Ervaringen met Allopurinol

allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

18-03-2024 | Man | 59
Jicht
Kwam niet van jicht af, het ging van ene naar andere voet. Alles geprobeerd, anders eten geen bier, prednison, colchicine, diclofenac etc. maar niets hielp! Nu 5 weken allopurinol 300 mg gebruikt urinezuur van 45 naar 0,3 en geen last meer van jicht! En eet en drink alles. Het helpt niet gelijk, je moet het echt weken slikken voordat het werkt. Bijwerkingen? In begin wat[lees meer...] krampen in darmen maar dat verdwijnt.

02-02-2024 | Man | 77
Jicht
uitstekend want houdt urinezuur onder de knie

18-10-2023 | Man | 71

16-06-2023 | Man | 70

30-05-2023 | Man | 62
Jicht
Een jaar of 5 geleden mijn eerste jichtaanval gehad en sindsdien gebruik ik allopurinol. Sinds ik allopurinol gebruik, slechts 1 keer een jichtaanval gehad.

01-04-2023 | Man | 54
Jicht
Moet het medicijn een kans geven, vooralsnog terug bij af. Wordt er zwaar moedeloos van.

24-03-2023 | Vrouw | 74
Jicht
Al na een paar dagen gebruik niet lekker , verlies van eetlust, smaak. Zwellingen en blaren op voeten , rug , gezicht. Huid loslaten op rug. Na 10 dagen heel erg ziek en met spoed opgenomen. Syndroom van Stevens Johnson, of te wel T.E.N. 3 weken ziekenhuisopname, waarvan 5 dagen Brandwondencentrum Beverwijk.

17-01-2023 | Man | 64
Jicht
Heb dezelfde ervaring van jeuk.Jeuk om zot van te worden.Endocrinoloog heeft geadviseerd van 14 dagen allopurinol te stoppen.Heeft effect 80-90 % minder jeuk.Nog een week/2 weken en denk dan geen jeuk meer te gaan hebben. Neem allopurinol al jaren.reden: urinezuur laag houden wegen af en toe jichtaanvallen. Naar oorzaak jeuk is gezocht in meerdere richtingen.tekort vitam[lees meer...]ine B12, wat zenuwpijn kan geven., droge huid,....(wel geen droge lucht hihi). Maar goed iedereen zocht naar oorzaak en ieder op zich bedoelt het goed.Allicht ook je huisarts.Maar geloof me allopurinol!.Misschien niet bij iedereen het geval, maar bij mij wel de oorzaak.

23-11-2022 | Man | 54

09-11-2022 | Man | 42

19-06-2022 | Man | 57
Jicht
Ik gebruik sinds kort Allopurinol en heb erge last van hoofdpijn en last van de ogen, kan iemand mij vertellen hoe lang deze bijwerkingen aanhouden ?

20-04-2022 | Man | 50
Jicht
Bij mij duurde het 2 jaar voordat ik met 300 mg mijn jicht onder controle kreeg. Nu geen last meer. Bijwerkingen: weet ik niet. Vermoeidheid maar ik weet niet of dat door het middel komt

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

28-12-2021 | Man | 68

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

12-09-2021 | Man | 53