Ervaringen met Pred Forte

Oogontsteking (6 meningen)

13-11-2019 | Man | 38
prednisolon (5mg/ml)
Sarcoïdose
Ik gebruik al ruim twaalf jaar pred forte; wegens de diagnose Sarcoïdose. Ik betwijfel of ik aan Sarcoïdose lijdt. Een enkel symptoom dat hier op wijst, opzwellen van tattoeages door granulomen overkomt me frequent, anders zou ik oogontstekingen eerder gooien op diabetes 2 verschijnselen mbt tot het oog. In het begin gebruikte ik pred forte als pijnstiller en tegen roze ge[lees meer...]worden oogwit, heeft direct effect. Op zeer korte termijn kreeg ik zeer ernstige staar en ging mijn zichtsvermogen fors achteruit; op een gegeven moment werd ik daardoor nachtblind en super overgevoelig voor licht, leidde tot div operaties. Op zeer korte termijn kreeg ik echter ook last van CSCR. Zoek dat eens op, dit is zeer vervelend. Zonder behulp van extra ontstekingsremmers (kenacort injectie) kan het wel eens tot drie maanden duren voor een vochtophoping onder het netvlies is genezen en in die tijd zakt je zicht tot wel 10%, plus dat het de kans op een nieuwe CSCR vergroot. Pas met kenacort injecties echter wel op, op een gegeven moment gaat je slijmvlies los te zitten en daardoor heb ik ervaren dat de pred forte steeds moeilijker opgenomen wordt (smaak gaat naar de tong terwijl ik meer dan een minuut de traanbuis dichthoud). Er is momenteel geen beter middel dan pred forte, dus het is een keuze tussen twee slechten.

16-11-2017 | Vrouw | 36
prednisolon (10mg/ml)
Sarcoïdose
Uveitis in oog als gevolg van sarcoidose. 5 jaar geleden 1 ontsteking, initeel verkeerde diagnose, na week uveitis geconstateerd. Gestart met overdag ieder uur druppelen en langzaam afbouwen. Kwam helaas steeds terug zodra afgebouwd was en uiteindelijk overgestapt naar prednison tabletten. Na enkele jaren is de ontsteking weer terug, nu relatief mild. Gestart met 4 drup[lees meer...]pels per dag in combinatie met Atropine en prednisolonzalfje. Na 1 week al gestart met afbouwen. Iedere week 1 druppel minder.