Ervaringen met Nitroglycerine Spray

nitroglycerine oromucosaal

Angina pectoris (3 meningen)
Hartklachten (2 meningen)

22-01-2024 | Man | 73
Hartklachten
Ik heb ook de spray van Sandoz gebruikt en dat hielp prima, al sinds 1999. Deze spray is al enkele jaren niet meer leverrbaar en heb dus een ander merk gekregen van Pohl-Boskamp, Hohenlockstad, Duitsland en bevalt helemaal niet. Na het spuitje hoop je dat het gaat werken en het begint dan heel erg langzaam.

02-07-2018 | Man | 69
Angina pectoris
Ik gebruik het spray flesje van Sandoz Almere. Prima formaat om steeds in broekzak te hebben. Flesje van aluminium is daarvoor sterk genoeg maar het dopje van plastic gaat al gauw barsten of scheuren en dan valt het er makkelijk af waardoor er onbedoeld spray uit ontsnapt en je geen idee meer hebt hoe groot je voorraad nog is. Suggestie aan Sandoz: maak het dopje ook uit a[lees meer...]luminium! Gelukkig heb ik het in dikke 20 jaar maar zelden gebruikt maar ik wil het gewoon voor mijn eigen gemoedsrust altijd bij me dragen. Geen echte gebruikerservaring met het medicijn dus..

11-08-2017 | Man | 81
Hartklachten
Dit middel helpt sneller dan de gebruikelijke pillen voor onder de tong. Ik heb hier geen problemen mee.

22-03-2017 | Man | 76
Hartinfarct
I.v.m. hartinfarct zijn stents geplaatst, bij inspanning soms pijn in de borst dan twee sprays onder de tong helpt snel daarna iets hoofdpijn. Ik heb een spray Nitrolingual Pompspray 250 dosis à 0,4 Mg van G. Pohl - Boskamp uit Duitsland - doorzichtig flesje - het grote voordeel dat je kunt zien wat er nog inzit, geeft mij meer rust. Soms krijg ik een Nitroglycerine Spray[lees meer...] van Sandoz uit Almere, dat is een niet-doorzichtig flesje, je kunt dus niet zien hoeveel er nog inzit. Dat vind ik zeer onprettig dus vraag ik aan de arts om een tweede reserve flesje.

13-01-2016 | Vrouw | 62
Angina pectoris
De eerste keer dat ik de spray gebruikte, toegediend kreeg, had ik daarna het gevoel dat ik wel 10 kilometer kon fietsen. Wanneer ik die kramp krijg en de spray gebruik dan duurt het niet lang of de kramp verdwijnt en meteen ook het angstige gevoel dat er mee gepaard gaat. Alleen de kans dat ik daarna wat tranen laat lopen is wel groot, ik voel me zo hopeloos, omdat ik het[lees meer...] zelf niet kan tegen houden! Ik zou niet weten hoe! Ook gebruik ik het te weinig, omdat ik niet het gevoel wil hebben afhankelijk te zijn van zo'n spray! Terwijl ik er wel eentje In mijn handtas heb, eentje in de keuken en nog een op mijn slaapkamer.

12-01-2012 | Vrouw | 78

24-04-2010 | Vrouw
Hart
is redelijk ,maar weet niet hoelang je er mee moet doen met het flesje

05-09-2009 | Vrouw
Hartkrampen
Hartkrampen komen onverwacht op niet frequent na meestal 1 keer inhaleren zakt de pijn diagnose cardioloog is vernauwing kransslagader