Cinnarizine

cinnarizine

Duizeligheid (7 meningen)
Evenwichtsstoornis (5 meningen)
Reisziekte (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Slapeloosheid (1 mening)

Primatour (2 meningen)
Flunarizine (2 meningen)

17-12-2018

Duizeligheid

Dit medicijn gekregen van de Neuroloog.. dit vanwege continue het “liftgevoel” duizeligheid hebben... Het werkt voor mij super , neem nu 3 halve per dag en voel me sinds 9 maanden weer een beetje mens... ben er blij mee.. enige bijwerking die ik had was een droge Mond de eerste dagen.. nu niet meer .
17-12-2018

Tinnitus

Sinds mei 2018 last van constante fluittoon in linkeroor. Matigen of stoppen van caffeïne en alcohol/tabaksgebruik in combinatie met cinnirazine kan de aandoening enigszins verlichten. Dit medicijn kan enige sufheid veroorzaken. Middel geneest tinnitus niet maar biedt voor tijdelijke verlichting. Geldt niet voor alle soorten van tinnitus! Gelieve eerst uw arts te raadpleg[lees meer...]en alvorens dit middel te gebruiken.
06-12-2018

Evenwichtsstoornis

Ivm evenwichtsstoornis dit middel gekocht. Duizeligheid en misselijkheid gelijk voorbij. Ik word er wel suf van, maar slaap ook veel beter met dit middel.
25-06-2018

Reisziekte

Nooit maar dan ook nooit meer! Ik zou een rondje varen en omdat ik last heb van draaiduizeligheid heb ik een uur voor de tocht een pilletje genomen. Na een half uur brak het zweet me uit, kreeg ik ontzettende buikpijn en diarree en moest ik twee keer spugen. Ik werd erg misselijk en licht in mijn hoofd tot op het punt dat ik bijna ben flauw gevallen. Voor mij is dit ge[lees meer...]en aanrader helaas. Het boottochtje ging helaas ook niet meer door want ik voelde me hartstikke beroerd!
21-07-2017

Evenwichtsstoornis

Ik ben al vanaf november 2016 bezig met uitvinden wat ik mankeer. Dit gaat van virus tot meniere. Ik heb dit middel gekregen met de reden " het maakt je wat rustiger als je je zo beroerd voelt". Aangezien ik geen stresskip ben snap ik dit niet. Ik zie dit middel meer als een zoethoud middeltje onder het mom we hebben je wat gegeven.
04-03-2016

Reisziekte

Gebruik bij reisziekte (vliegen met vliegtuig) werkt dit middel prima. Geen last meer van misselijkheid en duizeligheid. Je wordt er alleen lichtelijk suf van.
29-05-2015

Evenwichtsstoornis

Een deel van mijn evenwichtsorgaan werkt niet goed (niet ziekte van Meniere of BVVP/D!). Hierdoor voel en zie ik de omgeving bewegen (geen draaiduizeligheid), schieten mijn ogen continu heen en weer, zie ik wazig en nog een aantal klachten. Op advies van een kennis, die ook een evenwichtsstoornis heeft heb ik dit middel genomen. Ik werd er echt ontzettend moe, suf en waars[lees meer...]chijnlijk daardoor ook vergeetachtig van. De overige symptomen verdwenen overigens niets.
14-03-2015

Duizeligheid

Heb nu al ruim anderhalve week last van duizeligheid. Slik nu 4 dagen dit geneesmiddel, maar het resultaat is nihil. Weet iemand of er een ander medicijn is tegen duizeligheid?
23-02-2015

Cinnarizine (cinnarizine)

Ik kan nog niet zeggen of het helpt tegen mijn klachten. Ik slik er ook nog 3 x pd Betahistine 16 mg bij
01-01-2015

Misselijkheid

Het helpt tegen misselijkheid maar ik wordt zeer depressief en agressief na gebruik van dit middel. Ik ben niet mij zelf. Ik heb dit middelen heel lang gebruikt en iedere keer merk ik...ik wordt zeer agressief! Dit staat ook wel in de bijsluiter...gedragsverandering als bijwerking.
15-12-2014

Duizeligheid

Ik neem nu elke avond voordat ik naar bed ga 1 tablet, het helpt ontzettend goed. Neem ik het niet, heb ik erg veel last van duizeligheid in de ochtend. Slik nu ongeveer 3 maanden. Als ik soms toch last van draaiduizeligheid heb, helpt het ook. Tevens neem ik dan een zetpil tegen de misselijkheid in, helpt prima! Nu kan ik er echt goed mee leven. Daar voor had ik 2 tot 3 [lees meer...]maal last in een week en werd onzeker om weg te gaan, want het kon zo maar beginnen en dan kon ik niets meer, dat was doodeng. Ik kan niet anders zeggen dan dat het mij prima helpt. Hopelijk hebben meer mensen hier iets aan.
08-05-2014

Duizeligheid

Perfect werkend middel bij reisziekte en bij duizeligheid. Maakt me wel wat moe, maar verder heel tevreden.
04-07-2012

Cinnarizine (cinnarizine)

Ik ben de Cinnarizine gaan gebruiken omdat ik duizelig werd als ik ging liggen/slapen. Ik slaap regelmatig slecht vanwege stress en merkte dat ik van dit middel rustig werd. Dufheid is een bijwerking, dit werkte bij mij in mijn voordeel. Omdat ik erg gevoelig reageer op medicatie is een slaapmiddel voor mij een minder geschikt medicijn. Als ik 's nachts stress heb neem ik [lees meer...]nu een halve, soms een hele tablet (tablet van 25 mg) en slaap dan meestal vrij snel daarna in. Voor mensen die niet tegen slaapmiddelen kunnen of iets zoeken wat enigzins kalmeert, maar niet meteen extreem duf maakt (zoals een antidepressivum) en mensen die gevoelig zijn voor zware medicatie is dit zeker een idee om eens uit te proberen. De werking is kort (4-6 uur) en je kunt het makkelijk doseren. 'S nachts kan de dufheid ook geen kwaad en in de ochtend is het uitgewerkt.
04-03-2012

Cinnarizine (cinnarizine)

Ik maak al jaren regelmatig langere zeiltochten (meerdere dagen achtereen), in wedstrijdverband of gewoon voor plezier. Ik heb altijd de eerste 1 a 2 dagen last van zeeziekte. Ik kan nog wel functioneren, maar met heel veel moeite. Op advies van een arts ben ik twee jaar geleden begonnen met Cinnarizine. 2 uur voor vertrek innemen en dan om de 12 uur weer een tabletje, tot[lees meer...] ik merk dat de zeeziekte is verdwenen (meestal na 3-4 tabletten). Het versuft inderdaad iets, maar niet zo erg dat ik me niet veilig meer kan bewegen aan boord en het leven is stukken beter dan zonder gebruik van Cinnarizine!
12-09-2011

Ziekte van meniere

Het had geen enkel effect.
04-10-2010
Man