categorie

Hart / doorbloeding - angina pectoris

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hart / doorbloeding - angina pectoris

14-01-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Werkt goed ter voorkoming van angina maar raakt ' s middags uitgewerkt. Nu is dat geen probleem meer met onderhoud diltiazem erbij. Met Monocedocard kan ik meer inspanning aan dan voorheen en is mijn ademhaling lichter. Het maakt me blij.

12-09-2021 | Vrouw | 84
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn sinds 3 md, daarvoor 6 md in hogere dosering. Zij voelt zich al 9 md slecht. Drie kwartier na inname begint het en duurt een aantal uur. Zeer naar in haar hoofd, een soort zombie. Zij voelt zicht slechter dan voor haar infarct december 2020. Cadioloog is er vanaf 20 september weer, morgen wilt mijn moeder het medicijn niet meer slikken. Ik z[lees meer...]al morgenochtend meteen contact opnemen met cardiologie of dit wel ok is. Hopelijk is er een alternatief voor dit medicijn of kan ze het voortaan 's avonds innemen...

Transiderm-Nitro

04-09-2021 | Man | 73
nitroglycerine transdermaal
Aderverkalking
Hele leven gebruiken. Wordt wel vergoed. Medisch noodzaak vragen. Krijg je altijd

18-02-2021 | Vrouw | 66
Hartklachten
Hartklep minder werken en angina. Slik al xarelto en bisoprololfumaraat. Mono redocard ook sinds een paar weken Merk van allen geen verschil in symptomen. Nog iedere keer pijn in borrst in het begin bij wandelen of fietsen.

Ikorel

15-12-2020 | Man | 74
nicorandil
Bloedverdunnen
dit medicijn doet meer slecht als goed veel infectie huid teelballen maag klachten. Ook misselijk en neiging braken Niet aan te raden vooral samen met bloedverdunners

03-11-2020 | Vrouw | 50
Hartklachten
Vooral enorme hoofdpijn de eerste dagen. Na 4 dagen eindelijk zonder hoofdpijn opgestaan. Nu alleen nog in de middag tot de vroege avond knallende koppijn. Hopelijk gaat dat over. Daarnaast zo nu en dan spierpijn in kuiten en onderarmen.

02-08-2020 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
4 omleidingen 6 jaar later 4 stents, mocht stoppen met promocard, als ik last kreeg weer beginnen, kreeg last...weer begonnen ideaal nu geen last meer

27-07-2020 | Man | 82
Angina pectoris
bij het lopen moet ik rekening houden met innemen van menosedocard om dat ik 2 uur van tevoren het beste loop . neem ik in de morgen in en ga in de avond lopen dan gaat het lopen me slecht af.

28-03-2020 | Man | 86
Ademhalingsproblemen
ondanks hartcatherisatie benauwdheidklachten gebruik ik tot volle tevrdenheid moncedecart 25 mgr. 3 keer of monocedocart 50 mgr. 3maanden geleden een hartinfarct gehad na verhoging van de medicatie ben ik weer in orde. Ik denkt : het zou kunnen dat monocedocart kan als enige het coronaviris aanpakken isordil kan bij hevige beauwdheid gebruikt worden

10-01-2020 | Man | 60
Angina pectoris
Kreeg dit voorgeschreven toen na plaatsing van 3 stents a.p. wat hardnekkig bleef optreden. Werkt goed, bijwerkingen neem ik niet waar. Enige is dat ik mijn amlodipine toen naar de avond heb verplaatst (wat las ik later so-wie-so beter is): als ik om 7 uur 's ochtends cedo + amlo had genomen, kreeg ik om 11 uur een geënerveerd gevoel, alsof je een eferedine injectie had g[lees meer...]ekregen -- beide verwijden tenslotte de bloedvaten, en met elkaar gaat dat dan wat te hard.

06-01-2020 | Vrouw | 53
Hartfalen
Heb een jaar pretnison gebruikt,daar hield ik pijnlijke botten van over. Toen diagnose acute spierreuma. Dit bleek later verkeerde diagnose. Hoge bloeddruk was mijn klacht van het UMC. Mijn hart pompte voor 25 % Cijfer waarde is dat mijn pompwaarde nu op 49% zit en gaat goed vooruit. Maar heb klachten aan zitbotten en vocht op buik,niet in benen.

01-01-2020 | Man | 73
Angina pectoris
5 jr terug 5 bypass, nu weer problemen , vooruitlopend op geplande hartecho , eventueel caterisatie dit middel bij de standaard lijst zoals betapblok, bloedverdunner erbij sinds maand

Nitroglycerine Pleister

28-12-2019 | Man | 72
nitroglycerine
Aortaklep aandoening
Ook na langdurig gebruik blijvende hoofdpijnen en. Kortademig

28-12-2019 | Vrouw | 59
Hartklachten
vaatspasmen in de kleine vaatjes in het hart met klachten van pijn tussen schouderbladen en druk/pijn op de borst. slik hiervoor al diltiazem 300mg. maar klachten kwamen weer terug, dus schreef mijn cardioloog promocard 30 mg voor. Na 2 uurtjes hele heftige hoofdpijnen van mijn voorhoofd tot in mijn nek. zo erg zelfs, dat ik de hele dag op bed lig in een donkere kamer. Ik [lees meer...]heb mijn cardioloog gevraagd of ik i.p.v het tablet een pleister kan krijgen, wat minder heftige bijwerkingen geeft

08-11-2019 | Man | 76
Hartfalen

03-11-2019 | Man | 49
Aderverkalking
Sinds 1 week neem ik dit medicijn,vanaf dag 1 barstende hoofdpijn die begint 2 uur na het in nemen en houd een dikke 6 uur aan. De hoofdpijn lijkt op migraine Daarna zwakt de hoofdpijn iets af. Deze bijwerking zorgd ervoor dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.

15-05-2019 | Man | 46
Verdikte of verwijde hartspier
Ik gebruik dit middel omdat ik veel te veel bijwerkingen heb van beta en calsiumblokkers. Van de Betablokker had ik vooral impotentie klachten. Ik heb een verdikking van de hartspier en een mitralisklep insufficiëntie. Ondanks dat mijn arts aangaf dat er bij dit middel weinig bijwerkingen zaten in vergelijking met de eerdere medicatie heb ik toch veel bijwerkingen bij dit [lees meer...]middel. Ik ben heel moe, heb last van wazig zicht, verstopping en ik merk dat ik toch weer vocht aan het vasthouden ben. Eigenlijk voel ik mij door dit medicijn alleen maar slechter. Ook heb ik voortdurend enorm trek in eten, wat nergens beschreven staat als bijwerking, maar wat ik zonder dit medicijn niet heb.

Transiderm-Nitro

04-02-2019 | Man | 79
nitroglycerine transdermaal
Angina pectoris
ik heb heel veel jeuk rode vlekken kleine wondjes en branderig gevoel. ik had eerder deponit10 maar is vanwege de verzekeraar verandert . er werd geen vergoeding meer gegeven voor Deponit.

08-01-2019 | Vrouw | 74
Pijn op de borst
vanaf dag 1 van inname ernstige bijwerkingen. Cardioloog vond dat het medicijn eerst 5 dagen ingenomen moest worden. Heel erg beroerd geweest. Nam per dag 6 paracetamol tegen de hoofdpijn. Hartkloppingen bleven. Zo moe, niet tot veel in staat. Misselijkheid is gebleven.

01-11-2018 | Man | 46
Angina pectoris
Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo

27-10-2018 | Man | 57
Aangeboren hartafwijking
Ik vindt het een geweldig goed middel. Als ik het niet slik gaat het geheid mis. Ik kan eigenlijk niet een mening geven over bijwerkingen omdat ik zeer veel medicijnen moet slikken.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Hartinfarct
De vernauwde bloedvaten worden verwijdt en laten booed beter doorstromen

28-09-2018 | Vrouw | 40
Hartklachten
Ik heb procoralan van de cardioloog voorgeschreven gekregen. Wat een top middel. Ik heb echt mijn leven weer terug. Jaren met een hoge hartslag gelopen. Verschillende medicijnen geprobeerd. Ben hier echt zo blij mee. Alleen heb ik maagklachten sinds ik het van een andere fabrikant kreeg. Of het hier door komt weet ik niet zeker.

Nitroglycerine Spray

02-07-2018 | Man | 69
nitroglycerine oromucosaal
Angina pectoris
Ik gebruik het spray flesje van Sandoz Almere. Prima formaat om steeds in broekzak te hebben. Flesje van aluminium is daarvoor sterk genoeg maar het dopje van plastic gaat al gauw barsten of scheuren en dan valt het er makkelijk af waardoor er onbedoeld spray uit ontsnapt en je geen idee meer hebt hoe groot je voorraad nog is. Suggestie aan Sandoz: maak het dopje ook uit a[lees meer...]luminium! Gelukkig heb ik het in dikke 20 jaar maar zelden gebruikt maar ik wil het gewoon voor mijn eigen gemoedsrust altijd bij me dragen. Geen echte gebruikerservaring met het medicijn dus..

24-02-2018 | Man | 70
Angina pectoris
sinds IK MONO CEDOCARD 25 MG GEBRUIKT pijn klachten in de hals waar carotis operatie is geweest veel kloppen gevoel onder de kaak lijkt het wel dat ader dikker is daar trek erg door naar kaak etc op de plaats waar de patch zit is het allemaal stijf en dik

21-12-2017 | Vrouw | 63
Aderverkalking
Bonkende hoofdpijn die niet, zoals de specialist gezegd had, met paracetamol te beheersen was. G=Halvering van de dosering hielp iets maar er trad geen gewenning op.

Isosorbidedinitraat Tabletten

19-12-2017 | Man | 73
isosorbidedinitraat
Pijn op de borst
gekregen van de cardioloog i.v.m. steken op de borst (angina pectoris) heb nog maar af en toe een tablet nodig

Nitroglycerine Spray

11-08-2017 | Man | 81
nitroglycerine oromucosaal
Hartklachten
Dit middel helpt sneller dan de gebruikelijke pillen voor onder de tong. Ik heb hier geen problemen mee.

22-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg procoralan omdat ik helemaal niet goed reageerde op Metropolol. In eerste instantie kreeg ik 2 keer per dag 7,5 mg. Maar daarmee zat ik 's avonds op de bank met een hartslag van 42. Heel erg naar. Nu gebruik ik 2 keer 5 mg. Ik had het gevoel dat het wel goed ging, gebruik het nu iets meer dan 1 jaar. Maar sinds een week ofzo heb ik weer die nare lichtbeweginge[lees meer...]n in mijn ogen en zie ik erg wazig. Vooral als ik wakker wordt merk ik dat mijn zicht slecht is. Ook merk ik dat ik met inspanning een vervelend gevoel op mijn borst heb. Alsof mijn hart heel zwaar klopt, niet fijn. Komende week maar de cardioloog bellen denk ik. Gebruik naast deze nog 2 andere soorten hartmedicatie dus je weet eigenlijk nooit waar iets van komt.

21-04-2017 | Vrouw | 32
Aangeboren hartafwijking
Sinds 4 maanden gebruik ik nu ivabradine. Eerst 5 Mg. Per keer en nu 2,5. Erg veel last van bijwerkingen, wazig zien/licht veranderingen, duizelig, misselijk, spierpijn/verzuring en ik merk dat ik steeds meer hartkloppingen krijg. Ik kan maar weinig inspanning leveren. Dan word ik erg duizelig en moet ik vaak gaan snel zitten voordat ik omval. Ook een soort onbestemd naa[lees meer...]r gevoel. Ook begin ik vocht vast te houden. Mijn hartslag is wel mooi volgens de cardioloog... en ik slaap een stuk beter. Dit zijn ook echt de enige positieve dingen. Hopelijk trekt het weg, maar ik heb er na vier maanden een hard hoofd in...

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5769)
Anticonceptie - overig (4243)
Cholesterol (3107)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2675)
Pijn - morfine-achtigen (2414)
ADHD - psychostimulantia (2371)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1687)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1416)
Angststoornissen (1415)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)