Ursochol

ursodeoxycholzuur

Galstenen (13 meningen)

12-05-2020

Galstenen

Een jaar terug Ursochol gaan gebruiken ivm grote galsteen.Maar ipv de diaree en plakkerige ontlasting die als bijwerking wordt vermeld op de bijsluiter,kreeg ik ernstige verstopping.Dus gestopt met het middel.Nu ruim een jaar later opnieuw een poging gedaan met Ursochol van een andere fabrikant en kreeg na een dag of 3 vreselijke buikkrampen en pijn in mijn rug ter hoogt[lees meer...]e van de gal en rechterschouderblad.De buikpijn was onverdraaglijk en ben nu weer gestopt.Ik lees dat sommige mensen die ervaring ook hebben gehad en de dosis toen hebben verlaagd en dat de krampen zijn verminderd.Ik durf gezien de pijn die ik heb ervaren met Ursochol de tabletten bijna niet meer in te nemen.Misschien dat ik na een week nogmaals een poging doe met een lagere dosis en mochten er dan weer zulke ernstige klachten optreden dan geef ik het op en stop ik er helemaal mee.
16-02-2020

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

In 2013 had ik 4 maanden last van diarree toen gestart met Pentasa en Ursochol.(toen is ook IBD/PSC geconstateerd). Daarna geen last meer gehad totdat ik 4 jaar later(2017) gestopt ben met Ursochol voor een kinderwens. Ze wisten namelijk niet wat Ursochol doet met tijdens de 1e fase van het ongeboren kind. 1 week later helaas zo ziek naar de 1e hulp, toen is de ellende be[lees meer...]gonnen, vernauwingen in mijn galwegen. In 2 1/2 maand tijd 5 ingrepen ondergaan(galblaasoperatie/stents geplaatst en verwijderd). Nu kan ik dus niet meer zonder ursochol is gebleken. Geen vernauwingen meer, wel andere dingen gehad. Ursochol is een soort berengal en zorgt ervoor dat je gal vloeibaarder wordt waardoor de kans afneemt dat je een verstopping in je galwegen krijgt veroorzaakt door gal.
17-04-2019

Primaire biliaire cirrose

Sinds het gebruik van deze medicatie is mijn lever weer in orde. Geen afwijkende leverwaarden meer. Ook geen bijwerkingen. Zeer tevreden.
25-05-2018

Primaire biliaire cirrose

sinds het gebruik is mijn lever stabiel
15-11-2017

Levercirrose

Ik was 15 jaar oud toen ik werd geholpen aan galstenen (operatie) toen na de operatie nog steeds last van aanvallen omdat de galwegen niet goed door stroomde ze waren vernauwd, half jaar aan de pillen 3x per dag en geen last meer ergens van (mijn leverwaarden waren ook abnormaal hoog ) nu met de pillen weer normaal.
17-08-2017

Galstenen

Ik heb vijf jaar met galstenen gelopen, koliekaanval na koliekaanval met tussenpozen. Na vijf jaar galblaas eruit laten halen (oktober 2016). Helaas nog veel galstenen in de galwegen en daardoor nog vier keer een ercp-ingreep gehad. Na de laatste ercp ingreep (mei 2017) ben ik begonnen met ursochol. Ik heb geen bijwerkingen gehad en als ik toch een minpunt moet opnoemen is[lees meer...] het dat ik de tabletten erg groot vind en ze soms blijven hangen. Maar met een beetje extra water is dat ook verholpen. Na de laatste ingreep geen pijnaanvallen meer gehad, dus ursochol lijkt goed aan te slaan.
08-01-2017

Galstenen

Hoi. Ik gebruik nu 1 week deze medicijnen en voel me er erg goed bij. Ik vraag me eigenlijk wel af wat jullie ervaringen zijn wat betreft dat de galstenen weg gaan. Hoe lang duurt dat ongeveer. En hoe kom je erachter dat de galstenen weg zijn. Moet eigenlijk een operatie maar daar zit ik niet echt op te wachten. Ik hoop zo dat deze medicijnen hun werk goed doen en dat ze z[lees meer...]o weggaan.
06-01-2017

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

Snelle vermindering van te hoge bloedwaarden van de lever. Ik verdraag beter paprika, komkommer en vetten. Ik heb mijn oude energie redelijk weer terug, vermoeidheid is na jaar over.
03-01-2017

Galstenen

M'n kolieken zijn weg !!!!!Ik heb/had weer galstenen. Vorig jaar ook, die zijn afgekomen met ursochol. Ze vergruizen totdat ze klein zijn en door de galbuis naar de darm kunnen doorschieten. Onvoorstelbaar. Ik stop nu niet meer. Een lage dosering werkt ook al super. 5 weken kolieken gehad, dacht dat ik doodging . Mensen met galstenen weten waar ik t over heb. Je kunt niet[lees meer...] meer denken, dag en nacht kwellen deze stenen je, totdat je uitgeput in t ziekenhuis ligt. Waar ze altijd héél graag de galblaas eruit willen halen. Maar n tig operaties wil ik nu geen gerommel meer in m'n buik. Dus nu weer Ursochol ! En ik blijf ze nu in lage dosering innemen, ter voorkoming van weer een hoop doffe ellende.
01-07-2016

Primaire biliaire cirrose

Pbc, gebruik dit medicijn sinds 2003 naar volle tevredenheid, waarbij vermeld mag worden dat leverfunctie sindsdien stabiel is.
15-05-2016

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

Primaire billiaire cirrose. Dit is een auto imuumziekte van de galwegen in de lever. Is niet te genezen, maar Ursochol kan het stabiel houden en werkt afremmend.
30-01-2016

Galstenen

Ik heb sludge in de galwegen; Sludge kun je vergelijken met gruis. Ik heb er al jaren last van van, maar heb halverwege vorig jaar pas actie genomen. Eerst echo, daarna MRI. Er is helaas weinig aan te doen. Sinds november slik ik Ursochol, 2 x 600 Mg. Na een maand kreeg ik huiduitslag met enorm veel jeuk. Omdat we met vakantie waren in Thailand heb ik dat geweten aan de vo[lees meer...]chtige warmte. Nu, eind januari, werd het me te gek en ben gaan Googelen omdat er weinig in de bijsluiter stond. En ja hoor: zeer zelden: huiduitslag, galbulten, veel jeuk en erg kortademig. Klopt allemaal! Ik ben dus onmiddellijk gestopt, conform advies internet.
05-12-2015

Galstenen

Na de helse ervaring een tijdje terug met ursochol, en daarna galkolieken ten top dagelijks 's nachts, totaal uitgeput, weer stenen verloren, ben ik nu begonnen met een véél lagere dosering verspreid over de dag. 3 x een halve tablet--dus 3x 150 mg-- opgelost in water tijdens t eten. Dit is een openbaring. Ik wil iedereen vertellen, die slecht reageert op hoge dosis urso[lees meer...]chol; verspreid deze pillen en ze doen goed hun werk. Gallijders hebben een veel te dikke galvloeistof, die snel in stenen omgezet kan worden. Of blokkades door klonters. Eenmaal 's avonds een hoge dosis is killing. Maar verspreiden over de dag werkt goed.
24-09-2015

Galstenen

Zéér bittere pillen. Ingenomen , daarna vreselijke buikpijn gekregen. Mijn galblaas was net rustig een paar weken, de stenen zijn afgekomen met olijfolie , de leverflush. 5 stuks, zaten in mn stomazak. 1x2 en 1x3 Dit medicijn als onderhoud. Zo ziek ervan geworden................leek op koliekpijn, 3 uur lang. Ik stop met die troep. Dan maar iedere dag olijfolie.
25-08-2015

Galstenen

Ik heb 9 dagen ursochol geslikt en heb ernstige diarree en spier- en buikpijnen. Ben 4 dagen geleden gestopt en heb nog steeds buikpijn en diarree.
20-03-2015

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

enkele jaren geleden is de galblaas weggenomen door galstenen...daarna altijd terug pijn rechts onder de ribben..onderzoeken laten doen zonder resultaat...bloed laten nakijken en levertesten waren afwijkend...de dokter dacht dat er ergens een steentje was dat niet opgespoord kon worden daarom Ursochol nemen...s'morgens 1 tablet s'avonds 2 tabletten...met medicijnen nog mee[lees meer...]r pijn dan daarvoor...ik ben nu 2 weken bezig en hoop dat de pijnen overgaan

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum