Betahistine

betahistine

Duizeligheid (36 meningen)
Ziekte van Menière (25 meningen)
Tinnitus (1 mening)

Cinnarizine (22 meningen)
Piracetam (6 meningen)
Sibelium (4 meningen)
Primatour (2 meningen)
Flunarizine (2 meningen)

05-09-2019

Evenwichtsstoornis

Ik heb sinds vierenhalf jaar evenwichtsstoornissen, deze medicatie werkt heel erg goed om de hoge pieken te voorkomen.
30-09-2016

Evenwichtsstoornis

Op aanraden KNO arts jaren geslikt. Voor mijn gevoel zonder resultaat.
11-08-2016

Evenwichtsstoornis

Had al meer dan een jaar evenwichtstoornissen en mijn gehoor ging achteruit, waardoor ik angstig was om alleen buiten te gaan.
08-01-2016

Evenwichtsstoornis

ik heb kristallen die langs ene kant niet werken, heb evenwichtsstoornissen en ben misselijk.
04-11-2015

Evenwichtsstoornis

Bij een langdurige evenwichtsstoornis. Na gebruik cinnirazine wat niet hielp overgestapt op betahistine. Als ik de medicijnen niet gebruik, verergeren de klachten aanzienlijk.
02-09-2015

Evenwichtsstoornis

vanaf mijn 17e werd ik 's ochtends wakker met erge duizeling tot aan overgeven toe. Naar de huisarts geweest en moest toen drie dagen op bed liggen, dan zou het overgaan. Ik dacht dat het eenmalig was tot het vorig jaar terug kwam, de aanvallen kwamen steeds vaker en ook heftiger .... overgeven, koud zweten en niet meer normaal uit ogen kunnen kijken. na vier huisart[lees meer...]senbezoekjes eindelijk doorverwezen naar KNO arts. Helaas kan het niet uitgebreid getest worden ivm gat in trommelvlies. Maar de KNO arts had ontdekt dat het hyperventilatie was?! Ik werd naar huis gebonjourd met de mededeling dat ik rustig moest gaan ademhalen als ik het weer kreeg. De aanvallen kwamen maandelijks 1 a 2 keer, gelukkig waren het kleintjes van 5 minuten. Tot aan afgelopen week ... de aanval was zo groot dat deze 65 uur!!!! heeft geduurd. Terug naar de Huisarts met de geëiste doorverwijzing naar de KNO-arts. Die heeft mij deze medicijnen voorgeschreven om 6 weken uit te proberen. Ik ben benieuwd ... tot nu toe gaat het goed, vlak voor ik weer een nieuwe dosis moet innemen, word ik weer duizelig en daarna trekt het weg. Ik hoop dat ik er vanaf nu vanaf ben door de medicijnen.
25-03-2015

Evenwichtsstoornis

Al jaren last van evenwichtstoornissen, deze maken voor mij duidelijk verschil en het leven leefbaar, jammer dat je ze in nederland bijna niet kunt krijgen in 24 mg, dus ja, ik ga naar een apotheek in belgie ervoor.
02-08-2014

Evenwichtsstoornis

Ik had last van autorijden als ik bochten nam, had ik een draaierig gevoel in mn hoofd. Daarna naar de KNO arts en heeft me dit medicatie voorgeschreven. Heeft direct na de tweede dag geholpen. Oorzaak was de oordrukte.
09-01-2014

Evenwichtsstoornis

In 2011 werd er ter hoogte van de oorzenuw een meningeoom vastgesteld. Dat is operatief verwijderd (was heel groot). Doordat het meningeoom jaren heeft gedrukt op oorzenuw en andere zenuwen is er schade aangericht die niet meer te herstellen is (constant het gevoel van dronkenschap). De neurochirurg heeft me Betahistine voorgeschreven...2 x daags 16mg. Het medicijn werkt g[lees meer...]oed maar heb wel veel hoofdpijn...ben daarom verminderd naar 1x per dag 16 mg (geen hoofdpijn) en ga zachtjes opbouwen naar terug 2x 16 mg. hopelijk blijft de hoofdpijn weg.
25-11-2013

Evenwichtsstoornis

Bij mij is de ziekte van Menière geconstateerd. Dit is in 2010 na intensief onderzoek gediagnosticeerd. Vanaf mijn 9e ben ik voor ruim 89% doof aan mijn rechter oor als gevolg van twee heftige oorontstekingen. Al op jonge leeftijd heb ik last van duizeligheden in combinatie met misselijkheid, braken, zweten, vertraagde ademhaling en een lage lichttolerantie. Naarmate ik ou[lees meer...]der werd (ben nu bijna 41 jaar) nam de frequentie, alsook de mate van heftigheid in de aanvallen toe. Dit vormt een belemmering in sociaal opzicht. Aanvankelijk accepteerde ik de aanvallen, maar gezien het erger werd heb ik in overleg met de arts besloten om hiervoor medicijnen te gebruiken. Sinds kort (nov. 2013) gebruik ik Betahistine en merkte na een paar dagen dat het medicijn aanslaat. De duizeligheid nam drastisch af. Daarnaast heeft Betahistine een kalmerende, rustgevende werking op mij, wat een zeer prettige bijwerking is. Het heeft een gunstige invloed op mijn ademhaling, als gevolg van de kalmerende werking. Stress of drukte versterkt de symptomen van Menière en gezien ik mij nogal druk kan maken is de bijwerking van Betahistine dan ook een welkome bijkomstigheid.
04-11-2013

Evenwichtsstoornis

Zo uit het niets gekomen, heb het nu 3 maanden, was vreselijk duizelig en zit in mijn evenwichtsorgaan. Hoop dat het niet zo erg weer terugkomt, heb wel erg veel last van mijn rechteroog. Weet niet of dit er mee heeft te maken.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum