Ervaringen met Excedrin

acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne

Excedrin

08-05-2017 | Vrouw | 29
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (500/65mg)
Dit middel is echter zeer effectief voor migraine en hoofdpijn in het algemeen doch maagklachten zijn niet te vermijden bij vele medicatie's en dus kreeg ik van de arts een maagbeschermer die lijkt op de oude Maalox, zijnde RIOPAN. Doosje is snel leeg en blijft nefast voor de nieren. Ik had de impressie dat het middel Excedryn eerder zo gemaakt is dat men er een echte comm[lees meer...]erce mee begon door het niet lang werken ervan en steeds meer en meer nodig te hebben. Stopte ik echter een dag dan had ik zonder twijfel plotse migraine. Tot ik dan eens doorbeet en een week van het middel afstapte. Ik kreeg plots ook terug wat energie want dat doet het medicijn ook nog eens, het geeft een algemene boost en als je moe was ben je plots klaarwakker, actief, goed enzovoorts. Ik vertrouwde het even niet meer en ook begon ik teveel eiwitten te plassen. Kortom ik nam hier te veel van en stapte er dan ook even vanaf, bovendien is het nog niet eens terugbetaald door de mutualiteit en best kostelijk voor maar drie strips. Nu neem ik dus Feldene dat niet alleen voor mijn migraine voorgeschreven werd maar eigenlijk voor 2 klachten: felle pijn bij de maandstonden en migraine. Ik ben toch eerder van plan terug over te schakelen naar excedryn voor de migraine, want zo efficiënt werkt de feldene nu niet voor mijn hoofdpijn spijtig genoeg, wel voor de maandstondenpijn erg doeltreffend! Ik heb toch ook lichte bijwerkingen van de Feldene (lyotabs , smelttablet ) maar ik ervaar een lichte bijwerking zelfs als extreem storend, dus word ik er nog eens geagiteerd van ook. Naast huiduitslag heb ik het gevoel wat ' stupide' te zijn en remt het alles in de cognitieve wat af. Eveneens begon mijn hart wat over te slaan, maar reeds hartpatiënt zijnde vind ik het nu enkele uren later te fel beangstigend, tevens krijg ik gemakkelijk kramp in vingers en armen wat mij nog banger maakt iets voor te hebben of zo. Ik neem nog heel erg veel medicatie in combo dus ik zou het niet zo'n goed idee vinden om feldene te gebruiken bij migraine dat ik dagelijks voor heb, het is evenzeer een duur product maar gelukkig is dan 2 wel het maximum dat men toelaat doch ik neem het dus allebei in ( niet tegelijk ) slechts en alleen als ik mijn maandstonden krijg ( die overigens altijd zodanig pijnlijk zijn dat ik hoofd-en buikpijn heb incluis rug dat ik de gehele dag niets kan doen dus is feldene op die momenten toch een goede of anders verwoord betere optie ). Had feldene niet de bijwerking het hoofd wat door elkaar te halen en een soort van druk uit te oefenen op hart dan zou ik het liever nemen dan excedryn, maar daar is het niet efficiënt genoeg voor en eveneens de bijwerkingen zijn een te grote last voor mij. Ik zie nu zelfs mijn woorden nauwelijks :D

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum