Ursochol

ursodeoxycholzuur

Galstenen (12 meningen)

17-04-2019

Primaire biliaire cirrose

Sinds het gebruik van deze medicatie is mijn lever weer in orde. Geen afwijkende leverwaarden meer. Ook geen bijwerkingen. Zeer tevreden.
25-05-2018

Primaire biliaire cirrose

sinds het gebruik is mijn lever stabiel
15-11-2017

Levercirrose

Ik was 15 jaar oud toen ik werd geholpen aan galstenen (operatie) toen na de operatie nog steeds last van aanvallen omdat de galwegen niet goed door stroomde ze waren vernauwd, half jaar aan de pillen 3x per dag en geen last meer ergens van (mijn leverwaarden waren ook abnormaal hoog ) nu met de pillen weer normaal.
17-08-2017

Galstenen

Ik heb vijf jaar met galstenen gelopen, koliekaanval na koliekaanval met tussenpozen. Na vijf jaar galblaas eruit laten halen (oktober 2016). Helaas nog veel galstenen in de galwegen en daardoor nog vier keer een ercp-ingreep gehad. Na de laatste ercp ingreep (mei 2017) ben ik begonnen met ursochol. Ik heb geen bijwerkingen gehad en als ik toch een minpunt moet opnoemen is[lees meer...] het dat ik de tabletten erg groot vind en ze soms blijven hangen. Maar met een beetje extra water is dat ook verholpen. Na de laatste ingreep geen pijnaanvallen meer gehad, dus ursochol lijkt goed aan te slaan.
08-01-2017

Galstenen

Hoi. Ik gebruik nu 1 week deze medicijnen en voel me er erg goed bij. Ik vraag me eigenlijk wel af wat jullie ervaringen zijn wat betreft dat de galstenen weg gaan. Hoe lang duurt dat ongeveer. En hoe kom je erachter dat de galstenen weg zijn. Moet eigenlijk een operatie maar daar zit ik niet echt op te wachten. Ik hoop zo dat deze medicijnen hun werk goed doen en dat ze z[lees meer...]o weggaan.
06-01-2017

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

Snelle vermindering van te hoge bloedwaarden van de lever. Ik verdraag beter paprika, komkommer en vetten. Ik heb mijn oude energie redelijk weer terug, vermoeidheid is na jaar over.
03-01-2017

Galstenen

M'n kolieken zijn weg !!!!!Ik heb/had weer galstenen. Vorig jaar ook, die zijn afgekomen met ursochol. Ze vergruizen totdat ze klein zijn en door de galbuis naar de darm kunnen doorschieten. Onvoorstelbaar. Ik stop nu niet meer. Een lage dosering werkt ook al super. 5 weken kolieken gehad, dacht dat ik doodging . Mensen met galstenen weten waar ik t over heb. Je kunt niet[lees meer...] meer denken, dag en nacht kwellen deze stenen je, totdat je uitgeput in t ziekenhuis ligt. Waar ze altijd héél graag de galblaas eruit willen halen. Maar n tig operaties wil ik nu geen gerommel meer in m'n buik. Dus nu weer Ursochol ! En ik blijf ze nu in lage dosering innemen, ter voorkoming van weer een hoop doffe ellende.
01-07-2016

Primaire biliaire cirrose

Pbc, gebruik dit medicijn sinds 2003 naar volle tevredenheid, waarbij vermeld mag worden dat leverfunctie sindsdien stabiel is.
15-05-2016

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

Primaire billiaire cirrose. Dit is een auto imuumziekte van de galwegen in de lever. Is niet te genezen, maar Ursochol kan het stabiel houden en werkt afremmend.
30-01-2016

Galstenen

Ik heb sludge in de galwegen; Sludge kun je vergelijken met gruis. Ik heb er al jaren last van van, maar heb halverwege vorig jaar pas actie genomen. Eerst echo, daarna MRI. Er is helaas weinig aan te doen. Sinds november slik ik Ursochol, 2 x 600 Mg. Na een maand kreeg ik huiduitslag met enorm veel jeuk. Omdat we met vakantie waren in Thailand heb ik dat geweten aan de vo[lees meer...]chtige warmte. Nu, eind januari, werd het me te gek en ben gaan Googelen omdat er weinig in de bijsluiter stond. En ja hoor: zeer zelden: huiduitslag, galbulten, veel jeuk en erg kortademig. Klopt allemaal! Ik ben dus onmiddellijk gestopt, conform advies internet.
05-12-2015

Galstenen

Na de helse ervaring een tijdje terug met ursochol, en daarna galkolieken ten top dagelijks 's nachts, totaal uitgeput, weer stenen verloren, ben ik nu begonnen met een véél lagere dosering verspreid over de dag. 3 x een halve tablet--dus 3x 150 mg-- opgelost in water tijdens t eten. Dit is een openbaring. Ik wil iedereen vertellen, die slecht reageert op hoge dosis urso[lees meer...]chol; verspreid deze pillen en ze doen goed hun werk. Gallijders hebben een veel te dikke galvloeistof, die snel in stenen omgezet kan worden. Of blokkades door klonters. Eenmaal 's avonds een hoge dosis is killing. Maar verspreiden over de dag werkt goed.
24-09-2015

Galstenen

Zéér bittere pillen. Ingenomen , daarna vreselijke buikpijn gekregen. Mijn galblaas was net rustig een paar weken, de stenen zijn afgekomen met olijfolie , de leverflush. 5 stuks, zaten in mn stomazak. 1x2 en 1x3 Dit medicijn als onderhoud. Zo ziek ervan geworden................leek op koliekpijn, 3 uur lang. Ik stop met die troep. Dan maar iedere dag olijfolie.
25-08-2015

Galstenen

Ik heb 9 dagen ursochol geslikt en heb ernstige diarree en spier- en buikpijnen. Ben 4 dagen geleden gestopt en heb nog steeds buikpijn en diarree.
20-03-2015

Ursochol (ursodeoxycholzuur)

enkele jaren geleden is de galblaas weggenomen door galstenen...daarna altijd terug pijn rechts onder de ribben..onderzoeken laten doen zonder resultaat...bloed laten nakijken en levertesten waren afwijkend...de dokter dacht dat er ergens een steentje was dat niet opgespoord kon worden daarom Ursochol nemen...s'morgens 1 tablet s'avonds 2 tabletten...met medicijnen nog mee[lees meer...]r pijn dan daarvoor...ik ben nu 2 weken bezig en hoop dat de pijnen overgaan
13-03-2015

Galstenen

Ik ben net een kleine week bezig met Ursochol maar tot op heden ervaar ik winderigheid, hevige pijnen in de bovenbuik die uitstralen naar de rug; lijkt bijna wel op een galkoliek. Er was 3 x 300 mg voorgeschreven, de eerste dag ging ik uit mijn dak 's nachts van de pijn, dus meteen gebeld met de apotheker/huisarts. Mocht naar 600 mg per dag, ook gezien mijn gewicht (zat m[lees meer...]et 900 mg toch wel aan de hoge kant). Maar ook 600 mg was niet te doen. Toen de dag erop terug naar 300 mg. Ook daarvan word ik 's nachts wakker van de pijn in de maag en rugstreek. Nu maar 150 mg per dag. Geen idee of dat iets in werking gaat zetten maar meer mg verdraag ik (nog) niet. Misschien moet ik het opbouwen, maar ik durf het tablet bijna niet meer in te nemen. Wat een heftige reacties, het medicijn werkt gewoon heel sterk bij mij. Wilde iedereen toch waarschuwen want er staan positieve verhalen hier over Ursochol met weinig bijwerkingen maar dat ervaar ik dan toch echt anders. Ik heb 1 (klein) galsteentje van 1 cm en aangezien ik niet in aanmerking kom voor een operatie (wegens te lichte klachten volgens de chirurg) ben ik verder gaan zoeken naar een oplossing. Want met galkolieken die ontstaan na te vet eten, daar ben ik klaar mee. Erg pijnlijk. Dus toen kwam ik met Ursochol in aanraking. Hoop dat het iets gaat doen, maar volgens de apotheek is de voorgeschreven hoeveelheid van 600 mg wel nodig om de galsteen te laten oplossen, met minder dan 600 mg is, aldus een lagere dosering, is het gewoon minder effectief, maar kennelijk niet onmogelijk. Ik ga stug door met 150 mg, de komende weken. En hoop dan langzaam naar 600 mg op te kunnen bouwen. Mocht dat niet lukken dan vermeld ik dat hier wederom.
07-10-2014

Galstenen

Na 4 maanden erachter dat ik galaanvallen had, echo gemaakt en daar waren enkele steentjes op te zien. De huisarts wilde gelijk doorverwijzen om te galblaas te verwijderen. Ik wilde eerst met medicijnen proberen. Gestart en na 3 maanden geen aanval meer gehad dat is nu ruim 3 jaar geleden, ik slikte 2 x per dag 450mg en nu nog 1 x per dag 450mg s avonds. Nagenoeg geen bij[lees meer...]werkingen gehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum