categorie

Hart / doorbloeding - angina pectoris

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - angina pectoris

15-05-2019

Verdikte of verwijde hartspier

Ik gebruik dit middel omdat ik veel te veel bijwerkingen heb van beta en calsiumblokkers. Van de Betablokker had ik vooral impotentie klachten. Ik heb een verdikking van de hartspier en een mitralisklep insufficiëntie. Ondanks dat mijn arts aangaf dat er bij dit middel weinig bijwerkingen zaten in vergelijking met de eerdere medicatie heb ik toch veel bijwerkingen bij dit [lees meer...]middel. Ik ben heel moe, heb last van wazig zicht, verstopping en ik merk dat ik toch weer vocht aan het vasthouden ben. Eigenlijk voel ik mij door dit medicijn alleen maar slechter. Ook heb ik voortdurend enorm trek in eten, wat nergens beschreven staat als bijwerking, maar wat ik zonder dit medicijn niet heb.
04-02-2019

Transiderm-Nitro (nitroglycerine transdermaal)
Angina pectoris

ik heb heel veel jeuk rode vlekken kleine wondjes en branderig gevoel. ik had eerder deponit10 maar is vanwege de verzekeraar verandert . er werd geen vergoeding meer gegeven voor Deponit.
08-01-2019

Promocard (isosorbide-5-mononitraat)
Pijn op de borst

vanaf dag 1 van inname ernstige bijwerkingen. Cardioloog vond dat het medicijn eerst 5 dagen ingenomen moest worden. Heel erg beroerd geweest. Nam per dag 6 paracetamol tegen de hoofdpijn. Hartkloppingen bleven. Zo moe, niet tot veel in staat. Misselijkheid is gebleven.
01-11-2018

Angina pectoris

Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo
27-10-2018

Aangeboren hartafwijking

Ik vindt het een geweldig goed middel. Als ik het niet slik gaat het geheid mis. Ik kan eigenlijk niet een mening geven over bijwerkingen omdat ik zeer veel medicijnen moet slikken.
15-10-2018

Hartinfarct

De vernauwde bloedvaten worden verwijdt en laten booed beter doorstromen
28-09-2018

Hartklachten

Ik heb procoralan van de cardioloog voorgeschreven gekregen. Wat een top middel. Ik heb echt mijn leven weer terug. Jaren met een hoge hartslag gelopen. Verschillende medicijnen geprobeerd. Ben hier echt zo blij mee. Alleen heb ik maagklachten sinds ik het van een andere fabrikant kreeg. Of het hier door komt weet ik niet zeker.
02-07-2018

Angina pectoris

Ik gebruik het spray flesje van Sandoz Almere. Prima formaat om steeds in broekzak te hebben. Flesje van aluminium is daarvoor sterk genoeg maar het dopje van plastic gaat al gauw barsten of scheuren en dan valt het er makkelijk af waardoor er onbedoeld spray uit ontsnapt en je geen idee meer hebt hoe groot je voorraad nog is. Suggestie aan Sandoz: maak het dopje ook uit a[lees meer...]luminium! Gelukkig heb ik het in dikke 20 jaar maar zelden gebruikt maar ik wil het gewoon voor mijn eigen gemoedsrust altijd bij me dragen. Geen echte gebruikerservaring met het medicijn dus..
24-02-2018

Angina pectoris

sinds IK MONO CEDOCARD 25 MG GEBRUIKT pijn klachten in de hals waar carotis operatie is geweest veel kloppen gevoel onder de kaak lijkt het wel dat ader dikker is daar trek erg door naar kaak etc op de plaats waar de patch zit is het allemaal stijf en dik
21-12-2017

Isosorbidemononitraat Tabletten (isosorbide-5-mononitraat)
Aderverkalking

Bonkende hoofdpijn die niet, zoals de specialist gezegd had, met paracetamol te beheersen was. G=Halvering van de dosering hielp iets maar er trad geen gewenning op.
19-12-2017

Isosorbidedinitraat Tabletten (isosorbidedinitraat)
Pijn op de borst

gekregen van de cardioloog i.v.m. steken op de borst (angina pectoris) heb nog maar af en toe een tablet nodig
11-08-2017

Hartklachten

Dit middel helpt sneller dan de gebruikelijke pillen voor onder de tong. Ik heb hier geen problemen mee.
22-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg procoralan omdat ik helemaal niet goed reageerde op Metropolol. In eerste instantie kreeg ik 2 keer per dag 7,5 mg. Maar daarmee zat ik 's avonds op de bank met een hartslag van 42. Heel erg naar. Nu gebruik ik 2 keer 5 mg. Ik had het gevoel dat het wel goed ging, gebruik het nu iets meer dan 1 jaar. Maar sinds een week ofzo heb ik weer die nare lichtbeweginge[lees meer...]n in mijn ogen en zie ik erg wazig. Vooral als ik wakker wordt merk ik dat mijn zicht slecht is. Ook merk ik dat ik met inspanning een vervelend gevoel op mijn borst heb. Alsof mijn hart heel zwaar klopt, niet fijn. Komende week maar de cardioloog bellen denk ik. Gebruik naast deze nog 2 andere soorten hartmedicatie dus je weet eigenlijk nooit waar iets van komt.
21-04-2017

Aangeboren hartafwijking

Sinds 4 maanden gebruik ik nu ivabradine. Eerst 5 Mg. Per keer en nu 2,5. Erg veel last van bijwerkingen, wazig zien/licht veranderingen, duizelig, misselijk, spierpijn/verzuring en ik merk dat ik steeds meer hartkloppingen krijg. Ik kan maar weinig inspanning leveren. Dan word ik erg duizelig en moet ik vaak gaan snel zitten voordat ik omval. Ook een soort onbestemd naa[lees meer...]r gevoel. Ook begin ik vocht vast te houden. Mijn hartslag is wel mooi volgens de cardioloog... en ik slaap een stuk beter. Dit zijn ook echt de enige positieve dingen. Hopelijk trekt het weg, maar ik heb er na vier maanden een hard hoofd in...
26-03-2017

Pijn op de borst

goed medicijn , maar niet alle klachten zijn weg zoals beven en hart kloppingen
22-03-2017

Hartinfarct

I.v.m. hartinfarct zijn stents geplaatst, bij inspanning soms pijn in de borst dan twee sprays onder de tong helpt snel daarna iets hoofdpijn. Ik heb een spray Nitrolingual Pompspray 250 dosis à 0,4 Mg van G. Pohl - Boskamp uit Duitsland - doorzichtig flesje - het grote voordeel dat je kunt zien wat er nog inzit, geeft mij meer rust. Soms krijg ik een Nitroglycerine Spray[lees meer...] van Sandoz uit Almere, dat is een niet-doorzichtig flesje, je kunt dus niet zien hoeveel er nog inzit. Dat vind ik zeer onprettig dus vraag ik aan de arts om een tweede reserve flesje.
06-02-2017

Hartfalen

2 weken in het ziekenhuis gelegen door mijn hartfalen. Na iets meer dan een week kreeg ik 5mg Procoralan en toen ging het gelijk een stuk beter, mocht daarna snel van de hartbewaking af. Later thuis mocht ik hem 2x per dag gaan nemen, voelde mij daardoor ook weer echt beter.
07-01-2017

Angina pectoris

Mijn ervaringen zijn niet fijn geweest. Voelde me vreselijk en het hielp in het begin goed m.n. Voor mijn kortademigheid en pijn op de borst. Maar na enige tijd begon ik me vreselijk te voelen.heel erg misselijk, gevoel van flauw te moeten vallen en moe en nog eens moe, ook hele snelle hartslag. Dus gestopt na half jaar en ik voel me al weer veel minder moe en misselijkh[lees meer...]eid is weg.
26-10-2016

Promocard (isosorbide-5-mononitraat)

07-09-2016

Angina pectoris

Sterkte 100Mg 1x dgs. Sinds 4 maandern erg duizelig bij het opstaan uit een stoel. 24uurs meting van de bloeddruk wijst uit een sterk schommelede druk naar laag (2 x een onderdruk van 30 tegen een bovendruk van 60). Monocedocard zou een oorzaak kunnen zijn, ik ga op 12 -9 in overleg met de cardioloog.
21-08-2016

vernauwde bloedvaten, hartproblemen
09-08-2016

Hartinfarct

Had angina pectoris klachten, medicijn voorgeschreven door cardioloog in een ander ziekenhuis dan die van de brilique die ik hierna heb gekregen.
03-08-2016

Aangeboren hartafwijking

Dit medicijn gekregen vanwege een te hoge rust hartslag (120+) door een hartafwijking in de sinusknoop. Met het medicijn zit ik nu op 60-70 in rust, een enorme verbetering, echter kleven er wel weer andere nadelen aan. Zo is sporten haast onmogelijk wanneer ik mijn hartslag niet meer boven de 120 krijg. Dat terwijl ik zonder medicijn een maximale hartslag van 190 had. Zond[lees meer...]er inspanning voel ik me door het medicijn een stuk minder moe, maar mét inspanning gaat het hart enorm te keer. Niet qua bpm, maar door flinke hartkloppingen, tot lang ná de inspanning. Dit resulteert na de inspanning en vaak ook s'nachts in pijn op de borst. Ook stoppen met het medicijn geeft behoorlijke bijwerkingen. Het gaf mij flinke hoofdpijn voor enkele weken. Vrij logisch wellicht, omdat de hartslag behoorlijk omhoog gaat, prettig is anders. De ideale dosis voor mij is nog niet gevonden.
23-07-2016

Hartritmestoornissen

Dit middel werkt alleen goed voor de hartritmestoornissen in rusttoestand. Bij geringe inspanning komen de klachten terug. Arts gaf aan dat dit bovenstaande klopt en dat het alleen effectief icm met een betablokker
06-06-2016

Nitrolingual (nitroglycerine oromucosaal)
Hartkramp

tweemaal de spray gebruikt met enkele minuten interval , daarna verdwenen de klachten. gebruik indien nodig
16-05-2016

Angina pectoris

barstende koppijn in het begin, na 3 weken nu minder. Ziekenhuis gebeld: kon wel 4 weken aanhouden. geen pijn meer op de borst.
04-03-2016

Isosorbidemononitraat Tabletten (isosorbide-5-mononitraat)
Angina pectoris

hoewel de apotheker geen bezwaren zag om dit medicijn voor mijn aandoening te gebruiken, ben ik reeds na drie dagen moeten stoppen met de inname; ik werd er hondsberoerd van; het blijkt in mijn geval met nog 9 andere soorten medicijnen in te nemen ernstige bijwerkingen te genereren. Uiteraard vind ik dit spijtig.
18-01-2016

Nitrolingual (nitroglycerine oromucosaal)
Angina pectoris

Het pompje staat op mijn nachtkastje voor 's nachts. Opeens werkte het medicijn niet meer, hoewel nog ruim een half jaar vóór de vervaldatum. Ik was de Sandoz spray gewend en de snelheid en werking van het Nitrolingual pompje was altijd toch al duidelijk minder. Gelukkig weer de Sandoz spray van de apotheek gekregen. Werkt snel en effectief.
13-01-2016

Angina pectoris

De eerste keer dat ik de spray gebruikte, toegediend kreeg, had ik daarna het gevoel dat ik wel 10 kilometer kon fietsen. Wanneer ik die kramp krijg en de spray gebruik dan duurt het niet lang of de kramp verdwijnt en meteen ook het angstige gevoel dat er mee gepaard gaat. Alleen de kans dat ik daarna wat tranen laat lopen is wel groot, ik voel me zo hopeloos, omdat ik het[lees meer...] zelf niet kan tegen houden! Ik zou niet weten hoe! Ook gebruik ik het te weinig, omdat ik niet het gevoel wil hebben afhankelijk te zijn van zo'n spray! Terwijl ik er wel eentje In mijn handtas heb, eentje in de keuken en nog een op mijn slaapkamer.
30-11-2015

Angina pectoris

Sinds de plaatsing van een pacemaker is de dosis verhoogd naar 1x50 mg en 1x 100 mg p.d. Sinds die tijd heb ik steeds het gevoel alsof er iets in mijn slokdarm zit als ik deze heb ingenomen. 's Nachts een zwaar bonzend hart.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)