RoActemra

tocilizumab

Reuma (6 meningen)
Artrose (1 mening)
Juveniele artritis (0 meningen)

14-08-2019

Polymyalgia rheumatica

na 3,5 prednison en ander medicijnen te hebben gebruikt en daar van erg veel klachten kreeg en veel klachten ook bleven waar ze geen antwoord op hadden , zijn we gaan spuiten met Tocilizumab . heerlijk . ik had weer veel energie pijn klachten werden stukken minder ( stijfheid gewrichts- pijn aanhechtingspijn pezen, spierpijn altijd in de boven benen en armen zijn weg ) . [lees meer...] vlot opstaan vanuit bed en stoel op je kienen zitten ,sporten gewoon bewegen heerlijk na 6 wkn inwerktijd prednison afgebouwd ( had daar zwaar afkick verschijnselen van) maar mijn leverwaarde waren de eerste jaar best wel hoog ik moest 8kg afgevallen de leverwaarde zijn nu goed /acceptabel . bleek ik ook een Gen afwijking( polymorfisme Cytochroom P450) in mijn lever te hebben (dat komt redelijk vaak voor bij autoimmuumziekte en dat is ao Reuma) en dat verklaard in het verleden dat veel medicijnen niet goed werkten ! bijwerkingen is vaak de droge mond het hinderlijkste zeker als je wakker word plakken je lippen aan je tanden en het dol/licht gevoel in je hoofd ,hoofdpijn vaak eenzijdig alsof iemand in je gezicht heeft geslagen ( bij prednison was dat veel erger ) helaas heb ik te horen gekregen dat ik af moet bouwen, omdat volgens protocol maar 3 jaar het medicijn mag gebruiken hebben we na 3,5 jaar zoeken eindelijk een medicijn die goed werkt en je lekker bij voelt en werkt krijg je dit pff.
27-04-2019

Arthritis

Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt. Het werkte direct en ik voelde me springlevend en gezond: ik kon weer alles doen! Toen ik 18 werd wilde mijn nieuwe dokter de dosis halveren, en helaas had ik dit niet helemaal door omdat ik van het infuus naar een prik ging. Sindsdien is er een soort tolerantie opgetreden en werkte het middel niet meer. Ik heb nu weer verschille[lees meer...]nde biologicals geprobeerd maar ik heb nu moeite met lopen en bewegen. Ik wou dat ik dit middel weer kon laten werken :(
10-07-2017

Reuma

afgelopen week het eerste infuus gekregen en nog geen verbetering, over twee weken weer een dosis. Ik gebruik nu ook nog methorexaat 10 mg per week erbij en 15 mg prednisolon per dag erbij. Ik heb sinds dit medicijn is toegediend een warm oor aan een kant. Ik weet niet of anderen dit ook hebben? het is in ieder geval vreemd voor mij. Ook wat meer druk op mijn hoofd en ver[lees meer...]schrikkelijk snel zweten.
10-09-2016

Reuma

Na het proberen van verschillende medicijnen in pilvorm en andere biologicals zoals Humira, Enbrel en Simponi mocht ik eindelijk de Roactemra proberen. Het is het eerste medicijn wat effect heeft! Ik kon na een tijdje geheel stoppen met de prednison die ik al bijna 2 jaar gebruikte. Mijn ontstekingswaarden zijn voor het eerst normaal, en ik kan weer alles doen wat ik voor [lees meer...]de reuma ook kon! Het is niet meer aan me te zien of merken dat ik reuma heb. Alleen het vermoeide blijft toch een beetje. De spuitvorm is ideaal! Je kunt deze zelf inspuiten op je eigen tempo. Het is geen klikpen zoals de andere die ik reeds genoemd heb. Vooral bij de Enbrel was dit een ramp, die deed zo'n pijn om te zetten dat ik het zelf niet meer durfde. De Roactemra is perfect! Fijne spuit met het zetten, en goede werking. Hopelijk geldt dat ook voor meer mensen!
08-08-2016

Reuma

Middels infuus, 5 wekelijks, helpt goed tegen de reumatische ontstekingen en brengt crp waardes drastisch omlaag. Algehele conditie hierdoor wel enorm achteruit gegaan, al kan ik uiteraard wel lopen en mn handen gebruiken, maar veel hoesten, vaak verkouden en snl vatbaar voor van alles en nog wat.
08-08-2016

Artritis psoriatica

Mijn verhaal: na Humira...Enbrel...Simponi.....nu dan aan de Roactemra....beste ervaring tot nu toe van al deze middelen.
24-11-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

Deze injectie werken eindelijk na 4 jaar onderzoek.
21-11-2012

Reuma

Ik heb Toscilizumab vanaf het begin dat ik RA kreeg gebruikt. Ik gebruik het nu 2,5 jaar. In de loop van de tijd zijn de ontstekingen vrijwel verdwenen. De pijn- en vermoeidheidsklachten zijn weliswaar minder geworden, maar toch nog steeds te veel aanwezig. Ik ga binnenkort dan ook overstappen op een andere biological. Toch ben ik tevreden over dit geneesmiddel: toen ik er[lees meer...]mee begon was ik ernstig ziek en nu kan ik weer een redelijk normaal leven leiden met werk en gezin. De bijwerkingen zijn gering. In het begin vond ik het lastig dat je iedere 4 weken naar het ziekenhuis moet voor het infuus, maar na een tijdje went dat en nu zie ik het als een middagje uitrusten. Ik heb een tijdje geprobeerd om het zonder de Toscilizumab te doen, maar toen kwamen de klachten snel weer terug. Ik heb een periode 4 mg gebruikt en een tijdje 8 mg; ik merk weinig verschil.
17-05-2019

Reuma

Na 9 weken crp opvallend verlaagd voor de eerste keer in jaren en eindelijk zonder cortisone. Droge jeukende huid en droge mond vermoedelijk als bijwerking.. zijn er nog met deze ervaring?
19-12-2017

Reuma

Uiteindelijk na twee en een half jaar in een rolstoel, werkt deze injectie samen met prednison en pijn stillers op dit moment zonder pijnstillers. ik kan weer normaal lopen en verdere dingen doen.
08-12-2017

RoActemra (tocilizumab)

Sinds 20 jaar RA patient . Alle biological beginnend met Humira,Simponi.....enz. gebruikt met wisselend success. Uiteindelijk RoActemra waarvan de CRP-waarden perfect waren maar de bijwerkingen zoals huidonstekingen op de vinger- en voetgewrichten ondragelijk waren ook zeer duizelig zodat ik niet meer met de auto dierf rijden.Deze bijwerkingen staan in de bijsluiter. In[lees meer...] afwachting van de erkenning van het nieuw medicijn "Filgotinib" tijdelijk terug overgestapt naar Humira. Alle bijwerkingen waren binnen de kortst mogelijke tijd verdwenen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum