Oogontsteking (14 meningen)

20-03-2018 | Man | 28
Oogontsteking
last van een conjunctivitis. Na 1 dag is de roodheid al fors afgenomen. Na 2 dagen bijna verdwenen. Werkt bij mij prima!

03-11-2016 | Man | 28
Oogontsteking
sinds zaterdag 29/10/2016 kreeg ik last van een chalazion in mijn linkeroog, geen pijn maar helemaal opgezwollen en veel vocht in het oog. Dinsdag 01/10/2016 bij de huisarts geweest en dit medicijn meegekregen. het is nu donderdag 03/10/2016 en het is nu bijna verdwenen. perfect medicijn geen bijwerkingen en makkelijk aan te brengen.

22-04-2016 | Man | 54
Oogontsteking
Heb vaak last van ontstoken oogleden (altijd links vreemd genoeg). Fucithalmic voorgeschreven door huisarts en klachten zijn verdwenen. Een opmerking: medicijn kost EURO 17,27 bij apotheek, via internet EURO 11. Rara hoe komt dat toch?

29-10-2015 | Man | 44
Oogontsteking
Ik had vorige week last van een rood oog. Het was niet echt pijnlijk en ook niet zozeer opgezwollen maar wel zodanig rood dat ik toch even de arts er naar wilde laten kijken. De huisarts trok de conclusie dat dit bindvliesontsteking betreft. Fucithalmic voorgeschreven gekregen. De eerste dagen geen verbetering. En eigenlijk na dag 4/5 alleen maar een verslechtering. Het oo[lees meer...]g is nu roder en inmiddels wel pijnlijk. Het voelt als een druk op het oog met af-en-toe steken. De huisarts heeft pas over enkele dagen weer tijd. Het is mooi geweest zo. De tube gaat de vuilnisbak in en ik spoel we met kamille thee.

23-05-2012 | Man | 34
fusidinezuur
Mijn vriend kreeg preventief voor een krasje op het hoornvlies fucithalmic. Er was eigenlijk nog geen klacht. Sinds het gebruik heeft hij ineens rode, opgezwollen ogen die erg zeer doen. Schandalig dat artsen zo makkelijk antibiotica voorschrijven, vooral als het zulke bijwerkingen kan geven.

22-01-2011 | Man | 36
Beschadiging hoornvlies
Fucithalmic lijkt standaard te worden voorgeschreven door huisartsen bij welke (vage) oogklacht dan ook. Zo ook bij mij. Ik had een krasje op mijn hoornvlies wat erg pijnlijk was. Ik heb dit middel 1 week 3x daags gebruikt zonder enig effect. Toen gestopt en de klacht verdween na 2 dagen. Omdat ik minder scherp zag ben ik het weer gaan gebruiken (baat het niet dan schaadt [lees meer...]het niet dacht ik). Na twee dagen gebruik (1x per dag voor het slapen gaan) heb ik vreselijk geirriteerde ogen en is de klacht terug, erger dan voorheen. Werkt bij mij averechts...

22-02-2010 | Man
fusidinezuur
Bacteriele infectie (jeuk, korrelige oogleden)
Werkt zeer effectief en binnen een paar dagen is klacht verdwenen.

16-05-2008 | Man
fusidinezuur
Fucithalmic werkte goed bij het genezen van een ontstoken oog van mijn zoontje (2 jr). Je moet de behandeling niet te vroeg stoppen als je denkt dat de ontsteking weg is. Dan heb je kans dat het toch terugkomt. Geen bijwerkingen gesignaleerd. Het is alleen erg lastig op het ooglid aan te brengen.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum