categorie

Jicht

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Jicht

23-04-2020 | Man | 49

03-03-2020 | Man | 75
Jicht
zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.

23-02-2020 | Man | 72
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

19-02-2020 | Man | 66
Jicht
Ik slik deze pillen dagelijks preventief en heb al ca 7jaar geen aanval gehad. Hiervoor om de 1 a 2 maanden. Het is wel zo dat ik onder behandeling ben geweest bij een Ostheopaat waarna ik geen aanval meer heb gehad.

04-02-2020 | Vrouw | 39
colchicine
Familiaire mediterrane koorts (FMF) is een ziekte die wordt gekenmerkt door hevige koortsperiodes. FMF valt onder de auto-inflammatoire aandoeningen.

02-11-2019 | Man | 74
Jicht
Eindelijk een middel gevonden dat effectief is tegen jicht en dan wordt er miv september 2019 een eigen bijdrage verlangt!! Is er een alternatief?

01-10-2019 | Man | 69

11-08-2019 | Man | 70
Jicht
Meer dan 15 jaar met jicht aanvallen gekampt, deze werden steeds heftiger en frequenter som zelfs 2x per maand.Neem maar een diclofenac als pijnstiller was het advies en let op je voeding. Eindelijk een echte reumatoloog tegen het lijf gelopen. Sinds een paar jaar gebruik ik Adenuric, in deze periode geen aanvallen meer gehad. Wat een verademing!!! Wel 1x per jaar bloed[lees meer...] prikken en urine laten na kijken. In verband met een waarschuwing over dit middel neem ik nu in overleg met de reumatoloog ( specialisatie jicht) een tablet 80 mg om de dag. Jammer dat 40mg niet bestaat.

24-07-2019 | Man | 44
Jicht
Nu diverse keren gestart met een kuur. Telkens word ik na 2 weken doodziek. Opgezette lymfklieren griep en onwijze keelpijn. Volgens reumatoloog is dit toeval. Maar na 3x?? Ga het middel nu gebruiken bij een aanval. Slik naproxen ernaast maximale dosering ook vanwege rugpijn(dec gebroken). Na stoppen binnen 3dgn van griep en keelpijn af.

12-06-2019 | Man | 63
Jicht
Gebruik alleen Colcichine bij een opkomende jichtaanval. Binnen 2 dagen goed resultaat. 2 Jaren geleden veel last van jichtaanvallen. Ben toen Alka druppels (ontzuring) gaan gebruiken 3 x een halve liter water per dag, 6 druppels in een halve liter water (proef je nagenoeg niet). Na een paar weken waren de jichtaanvallen over. Dit moet je wel iedere dag blijven drinken (is[lees meer...] helemaal niet vervelend, gewoon een way of live). Ben ik echt blij mee. Werkt nog steeds goed. Wanneer ik slordig wordt met het gebruik hiervan (te weinig drinken), dan komt er echt wel een jichtaanval opzetten, die ik dan snel onderdruk met Colcichine. Dit geeft wel meteen aan dat deze basische druppels echt werken.

24-05-2019 | Man | 55
Jicht
Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?

16-04-2019 | Man | 56
Artrose

18-03-2019 | Man | 55
Jicht
Na zeker 2 jaren sukkellen met zeer pijnlijke voeten, vooral de voorvoet bij de dikke teen waren rood en gevoelig. Moest zeer vaak Diclofinac 75 mg innemen tegen de pijn. Eerste diagnose reuma daarna overbelasting daarna halux valgas maar bleek gewoon Jicht te zijn. Nu al maanden totaal pijnvrij en kan makkelijk lange stukken lopen of de hele dag staan. Ben echt blij [lees meer...]deze aanvallen niet meer te hebben.

01-03-2019 | Man | 34

16-02-2019 | Man | 35
Jicht
Na een zeer slechte levenstijl de afgelopen drie jaar (veel alcohol, droge worst, salami, verzadigde vetten, weinig sporten etc.. )Dit middel 3x daags voorgeschreven gekregen van de huisarts. Dit omdat het eerste keus middel diclofenac teveel andere nare bijwerkingen gaven. Opzich een zeer effectief middel tegen chronische jicht, alleen om de juiste dosering te bepalen is [lees meer...]het vaak nog lastig voor sommige specialisten etc.. gebruikelijk is de onderhoudsdosering 3 maal daags 0,5mg of 6x per week 0,5mg. Dit middel wordt ook voorgeschreven in combinatie met urinezuurverlagers (allopurinol, ferbuxostat etc..) voornamelijk de eerste 6 maanden. Maar goed. Ik gebruik dit middel "zo nu en dan" mocht ik weer een jichtaanval voelen opkomen (gelukkig door een andere levensstijl en dieet is het nu al 3 weken weg) en geloof me ik liep er maanden mee. Dan weer een aanval, dan weer weg, en ze werden steeds heftiger en heftiger.. Dus het roer moest om, en meteen merkte ik al dat de aanvallen steeds milder en milder werden totdat ze verdwenen (even afkloppen...) Wat ik nu veel gebruik om jichtaanvallen te voorkomen, is veel ongezoete biologische kersensap drinken, 1000mg vitamine c per dag en veel Omega 3 capsules, en iets meer koffie dan normaal. En ik moet zeggen, ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar ik denk dat dit wel een soort remedie tegen jicht kan zijn of in iedergeval verlichting kan geven. Ik heb toevallig mijn urinezuurgehalte laten meten in mijn bloed en deze waren van 630 in 1 maand tijd naar 420 gegaan( moet ook ergens tussen de 200 en 420 liggen) dus ik ga de goede kant op. Maar goed lang verhaal kort, ik gun jicht mijn ergste vijand niet. Het is een ware HEL.

05-02-2019 | Man | 61
Jicht
Na jaren van ernstige, pijnlijke aanvallen van jicht en het nemen van de standaardmedicijnen colchicine en allopurinol kwam ik geen moer vooruit. In overleg met de reumatoloog overgestapt naar Febuxostat (=Adenuric). Na een half jaar begon mijn urinezuurgehalte in het bloed echt te dalen. Jichtaanvallen werden minder. Na 2 jaarheb ik geen jichtaanvallen meer (afkloppen!!) [lees meer...]en is mijn urinezuurgehalte in het bloed perfect. Met de reumatoloog besproken om de dosering aan te passen naar 3x per week 80 mg. Ik weet niet of dit kan want het medicijn is er volgens mij op gemaakt om een constante spiegel ervan in het bloed te hebben. Dus eigenlijk elke dag een dezelfde dosis. Ik begin nu rare verschijnselen te krijgen: stijve dikvoelende gewrichten, opvlammende artrose en een rare pijn in de door jicht aangedane gewrichten. Ik stop nu met Febuxostat en hoop dat deze rare klachten over gaan.

28-01-2019 | Man | 69
allopurinol
Heel mijn lichaam deed zeer, knieen, enkels en spieren, zeeer verzuurd alles, ondanks dagelijks gebruik van azijn, citroeen en biocarbionaat, overal onstekingen. Elke week een kuur van colchine en ubrifim, niets hielp, enkel voor 4 dagenen dan kwam het weer. EEN HEL, dan uiteindelijk, maar allupurol, geweldig, kan werr alles eten en drinken, wel met mate en veel water dr[lees meer...]inken per dag, maar ik heb weer een fijn leven.

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

17-11-2018 | Man | 62
Jicht
had veel last van jicht, via de huisarts doorgestuurd naar een reumatoloog. bloed laten testen op urinezuren en was te hoog. begonnen met colcichine en twee dagen later met 100mg alopurinol deze volgorde aangehouden omdat alopurinol in het begin een jicht aanval kan uitlokken. na drie maanden weer bloed laten testen op urinezuur gehalte en was nog iets verhoogd. weer eerst[lees meer...] colcichine en later 200mg alopurinol. daar er geen tabletten zijn van 200mg slik ik er twee per dag. na drie maanden weer bloed laten testen en had een mooie waarde van 0.31 ik had gehoord dat de waardes moeten zijn tussen 0.25 en 0.45 dus mijn waarde was mooi. ik heb sinds dat ik met alopurinol ben begonnen geen jicht meer gehad en dat is geweldig. laat je door je arts of reumatoloog goed informeren zodat je weer kan genieten van het leven.

03-09-2018 | Man | 80
Jicht
Ik zou bij acute jichtaanval tot 5 mg Colchicine 0,5 mg kunnen gebruiken(bijsluiter). Na 8 x 0,5 mg per 2 uur was aanval vrijwel weg. Nog 1 x 0,5 mg genomen om af te ronden. Ik had het nog niet doorgeslikt of de aanval was in hevigheid terug. Om de 10 sec. flinke steek in grote teen linker voet. Krijg nu van de dokter Pretnisolon om 5 dagen 1 tablet in te nemen. Allopu[lees meer...]rinol blijven gebruiken. Eventueel 2 x daags 1 tablet Colchicine 0,5 mg. Resultaat nog niet bekend.

22-08-2018 | Man | 48
Jicht
Na 1 dag al diarree en na twee dagen was dit onhoudbaar en ben ik gestopt met het nemen van dit medicijn.

16-08-2018 | Man | 67
Jicht
Begon met 100 Mg Allopurinol......na 2 weken verhoogd naar 200 Mg, zit nu op 300 Mg. Geen last meer van jicht. Daarvoor diclofenac en selebrex gebruikt maar hielpen geen van beiden. Zijn er personen die hogere doseringen slikken? Schijnt dat je tot max. 900 Mg kunt slikken.

Desuric

02-08-2018 | Man | 74
benzbromaron
Jicht
Sinds 1996 geen aanval van jicht meer gehad. Moet het levenslang blijven gebruiken. Voor die tijd regelmatig hevige aanvallen gehad. Meerdere medicijnen gehad. Nu goed onder controle door de desuric.

24-07-2018 | Vrouw | 84
Jicht
Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.

17-07-2018 | Man | 53

25-04-2018 | Man | 58
Jicht
Tot vijf jaar geleden bijna maandelijks een jichtaanval in mijn voet en enkel. Na t starten van de allopurinol geen jichtaanvallen meer gehad. Sinds een paar weken heb ik allopurinol van het merk Mylan gekregen. Nu heb ik na een aantal weken na het starten van het slikken van dit merk allopurinol een jichtaanval in het gewricht van mijn duim. Zou deze aanval sinds jaren te[lees meer...] maken kunnen hebben met het merk dat ik nu slik?

21-04-2018 | Man | 69
Jicht
Ik had al jaren jicht, werd steeds erger, soms 1 aanval per week. Niets hielp, anders eten niet, levensstijl veranderen niet. Jicht was erfelijk. Nadat ik allopurinol gebruik geen problemen meer, geen aanval meer. Echt voor mij een wonder.

02-04-2018 | Man | 49

25-03-2018 | Vrouw | 56
Jicht
Na enkele pijnlijke jichtaanvallen eindelijk begrepen dat het aan te hoog urinezuur in bloed lag dus huisarts schreef Allopurinol voor. Na een maand: als ik hurkte om iets op te rapen, viel ik gewoon om en kon slechts met véél moeite recht op eigen kracht. Ook bloeddrukval zodat ik een paar keer voluit op mijn gezicht ben gegaan en 1x van boven van trap naar beneden ben g[lees meer...]evallen. Bovendien heel beangstigende donkere gedachten terwijl ik normaal héél positief ingesteld ben! Kan nu begrijpen dat iemand met dit medicament neemt & een echte tegenslag in het leven kmoet verwerken, dit niet kan onder invloed van Allopurinal. Ben op eigen houtje gestopt en na een maand was ik weer helemaal 'de oude' mezelf(qua spierkracht en opgewektheid)

21-02-2018 | Man | 34
Jicht
Voor mij persoonlijk is dit echt een geweldig middel. Ik had gemiddeld 3 jicht aanvallen per jaar waarbij ik zo veel pijn in mijn voet had dat ik hem niet eens aan kon raken. Toenmalige huisarts stuurde mij naar huis met pijnstilling, maar dat hielp natuurlijk niet. Uiteindelijk doorverwezen naar reumatoloog en nadat zij met een naald wat vocht uit mijn gewricht haalde[lees meer...] bleek dat ik jicht heb. Ben meteen begonnen met de Allopurinol, slechts 1 pilletje van 100 mg per dag, en dit werkt echt supergoed! Heb al 2 jaar geen jicht aanval meer gehad. Laatst heb ik bloed laten prikken en daaruit blijk dat de urinezuur waarde nu op 0,43 zit, dit is nog steeds te hoog dus waarschijnlijk moet ik de dosis verhogen naar 2 of 3 pilletjes van 100 mg per dag. Ben echt heeeeeeel blij dat ik de mogelijkheid heb om de jicht te onderdrukken met dit product!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5055)
Anticonceptie - overig (3713)
Cholesterol (2877)
Depressie - antidepressiva overig (2699)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2318)
Pijn - morfine-achtigen (2183)
ADHD - psychostimulantia (2040)
Pijn (1969)
Verslavingsziekten (1914)
Bloeddruk - betablokkers (1664)
Maagzuur - protonpompremmers (1552)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1504)
Anticonceptie - eenfase (1377)
Angststoornissen (1196)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1143)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1117)
Depressie - antidepressiva TCA (1036)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (950)