Clonidine

ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

17-06-2019

Clonidine (clonidine)

Ik heb clonidine voorgeschreven gekregen omdat ik steeds wakker word uit mijn droom. Het middel zou dromen onderdrukken. De dosis is zeer laag. zijn er nog mensen die voor deze reden het middel gebruiken? En wat zijn daarbij de ervaringen? Groet, Paul
07-05-2019

Overgang

Ik heb vorig jaar zomer het medicijn vd dermatoloog voorgeschreven gekregen, 2x dgs 1 tablet, nu na bij a een jaar komen de klachteb van overmatig zweten weer terug, huisarts zei dat ik 2 tabl 2x pd mocht gaan nemen, het zweten werd nog erger !! Nu een week gestopt met Clonidine, niet gezweten , maar vandaag keert t zweten in alle hevigheid weer terug !! Ik ben vanmorgen[lees meer...] weer begonnen met clonidine 3x dgs 1 tablet , omdat ik anders met een hormoon tabletje moet beginnen ! Ik probeer het zo nog 1 keer , heb ook geen bijwerkingen vd clonidine !
04-05-2019

Overgang

In okt 2018 gestart met 2 x 1 tablet Clonidine ivm hevige opvliegers. Dat werkte al vrij snel. Onverklaarbaar, maar in maart 2019 kwamen de opvliegers in alle hevigheid weer terug helaas. In overleg met de huisarts verhoogd naar 2 x 2 en 2 x 3 maar zonder effect. Nu bouw ik af en ga ik volgende week starten met een lage dosis Femoston (hormonen) en hoop zó dat dat aansla[lees meer...]at.
05-03-2019

Overgang

In het begin een droge mond, maar dat gaat met een paar weken over. Veel minder opvliegers. Af en toe nog een paar, maar dat is niet erg. Als je niet teveel koffie en warme dranken drinkt, heb je veel minder opvliegers. Eerst heb ik hormonen geslikt, maar werd daardoor vele kilo's zwaarder. De kilo's vlogen er gelukkig weer snel vanaf. Eerst slikte ik er 1x1 op een da[lees meer...]g, maar ging al snel naar 2x 2. Als ik zo door de overgang ga, ben ik zeer tevreden. Gezonder dan hormonen slikken.
10-02-2019

Overgang

De bijwerkingen overtroffen de reden van voorschrijven, nl. het verlagen van het aantal opvliegers per 24 uur. Ik hield de opvliegers overigens, maar ging van 20-30 per dag naar ca 5-8 per dag. De bijwerkingen waren in mijn geval tal. Ik ben zelf een lagere dosis gaan innemen omdat ik niet functioneerde zoals nodig voor mijn werk en dagelijkse bezigheden. Huisarts schreef[lees meer...] 2x daags 3 tabletten van 0,025mg voor, ik begon met het voorgeschreven aantal. Binnen een week nam ik er 2x daags 1 tablet of zelfs 1x daags 1 tablet om te proberen een medicijnspiegel op te bouwen. Dit is in zijn geheel niet gelukt en in overleg met de huisarts heb ik de inname gestaakt.
20-06-2018

Overgang

Clonidine werkt erg goed tegen opvliegers. Na een jaar slecht slapen door de nachtelijke opvliegers/zweetaanvallen, slaap ik nu een stuk beter. Na 1 week 2x daags 2 tabletten heb ik geen enkele opvlieger meer. De eerste week last gehad van de bijwerkingen, zoals een droge mond en sufheid, maar deze zijn zo goed als verdwenen nu. Ik gebruik deze medicatie nu 3 weken. Voor m[lees meer...]ij werkt dit medicijn erg goed.
20-02-2018

Overgang

Het medicijn werkt enorm goed tegen de opvliegers, daar heb ik nog maar nauwelijks last van. Omdat ik 's-nachts niet meer wakker wordt van het transpireren slaap ik veel beter. Wel heb ik last van koude handen en voeten, maar die bijwerkingen neem ik voor lief. Alles beter dan als een zweterig rond lopen en 's-nachts in een drijfnat bed wakker worden! Ook af en toe nog la[lees meer...]st van een droge mond maar dat is een goede reden om meer water te drinken.
29-01-2018

Clonidine (clonidine)

Gebruik dit medicijn tegen nachtmerries door ptss. Heb minder nachtmerries en slaap beter. Heb nog wel slaapmedicatie en olanzapine voor de nacht.
24-09-2017

Overgang

Na meer dan een jaar nauwelijks slapen als gevolg van opvliegers en nachtzweten heb ik alle homeopathische middelen afgezworen en hulp gevraagd bij de huisarts. Na twee weken aanzienlijk minder opvliegers. Medicatie neem ik nu alleen voor de nacht in 2 x 0,25mg) en dat gaat fantastisch! Ik slaap weer gewoon een nacht door, heb geen zweetaanvallen meer en ook overdag geen o[lees meer...]pvliegers meer. Kortom: na bijna vier weken heb ik weer een normale nachtrust, sta met energie op en ben klaar voor een nieuwe dag! Had er veel eerder aan moeten beginnen.
07-05-2017

Overgang

Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel íets minder.
29-04-2017

Clonidine (clonidine)

Heel erg uitkijken met innemen want ik moest vechten om wakker te blijven. Durf niet eens meer met mijn scootmobiel de weg op. Bovendien duizelig.
14-04-2017

Overgang

Na 3 weken slikken trek ik mijn uitdrogingsverschijnselen niet meer. Speekselklieren zijn grotendeels uitgeschakeld. Gevolg: veel dorst; pijnlijke mond, pijnlijke uitgedroogde handen. Slapeloos door droge mond. Eerste twee dagen zwaar vermoeid. Heb vandaag halve dosis geslikt. Geen verbetering, morgen time out. Daarna opnieuw proberen.
22-12-2016

Overgang

Voorgeschreven door huisarts ivm heftige overgangsverschijnselen (heel veel opvliegers, slecht slapen). Werkte goed nadat de dosis flink verhoogd werd tot 2x3 tabletten per dag. Moeten stoppen wegens depressie (bijwerking). Afgebouwd in 2 weken en gelukkig zijn bijwerkingen verdwenen. Nu nog kijken of opvliegers terugkomen.....
22-09-2016

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik heb Clonidine 25 jaar geleden gebruikt en zit nu al 10 jaar in de overgang met vreselijk veel last van opvliegers stemmingswisselingen en een opgejaagd gevoel. Ik vraag me echt af of er een relatie bestaat tussen dit medicijn en mijn zeer langdurige ongemakken
17-07-2016

PDD-NOS

Ik was heel erg moe en de medicijnen deden niet wat ze moesten doen.
20-06-2016

Overmatig zweten

Ik kreeg dit middel voor overmatig transpireren maar had zoveel last van de bijverschijnselen. Ik kreeg dikke voeten( vocht). Heel koude handen en voeten. Doordat ik vocht vasthield kreeg ik problemen met lopen. Ook last van evenwicht Geen resultaat tegen het transpireren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum