Ervaringen met Monocedocard

isosorbide-5-mononitraat

Angina pectoris (17 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

30-01-2024 | Vrouw | 54
Angina pectoris
Door cardioloog voorgeschreven, nadat amlodipine niet hielp. Na een dag knallende hoofdpijn. Werd met de dag erger. Na een week op advies cardioloog weer gestopt. Nu dubbele dosis amlodipine. Hopelijk werkt dat zonder bijwerkingen.

28-10-2023 | Vrouw | 79
Angina pectoris
Sinds 5 dagen gebruik ik mono cedcard. Tijdens inspanning kiespijnachtig gevoel in de borst, dit heb altijd maar trekt ook altijd weg. Nu even niet, men wilde mij naar het ziekenhuis brengen maar ik vond dit niet nodig. De pijn bleef 24 uur. Afspraak huisarts, deze belde direct naar de cardioloog. Afspraak over 3 weken. De cardioloog schreef dit medicijn voor en een pufje [lees meer...]indien nodig. In 2005 is er een stent geplaatst vanwege ongeveer dezelfde klachten. Niet veel geholpen zodat ik dacht daar leef ik mee. Ik speel regelmatig een potje tennis met dan de kiespijnachtig gevoel , soms helemaal geen last maar dat ging nu even niet weg. Hoop dat ik dit medicijn niet lang hoef te slikken daar ik zonder prima functioneer. De echo zal moeten uitwijzen of er misschien een klein infarct is geweest.

21-07-2023 | Man | 69
Hartfalen
ERNSTIGE HOOFDPIJN, NA WAT PARACETAMOL, EVEN OVER, MAAR ERNSTIGE HOOFDPIJN KOMT WEER TERUG. ERG VERVELEND OVER ZOON HELE DAG. MERK WEINIG VERBETERING VAN HET MEDICIJN.

18-07-2023 | Man | 69
Hartfalen
BESTE.M. KREEG erge ,HOOFDPIJN, en nam wat ,PARACETAMOL, MAAR dat werkt maar paar uren. HOOFDPIJN, komt steeds terug.

26-03-2023 | Man | 67
isosorbide-5-mononitraat (25mg)
de voorste kranslagader die zat voor 70^% dicht en de cardiloog die zij dat er niets aan de hand was en ook zij heeft de hartkateteresatie af gezecht en de zelfde dag komt er een ander cardioloog en met spoed een hartkateteresatie gehad en wat ik al zij 70% door een bloedpropje zat het dicht dat bloedpropje is na de tia gaan zwerven door het lichaam en ik heb nu een stend [lees meer...]en de arts die heeft nu een klacht aan haar broek hanen want zij is zo arogant en hooghartig ik noem geen naam liever zou ik het wel doen maar er loopt nu een onderzoek naar haar want veel patienten hebben een probleem met haar.

14-01-2022 | Vrouw | 62
Angina pectoris
Werkt goed ter voorkoming van angina maar raakt ' s middags uitgewerkt. Nu is dat geen probleem meer met onderhoud diltiazem erbij. Met Monocedocard kan ik meer inspanning aan dan voorheen en is mijn ademhaling lichter. Het maakt me blij.

12-09-2021 | Vrouw | 84
Hartinfarct
Mijn moeder slikt dit medicijn sinds 3 md, daarvoor 6 md in hogere dosering. Zij voelt zich al 9 md slecht. Drie kwartier na inname begint het en duurt een aantal uur. Zeer naar in haar hoofd, een soort zombie. Zij voelt zicht slechter dan voor haar infarct december 2020. Cadioloog is er vanaf 20 september weer, morgen wilt mijn moeder het medicijn niet meer slikken. Ik z[lees meer...]al morgenochtend meteen contact opnemen met cardiologie of dit wel ok is. Hopelijk is er een alternatief voor dit medicijn of kan ze het voortaan 's avonds innemen...

18-02-2021 | Vrouw | 66
Hartklachten
Hartklep minder werken en angina. Slik al xarelto en bisoprololfumaraat. Mono redocard ook sinds een paar weken Merk van allen geen verschil in symptomen. Nog iedere keer pijn in borrst in het begin bij wandelen of fietsen.

03-11-2020 | Vrouw | 50
Hartklachten
Vooral enorme hoofdpijn de eerste dagen. Na 4 dagen eindelijk zonder hoofdpijn opgestaan. Nu alleen nog in de middag tot de vroege avond knallende koppijn. Hopelijk gaat dat over. Daarnaast zo nu en dan spierpijn in kuiten en onderarmen.

27-07-2020 | Man | 82
isosorbide-5-mononitraat (100mg)
Angina pectoris
bij het lopen moet ik rekening houden met innemen van menosedocard om dat ik 2 uur van tevoren het beste loop . neem ik in de morgen in en ga in de avond lopen dan gaat het lopen me slecht af.

28-03-2020 | Man | 86
Ademhalingsproblemen
ondanks hartcatherisatie benauwdheidklachten gebruik ik tot volle tevrdenheid moncedecart 25 mgr. 3 keer of monocedocart 50 mgr. 3maanden geleden een hartinfarct gehad na verhoging van de medicatie ben ik weer in orde. Ik denkt : het zou kunnen dat monocedocart kan als enige het coronaviris aanpakken isordil kan bij hevige beauwdheid gebruikt worden

10-01-2020 | Man | 60
Angina pectoris
Kreeg dit voorgeschreven toen na plaatsing van 3 stents a.p. wat hardnekkig bleef optreden. Werkt goed, bijwerkingen neem ik niet waar. Enige is dat ik mijn amlodipine toen naar de avond heb verplaatst (wat las ik later so-wie-so beter is): als ik om 7 uur 's ochtends cedo + amlo had genomen, kreeg ik om 11 uur een geënerveerd gevoel, alsof je een eferedine injectie had g[lees meer...]ekregen -- beide verwijden tenslotte de bloedvaten, en met elkaar gaat dat dan wat te hard.

03-11-2019 | Man | 49
Aderverkalking
Sinds 1 week neem ik dit medicijn,vanaf dag 1 barstende hoofdpijn die begint 2 uur na het in nemen en houd een dikke 6 uur aan. De hoofdpijn lijkt op migraine Daarna zwakt de hoofdpijn iets af. Deze bijwerking zorgd ervoor dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.

01-11-2018 | Man | 46
Angina pectoris
Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo

27-10-2018 | Man | 57
isosorbide-5-mononitraat (100mg)
Aangeboren hartafwijking
Ik vindt het een geweldig goed middel. Als ik het niet slik gaat het geheid mis. Ik kan eigenlijk niet een mening geven over bijwerkingen omdat ik zeer veel medicijnen moet slikken.

15-10-2018 | Vrouw | 82
Hartinfarct
De vernauwde bloedvaten worden verwijdt en laten booed beter doorstromen