Allopurinol

allopurinol

Jicht (81 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Allopurinol

Bojan Nikolik (29-06-2015)

03-03-2020

Jicht

zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.
23-02-2020

Jicht

Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.
19-02-2020

Jicht

Ik slik deze pillen dagelijks preventief en heb al ca 7jaar geen aanval gehad. Hiervoor om de 1 a 2 maanden. Het is wel zo dat ik onder behandeling ben geweest bij een Ostheopaat waarna ik geen aanval meer heb gehad.
01-10-2019

24-05-2019

Jicht

Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?
16-04-2019

Artrose

18-03-2019

Jicht

Na zeker 2 jaren sukkellen met zeer pijnlijke voeten, vooral de voorvoet bij de dikke teen waren rood en gevoelig. Moest zeer vaak Diclofinac 75 mg innemen tegen de pijn. Eerste diagnose reuma daarna overbelasting daarna halux valgas maar bleek gewoon Jicht te zijn. Nu al maanden totaal pijnvrij en kan makkelijk lange stukken lopen of de hele dag staan. Ben echt blij [lees meer...]deze aanvallen niet meer te hebben.
01-03-2019

28-01-2019

Allopurinol (allopurinol)

Heel mijn lichaam deed zeer, knieen, enkels en spieren, zeeer verzuurd alles, ondanks dagelijks gebruik van azijn, citroeen en biocarbionaat, overal onstekingen. Elke week een kuur van colchine en ubrifim, niets hielp, enkel voor 4 dagenen dan kwam het weer. EEN HEL, dan uiteindelijk, maar allupurol, geweldig, kan werr alles eten en drinken, wel met mate en veel water dr[lees meer...]inken per dag, maar ik heb weer een fijn leven.
30-12-2018

Jicht

aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk
17-11-2018

Jicht

had veel last van jicht, via de huisarts doorgestuurd naar een reumatoloog. bloed laten testen op urinezuren en was te hoog. begonnen met colcichine en twee dagen later met 100mg alopurinol deze volgorde aangehouden omdat alopurinol in het begin een jicht aanval kan uitlokken. na drie maanden weer bloed laten testen op urinezuur gehalte en was nog iets verhoogd. weer eerst[lees meer...] colcichine en later 200mg alopurinol. daar er geen tabletten zijn van 200mg slik ik er twee per dag. na drie maanden weer bloed laten testen en had een mooie waarde van 0.31 ik had gehoord dat de waardes moeten zijn tussen 0.25 en 0.45 dus mijn waarde was mooi. ik heb sinds dat ik met alopurinol ben begonnen geen jicht meer gehad en dat is geweldig. laat je door je arts of reumatoloog goed informeren zodat je weer kan genieten van het leven.
16-08-2018

Jicht

Begon met 100 Mg Allopurinol......na 2 weken verhoogd naar 200 Mg, zit nu op 300 Mg. Geen last meer van jicht. Daarvoor diclofenac en selebrex gebruikt maar hielpen geen van beiden. Zijn er personen die hogere doseringen slikken? Schijnt dat je tot max. 900 Mg kunt slikken.
24-07-2018

Jicht

Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.
17-07-2018

25-04-2018

Jicht

Tot vijf jaar geleden bijna maandelijks een jichtaanval in mijn voet en enkel. Na t starten van de allopurinol geen jichtaanvallen meer gehad. Sinds een paar weken heb ik allopurinol van het merk Mylan gekregen. Nu heb ik na een aantal weken na het starten van het slikken van dit merk allopurinol een jichtaanval in het gewricht van mijn duim. Zou deze aanval sinds jaren te[lees meer...] maken kunnen hebben met het merk dat ik nu slik?
21-04-2018

Jicht

Ik had al jaren jicht, werd steeds erger, soms 1 aanval per week. Niets hielp, anders eten niet, levensstijl veranderen niet. Jicht was erfelijk. Nadat ik allopurinol gebruik geen problemen meer, geen aanval meer. Echt voor mij een wonder.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum