categorie

Kanker - overige middelen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Kanker - overige middelen

24-08-2019

Leukemie

Ik gebruik het pas 12 dagen en buiten vermoeidheid en sperpijn wacht ik rustig af, zolang het zen werk doet valt daar wel mee te leven.
30-04-2019

Nierkanker

augustus 2018 per toeval middels een echo een vergrote nier te zien. Na onderzoek bleek ik Nierkanker te hebben dat nog eens later erfelijk bleek te zijn en uitgezaaid naar lypheklieren. Sept 2018 begonnen met Sutent 50mg 4weken op 2 weken rust. Omdat ik naast de Sutent ook Antipileptica drink, verlaagt dit middel de werking van de Sutent en ben ik in overleg met oncoloog [lees meer...] uiteindelijk verhoogd naar 87,5mg (opgebouwd), maar de bijwerkingen werden te zwaar en zit ik op een dosis van 75mg die ik goed verdraag. De bijwerkingen die ik ervaar zijn smaakverlies, Gele verkleuring van de huid en een beetje van mijn haar, droge handen en voeten en in de ochtend buikkrampen die weg zijn nadat ik naar het toilet ben geweest. Misselijk gevoel heb ik af en toe maar is tot nu toe niet noemenswaardig. Mijn nier is niet verwijderd, mijn bijnier is enkele mm gegroeid, maar tot nu toe zegt mijn oncoloog dat ik stabiel ben afgaande van de scans. Ik ben redelijk tevreden met dit middel.
06-04-2019

Nierkanker

September begonnen met pijn, echo bloedcontrole. Tumor op nier geconstateerd. Scan gekregen en uitzaaiingen geconstateerd.. December nier verwijderd incl tumor. (Was alweer 1 cm gegroeid) en hierna gestart met sutent 50 mg 2wkn 1stopweek. Na 2 mnd overleg met oncoloog. Bijwerkingen zo heftig dat er weinig levenskwaliteit over is... Aangepast naar 37, 5 mg. En zelfde sch[lees meer...]ema. Nu uitslag gehad van 1e scan en sutent slaat goed aan.
26-01-2019

Longkanker

Na 4 weken Erlotinib te hebben geslikt ben ik een paar dagen voor de kerst in het ziekenhuis opgenomen omdat de ontstekingswaarden in mijn bloed te hoog waren. Antibiotica tegen blaasontsteking gehad. Ontzettende diarree en buikklachten. 1e kerstdag ontslagen omdat alle bloedtesultaten acceptabel waren. De 27ste opnieuw opgenomen omdat de koorts niet meer wilde zakken. De [lees meer...]reeds geplande CTscan werd gemaakt en 's avonds kwam de longarts met het fantastische nieuws dat de tumor in de linkerlong een stuk kleiner was geworden en de uitzaaiingen niet meer te zien waren (na 4 weken!!). Ondertussen werd er nog steeds dagelijks bloed geprikt en diverse kweekjes gemaakt. De volgende dag kwam de longarts met wat minder vrolijk nieuws... Ik moest stoppen met alle medicijnen omdat de Erlotinib mijn lever had "aangevallen "... er was sprake van leverfalen en in het ergste geval moest ik rekening houden met een levertransplantatie. Ik was zo geel als een banaan en voelde me zo slap als een dweil. We zijn inmiddels een paar weken verder en de leverwaardes zijn gelukkig weer een stuk gedaald. 1 februari heb ik een afspraak bij het AvL. De specialisten daar waren ook op de hoogte van alle ellende en hadden nog nooit zo'n reactie meegemaakt. Ik heb echter nu nog steeds last van huidproblemen waarvoor ik onder behandeling ben bij een Dermatoloog... kapotte handen, ontsteking van de haarzakjes op mijn benen, kale plek op mijn hoofd (gelukkig komen er weer nieuwe haartjes) en ik heb inmiddels een snor. Ik vraag me af hoe lang dit blijft doorwoekeren... Waarschijnlijk gaan ze nu voor een soortgelijke medicatie.. en we gaan er weer voor de volle 100% tegenaan .
23-12-2018

Tagrisso (osimertinib)

03-12-2018

Nierkanker

dit is mijn tweede reactia op sutent na bijna 2 jaar nog steeds stabiel met één week 50, één week 32.5 en één week sutentvrij met magnesium, tasectan, bicarbonaat, nivea repair & care is het vol te houden voor mij.
29-11-2018

Tarceva (erlotinib)

Bij mij werd in september 2018 niet kleincellige longkanker in de rechterlong ontdekt, met uitzaaiingen naar mijn linker arm en ruggenwervel. Chemo en bestralingen zouden 0,0 % uithalen, maar omdat er gunstige mutaties waren ontdekt kwam ik in aanmerking voor Tarceva. Daar ben ik op 2 november mee gestart, ik heb eigenlijk weinig tot geen bijwerkingen. Soms hele erge bu[lees meer...]ikkrampen en diaree en mijn haar wordt nog dunner als dat het al was. Nu moet er over een paar weken weer een scan gemaakt worden die uit moet wijzen of het medicijn zijn werk doet. Ook hoop ik dat ik van de pijn in mijn borstbeen ga afkomen, de tumor in mijn long zit namelijk precies tegen mijn lymfeklier aan, als deze pijn weg is ben ik al heel erg tevreden. Wat de scan uit zal wijzen laat ik jullie ook nog weten.
27-11-2018

Tarceva (erlotinib)

In mei 2018 werd longkanker vastgesteld met uitzaaiing naar de hersenen. En in juni ben ik gestart met Terceva 150 mg maar de bijwerkingen waren te hevig. Dan naar 100mg en dat was haalbaar met als resultaat dat nu eind november de tumoren in de longen en hersenen bijna helemaal weg zijn. Voor mij werkt Terceva super goed jammer van de bijwerkingen. Er zijn mindere dagen [lees meer...]maar ik heb ondervonden bij goede dagen toch de nodige rust pauzes te nemen dat doet echt wel deugd.
27-09-2018

Longkanker

bij mij is in september 2017 longkanker in rechterlong ondekt later met uitzaaiingen in hoofd, lymphe en linker long eerste diagnose geen opperatie en bestraling mogelijk . maar traceva zou kunnen werken en gelukkig werkt het in mijn hoofd is het geheel weg en de rest is veel kleiner geworden. eerst werdt gezegd 6 maanden tot 2 jaar nu is dat wel anders maar vraag het maar[lees meer...] niet meer gaat geweldig zo en met de bijwerkingen is te leven.
26-01-2018

Zelboraf (vemurafenib)
Huidkanker

8 tabletten per dag maar na paar dagen verminderen tot nul want bijwerkingen ondragelijk en dan terug naar 8... tijdens de behandeling verdwenen de metastasen maar zodra je stopt komt het terug . Ik gebruikte dit middel in het kader van een klinische studie. Targeted therapy voor uitgezaaide huidkanker. Bij mannen minder bijwerkingen dan bij vrouwen. Later overgestapt naar[lees meer...] andere medicatie die mijn leven gered heeft.
12-01-2018

Nierkanker

Nierkanker (verwijderd) maar uitgezaaid in de longen. Sinds ik Sutent neem (2 weken / 1 week recup) is er geen evolutie van de uitzaaiingen. Mijn grootste probleem zijn de aambeien en constant moe. Diarree, ongemakken in de buik sterk verbeterd door lactose-vrij te eten, krampen vooral in de handen onder controle door magnesium (metarelax) te nemen. Dikkere droge pijnlijk[lees meer...]e huid aan handen, voeten en microscheuren aan anus meester door Nivea repair & care regelmatig te gebruiken. Nu heeft de oncoloog de dosis van de 2° week verminderd naar 37.5mg/dag afwachten of het werkt maar de nevenwerkingen zijn veel draaglijker.
16-08-2017

Nierkanker

Ben stage 4 mChRCC patiënt. MTOR als affinitor werkte niet. In deze dosis is het standaard schema 4 weken op 2 weken af niet vol te houden. Zit nu op een schema 2 weken op 1 week af. Ben nu 8 maanden bezig en hoor over een week of dit nog werkt en belangrijker nog of de metastases nog in volume afnemen.
30-07-2017

Glivec (imatinib)
Gastro-intestinale stromale tumor (GIST)

Ik heb GIST (Gastro Intestinale Stromale Tumor). Gedurende 7 jaar heb ik met succes en niet al te veel bijwerkingen GLIVEC 400 mg, 1x per dag genomen. Ik had enkel last van enige vermoeidheid, vocht vasthouden rond de ogen en spierkrampen, maar leed een actief en zo goed als normaal leven met deze behandeling. Toen er in maart 2017 progressie werd vastgesteld ben ik moeten[lees meer...] overgaan op de dubbele dosis Glivec, dus 2 x per dag 400 mg. Dat is een ander verhaal, de bijwerkingen zijn niet enkel verdubbeld, maar minstens verviervoudigd en toegenomen in ernst. misselijkheid, braken, overgeven, extreme vermoeidheid, gewrichtspijn, oedeem in aangezicht en voeten, dikke ogen, lage bloeddruk, bloedarmoede, spontane bloedingen in en rond ogen, concentratie gebrek, dit om de meest ernstige te noemen. Hoe lang ik dit zal volhouden weet ik niet.
24-05-2017

Imatinib (imatinib)

Heb een G.I.S.T. tumor met metastase in de lever. Gebruik imatinib sinds november 2016. De tumor is enorm geslonken en de lever is nu schoon. Kwaliteit van leven is redelijk okay. Bijwerkingen van imatinib zijn fors maar wel te doen: vol gevoel direct na inname, spierkrampen, dunnere kwetsbare huid, maag darm klachten. Spannend of het middel blijft werken, dus wel elke tw[lees meer...]ee maanden een zenuwachtig moment na de CT-scan.
13-03-2017

Leukemie

5 jaar met glivec goede resultaten gehaald (bij cml). Nu moeten overschakelen naar tasigna.
13-03-2017

Tasigna (nilotinib)
Leukemie

Na 5 jaar gebruik van glivec overgeschakeld naar tasigna doordat glivec niet meer voldoende was. Ben nu 2 weken bezig met tasigna! De gebruiksaanwijzing is puzzelen en opletten wat je doet, eet, drinkt. Veel en pijnlijke bijwerkingen: erge hoofdpijn, geen haarverlies maar verschrikkelijke haarpijn, obstipatie, vermoeidheid, hartkloppingen, spierpijn. Ik hoop dat dit snel b[lees meer...]etert. Is er misschien nog iemand die ook haarpijn heeft gehad bij het gebruik van tasigna? Is echt verschrikkelijk pijnlijk.
22-02-2017

Nierkanker

In 2013 geopereerd aan nierkanker. Nier verwijderd alsmede tumortrombus en doorgroei in de grote ader. Verder werden tijdens operatie aangetaste lympfeklieren verwijderd. In voorjaar 2015 was duidelijk dat de tumoren op diverse plaatsen in mijn lichaam waren teruggekeerd. Voorgesteld werd behandeling met Sunitinib. Gestart in juli 2015. Na 3 sessies bleek dat ik onvoldoend[lees meer...]e reageerde op het middel. In samenspraak met arts overgegaan op een ander regime te weten 5 weken op en 1 week af (ipv 4-2). Dat hielp. Tumoren verkleinden aanmerkelijk. Bijwerkingen zeer dragelijk (diarree, dunne huid, kleurverlies haar, smaakverlies) en belangrijk geen concentratieproblemen, waardoor ik kon doorwerken en een redelijke conditie bezat. Na 18 maanden is het middel uitgewerkt. Jammer, maar helaas. Ben nu op een andere behandeling overgegaan. Nog geen scan gehad, dus......wordt vervolgd.
16-10-2016

Leukemie

Zéér efficient medicament. Geeft wel diarree, soms ongemakkelijk op de maag. In het begin kan je soms overgeven. Dat betert na een tijdje als je gewoon raakt aan glivec. Ik neem de medicatie bijna 3 jaar.
03-10-2016

Nierkanker

Een goed medicijn die goed zijn werk doet
22-08-2016

Leukemie

Startmedicijn bij constatering CML; werkt prima, respons was optimaal, bijwerkingen zijn leefbaar doch op jonge leeftijd (20-30) zeer vervelend. Misselijkheid, buikpijn, algeheel gevoel van vermoeidheid, verdwijnen van libido, slecht verdragen van diverse voedingsmiddelen, vermoeidheid na inname. Onrustige maag/darmen, diarree. Hoofddoel is ziekte onderdrukken, bijwerkin[lees meer...]gen zijn een vervelende bijzaak.
09-07-2016

Leukemie

sinds het gebruik van Glivec is mijn leven toch wel veranderd.Aan de ene kant zeer blij dat het medicijn er is want 30 jaar geleden had ik het niet overleeft en andere andere kant is de kwaliteit van leven anders .Tuurlijk je wordt ouder en krijgt allemaal je kwaaltjes maar bij mij komen ze iets sneller .De bijwerkingen worden ook steeds heftiger . Maar de bloedwaarde zijn[lees meer...] prima ,dus de glivec helpt .Blijf het wel gebruiken en neem de rest maar op de koop toe . Geniet van de dagen dat ik me goed voel .
04-07-2016

Longkanker

Vermoeid, jeukende huid , kan geen zon verdragen, droge huid
01-07-2016

Slokdarmkanker

De eerste 2 maanden had ik geen bijwerkingen. Daarna kreeg ik vocht achter de ogen en werd mijn gezicht dikker. Ik kreeg daarna pijn in enkelgewrichten. Deze werden ook dikker. Na de operatie mag ik een tijdje stoppen en zou graag willen weten hoe lang de bijwerkingen nog blijven.
01-07-2016

Tasigna (nilotinib)
Leukemie

Erg veel last van hart bonzen en spierslapte
10-05-2016

01-04-2016

Longkanker

Werking thans merkbaar, bij laatste controle positieve uitslag van de foto's.
06-03-2016

Longkanker

Na 4 chemokuren, begonnen met Iressa, nu in februari 2016 na 25 maanden nog steeds werkzaam, wel toename vermoeidheid en geheugen/concentratieproblemen.
23-02-2016

Longkanker

Iressa is voor mij een wonderpil! De tumoren verkleinen, klachten van pijn en kortademig, koorts.. verdwenen. Ik neem het om 21 u., 2 u voor de inname en 2 u erna niets eten! Dit voor optimale opname van Iressa! Tip van een Prof.: lactosevrij dieet (kaas mag wel). Nadeel: gewenning, treedt meestal op na ongeveer 9 maanden. Bij mij na 14 maanden... waardoor de tumoren toch [lees meer...]weer langzaam groeien... Maar Iressa zorgt voor toch nog kwaliteit in je leven!
20-06-2015

Nierkanker

In april 2013 is bij mij nierkanker otdekt met uitzaaingen in klieren bij mijn luchtpijp. Mijn rechternier is 11 juni 2013 verwijderd de operatie liep voorspoedig. De uitgezaaide niercelcarcinoom wordt nu met sunitinib onder drukt. Bij de laatste CT-scan waren de uitzaaiingen kleiner geworden. Ik heb als bij werking slijm vermindering waardoor droge ogen en een gevoelig[lees meer...]gemond de ontlasting is soms pijnlijk. Ik moet 4 weken iedere dag 50 mgr en 2 weken medicijn vrij. Om de 6 weken een CT-scan. Ik ben bij het Antoni van Leeuwenhoek onder behandeling.
07-04-2015

Glivec (imatinib)

Ik gebruik Glivec sinds januari 2002 voor een Gastro Intestinale Stroma Tumor (GIST) kanker. Het medicijn helpt tot nu toe goed. De bijwerkingen bij mij zijn gewichtstoename, pijn in gewrichten en spieren, botontkalking, en benauwdheid met de laatste 3 jaar elk jaar een longontsteking. Ik las op deze site over iemand die de Glivec voor het slapen neemt, en wil daar op inga[lees meer...]an. Doe dat alsjeblieft niet, eet wat voor de inname en ga minsten 1½ uur na de inname niet liggen. Want anders heb je kans op last van een slokdarm beschadiging. Ook is het beter iets te eten voor de inname om je maag te beschermen, dan heb je ook waarschijnlijk wat minder last van misselijkheid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)