Ervaringen met Calci-Chew D3

Calci-Chew (12 meningen)
Calci-bone D3 (6 meningen)
Slow-K (5 meningen)
Calciumcitraat (4 meningen)
Calcium Bruis (4 meningen)

24-01-2022 | Vrouw | 63

25-05-2016 | Vrouw | 60
Osteoporose/botontkalking
Omdat ik jaren lang geen melk of melkprod (yoghurt e.d.) gebruikte werd er een DEXA gemaakt. Aan de hand van die uitslag moest ik aan de Calci-chew D3. Eigenlijk vind ik dit maar niks omdat ik , zo simpel denkende, bang ben dat straks aderverkalking gevormd gaat worden. Nu 8 jaar verder was de uitslag van de nieuwe DEXA teleurstellend...dus wéér die nare kauwtablet. Ja ee[lees meer...]n zg kunstkop krijg ik hiervan....

23-03-2016 | Vrouw | 57
Vitamine tekort
Vrijwel direct na de start had ik een darmontsteking te pakken! Meteen gestopt, ik had al mijn bedenkingen over alle hulpstoffen. Ik ga wel naar mijn eigen reformzaak voor een GOED supplement!

17-03-2016 | Vrouw | 74
calciumcarbonaat / colecalciferol (500mg/800)
Osteoporose/botontkalking
Last van knie en heupbeen alleen in rust niet bij lopen en sporten. Nu ook verlamming in linkerhand. Huisarts kan me alleen maar aanraden even te stoppen met calci chew om te kijken of het minder word. Na ervaring met Actonel weet ik haast zeker dat het door calci chew komt.

26-11-2015 | Vrouw | 50
calciumcarbonaat / colecalciferol (1,25g/400ie)
Osteoporose/botontkalking
tegenstrijdige adviezen. Na Gastric Bypass mag je eigenlijk geen vet eten terwijl ik in de apotheek het advies kreeg de calci chew D3 bij iets vettigs te eten, omdat de vitamine D3 beter wordt opgenomen bij vettig eten. Ook staat mijn dosering hierboven niet in de lijst ik heb 500mg/ 400 IE en die staat niet in de lijst. Ik heb ook geen osteoporose, maar krijg het ter voor[lees meer...]koming van osteoporose.

25-11-2015 | Vrouw | 71
Osteoporose/botontkalking
Heb ernstige osteoporose. Afgelopen 4 jaar 6 botbreuken gehad. 1 gecompliceerde bovenbeen breuk; 2. tijdens 3e operatie brak er bot af.(2 extra schroeven); 3. tijdens 4e operatie brak er een botje. (1 extra schroef); 2 maal spontane wervel breuk (4 cm.gekrompen); 6. stoot mijn voet, kleine teen breekt. Heb er ook 2 keer per jaar een prolia injectie voor.

15-11-2015 | Vrouw | 56
Borstkanker
Nu al bijna 2 jaar deze kauwtabletten. Grote pillen formaat bruistabletten , die je kapot moet kauwen, zo klein mogelijk, en dan alles doorslikken . Ja ze smaken naar kalk, maar met een prettig citroensmaakje eraan. Ook zijn ze bros van structuur, wat het kauwen vergemakkelijkt. Ook is een nieuw potje makkelijk open te krijgen, belangrijk als je helemaal slap bent van de c[lees meer...]hemokuren.

21-10-2015 | Vrouw | 66
calciumcarbonaat / colecalciferol (500)
Osteoporose/botontkalking
Het tablet bestaat naast de werkzame bestanddelen voornamelijk uit zoetstoffen: aspartaam, isomalt, sorbitol en sucrose. Alle schadelijk voor de gezondheid en geven een walgelijk zoete smaak. En je moet er nog op kauwen ook! Aahrg!

12-11-2012 | Vrouw | 64
Osteoporose/botontkalking
Na een ongeluk (waarbij ik mijn heup brak) werd botontkalking gecontateerd. Ik kreeg o.a. Calci Chew voor geschreven. Al enige tijd kampte ik met een geringe facale incontinentie. De laatste maanden liep het letterlijk de 'spuigaten' uit!! Ik ben op 29 oktober gestopt met het slikken van deze tabletten en tot mijn grote verbazing was ik een dag erna al helemaal 'droog' en [lees meer...]nog steeds. Ga binnenkort maar even naar een alternatieve medicatie vragen (als dat er is). Pffffffffff. Ik weet overigens niet of het medicijn effectief is.

14-09-2012 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Dit middel kreeg ik op recept nadat bloedprikken een eventueel (dreigend) gebrek aan calcium aangaf. Dit had misschien ook te maken met probleem i.v.m. bijwerkingen lipitor/haaruitval bijv. Het gaat nu stukken beter. Alle tekortkomingen kwamen tegelijk aan het licht. Wel zit ik al meer 10 jaar op de grens van Diabetis, maar daarvoor hoef ik nog geen medicijnen te slikken[lees meer...]. Het is nog niet doorgebroken. Ik weet niet in hoeverre dit iets met Calcium te maken heeft.In ieder geval breken mijn nagels nu veel minder of bijna niet meer af. Ja, de ouderdom komt met gebreken, maar gelukkig is er tegenwoordig veel aan te doen. Er was bij dus sprake van een gebrek aan vitamine D3.

24-07-2012 | Vrouw | 59
Osteoporose/botontkalking
Sinds de nwe uitvoering last van oprispingen van de kalktab. de oprispingsgeur is dus idem aan de geur en smaak van de tablet. het is bar. het geeft een branderig gevoel in mn verhemelte mn hele neus staat onder druk en geeft een gevoel van zuurbranden. Met de samenstelling van het vorige formaat geen enkele last.

09-07-2012 | Vrouw | 61
Osteoporose/botontkalking
Sinds 2005 voorgeschreven door specialist ivm te vroege 'krimp' rugge wervels/botten.Geen klachten, effectiviteit moeilijk voor mij te beoordelen, krimp wel tot staan gebracht. 2xdgs 500mg. Kost mij wel ieder jr mijn Eig. Risico. verder nl gezond maar helaas niet zonder recept te verkrijgen!!

21-03-2012 | Vrouw | 78
Osteoporose/botontkalking
Calcia Chew heeft een vieze smaak. Volgens arts zijn laatste inzicht gaat het slecht samen met mijn maagmiddel (Omeprazol) en is Cad of Bonedron beter voor me

22-02-2012 | Vrouw | 30
MS (multiple sclerose)
Calci chew is heel erg ongezond! Er zit de zoetstof aspartaam in, wat een zeer gevaarlijk goedje is, want dit kan zelfs het zenuwstelsel aantasten! Om vitamine D3 te verhogen, helpt dit middel niet; de dosering is zo extreem laag, dat dit de d3 zeker niet zal verhogen. Het is namelijk maar 400 IE. Om je vitamine D3 in het bloed te verhogen, moet je minstens 2000 of z[lees meer...]elfs 10.000 IE gebruiken. De gehele medische wereld weet dit, maar er worden nog steeds ouderwetse maatstaven gehanteerd. Svp mensen, denk aan uw eigen gezondheid. Neem D3 van bijvoorbeeld "Now" 5000 IE per tablet. Of van Bonusan. In ieder geval een hoge dosering en.... geen chemische zoetstoffen die het zenuwstelsel aantasten!

09-11-2011 | Vrouw | 51
Gastric Bypass.
Binnenkort zal ik de maagverkleining ondergaan, maar vooraf is er een heel traject geweest van onderzoeken waaruit bleek dat ik een tekort had aan vitamine D, Calcium en ietewat aan Kalium. Daarom heb ik deze kauwtabletten voorgeschreven gekregen en na de operatie word de dossering waarschijnlijk wel verhoogd. Ik gebruik deze medicijn nu 6 weken en ik voel me er zelfs erg [lees meer...]goed bij omdat ik veel minder last heb van mijn gewrichten. Ik neem ze 's avonds voor het slapen gaan in en ik heb er totaal geen klachten over. Ben alleen maar positief erover en zou willen dat ik dit eerder had gehad, denkende aan de gewrichtspijnen!

23-01-2011 | Vrouw | 56
Osteoporose