad, waarschijnlijk meer dan 3 liter bloed verloren. Ik had zeer dringend een bloedtransfusie nodig. Bij onderzoek naar mijn bloedgroep etc constateerde men dat de "chemie"van mijn bloed zeer vreemd was, zodat men mij geen directe bloedtra[lees meer...]nsfusie kon geven. Uiteindelijk via contacten UMC Groningen hoorde men dat het zeer sporadisch is voorgekomen dat Aldomet dit kan veroorzaken. Ik heb daarna 3 dagen lang een bloedtransfusie negatief gekregen. Daarna geen last meer gehad. Ik heb wel het dringende verzoek gekregen nooit meer Aldomet in te nemen. Op mijn medicatieoverzicht staat nu heel duidelijk vermeld dat Methyldopa zeer intolerant voor mij is. Ik wil hiermee alsnog de artsen bedanken die mij mijn leven heb gered. Dit alles speelde zich af op 14 mei 1983.

20-02-2018 | Vrouw | 43
Overgang
Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.

29-01-2018 | Man | 25
clonidine
Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.

07-12-2017 | Man | 71
doxazosine
volgens de arts had ik een te hoge bloeddruk (145/ 85) .Ik heb nooit ergens last van gehad . Maar de arts schreef mij doxasosine (4 mg) .Vanaf dag 1 heb ik vreselijke hoofdpijn ,maagklachten ,en dubbelzien,en misselijkheid. Daardoor heb ik mezelf voorgenomen om met het medicijn onmiddellijk t stoppen !!. Ik ga nu naar de arts om dit te bespreken , maar hij kan zeggen wat [lees meer...]hij wil , maar doxasosine komt er bij mij niet meer in. Zelf vindt ik de bloeddrukwaarden acceptabel voor een man van 72 jaar !!.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5404)
Anticonceptie - overig (3961)
Cholesterol (2980)
Depressie - antidepressiva overig (2814)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2486)
Pijn - morfine-achtigen (2283)
ADHD - psychostimulantia (2204)
Pijn (2065)
Verslavingsziekten (2049)
Bloeddruk - betablokkers (1740)
Maagzuur - protonpompremmers (1612)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1568)
Anticonceptie - eenfase (1446)
Angststoornissen (1274)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1232)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1195)
Depressie - antidepressiva TCA (1083)
Antibiotica - urineweginfectie (1015)