Ervaringen met Cimzia

certolizumab pegol

23-01-2023 | Vrouw | 65
certolizumab pegol (200mg/ml)
Antibiotica profylaxe bij penicilline allergie
De vreselijke pijn in mijn enkels, knieën, heupen, polsen, schouders, ellebogen en rug zijn zo goed als verleden tijd nu ik Cimzia spuiten geef. Godzijdank en hopend op blijvende resultaten ben ik heel dankbaar. Lut.

11-03-2021 | Vrouw | 40
Reumatoïde artritis
Ik was zwanger en gaf borstvoeding in deze periode

07-10-2020 | Vrouw | 33
Gewrichtsontsteking
Pseuriasis artritis Ik gebruik dit nu reeds 2 jaar... Voorgesteld door de reumatoloog omwille van kinderwens en geen optie om medicatie stop te zitten tijdens zwangerschap omwille van te veel ontstekingen.(ernst van de ziekte) Deze medicatie werkt zeer goed bij mij. Ik ga gewoon door het leven met nog een beetje pijn af en toe maar niet te vergelijken met hoe het voo[lees meer...]rdien was. Doorgenomen tijdens mijn volledige zwangerschap i.s.m.arts. Onze dochter is heel gezond geboren :-) Algeheel nooit top,veel moe. Maar dit ligt eerder aan de ziekte dan aan het medicijn denk ik.

19-01-2020 | Vrouw | 35
Ziekte van Bechterew
Beste medicatie tot nu toe. Alle hoop op cimzia gevestigd na reguliere nsaids en ik ben zeer tevreden. Injecties zijn vervelend, goed op kamertemperatuur laten komen! Trekt snel weg. Na eerste injecties erg moe, wel binnen 3 dagen minder pijn in het bekken! Van veel plat liggen en moeizaam lopen naar een uur wandelen zonder problemen.

22-03-2018 | Vrouw | 42
Gewrichtsontsteking

28-07-2016 | Vrouw | 51
Reumatoïde artritis
ik gebruik dit medicijn nu 3 maanden, omdat niks werkt, samen met prednison. Het medicijn doet in mijn ogen niks, maar dokter zegt dat ik even zo door moet gaan, omdat ik niet kan blijven wisselen met medicijnen. De prednison help, maar Cimzia niet. Sinds ik dit medicijn gebruik veel last van nachtelijke krampen in mn voeten en kuiten, erg pijnlijk.

03-12-2022 | Man | 71
Reumatoïde artritis
Ik had een medicijn (xzeljans) dat werkte goed ,mijn arts vond het verstandig om over te stappen naar een ander (cimzia)medicijn na de eerste spuiten kreeg ik al een soort van allergische reactie dat werd minder in de loop van de dagen tussen het injecteren bij de tweede keer dat ik weer ging injecteren kwam na 1 a 2 dagen alweer een reactie nu wat heftiger contact opgeno[lees meer...]men met de arts die stelde voor om even te stoppen met de dubbele injectie en overgaan op een enkele (als je begint met dit medicijn zijn de eerste 3 keer een dubbele ) dus in plaats van twee nu een er was nog steeds een reactie en dat werd na de laatste injectie vele malen heftiger enorme jeuk over het hele lichaam toen vurige gedeeltes van de huid uitdrogen de huid van mijn gezicht en lichaam ging kapot ,het was Bizar nu heb ik al weken geen medicijn ingenomen. Maar al deze symptomen worden niet minder ik ben geen dokter dus kan geen advies geven maar voor mij is dit een slechte ervaring .

31-07-2019 | Man | 38
Ziekte van Bechterew
Cimzia werkte in het begin heel goed en was er zeer tevreden over. Na enkele jaren begonnen er enkele ontstekingen de kop op te steken die telkens opnieuw en heviger terugkwamen.