Ervaringen met Epsipam

Artrose (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

13-12-2016 | Man | 38
Chronisch pijnsyndroom
Heb sinds 2005 ernstige rug en spierpijn - invaliditeit ernstig - en heb letterlijk tientallen dokters en specialisten bezocht, alsook 4 pijnklinieken in België. Ik leef in Brussel, was een zeer aktieve professionele muzikant, en heb van dag tot dag moeten stoppen. Met correcte maar zware pijnmedicatie (Transtec 75microgram patchen) heb ik tijdelijk nog wat terug kunnen we[lees meer...]rken, tot het in 2007 helemaal niet meer ging. Ondertussen had ik alle pijnmedicatie op de markt voorgeschreven gekregen (Perdolan, Ibuprofen, Voltaren, Lyrica, Oxycontin, Contramal, Tegretol, Rivotril, Diazepam) tot een nieuwe huisarts me tijdelijk Myolastan (Tetrazepam) had voorgeschreven : wat een verschil! Ik kon opeens weer stappen, uit het huis gaan, werken, een sociaal leven hebben. Toen werd de Myolastan uit de markt gehaald en ben ik overgestapt naar Epsipam : zelfde effect, geen bijwerking, geen spanning meer of brandend gevoel van een heet mes dat door uw lichaam jaagt, betere slaap, heldere gedachten, meer energie, het ging beter en beter! Tot in 2013 Epsipam van de markt gehaald werd...sindsien ben ik terug 10 keer van pijnmedicatie moeten veranderen, uiteindelijk heb ik een hogere dosis Oxycontin in vergelijking met wat ik vroeger had van Transtec, enorme spierpijn, slechte slaap, kan niet meer werken...al wat lijdt tot een zware depressie die nu een jaar aan de gang is. Sociaal leven nihil, ik doe wel pilates-bal elke dag wat het bekken en de spieren een beetje helpen, alsook meditatie(mindfulness) helpt ook een beetje, maar niets vergeleken met hoe sterk Epsipam mijn leven verbeterde. Ik hoop dat EMA terugkomt op hun beslissing...snel! :(

13-09-2015 | Man | 34
tetrazepam (1)
Lage rugpijn
Heb een spierontspanner nodig ter ondersteuning pijntherapie igv instabiele rug/zenuwpijnen/blokkades. Tot de zomer van 2013 gebruikte ik epsipam en dit werkte zeer goed. Door een kortzichtige beslissing van het EMA werd deze nogal snel uit de handel genomen igv één enkel geval van een ernstige huidreactie in Frankrijk, waarbij dan nog niet zeker is of dit dan wel door de [lees meer...]epsipam kwam...Uiteindelijk werd het dan uit de handel genomen omdat 'de kans op een huidreactie bij epsipam hoger lijkt dan bij een andere benzodiazipine... 'Een 'hysterische vergissing' dixit mijn revalidatie-psychiater. Volgens mijn neuroloog zijn er zelfs mensen met gezondheidsproblemen die eerst nog konden werken met behulp van de epsipam, maar nu sinds 2013 in de invaliditeit terechtkwamen! Ik ben reeds 11 jaar in revalidatie van een spierziekte met uitzicht op volledige genezing, maar door de beslissing van de EMA kwam mijn revalidatie tot virtuele stilstand in de zomer van 2013 en een serieuze achteruitgang van mijn levenskwaliteit. Er zijn ook honderdduizenden reumapatiënten van de derde leeftijd in de EU die nu moesten overschakelen op diazepam en wiens welbevinden en fitheid daardoor drastisch achteruitgaat! Maar het is dus géén beslissing van een farmaceutisch bedrijf, maar een erg domme beslissing der gezondheidsburocratie, dan nog van een orgaan ingesteld door de politiek die er heden weinig vat meer op heeft. Ik heb ervaringen met diazepam (=valium) en baclofen, maar deze zijn lang niet zo goed wegens enorme bijwerkingen, bij diazepam enorme vermoeidheid (werkt 48u) door spierslapte die lang aanhoudt en sufheid/concentratiestoornissen. Baclofen heeft alleen deze laatste. Naar ik vermoed is EMA (European Medicine Agency) een afdeling/onderdeel van de Europese commissie, gevestigd in London. Al mijn artsen betreuren deze betwisting, en kennen geen arts die er achter staat, behalve het EMA. Mijn volgende testen zijn serenase en methacarbamol, al zal dat laatste via een Duitse of Franse arts moeten, benieuwd of 'Europa' mij hier te hulp schiet en haar fout goed maakt. Via een goede neuroloog kan je stappen zetten, diazepam vind ik te slecht, als je het niet veel nodig hebt, kan je het eventueel gebruiken, net zoals baclofen. Jurist a zijnde overweeg ik stappen te zetten via een juridische procedure of lobbyist/politieke weg, maar dit lijkt een proces van lange adem en het lijkt erg moeilijk invloed te kunnen hebben op de beslissingen van het EMA. Mogelijk zou ook medicatie op basis van cannabis (wel niet op basis van de THC maar de CBC), online verkrijgbaar. Ik ben zeer sceptisch tov zulke middelen, maar de resultaten zijn echt goed en oa. in Zwitserland is het officieel op de markt. Het proberen dus waard in mijn situatie. Men zegge het voort!

14-05-2015 | Vrouw | 27
tetrazepam (50mg)
Hallo, Ik ben een jonge meid van 27 jaar die al jaren leeft met het trapeziussyndroom/ trapeziumsyndroom. En ik heb van mijn huisarts epsipam gekregen. Ik vond het de beste medicatie die er bestond, want ik heb er drie jaar meegeleefd zonder naar de huisarts te gaan, want ik was naar de schoolarts geweest en zij heeft een hele verkeerde diagnose gesteld. En vroeger had ik [lees meer...]bijna constant pijn in mijn nek en schouders en ook als ik mijn schouder moest inspannen om iets te doen. Met epsipam te nemen verdween mijn constante pijn en ook de pijn als ik iets moet doen. Sinds epsipam uit de handel is, heb ik weer die constante pijn en de pijn als ik iets moet doen: Vandaag kan ik bijna geen weg van de pijn. Ik mis epsipam verschrikkelijk en zit er tegen iedereen over te klagen. Ik woon in West-vlaanderen, België en ga naar apotheek decorte en er is een vrouw die mijn medicatie voor een hele week klaarzet en die hoort mij enorm veel klagen dat epsipam uit de handel is. Nu heb ik al chloorzoxazon gekregen en nu diazepam + kiné. Maar dat is niets waard!!! De mevrouw die in december hier gereageerd heeft, vroeg waarom niemand het opneemt voor ons. Ik heb al meer dan één keer gedacht: Waarom zouden we niet allemaal samen kunnen komen en een boze brief schrijven naar de firma en zeggen dat tetrazepam weer in de handel moet komen? Nu ik dit typ, begin ik bijna te huilen omdat ik nu zoveel pijn heb en epsipam verschrikkelijk mis :(. Met vriendelijke groeten, Raissa

08-12-2014 | Vrouw | 47
tetrazepam (2)
ik was heel content met epsipam, heb al heel wat problemen gehad met het zoeken naar een medicatie dat mijn spieren ontspant zoals epsipam, maar geen medicatie dat mij hierbij helpt, zoals baclofen en valium, die zorgden voor zware bijwerkingen nu behelp ik mij met serenase, een lichte spierontspanner, maar niet zo goed als epsipam en nu met die kou, je kunt niet geloven[lees meer...] hoe hard ik epsipam mis en ik weet dat dit voor anderen ook zo is ik ben zo kwaad op pharmatie die dit hebben weggenomen waarom is er niemand die het opneemt voor ons?

30-01-2014 | Vrouw | 67
Artrose van de wervelkolom
waarom nemen ze iets goed van de markt dat de mensen helpt bij erge pijn, ik vind het geen goed idee, ieder neemt toch waar hij zich goed bij voelt of niet? ik vind het erg dat we het niet meer kunnen krijgen, nu nemen we wel meer medicatie tegen de pijn, is dat dan beter? van iemand met veel pijn jenny

03-11-2013 | Vrouw | 60
tetrazepam (50mg)
Ik had al jaren last van gewrichtpijnen & nek, rugpijnen, heb veel kinesist therapy gevolgd, maar had weinig baat bij dit alles. Ook hebben toen wel cortisonen in gespoten omdat ze dachten dat dit zou helpen, maar neen ik kon er niet tegen en zwelde ziender ogen op, dus stoppen. tot op die bewuste dag de dokter mij aan rade om myolastan te gebruiken s' avonds voor 't slap[lees meer...]en gaan en ja na verloop van tijd ondervond ik beterschap, nadien ben ik overgestapt naar epsipam 50mg, een zogezegd wit produkt van myolastan maar juist helemaal dezelfde samenstelling, alleen iets goedkoper en er waren 90 tabeletten in. Tot dit jaar werd ineens deze Epsipam van markt gehaald waarom weten we niet en er is niets in de plaats gekomen daarvoor, wat ik héél erg vind voor mij; maar ook voor véle lotgenoten. Hopelijk kan ik epsipam in nederland kopen via apotheek, als het daar ook verkrijgbaar is.

31-08-2013 | Vrouw | 46
Spierpijn
Helaas is epsipam vanaf 1 september niet meer te krijgen in België. Een grote ramp voor mij en zoveel anderen ,want het hielp super voor mijn spierspanningen .

26-09-2012 | Man | 59
Artrose
had gewricht en spierpijen waardoor Ik niet langer dan een uur kon slapen aan een stuk. Met Epsipam kon ik weer 4-5 uren diep slapen en is de pijn verminderd . Wel terug slaapproblemen bij het stoppen met de medicamenten ( dus maar tijdelijk te gebruiken en wekt waarschijnlijk wat verslavend en daarom ben ik gestopt en ook omdat Ik vrees voor eventueel bijwerkingen bij lan[lees meer...]g gebruik . moet zeker bijsluiter goed lezen