categorie

Kanker - overige middelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - overige middelen

27-06-2023 | Man | 51
imatinib
Gebruikt bij CML. In totaal 11 jaar gebruikt. Na een korte periode Allopurinol en Hydrea overgegaan op Glivec. In het begin veel bijwerkingen gehad. Dit werd beter beheersbaar nadat ik het vlak voor het slapen innam. Na 11 jaar gestopt omdat ik deel ging nemen aan een Europees onderzoek. Nu al enkele jaren zonder medicijnen en ik blijf in een vorm van remissie (Voor zov[lees meer...]er je daarvan mag spreken bij een chronische ziekte)

29-05-2023 | Vrouw | 53
Leukemie
Hier kwam na 3 jaar leukemie terug in mijn bloed...overgeschakeld naar desanitib en tot nu geen leukemie meer vast te stellen.

29-05-2023 | Vrouw | 53
Leukemie
Alle bijwerkingen zijn uiteindelijk overwonnen, behalve super super moe, heel veel slaap nodig. Maar verder gelukkig dat ik bij mijn gezin kan zijn...

01-05-2023 | Vrouw | 73
Longkanker
3 jaar tagrisso geslikt, bijwerkingen diarree, slechte nagels en botontkalking. Ben vandaag longkankervrij verklaard. Ik zat in fase 3.

Tasigna

06-04-2023 | Vrouw | 61
nilotinib
Leukemie
Na jaar 7 jaar stoppoging gedaan in 2022. Maar na 2 maanden weer cellen verhoogd. Nu dus weer 2 keer 200 mg. Ik houd niet altijd rekening met voeding en tijd van inname Heeft bij mij geen nadelig effect.

24-11-2022 | Vrouw | 35

Afinitor

21-07-2022 | Man | 65
everolimus
Neuro-endocriene tumor (NET)
Historie: in 2004 operatie dikke darm tumor met uitzaaiingen in de lever. Toen weinig medicijnen voorhanden. Later een leverablatie waarbij de 2 grootste lever uitzaaiingen zijn behandeld. Sinds 2008 maandelijks injectie met Somatuline gel, en nu is daar sinds een aantal jaren Afinitor bijgekomen. Dankzij deze behandelingen/medicijnen ziekte vrij stabiel.

Imatinib

14-06-2022 | Man | 74
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)
Na verwijdering van gehele maag, uitzaaiingen in de lever. Slik nu 18 jaar Glicec 400mg dagelijks. Plekjes gekrompen gelukkig. Al jaren stabiel. Oncoloog dacht zelfs aan stoppen, wil dit zelf niet, bang dat het dan explodeert. Als het verkeerd valt bij inname wel heel de dag erg misselijk.

11-04-2022 | Vrouw | 59
Fase 4 , klein vellig , diagnose begin juli 2021

13-01-2022 | Vrouw | 33
Leukemie
Chronische myeloide leukemie. Veel bijwerkingen eerst van imatinib dat was helemaal een ramp. Daar werd ik resistent voor. Over op dasatinib beter te verdragen. Heel fijn dat werking goed is op bcr abl eiwit. Alleen de bijwerkingen vd tki"s zijn over algemeen zodanig van invloed op je kwaliteit van leven. Bijwerkingen: Intense vermoeidheid zonder waarschuwing, [lees meer...]Hoofdpijn, Aankomen gewicht, Vocht benen, Koude handen voeten, Verminderde visus, Duizeliheid /lage bloeddruk, Slapeloosheid, Oorsuizen, Verminderde concentratie, Haaruitval!

09-11-2021 | Man | 72
ruxolitinib
Het middel Jakavi helpt mij prima

Imatinib

12-10-2021 | Man | 81
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)
Voorgeschreven sinds 2006 (15 jaar !) Na operaties kwam de tumor na korte tijd weer terug. imatinib bleek daarna zeer effectief (tumor slinkt weer heel snel, al na enkele dagen)

23-09-2021 | Man | 61
Fibromyalgie
Ik gebruik Jakavi sinds maart 2020 wegens (langdurige) thrombocytose, polycythemie en (beginnende) myelofibrose. Dit in combinatie met Hydrea. De dosis Jakavi is door de artsen geleidelijk verhoogd tot nu de maximum dosis van 50 mg per dag, omdat mijn bloedwaarden niet goed waren. Momenteel zijn ze goed (zowel bloedcellen als plaatjes) en de milt groeit niet. De bijwerkin[lees meer...]gen zijn echter aanzienlijk: in mei 2020 en mei 2021 gehospitaliseerd met diverticulaire bloedingen, dit jaar hervallen met huidkanker (na 12 jaar), sterke vermoeidheid en lusteloosheid, winderigheid, gewichtstoename. Stoppen is geen optie want dat begint de milt te groeien, maar verder innemen betekent een bijna volledige annulatie van mijn levenskwaliteit. Op vakantie gaan is uitgesloten wegens permanent risico op bloedingen, ik heb voor niets nog energie, enz

18-06-2021 | Man | 60
Longkanker
na korte periode al reductie van de primaire tumor.

30-09-2020 | Vrouw | 72
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)
In december 2018 een groot gezwel in de buik ontdekt nadat ik eruit zag of ik 9 maanden zwanger was. In ziekenhuis zelzame Gist tumor ontdekt van 20 cm aan de maagwand, .tevens ascites. Direkt verwezen naar het LUMC. Eerst met Glivec geprobeerd het gezwel te verkleinen. Nauwelijks resultaat. De ascites werd wekelijks gedraineerd en was gem. 8 liter. Dit werd 8 weken ged[lees meer...]aan. Oorzaak niet te vinden. Toen moest er wat gebeuren en dat bleek een open resectie te zijn. De chirurg moest een klein stukje aan de maagwand laten zitten, omdat hrt gevaar van bloedingen groot was. Het herstel ging goed en de ascites was door de operatie verdwenen. Wij blij. We moesten wel 3 jaar lang de Glivec gebruiken , dat volgens de oncoloog patiënten nog een langere levensverwachting geeft. In Januari 2020 kwam er een ct.scan in een plaatselijk ziekenhuis en was er een klein plekje op de lever te zien. Dus maar een biopsie. Geen resultaat. Vermoedelijk een cyste. Na 3 maanden weer een ct-scan en nu was het plekje op de lever gegroeid naar 3,4 cm. Dus weer een biopsie maar geen uitkomst. Toen maar weer na een maand met de camera naar de lever voor een biopsie maar geen mogelijkheid om een biopsie te nemen. Uiteindelijk hadden wij geen vertrouwen meer in de radiologen en verzochten wij voor een second opinion door het LUMC. Daar werd een herbeoordeling van alle scans gemaakt in het ziekenhuis in Delft en bleken er meerdere uitzaaiingen in de lever te zijn. Toen een biopsie in het LUMC en deze was direct raak. Het bleek een uitzaaiing van de rest Gist te zijn. Toen volgende , het was inmiddels 8 maanden later, een Ct-scan en bleken er 20 uitzaaiingen in de lever te zitten. Al onze hoop was vervlogen door de inschattingsfouten van het genoemde plaatselijke ziekenhuis. Als er in januari goed was geprikt, dan hadden we geweten een uitzaaiing van de gist en dat het wondermiddel Glivev de uitzaaiingen binnen 1 jaar niet had kunnen voorkomen en was er overgegaan op het 2e lijnsmiddel sutent en overstap naar palliatief. RFA en MWa is niet meer mogelijk. We gebruiken de sutent nu 4 weken maar geeft veel bijwerkingen, zoals erge jeuk, braken en verlies van eetlust. als de Sutent niet aanslaat en dat wordt na 2 maanden d.m.v. een ct-scan bekeken dan rest nog slechts radioembolisatie wat levensverlengend is voor. ....... maanden. Al met al hebben wij 8 maanden tussen hoop en vrees geleefd met dank aan het plaatselijke ziekenhuis die de levensverwachting door de fouten van de radioloog aanzienlijk heeft verkort. De sutent verlengt gemiddeld de levensverwachting met 7 maanden en dan treedt vaak resistentie op. De Glivec is dus ook geen duur wondermiddel gebleken.

17-06-2020 | Man | 60
Nierkanker
In april 2019 nierkanker geconstateerd. In mei 2019 radicale operatie. Nier plus tumor verwijderd. Heldere snijvlakken. Operatie zou genezend zijn. Bij eerstvolgende echo geen metastasen. In oktober 2019 toch uitzaaiingen geconstateerd in buik en long en in pleuraholte. Meteen gestart met Immunotherapie. In december steeds vaker vocht achter de longen. Telkens longpuncties[lees meer...] en uiteindelijk een dubbele drain. CT Scan wees uit dat Immunotherapie niet was aan geslagen. Er waren meer uitzaaiingen gekomen. Meteen gestart met Sutent 50 mg per dag. Vanaf dat moment geen vocht meer achter de longen. Dat was al een goed teken. De CT Scan in mei 2020 wees uit dat de uitzaaiingen kleiner waren geworden en bepaalde uitzaaiingen waren verdwenen. Een paar uitzaaiingen zijn onmeetbaar klein geworden. Dat was een enorme geruststelling. Tip: gebruik Sudocreme als er een bijwerking optreedt waarbij de huid rood wordt. Ik werd onlangs erg moe. Dat kwam door vertraagde schildklierwerking. Opgelost met pilletje schildklierhormoon als aanvulling . Voel me weer helemaal vitaal. Blijf goed drinken anders kun je misselijk worden. Drinken is belangrijk: 1,5 liter per dag . En blijf in beweging, drie kwartier fietsen of wandelen per dag.

28-12-2019 | Man | 61
imatinib
Ik neem nu 3 maanden Glivec immatinib in en van de 20 geteste beenmergstalen was er nog maar 1 besmet met het Philadelphia Gen , dus het werkt goed, maar nu na 3 maanden spelen de nevenwerkingen wel parten. Het is nog wel draaglijk. Men mag steeds reageren op men ervaringen, dat vind ik zelfs interessant.

20-10-2019 | Vrouw | 71
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)
gebruik vanaf 2002 dit medicijn, helpt prima maar nog steeds veel last van bijwerkingen.soms wel wisslend, hangt ook van het weer af. beweeg veel en doe ook mijn eigen huishouden, wat de ene keer heel goed gaat andere keer sneller vermoeid.

19-10-2019 | Man | 74
ruxolitinib
Na een zoektocht in medicijnland aangekomen bij JAKAVI, voor mij is dit een wondermiddel voel me goed , bloedwaarden stabiel kortom een voortreffelijk medicijn.

24-08-2019 | Man | 60
Leukemie
Ik gebruik het pas 12 dagen en buiten vermoeidheid en sperpijn wacht ik rustig af, zolang het zen werk doet valt daar wel mee te leven.

30-04-2019 | Vrouw | 34
Nierkanker
augustus 2018 per toeval middels een echo een vergrote nier te zien. Na onderzoek bleek ik Nierkanker te hebben dat nog eens later erfelijk bleek te zijn en uitgezaaid naar lypheklieren. Sept 2018 begonnen met Sutent 50mg 4weken op 2 weken rust. Omdat ik naast de Sutent ook Antipileptica drink, verlaagt dit middel de werking van de Sutent en ben ik in overleg met oncoloog [lees meer...] uiteindelijk verhoogd naar 87,5mg (opgebouwd), maar de bijwerkingen werden te zwaar en zit ik op een dosis van 75mg die ik goed verdraag. De bijwerkingen die ik ervaar zijn smaakverlies, Gele verkleuring van de huid en een beetje van mijn haar, droge handen en voeten en in de ochtend buikkrampen die weg zijn nadat ik naar het toilet ben geweest. Misselijk gevoel heb ik af en toe maar is tot nu toe niet noemenswaardig. Mijn nier is niet verwijderd, mijn bijnier is enkele mm gegroeid, maar tot nu toe zegt mijn oncoloog dat ik stabiel ben afgaande van de scans. Ik ben redelijk tevreden met dit middel.

06-04-2019 | Man | 41
Nierkanker
September begonnen met pijn, echo bloedcontrole. Tumor op nier geconstateerd. Scan gekregen en uitzaaiingen geconstateerd.. December nier verwijderd incl tumor. (Was alweer 1 cm gegroeid) en hierna gestart met sutent 50 mg 2wkn 1stopweek. Na 2 mnd overleg met oncoloog. Bijwerkingen zo heftig dat er weinig levenskwaliteit over is... Aangepast naar 37, 5 mg. En zelfde sch[lees meer...]ema. Nu uitslag gehad van 1e scan en sutent slaat goed aan.

26-01-2019 | Vrouw | 64
Longkanker
Na 4 weken Erlotinib te hebben geslikt ben ik een paar dagen voor de kerst in het ziekenhuis opgenomen omdat de ontstekingswaarden in mijn bloed te hoog waren. Antibiotica tegen blaasontsteking gehad. Ontzettende diarree en buikklachten. 1e kerstdag ontslagen omdat alle bloedtesultaten acceptabel waren. De 27ste opnieuw opgenomen omdat de koorts niet meer wilde zakken. De [lees meer...]reeds geplande CTscan werd gemaakt en 's avonds kwam de longarts met het fantastische nieuws dat de tumor in de linkerlong een stuk kleiner was geworden en de uitzaaiingen niet meer te zien waren (na 4 weken!!). Ondertussen werd er nog steeds dagelijks bloed geprikt en diverse kweekjes gemaakt. De volgende dag kwam de longarts met wat minder vrolijk nieuws... Ik moest stoppen met alle medicijnen omdat de Erlotinib mijn lever had "aangevallen "... er was sprake van leverfalen en in het ergste geval moest ik rekening houden met een levertransplantatie. Ik was zo geel als een banaan en voelde me zo slap als een dweil. We zijn inmiddels een paar weken verder en de leverwaardes zijn gelukkig weer een stuk gedaald. 1 februari heb ik een afspraak bij het AvL. De specialisten daar waren ook op de hoogte van alle ellende en hadden nog nooit zo'n reactie meegemaakt. Ik heb echter nu nog steeds last van huidproblemen waarvoor ik onder behandeling ben bij een Dermatoloog... kapotte handen, ontsteking van de haarzakjes op mijn benen, kale plek op mijn hoofd (gelukkig komen er weer nieuwe haartjes) en ik heb inmiddels een snor. Ik vraag me af hoe lang dit blijft doorwoekeren... Waarschijnlijk gaan ze nu voor een soortgelijke medicatie.. en we gaan er weer voor de volle 100% tegenaan .

23-12-2018 | Man | 54

03-12-2018 | Man | 58
Nierkanker
dit is mijn tweede reactia op sutent na bijna 2 jaar nog steeds stabiel met één week 50, één week 32.5 en één week sutentvrij met magnesium, tasectan, bicarbonaat, nivea repair & care is het vol te houden voor mij.

29-11-2018 | Vrouw | 52
erlotinib
Bij mij werd in september 2018 niet kleincellige longkanker in de rechterlong ontdekt, met uitzaaiingen naar mijn linker arm en ruggenwervel. Chemo en bestralingen zouden 0,0 % uithalen, maar omdat er gunstige mutaties waren ontdekt kwam ik in aanmerking voor Tarceva. Daar ben ik op 2 november mee gestart, ik heb eigenlijk weinig tot geen bijwerkingen. Soms hele erge bu[lees meer...]ikkrampen en diaree en mijn haar wordt nog dunner als dat het al was. Nu moet er over een paar weken weer een scan gemaakt worden die uit moet wijzen of het medicijn zijn werk doet. Ook hoop ik dat ik van de pijn in mijn borstbeen ga afkomen, de tumor in mijn long zit namelijk precies tegen mijn lymfeklier aan, als deze pijn weg is ben ik al heel erg tevreden. Wat de scan uit zal wijzen laat ik jullie ook nog weten.

27-11-2018 | Vrouw | 60
erlotinib
In mei 2018 werd longkanker vastgesteld met uitzaaiing naar de hersenen. En in juni ben ik gestart met Terceva 150 mg maar de bijwerkingen waren te hevig. Dan naar 100mg en dat was haalbaar met als resultaat dat nu eind november de tumoren in de longen en hersenen bijna helemaal weg zijn. Voor mij werkt Terceva super goed jammer van de bijwerkingen. Er zijn mindere dagen [lees meer...]maar ik heb ondervonden bij goede dagen toch de nodige rust pauzes te nemen dat doet echt wel deugd.

27-09-2018 | Man | 56
Longkanker
bij mij is in september 2017 longkanker in rechterlong ondekt later met uitzaaiingen in hoofd, lymphe en linker long eerste diagnose geen opperatie en bestraling mogelijk . maar traceva zou kunnen werken en gelukkig werkt het in mijn hoofd is het geheel weg en de rest is veel kleiner geworden. eerst werdt gezegd 6 maanden tot 2 jaar nu is dat wel anders maar vraag het maar[lees meer...] niet meer gaat geweldig zo en met de bijwerkingen is te leven.

Zelboraf

26-01-2018 | Vrouw | 38
vemurafenib
Huidkanker
8 tabletten per dag maar na paar dagen verminderen tot nul want bijwerkingen ondragelijk en dan terug naar 8... tijdens de behandeling verdwenen de metastasen maar zodra je stopt komt het terug . Ik gebruikte dit middel in het kader van een klinische studie. Targeted therapy voor uitgezaaide huidkanker. Bij mannen minder bijwerkingen dan bij vrouwen. Later overgestapt naar[lees meer...] andere medicatie die mijn leven gered heeft.

12-01-2018 | Man | 56
Nierkanker
Nierkanker (verwijderd) maar uitgezaaid in de longen. Sinds ik Sutent neem (2 weken / 1 week recup) is er geen evolutie van de uitzaaiingen. Mijn grootste probleem zijn de aambeien en constant moe. Diarree, ongemakken in de buik sterk verbeterd door lactose-vrij te eten, krampen vooral in de handen onder controle door magnesium (metarelax) te nemen. Dikkere droge pijnlijk[lees meer...]e huid aan handen, voeten en microscheuren aan anus meester door Nivea repair & care regelmatig te gebruiken. Nu heeft de oncoloog de dosis van de 2° week verminderd naar 37.5mg/dag afwachten of het werkt maar de nevenwerkingen zijn veel draaglijker.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6346)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1718)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)