ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

12-01-2018

Nierkanker

Nierkanker (verwijderd) maar uitgezaaid in de longen. Sinds ik Sutent neem (2 weken / 1 week recup) is er geen evolutie van de uitzaaiingen. Mijn grootste probleem zijn de aambeien en constant moe. Diarree, ongemakken in de buik sterk verbeterd door lactose-vrij te eten, krampen vooral in de handen onder controle door magnesium (metarelax) te nemen. Dikkere droge pijnlijk[lees meer...]e huid aan handen, voeten en microscheuren aan anus meester door Nivea repair & care regelmatig te gebruiken. Nu heeft de oncoloog de dosis van de 2° week verminderd naar 37.5mg/dag afwachten of het werkt maar de nevenwerkingen zijn veel draaglijker.
16-08-2017

Nierkanker

Ben stage 4 mChRCC patiënt. MTOR als affinitor werkte niet. In deze dosis is het standaard schema 4 weken op 2 weken af niet vol te houden. Zit nu op een schema 2 weken op 1 week af. Ben nu 8 maanden bezig en hoor over een week of dit nog werkt en belangrijker nog of de metastases nog in volume afnemen.
22-02-2017

Nierkanker

In 2013 geopereerd aan nierkanker. Nier verwijderd alsmede tumortrombus en doorgroei in de grote ader. Verder werden tijdens operatie aangetaste lympfeklieren verwijderd. In voorjaar 2015 was duidelijk dat de tumoren op diverse plaatsen in mijn lichaam waren teruggekeerd. Voorgesteld werd behandeling met Sunitinib. Gestart in juli 2015. Na 3 sessies bleek dat ik onvoldoend[lees meer...]e reageerde op het middel. In samenspraak met arts overgegaan op een ander regime te weten 5 weken op en 1 week af (ipv 4-2). Dat hielp. Tumoren verkleinden aanmerkelijk. Bijwerkingen zeer dragelijk (diarree, dunne huid, kleurverlies haar, smaakverlies) en belangrijk geen concentratieproblemen, waardoor ik kon doorwerken en een redelijke conditie bezat. Na 18 maanden is het middel uitgewerkt. Jammer, maar helaas. Ben nu op een andere behandeling overgegaan. Nog geen scan gehad, dus......wordt vervolgd.
03-10-2016

Nierkanker

Een goed medicijn die goed zijn werk doet
20-06-2015

Nierkanker

In april 2013 is bij mij nierkanker otdekt met uitzaaingen in klieren bij mijn luchtpijp. Mijn rechternier is 11 juni 2013 verwijderd de operatie liep voorspoedig. De uitgezaaide niercelcarcinoom wordt nu met sunitinib onder drukt. Bij de laatste CT-scan waren de uitzaaiingen kleiner geworden. Ik heb als bij werking slijm vermindering waardoor droge ogen en een gevoelig[lees meer...]gemond de ontlasting is soms pijnlijk. Ik moet 4 weken iedere dag 50 mgr en 2 weken medicijn vrij. Om de 6 weken een CT-scan. Ik ben bij het Antoni van Leeuwenhoek onder behandeling.
02-04-2015

Alvleesklierkanker

Bijwerkingen zijn blaasjes en ontstekingen in mijn mond. Pijnlijke voeten, ontkleurd lichaamshaar. Rode plekken in mijn gezicht. In het begin wegvallen van smaak. gebruik Sunitinib 1x 25mg + 1x 12,5mg per dag, nu ruim anderhalf jaar en de primaire net (3) in mijn alvleesklier Is 75% kleiner geworden. Uitzaaiingen zijn iets verkleind of stabiel gebleven. Ik ben dus[lees meer...] erg blij met het middel. Binnenkort gaat de chirurg opnieuw een operatie plannen.
23-10-2012

Sutent (sunitinib)

Na 3 pillen sutent scheurde zijn aneurysma de behandelende oncologen wisten van het aneurysma af. Zij werden er ook nog eens op attent gemaakt bij de start van sutent. Hadden daar geen oren naar. Levensverlengende medicatie heeft mijn echtgenoot zijn leven verkort tot 3 dagen ...was in az nikolaas dr lybaert en dokter everaert. Zij waren duidelijk niet op de hoogte van dit[lees meer...] risico.
22-10-2012

Sutent (sunitinib)

Mijn echtgenoot nam 3 pillen sutent wegens gemetastaseerd niercelcarcinoom . Hij had , en dit wisten de oncologen een aneurysma van 6 cm in de buikholte. Ondanks mijn bezorgdheid hierover werd toch sutent gegeven en na 3 pillen scheurde aneurysma en is mijn echtgenoot overleden door de behandeling. Verre van levensverlengend dus.
Pagina 1 van 2

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!