Ervaringen met Excedrin

acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne

Bij  MigraineX

25-12-2017 | Man | 37
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (500/50/100mg)
Dit medicijn doet bij mij helemaal niks tegen migraine, het duur gekochte doosje heeft dan ook echt 0% effect.

20-09-2023 | Vrouw | 38
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (500/30mg)
Helpt totaal niet.

20-02-2023 | Vrouw | 40
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (150/250/50mg)
Dit is het enige middel dat helpt om snel van migraine af te komen. Ik heb al sinds mijn kindertijd migraine. Enige vervelende is de inwerking op de maag en vooral op de darmen met krampen en diarree tot gevolg. Maar liever dat dan migraine, want dat is veel erger...

24-09-2021 | Vrouw | 26
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Na inname een soort zweverig gevoel. Moeilijk te bepalen of de aanval of het medicijn de oorzaak daarvan is. Ook een rommelde maag en rommelende darmen maar is het absoluut waard. Ongeveer 2 keer per jaar een hevige aanval. Als ik op tijd ben met innemen werkt het na een half uur.

23-04-2021 | Vrouw | 34
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (150/250/50mg)
Helpt, mits je het op tijd inneemt, erg goed tegen migraine. Helaas heb ik meestal erg last van bijwerkingen, bij mij is dat lucht in maag en darmen en diarree. Ik neem het alleen als de migraine erg heftig is en het dus opweegt tegen de nadelen.

18-04-2021 | Man | 20
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (150/250/50mg)
Al vanaf klein last van migraine, sinds kort gebruik ik excedrin en het helpt zeker bij mij. Ik heb wel bepaalde bijwerkingen zoals de dag erna maagpijn. En als het inwerkt krijg ik een beetje last van rusteloosheid en af en toe wakkerd het mijn angststoornis wat meer op. Voor de rest helemaal top

07-03-2021 | Man | 27
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/50mg)
Excedrin werk goed tegen migraine al moet je wel optijd zijn net innemen meteen wanneer je merkt dat je een aanval krijgt hoppa 2 innemen en binnen half uur is t weg ik krijg er wel na uitwerking diaree van en maagkrampen !

08-05-2017 | Vrouw | 29
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (500/65mg)
Dit middel is echter zeer effectief voor migraine en hoofdpijn in het algemeen doch maagklachten zijn niet te vermijden bij vele medicatie's en dus kreeg ik van de arts een maagbeschermer die lijkt op de oude Maalox, zijnde RIOPAN. Doosje is snel leeg en blijft nefast voor de nieren. Ik had de impressie dat het middel Excedryn eerder zo gemaakt is dat men er een echte comm[lees meer...]erce mee begon door het niet lang werken ervan en steeds meer en meer nodig te hebben. Stopte ik echter een dag dan had ik zonder twijfel plotse migraine. Tot ik dan eens doorbeet en een week van het middel afstapte. Ik kreeg plots ook terug wat energie want dat doet het medicijn ook nog eens, het geeft een algemene boost en als je moe was ben je plots klaarwakker, actief, goed enzovoorts. Ik vertrouwde het even niet meer en ook begon ik teveel eiwitten te plassen. Kortom ik nam hier te veel van en stapte er dan ook even vanaf, bovendien is het nog niet eens terugbetaald door de mutualiteit en best kostelijk voor maar drie strips. Nu neem ik dus Feldene dat niet alleen voor mijn migraine voorgeschreven werd maar eigenlijk voor 2 klachten: felle pijn bij de maandstonden en migraine. Ik ben toch eerder van plan terug over te schakelen naar excedryn voor de migraine, want zo efficiënt werkt de feldene nu niet voor mijn hoofdpijn spijtig genoeg, wel voor de maandstondenpijn erg doeltreffend! Ik heb toch ook lichte bijwerkingen van de Feldene (lyotabs , smelttablet ) maar ik ervaar een lichte bijwerking zelfs als extreem storend, dus word ik er nog eens geagiteerd van ook. Naast huiduitslag heb ik het gevoel wat ' stupide' te zijn en remt het alles in de cognitieve wat af. Eveneens begon mijn hart wat over te slaan, maar reeds hartpatiënt zijnde vind ik het nu enkele uren later te fel beangstigend, tevens krijg ik gemakkelijk kramp in vingers en armen wat mij nog banger maakt iets voor te hebben of zo. Ik neem nog heel erg veel medicatie in combo dus ik zou het niet zo'n goed idee vinden om feldene te gebruiken bij migraine dat ik dagelijks voor heb, het is evenzeer een duur product maar gelukkig is dan 2 wel het maximum dat men toelaat doch ik neem het dus allebei in ( niet tegelijk ) slechts en alleen als ik mijn maandstonden krijg ( die overigens altijd zodanig pijnlijk zijn dat ik hoofd-en buikpijn heb incluis rug dat ik de gehele dag niets kan doen dus is feldene op die momenten toch een goede of anders verwoord betere optie ). Had feldene niet de bijwerking het hoofd wat door elkaar te halen en een soort van druk uit te oefenen op hart dan zou ik het liever nemen dan excedryn, maar daar is het niet efficiënt genoeg voor en eveneens de bijwerkingen zijn een te grote last voor mij. Ik zie nu zelfs mijn woorden nauwelijks :D

13-01-2024 | Vrouw | 52
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Normaal 12 uur Vd wereld spugen, ook ontlasten geen licht geluid verdragen . (Voor mij echt hel) Daarna 12 uur bijkomen hiervan bij hoofdpijn 3/4 uur wachten ,na inname daarna tinteling in neus en ik kan gewoon functioneren … heb altijd een vol doosje in huis

07-05-2023 | Man | 28
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Godzijdank dat deze pil bestaat... 💯

23-07-2021 | Vrouw | 58
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (150/250/50mg)
Hallo ik heb hormonale Migraine dat wil dus zeggen 1 keer per maand. Als ik een aanval krijg neem ik er 2 en ben dan binnen een half uur van mijn migraine af. Wel heb ik gemerkt dat ik 1 of andere manier er energie van krijg en dan niet kan slapen en er verdrietig van word. Dit was in het begin van het gebruik niet aan de orde masr nu wel. Af en toe diarree komt ook wele[lees meer...]ens voor. Toch ben ik superblij ermee want er was geen 1 middel van de dokter wat hielp. Wel vind ik het jammer dat het zo duur moet zijn en dat het niet vergoedt wordt door het ziekenfonds ik denk dat veel mensen er baat bij zouden hebbben als het wel vergoedt werd.

05-05-2021 | Man | 31
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Van jongsaf aan vrijwel wekelijks migraine. Later ontdekt dat er met voeding nog heel wat te voorkomen is. Desalniettemin toch soms nog aanvallen. Als ik tijdig 1 tbl. excedrin neem werkt dit binnen korte tijd. Ik neem het altijd in combinatie met wat eten of nog beter, voorafgaand aan een maaltijd. Dan zijn de darmklachten het minst. Fantastisch middel. Het werkt snel en [lees meer...]effectief. Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar. In het begin slikte ik 2 tabletten per keer, later heb ik ontdekt dat 1 ook voldoende effect heeft. Tip: luister goed naar je lichaam en pas daar je gedrag op aan. Vanuit mijn omgeving bij meerdere vrouwen gemerkt dat het bij hen minder effectief werkt. Ik ben zelf een man. Bij mij werkt het in 99 van de 100 keren dat ik het gebruik. De ene keer dat het onvoldoende werkt is het mijn eigen schuld, doordat ik het pas te laat heb ingenomen. Vroeger gebruikt ik smelttabletjes onder de tong. Triptanen. Heftig spul, kreeg ik hartkloppingen van. Werkte veel minder snel, als het al werkte.

14-10-2019 | Vrouw | 44
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (150/250/50mg)
Ik heb bijna wekelijks last van migraine aanvallen en dankzij Excedrin kan ik blijven werken. Als ik een aanval voel opkomen neem ik er 2 in en binnen het half uur is de migraine weg. Ik heb wel ondervonden dat ik achteraf steeds hevige buikkrampen krijg in mijn darmen. Volgens de apothekeres zou dit komen omdat het medicijn veel cafeine bevat. Omdat bij mij dit medicijn h[lees meer...]et beste helpt blijf ik het toch gebruiken ondanks de hevige krampen.

11-03-2019 | Man | 36
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Gebruikt tegen migraine. Werkt binnen 30 minuten waardoor ik weer de dagdagelijkse dingen kan doen en niet op bed hoef te blijven liggen.

07-03-2017 | Man | 40
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne (250/250/65mg)
Op aanraden van de huisarts, overgestapt op dit middel om migraine-aanvallen sneller te onderdrukken. Wanneer de migraine opkomt, 2pilletjes samen met een beetje koffie... binnen het kwartier effect. Zalig!