categorie

Bloeddruk - betablokkers combinaties

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloeddruk - betablokkers combinaties

16-01-2024 | Man | 70

21-06-2023 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
bovendruk blijft hoog en heel duizelig zodat ik er bang v word!

15-09-2020 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen
Nooit meer deze medicatie voor mij. Vreselijke bijwerking van dit medicijn! Slijmerige diarree, overgeven, hele erge darm krampen, duizeligheid en misselijkheid, en als ergste ademnood... ook heel snel mee gestopt 🤢

25-05-2020 | Man | 76
Hartritmestoornissen
na een algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs hartonderzoek met een kastje kreeg ik metropolol voorgeschreven. daar werd ik doodziek van gedesoriënteerd en suf. autorijden werd gevaarlijk zelfs lopen op straat en de straat oversteken werd te riskant. ik kreeg van de huisarts als vervanging sotalol 40 mg die ik alleen hoefde te nemen als ik er zelf behoefte a[lees meer...]an had. ik leerde me aan niet teveel hooi op mijn vork te nemen en mijn activiteiten vooraf goed te plannen. Nu gebruik een paar keer per jaar een halve pil. Dat werkt goed. Met 10 pillen doe ik jaren.

06-05-2020 | Man | 61
Hartinfarct
Zeer ernstig kalium te kort, moest bij na aan het infuus in het ziekenhuis Kon het gelukkig reden met een drankje, omdat er geen hartritme stoornissen werden vast gesteld.

10-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Niet echt n hartritme stoornis maar een constante overslag of extra slag vh hart.

Tenoretic

10-12-2018 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
BLOEDDRUK BLIJFT ONDER CONTROLE.

14-06-2018 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Sinds 1995 gebruik ik Tenoretic naderhand Atenololthalidon genoemd. Bij cardioloog ivm hartklep problemen. In januari 2018 vraag of ik Furosemide wilde gebruiken voor meer vocht afvoer. Ben daar in maart 2018 meegestopt na ernstige hartritmestoornissen in overleg met cardiologe en weer terug naar Atenololchloortalidon.

16-01-2018 | Vrouw | 71
Hartkloppingen
Gebruik voor hartklopping en hypertensie. Merk wenig bijwerkingen maar wel haar uitval en dat vind ik erg vervelend - ik wil een andere medicijn proberen maar weet niet welke. Ik ga het vragen aan mijn huisarts.

14-11-2017 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Na mijn hartinfarct in 2012 dit geneesmiddel gekregen, sinds die tijd extreme transpiratie, ik gebruik ook Efexor dus wat meer zweten deed ik al. Het was niet om te doen, vijf jaar geprobeerd om met mijn huisarts uit te zoeken waarom ik hier zo'n last van had, hij bleef zeggen dat het kwam door de efexor. Zocht verder niet mee, deed er niks mee. Mijn hydrochloorthiazide w[lees meer...]erd verhoogd in oktober 2017. Toen was er geen houden meer aan. Nog meer zweten maar het plassen bleef hetzelfde. Voorgelegd aan de praktijkondersteuner, die zei, dan stop je een maand met de hydrochloorthiazide, wel de metropolol iets verhoogd (2 dagen daarvoor had ik het gemeld bij de huisarts, maar die wuifde het weg). En binnen een paar dagen was mijn overmatige transpiratie weg.

21-06-2016 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Ik slik Chloortalidon om de bloeddruk te verlagen en dat doet hij goed! Maar sinds enige maanden heb ik erg veel last van Jicht (elke maand of vaker) Nu lees ik toevallig na een tip dat er wel eens een relatie kan zijn tussen Chloortalidon en Jicht. Zijn er mensen die hier ook er ervaring mee hebben? Sinds deze week gebruik ik Allopurinol om de urinezuur waarde terug [lees meer...]te brengen in mijn bloed. Vraag mij nu af of de ene stof een klacht veroorzaakt en de ander de klacht bestrijd?

23-05-2016 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Selekomb werkt voor mijn hoge bloeddruk erg goed, alleen die vervelende bijwerkingen, voornamelijk erg zweten.

26-11-2015 | Vrouw | 47
Hartkloppingen
Voorgeschreven 1 per dag, maar meestal gebruik ik het als ik hartkloppingen krijg. Na inname merk ik rond 15 minuten al dat het werkt! Erg blij mee.

04-11-2015 | Vrouw | 45

03-03-2015 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Geen enkel probleem met de inname van de tabletten . Geen enkel bijwerking waargenomen . Bloeddruk is gedaald.

15-01-2015 | Vrouw | 60
Verhoogde hartslag
Kreeg het middel voor geschreven voor een snelle hartslag. Binnen enkele dagen voelde ik me een heel stuk prettiger. Na 3 maanden van 5 mg naar 10 mg gegaan, waardoor ik mijn bloeddrukmedicijen niet meer nodig had. Na deze verandering kreeg ik veel last van kortademigheid en niet vooruit te branden was. Inmiddels met dit medicijn gestopt.

28-11-2014 | Man | 44
Hoge bloeddruk
Ik heb me jarenlang erg ziek gevoeld. Werd onwel na het sporten. Enkele malen met hartkramp hartfilmpjes laten maken. Mijn huisarts kwam niet op het idee een ander medicijn voor te schrijven. Van huisarts gewisseld. Andere medicijnen gekregen en voel me sindsdien prima! Raakte naderhand aan de praat met een oud-huisarts. Hij wist me te vertellen dat ik vermoedelijk ee[lees meer...]n kaliumtekort heb gehad al deze jaren. IK ben hier nooit op geprikt. Mijn advies: direct stoppen met dit medicijn!!! Is heb jaren vocht rond mijn enkels gehad. Sinds ik gestopt ben met chloortalidon nooit meer last van gehad!!

22-07-2014 | Vrouw | 80
Hartfalen
Regelmatig ernstig hartfalen, kreeg geen adem, functioneerde niet meer, na enkele minuten zitten of liggen terug normaal. In december 2013 pacemaker met 3 draadjes. Sindsdien nog soms lichte aanvallen, na enkele seconden zitten gaat het spontaan over. Neem al lang (15 jaar?) Plavix 75 mg, Amlodipine 5 mg voor verhoogde bloeddruk. Is gedurende vele jaren goed op peil g[lees meer...]eweest. Na pacemaker Plavix 75 mg, Valsartan EG 80 mg, Bisoprolol 5 mg. Bloeddruk altijd te hoog. In samenspraak met huisarts terug Amlodipine bijgenomen. Bloeddruk vrijwel onmiddellijk goed.

12-06-2014 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Ik gebruik deze medicijn al meer dan 10 jaar lang. Ik merk bij mij minder energie, constante slaperigheid, gewichtstoename, verminderde concentratie, depressiviteit. Met de loop van de tijd heb ik nu hypoglykemie. Je moet veel drinken en dan moet je steeds naar de WC, daarmee zijn de lange wandelingen niet meer leuk. Vochtophopingen tijdens warm weer. Bloeddruk is bijna a[lees meer...]ltijd 140/95, weinig verandering dus. Migraine is wat lichter, daar is wel een verbetering. Ik zou graag stoppen, maar mijn huisarts zegt dat volgens zijn ervaring stijgt mijn bloeddruk na het stoppen nog erger.

12-05-2014 | Man | 67
Bloeddruk bleef aan de hoge kant 140/90

14-02-2014 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Een aantal dagen geregeld kramp gehad, rug , voeten ,enkel, enz. Daarna 5 dagen achtereen verkrampte spieren van schouder en arm. Gestopt met de tabletten en daarna ging het langzaam over. 2 weken later weer begonnen kramp kwam weer terug, gelijk weer gestopt.

02-05-2013 | Man | 65
Hartklachten
Als sportinstructeur (spinning en bodypump) na een hartaanval in 2010 vanaf begin 2011 weer aan de gang met gebruik van metoprolol. De laatste tijd 's middags zeer slaperig en na sportprestaties licht in het hoofd. Bij snel opstaan en toiletgang (persen) soms wegtrekkers. Afgelopen maandag na een spinnles zeer onrustig , duizelig wegtrekkers tinteling door heel het licha[lees meer...]am. Naar de hartpoli gegaan en door de molen gegaan , bloedafname, hartfoto, hartfilmpjes en aan de monitor. En een fietstest. Coclusie van de cardioloog. met het hart is niets mis, maar door het gebruik van Metoprolol, heb je een te lage hartslag om goed te herstellen en blijft je bloeddruk laag na fikse inspanning. Dus : afbouwen nog twee weken de helft van het tabletje en daarna stoppen. Ook zei hij, dat de cardiologen de laatste tijd een stuk minder enthousiast zijn over het middel. Waarom dan niet de gebruikers terugroepen naar de poli en e.e.a. doorspreken en evt. maatregelen nemen?

25-02-2013 | Man | 64
Hoge bloeddruk
zeer veel krampen en krachtverlies kon geen honderd meter meer lopen gestopt met slimvastine gaat hetbewegen een stuk beter echt troep

17-02-2013 | Man | 56

12-09-2012 | Vrouw | 53

07-07-2012 | Man | 58
Hypertensie
Ik heb gedurende bijna twee manden CO Bisopropol gebruikt in navolging van emconcor. Nam dagelijks 25 mg. Mijn hartslag verminderde van 80slagen/minuut naar 47 slagen/minuut. Toch zei mijn huisarts dat dit geen kwaad kan dus niet van wakker liggen dan!! Ook kreeg ik onderhuise prikkelingen aan voeten, kuiten, bips, raar gevoel op de rug en gloeiend gevoel in het aangezicht[lees meer...]. Maakte me ongerust, dacht dat het van mijn schildklier was die te traag werkt en ging naar de endocrinoloog. Onderzoek nog altijd bezig. Klachten werden te erg en ben overgeschakeld na bezoek aan de dokter van 1 pil van 25mg naar een halve pil van 25mg. Reeds van de eerste dag waren de klachten ferm verminderd laar me zeggen bijna weg!!! Wat een verlichting! Ben nu aangewezen op Coversyl 10mg sinds gisteren en hoop dat ik daar goed mee zal varen. Ik laat jullie iets weten daarover ....

25-04-2012 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2868)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1719)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)