ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6
10-02-2019

Overgang

De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.
20-06-2018

Overgang

Clonidine werkt erg goed tegen opvliegers. Na een jaar slecht slapen door de nachtelijke opvliegers/zweetaanvallen, slaap ik nu een stuk beter. Na 1 week 2x daags 2 tabletten heb ik geen enkele opvlieger meer. De eerste week last gehad van de bijwerkingen, zoals een droge mond en sufheid, maar deze zijn zo goed als verdwenen nu. Ik gebruik deze medicatie nu 3 weken. Voor m[lees meer...]ij werkt dit medicijn erg goed.
20-02-2018

Overgang

Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.
29-01-2018

Clonidine (clonidine)

Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.
24-09-2017

Overgang

Na meer dan een jaar nauwelijks slapen als gevolg van opvliegers en nachtzweten heb ik alle homeopathische middelen afgezworen en hulp gevraagd bij de huisarts. Na twee weken aanzienlijk minder opvliegers. Medicatie neem ik nu alleen voor de nacht in 2 x 0,25mg) en dat gaat fantastisch! Ik slaap weer gewoon een nacht door, heb geen zweetaanvallen meer en ook overdag geen o[lees meer...]pvliegers meer. Kortom: na bijna vier weken heb ik weer een normale nachtrust, sta met energie op en ben klaar voor een nieuwe dag! Had er veel eerder aan moeten beginnen.
07-05-2017

Overgang

Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel íets minder.
29-04-2017

Clonidine (clonidine)

Heel erg uitkijken met innemen want ik moest vechten om wakker te blijven. Durf niet eens meer met mijn scootmobiel de weg op. Bovendien duizelig.
14-04-2017

Overgang

Na 3 weken slikken trek ik mijn uitdrogingsverschijnselen niet meer. Speekselklieren zijn grotendeels uitgeschakeld. Gevolg: veel dorst; pijnlijke mond, pijnlijke uitgedroogde handen. Slapeloos door droge mond. Eerste twee dagen zwaar vermoeid. Heb vandaag halve dosis geslikt. Geen verbetering, morgen time out. Daarna opnieuw proberen.
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!