Ervaringen met Adenuric

febuxostat

Waarschuwing voor gebruik Adenuric bij jichtpatiënten met ernstige hart- en vaatziekten

Lareb, 02-07-2019

Jicht (4 meningen)
Niersteen / -stenen (0 meningen)

23-04-2020 | Man | 49

02-11-2019 | Man | 74
Jicht
Eindelijk een middel gevonden dat effectief is tegen jicht en dan wordt er miv september 2019 een eigen bijdrage verlangt!! Is er een alternatief?

11-08-2019 | Man | 70
Jicht
Meer dan 15 jaar met jicht aanvallen gekampt, deze werden steeds heftiger en frequenter som zelfs 2x per maand.Neem maar een diclofenac als pijnstiller was het advies en let op je voeding. Eindelijk een echte reumatoloog tegen het lijf gelopen. Sinds een paar jaar gebruik ik Adenuric, in deze periode geen aanvallen meer gehad. Wat een verademing!!! Wel 1x per jaar bloed[lees meer...] prikken en urine laten na kijken. In verband met een waarschuwing over dit middel neem ik nu in overleg met de reumatoloog ( specialisatie jicht) een tablet 80 mg om de dag. Jammer dat 40mg niet bestaat.

05-02-2019 | Man | 61
Jicht
Na jaren van ernstige, pijnlijke aanvallen van jicht en het nemen van de standaardmedicijnen colchicine en allopurinol kwam ik geen moer vooruit. In overleg met de reumatoloog overgestapt naar Febuxostat (=Adenuric). Na een half jaar begon mijn urinezuurgehalte in het bloed echt te dalen. Jichtaanvallen werden minder. Na 2 jaarheb ik geen jichtaanvallen meer (afkloppen!!) [lees meer...]en is mijn urinezuurgehalte in het bloed perfect. Met de reumatoloog besproken om de dosering aan te passen naar 3x per week 80 mg. Ik weet niet of dit kan want het medicijn is er volgens mij op gemaakt om een constante spiegel ervan in het bloed te hebben. Dus eigenlijk elke dag een dezelfde dosis. Ik begin nu rare verschijnselen te krijgen: stijve dikvoelende gewrichten, opvlammende artrose en een rare pijn in de door jicht aangedane gewrichten. Ik stop nu met Febuxostat en hoop dat deze rare klachten over gaan.