Ursodeoxycholzuur

ursodeoxycholzuur

Galstenen (2 meningen)

06-11-2015

Galstenen

Hevige pijn na galblaasoperatie bleek na drie ERCP dat er nog steeds dikke gal werd geproduceerd. Direct na het begin van deze medicatie minder pijn. Nu nog steeds deze medicatie en eigenlijk op een incident na pijnvrij.
22-03-2015

Galstenen

Door obstructie van de galwegen eerst een ERCP gehad, na 6 weken is de galblaas verwijderd. Ik bleef klachten houden. Geen pijn, maar een niet te harde jeuk en vermoeidheid. Weer een ERCP, geen effect, daarna nog een. Galweg was schoon, maar vol met verdikte gal. Specialist schreef ursodeoxychol voor 2 tabletten, 600 mg. dus. Na een week merkte ik dat ik steeds vermoeider [lees meer...]werd, ik sleepte me ahw door de dag. In overleg met huisarts gestopt met ursod. de volgende dag al voelde ik mij fitter. maar ja ...., wat te doen? Ik ga na lezing van ervaringen op deze site, maar eens beginnen met 1 tablet per dag. Kijken welk effect het sorteert en dan proberen op te bouwen.
03-07-2011

Ursodeoxycholzuur (ursodeoxycholzuur)
Verstopping tussen toevoer gal (galblaas is er inmiidels uit)en lever, verhoogde GT

Een zeer verhoogde gamma GT loop ik al jaren mee, sinds 1985. laat steeds tijdig bloedonderzoek doen, maar blijft altijd de ene keer wat lager of hoger. Nu sinds Maart slik ik ursodeocycholzuur en je gelooft of niet de gamma GT is omlaag en alle lever functies zijn ook omlaag, dus ik heel blij. Blijf nu nog door slikker 4 tabletten pd en kijk wat het doet, volgend jaar ter[lees meer...]ugkomen voor onderzoek weer.
28-04-2010
Vrouw

Ursodeoxycholzuur (ursodeoxycholzuur)
Zwangerschapsjeuk (ICP =Intrahepatic Cholestasis of pregnancy)

Na 1 maand jeuk werd ICP, zwangerschapsjeuk zonder uitslag ontdekt. WErd direct aan dit medicijn gezet in combinatie met Vitamine K. Binnen 1 week zat ik compleet onder de uitslag, vanaf mijn knieen tot aan mijn heupen. Ik heb dit medicijn de 9e maand van de zwangerschap gebruikt, aan het eind zat het van mijn knieen tot aan mijn kin! Reden onbekend. ICP is zo wie zo een o[lees meer...]nduidelijke ziekte waarover te weinig bekend is. Dus ik wil niemand bang maken. Het hoeft niet aan dit medicijn te liggen!!! Dit medicijn wordt ook aan niet zwangeren met leverfunctiestoornissen voorgeschreven. Na de bevalling heb ik het nog 2 maand nodig gehad om de jeuk enigzins draagbaar te houden. Zonder dit medcijn redde ik dat niet (slapeloze nachten van de intense jeuk). Nadien zei de internist dat er ook andere medicijnen voor te schrijven zijn in de zwangerschap. Welke zijn mij onbekend. Dat zien we een volgende zwangerschap wel weer.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum