Atenolol/Chloortalidon

atenolol / chloortalidon

14-06-2018

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

Sinds 1995 gebruik ik Tenoretic naderhand Atenololthalidon genoemd. Bij cardioloog ivm hartklep problemen. In januari 2018 vraag of ik Furosemide wilde gebruiken voor meer vocht afvoer. Ben daar in maart 2018 meegestopt na ernstige hartritmestoornissen in overleg met cardiologe en weer terug naar Atenololchloortalidon.
21-06-2016

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

Ik slik Chloortalidon om de bloeddruk te verlagen en dat doet hij goed! Maar sinds enige maanden heb ik erg veel last van Jicht (elke maand of vaker) Nu lees ik toevallig na een tip dat er wel eens een relatie kan zijn tussen Chloortalidon en Jicht. Zijn er mensen die hier ook er ervaring mee hebben? Sinds deze week gebruik ik Allopurinol om de urinezuur waarde terug [lees meer...]te brengen in mijn bloed. Vraag mij nu af of de ene stof een klacht veroorzaakt en de ander de klacht bestrijd?
26-11-2015

Hartkloppingen

Voorgeschreven 1 per dag, maar meestal gebruik ik het als ik hartkloppingen krijg. Na inname merk ik rond 15 minuten al dat het werkt! Erg blij mee.
03-03-2015

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

Geen enkel probleem met de inname van de tabletten . Geen enkel bijwerking waargenomen . Bloeddruk is gedaald.
28-11-2014

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

Ik heb me jarenlang erg ziek gevoeld. Werd onwel na het sporten. Enkele malen met hartkramp hartfilmpjes laten maken. Mijn huisarts kwam niet op het idee een ander medicijn voor te schrijven. Van huisarts gewisseld. Andere medicijnen gekregen en voel me sindsdien prima! Raakte naderhand aan de praat met een oud-huisarts. Hij wist me te vertellen dat ik vermoedelijk ee[lees meer...]n kaliumtekort heb gehad al deze jaren. IK ben hier nooit op geprikt. Mijn advies: direct stoppen met dit medicijn!!! Is heb jaren vocht rond mijn enkels gehad. Sinds ik gestopt ben met chloortalidon nooit meer last van gehad!!
14-02-2014

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

Een aantal dagen geregeld kramp gehad, rug , voeten ,enkel, enz. Daarna 5 dagen achtereen verkrampte spieren van schouder en arm. Gestopt met de tabletten en daarna ging het langzaam over. 2 weken later weer begonnen kramp kwam weer terug, gelijk weer gestopt.
25-02-2013

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

zeer veel krampen en krachtverlies kon geen honderd meter meer lopen gestopt met slimvastine gaat hetbewegen een stuk beter echt troep
06-07-2011

Snelle polsslag/hoge tensie

Eerst tenoretic gehad i.ov de cardioloog, met resultaat, daarna athenolol/cloortalidon 50/025mg 1maal daags 1 tablet, al enkele jaren Nu last van bijwerkingen o.a jicht klachten/voeten/tenen. Ook na inname maagklachten.
24-01-2011

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

ik heb goede ervaring met atenolol, wel droom ik "levendig" soms erg angstig. Kan geen dag zonder want dan krijg ik migraine en hartkloppingen. ik gebruik de medicijnen vanaf 1984. boven heb ik andere datum ingevuld want de kalender gaat niet zo ver terug.
20-09-2010

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

ik gebruik dit medicijn al jaren na alle andere gehad te hebben werkt deze het beste voor mij zonder bijwerkingen
07-06-2010

Atenolol/Chloortalidon (atenolol / chloortalidon)

ik gebruik deze medicijnen al jaren. ik heb mij er altijd goed bij gevoeld.
07-11-2008

Hartritmestoornissen

Na het jarenlange gebruik van tenormin 50, zonder enige bijwerkingen werdt mij atenolol/chloortalidon voorgeschreven (tenormin zou uit de handel zijn?!?!?) De eerste maanden heb ik enorm veel last van spierpijn gehad, ik slik dit middel nu ongeveer 1 jaar, het is nu iets minder maar naar mijn idee zal ik hier last van blijven houden (vooral in de benen!)

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum