Ervaringen met Saridon

Hoofdpijn (19 meningen)
Clusterhoofdpijn (1 mening)
Rugklachten (0 meningen)

27-10-2022 | Vrouw | 65
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/25/25mg)
Hoofdpijn
Fantastische pijnstiller. Paracetamol doet bij mij niets Saridon helpt altijd. Geen bijwerkingen voor mij.

20-09-2021 | Vrouw | 62
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon al heel wat jaren, voornamelijk tegen hoofdpijnklachten. Goede pijnstiller, geeft mij geen bijwerkingen. Een goede, goedkope vervanger is Paradon van de Etos, het Kruidvat heeft ook een goedkope variant, weet ik zo gauw de naam niet meer van. Maar helaas, de Paradon is al een tijdje niet meer te verkrijgen. En nu de Saridon ook niet meer... Echt nerg[lees meer...]ens meer te vinden. Zelfs de apotheek had het niet binnen gekregen. Waar ligt dat toch aan?

10-09-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Slik het al ruim 40 jaar met regelmatig ivm constante hoofdpijn. Bij mij werkt het, als ik de hoofdpijn al voel aankomen, binnen een half uur. Snap dus niet waarom het niet meer te koop is. Want al die andere pillen werken voor geen meter.

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Saridon helpt minder goed, en is lastiger in te nemen (Sanalgin lost op in de mond wat erg prettig is). Ik gebruik het nu bij gebrek aan Sanalgin, maar het helpt echt veel minder.

11-07-2019 | Vrouw | 27
paracetamol / propyfenazon / coffeine (250/250/50mg)
Ik gebruik Saridan onder de naam "Plivadon" (1 tablet = 210mg paracetamol, 250 mg propifenazon, 10mg codein hemihidraat, 25mg kofein) tegen mijn migraine. Aan de hand van het stonede gevoel slik ik eigenlijk zelden een hele tablet omdat ik merk hoe sterk de werking is. Ik voel mij dan niet in staat om auto te rijden, zo stoned, maar migraine an sich zou ik ook niet auto r[lees meer...]ijden. Als de migraine opkomt neem ik een half tablet en dit werkt al aardig. Als het na twee uur niet genoeg is neem ik nog een half. Ik heb nog nooit meer dan 1 tablet hoeven slikken om de migraine te drukken. Ik heb mijzelf vervloekt de keren dat ik migraine kreeg en geen tabletten bij had, er is namelijk geen pijnstiller die voor mij werkt als plivadon. Een halve tablet werkt beter dan 6 paracetamol of een ander soortgelijke pijnstiller.

04-01-2015 | Vrouw | 38
Hoofdpijn
Enige middel voor mij dat binnen een half uur werkt tegen de migraine, of andere hoofdpijn. Moet dit middel altijd bij me hebben. Als ik een hoofdpijnaanval krijg, word ik heel beroerd, krijg heel slecht zicht en vreselijke hoofdpijn. Ik zorg altijd dat ik even ergens languit kan, neem 2 pilletjes (of een poeder van daro, heeft dezelfde samenstelling en werkt ook perfec[lees meer...]t) en kan na een half uur gewoon verder met mijn werk! Ongelooflijk. Ik zweer erbij. Heb ongeveer 2 keer per maand een aanval en ben dan gered met dit medicijn. Ooit in een pretpark een aanval gehad. Geen saridon bij me... Ibuprofin gekregen (deed niks) 2 paracetamol erbij gekregen... Kansloos! Heb op een bankje gelegen tot we naar huis gingen... Dus ik vergeet nooit meer saridon of daro!

15-12-2013 | Vrouw | 66
Hoofdpijn
ik gebruik dit al meer dan 50 jaar. Ook in mijn familie is saridon populair. Het helpt altijd en ik knap er ook echt fysiek van op. Misschien komt het door de coffeïne die erin zit, maar er is ook iets anders, want van paracetamol met coffeïne wordt ik alleen maar misselijk en verder heeft het nauwelijks effect. Mijn zwager belde mij eens in paniek, hij had een forse zonv[lees meer...]erbranding en had zich na een koude douche met mentholtalk bestoven. De jeuk was ondraaglijk. Na mijn advies: een lauw bad, deppend drogen en met 2 saridons naar bed waren de klachten stukken minder. Het is echt een wondermiddel. Nu ik wat ouder ben, gebruik ik maar 1/2 saridon per keer, helpt ook.

24-06-2013 | Vrouw | 61
paracetamol / propyfenazon / coffeine
vaak hoofdpijn en pijn in benen. Eén Saridon helpt al. Na zoveel jaren werkt het bij mij nog steeds binnen 10 minuten. Saridon werkt bloedverdunnend dus wel lastig als er wondjes zijn of bloed geprikt moet worden.

20-04-2013 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik ben ook een jarenlange gebruiker van saridon. Ben uitermate tevreden. Voor mij totaal geen bijwerkingen en ik ben snel van mijn hoofdpijn af. Het enige nadeel vind ik de prijs: behoorlijk duur. Daarom ben ik zo blij met de ppc tabletten van het merk Kruidvat. Precies dezelfde samenstelling maar ruim de helft goedkoper!!

19-08-2012 | Vrouw | 56
Hoofdpijn
Ook ik gebruik Saridon,het is voor mij de enigste pijnstiller die helpt,Paracetamol helpt niet en met coffeine ook niet. Ibuprofen wordt ik misselijk en duizelig van. Het enigste wat vervelend is is de prijs van Saridon,maar heb nu een alternatief gevonden bij Kruidvat met de naam PPC,het heeft dezelfde samenstelling,maar wel voor de helft van de prijs.

11-01-2011 | Vrouw | 24
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon bij hoofdpijn of rugpijn. Het werkt zoveel sneller in vergelijking met gewone paracetamol. Na 10 minuten voel ik de hoofdpijn gewoon wegtrekken. Ik ben er zeer tevreden over en gebruik sindsdien nooit meer andere pijnstillers.

11-07-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
Ik gebruik wel eens saridon bij zware hoofdpijnen/migraine. De enige bijwerkingen die ik soms ervaar zijn misselijkheid en een suf gevoel. Verder vind het over het algemeen genomen een goede pijnstiller. Wel erg prijzig trouwens, maar z'n goedkope drogist-merk varianten werken echt minder goed vind ik!

20-05-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
Ik word soms erg misselijk na het gebruik van propyfenazon/paracetamol/coffeine .... helaas ben ik soms genoodzaakt om het te nemen, aangezien paracetamol en ibuprofen geen effect hebben bij mijn hoofdpijn. Saridon werkt perfect tegen de pijn, maar ik voel me er wel slap door, met wat misselijkheid, wat soms zelfs braken tot gevolg heeft..

09-06-2008 | Vrouw

15-09-2023 | Man | 47
Hoofdpijn
Al vanaf redelijk jonge leeftijd nam ik af en toe een Saridon omdat het snel en goed hielp tegen hoofdpijn. Na een studentenfeestje op donderdag avond/nacht was ik vrijdag altijd brak met flinke hoofdpijn. Na het innemen van een Saridon verdween de hoofdpijn binnen een half uur. In de loop der jaren ben ik ongemerkt steeds meer Saridon gaan gebruiken. Op het werk wel ee[lees meer...]ns hoofdpijn dus Saridon in de tas en dan zakte de hoofdpijn meestal snel. Ook collega's wisten dat ik altijd wat bij me had dus ik deelde er wel eens 1 uit als iemand stevige hoofdpijn had. De laatste jaren heb ik erg vaak hoofdpijn gehad en t werd steeds maar erger en erger. Een groot deel van mijn leven ben ik te zwaar (rond 110kg bij 1m84) maar als ik ging sporten werd ik meestal afgestraft met flinke hoofdpijn daarna. Fitnessen? Paar uur later flinke hoofdpijn, Tennissen? Paar uur later flinke hoofdpijn. Het lag niet aan magnesium te kort of te weinig drinken want daar lette ik altijd goed op. Ook na wat zwaarder klussen of buiten aan t werk kreeg ik steevast flinke hoofdpijn. Uiteindelijk draaide mijn leven om de hoofdpijn. Om inzicht te krijgen hield ik het bij in een excel sheet en per maand had ik zo tussen de 15 en 20 dagen hoofdpijn. Soms 4 dagen achter elkaar hoofdpijn, dan weer 2 dagen niet... dan weer 2 dagen wel en 1 dag niet maar ik had nooit langer dan 2 a 3 dagen achter elkaar GEEN hoofdpijn dus was er altijd wel mee bezig. Op een gegeven moment ging ik het ook preventief nemen. Morgen meeting op t werk dus vandaag maar voor de zekerheid een Saridon nemen zodat ik morgen hopelijk geen hoofdpijn heb. Er ging ongeveer een doosje Saridon (20st) per maand doorheen. De ene maand gebruikte ik er iets minder en de andere maand weer een paar meer. Ik merkte vaak dat als ik Saridon nam, mijn darmen een beetje van slag waren en ik vaak wat dirarre kreeg. Ik had ook regelmatig brandend maagzuur en vooral als ik er 2 of 3 op een dag nam bij heftige hoofdpijn. Ik werd ook regelmatig wakker met hoofdpijn rond 04:00 en dan ging ik meestal maar mijn bed uit om een broodje te eten en daarna een Saridon te nemen. Dan probeerde ik nog wat te slapen en als om 06:30 de wekker ging was de hoofdpijn de ene keer gezakt en de andere keer nog aanwezig dus nam ik een 2e Saridon. Zoals ik zei.. mijn leven draaide om de hoofdpijn en ik was het meer dan zat! Ik ben overigens jaren geleden al eens naar een neuroloog geweest waar een MRI scan gemaakt is van mijn hoofd waar geen afwijkingen op te zien waren. Ik ben een tijdje bang geweest dat de hoofdpijn door een tumor o.i.d zou komen dus aan de ene kant wel gerust gesteld door de MRI. De neuroloog kwam tot de volgende conclusie: Jij moet lekker gaan fitnessen, dan val je af en worden je spieren sterker en dan zal je geen hoofdpijn meer hebben. Dat heb ik geprobeerd maar hoofdpijn werd niet minder en uiteindelijk heb ik het fitnessen niet vol kunnen houden. In Juli van dit jaar (2023) was ik het echt spuugzat om altijd met hoofdpijn te moeten omgaan. Besloten naar de huisarts te gaan en maar te kijken waar we kunnen beginnen. De huisarts heeft in eerste instantie mijn bloeddruk getest en hoewel die iets aan de hoge kant is (rond 150-160 / 95-100) zou dat geen hoofdpijn moeten veroorzaken. De huisarts verwees me naar het bovenij ziekenhuis omdat daar een goede hoofdpijn poli is. Zeer uitgebreide vragenlijst ingevuld van het ziekenhuis en gelukkig "mocht" ik door en vonden ze mijn klachten ernstig genoeg. Er worden mensen geweigerd voor de hoofdpijn poli die dan verwezen worden naar een normale neuroloog. Intake gedaan, onderzoek door hoofdpijn gespecialiseerde fysio therapeute en uiteindelijk gesprek met de neuroloog. De diagnose: Spanningshoofdpijn vanuit de nek dus fysio behandelingen doen en probeer te stoppen met de Saridon. Vanaf die dag (26-07-2023) geen Saridon meer genomen. De eerste dagen ging het goed en had ik net toevallig 3 dagen geen hoofdpijn maar in de 2 weken daarna waren er dagen bij met flinke hoofdpijn die ik nu maar uit moest zitten. Uiteindelijk zakte de hoofdpijn in de loop van de middag meestal wel. Er is 1 dag geweest waar ik om 04:30 wakker werd met hoofdpijn en het pas rond 18:30 na het eten wat gezakt was. Ik kon totaal niet focusen en heb regelmatig even op bed moeten liggen om wat bij te komen. Dit was achteraf denk ik de ergste "afkick" dag. Ik was totaal niet in de verleiding om een Saridon te nemen want dan had ik t gevoel dat ik weer opnieuw zou moeten beginnen. Na een week of 4 werd de hoofdpijn minder! Ik kreeg dry-needling behandelingen in mijn nek waar ik erg heftig op reageerde en wat weer voor 2 dagen hoofdpijn (door de uitstralende pijn) zorgde. Het is nu 15 September dus ben nu al 7 weken "clean" van de Saridon en ik kan nu zeggen dat ik praktisch geen hoofdpijn meer heb. Ik kan nu gaan fitnessen zonder daarna hoofdpijn te krijgen. Ik ben niet meer om 04:30 wakker geworden met hoofdpijn! Nu merk ik pas hoeveel energie het kost om een dag hoofdpijn te hebben. Conclusie: Door jarenlang te veel Saridon te nemen (doosje per maand) is mijn lichaam afhankelijk geworden en is het juist hoofdpijn gaan veroorzaken. Ik had niet verwacht dat ik zo goed als volledig van de hoofdpijn af zou komen door het stoppen met de Saridon. Ik hoop dat er wellicht mensen zijn met dezelfde klachten die denken niet zonder Saridon te kunnen maar na het lezen van mijn verhaal ook gaan proberen te stoppen met Saridon. Laat dit ook een waarschuwing zijn voor iedereen die dit medicijn regelmatig gebruikt. Het kan juist de oorzaak zijn van al die hoofdpijnen!!

15-06-2023 | Man | 73