Ervaringen met Botox

Dantrium (3 meningen)

27-12-2020 | Man | 47
botulinetoxine A (50)
Urine-incontinentie
Na medicatie en fysio geprobeerd te hebben op voorstel van uroloog besloten botox te proberen. Al snel 4 tot 5x daags katheteriseren, constant aandrang gevoel en stress. In ieder geval niet voor herhaling vatbaar. Incontinentiemateriaal ook niet perfect natuurlijk maar geen ellende zoals nu. Voor mij niet weer dus.

29-11-2018 | Man | 68
Polyurie
Vanwege veelvuldigen plassen zowel overdag als 'snachts, heb ik twee weken geleden botox in mijn blaas laten spuiten (..). De behandeling op zich stelt niets voor en is na inspuiting van een verdovingsvloeistof in de blaas zeker niet pijnlijk.Ik was wel geinformeerd dat ik na de behandeling misschien niet meer zou kunnen plassen en wellicht moest katheterisere. Helaas is d[lees meer...]at bij mij nog steeds het geval en ik word hier hartstikke gek van temeer omdat ik nog even veel aandrang heb als voor de behandeling Geprobeerd om mijn uroloog om adviies te vragen maar druk,druk,druk. voor mij voorlopig geen botox meer

27-01-2018 | Man | 38
botulinetoxine A (600)
Dystonie
Ik heb een gegeneraliseerde dystonie en ik word voor mijn torticollis spasmodisch behandeld met botunline toxine (600e/2 maanden). Mijn eerste behandeling vond plaats in 1995 en het heeft mijn leven in goede zin veranderd. Een groot deel van mijn spierspanning verdween, waardoor ik geen constante spanningshoofdpijn meer had, weer stil in bed kon liggen en beter ging slapen[lees meer...] en een meer ontspannen houding aan kon nemen. Helaas worden mijn klachten lang niet volledig gecorrigeerd. Omdat er spieren bij mijn keel gespoten worden (sternocleido mastoidius), kan ik gedurende een a twee weken slikklachten hebben waar ik erg voorzichtig mee moet zijn. Kleine hapjes en bewust eten, vooral met vlees. De injecties zelf zijn hooguit wat vervelend, maar dat is gebeurd in een handomdraai. En gezien de verlichting die het geeft, is dat het meer dan waard. Het wordt door een neuroloog toegediend onder begeleiding van een EMG, dus je moet ervoor naar het ziekenhuis.

24-03-2010 | Man
Torticolis Spasmodica

27-12-2022 | Vrouw | 44
Overactieve blaas
Bijna een jaar geleden botox in mijn blaas gekregen voor de eerste keer. Ik vond destijds nauwelijks positieve berichten van ervaringen van mensen op internet en twijfelde toen enorm en vandaar dat ik mijn positieve ervaring nu wil delen. Na dik 5 jaar alles te hebben geprobeerd voor het vele nachtelijke plassen, 5 of meer keren per nacht. Er is niet iets mis met mijn blaa[lees meer...]s, alleen de communicatie. Waarschijnlijk door mijn beroep in de jeugdzorg waardoor ik overdag vergat te plassen (geen tijd voor genomen) en op den duur de hele nacht eruit moest. Ik heb hiervoor verschillende medicatie geprobeerd, fysiotherapie en een PTNS behandeling en zelf nog van alles uit de reformwinkels. Niets hielp en omdat ik de wanhoop nabij was al jaren toch de botox behandeling gedaan. De behandeling viel reuze mee, deed geen pijn. Daarna was ik iedere nacht aan het hopen dat het ging werken en pas na 3 weken ging ik naar zo'n 2 en soms 3 x in de nacht naar het toilet. Geen kleine plassen meer. Mijn nieren waren ook nogal actief en dat probleem werd na ongeveer 8 maanden minder. Daarna 2 x en soms 1 x naar het toilet. De botox raakte na 9 maanden wat uitgewerkt en nu 10 maanden later is het bijna uitgewerkt. Omdat het druk is in het ziekenhuis moet ik helaas 3 maanden wachten voor de volgende botox behandeling, alleen weet ik nu wel dat het na 3 weken werkt. Ik ben SUPER BLIJ EN DANKBAAR voor deze behandeling. Geen woorden voor, dus ik kan het zeker aanraden!

03-09-2022 | Vrouw | 56
botulinetoxine A (100)
39 botox spuiten gehad in schedel, nek en schouders tegen chronische migraine. Een dag later werd mijn oorsuizen/ tinnitus erger. Dit terwijl dit door gehoorverlies al jaren constant is. Injecties zijn 12 dagen geleden gegeven, dus nog te kort om te zeggen of het werkt tegen de migraine. Dat oorsuizen is nog steeds harder. Heel vervelend. Iemand ervaring ermee dat bot[lees meer...]ox dit verergert?

27-11-2021 | Vrouw | 44
Aangezichtspijn
Veel last van kaakklemmen en nekpijn daarom gekozen voor Botox kauwspieren. Botox in kauwspieren gehad van kaakchirurg maar na inwerkingstelling tijd geen last meer van kaakklemmen maar wel bizarre oorsuis. Een niet vermelde ernstige bijwerking. Nooit meer voor mij. Meer veel spijt dus. Nu titinus erdoor.

22-10-2021 | Vrouw | 34
botulinetoxine A (300)
Veel plassen
Na allerlei medicatie en ptns vanwege vaak plassen (elk uur), wat geen effect had, uiteindelijk botox in laten spuiten 3 maanden geleden. De behandeling opzich viel reuze mee; door verdovende vloeistof in de blaas op enkele plekken wel pijnlijk maar het duurt ook maar kort. Van te voren antibiotica gehad om blaasontsteking te voorkomen. Na de Botox helaas alleen maar m[lees meer...]eer aandrang gekregen, binnen 2 weken had ik alsnog een blaasontsteking en nu eigenlijk continu blaasontsteking gevoel en pijn in de blaas. Omdat ik ook niet voldoende uitplas moet ik ook nog katheriseren. Nooit meer botox voor mij!

14-11-2020 | Vrouw | 57
botulinetoxine A (500)
Dystonie
1x per 3 mnd 14 inj. nek, op zich een goed middel helaas met wat nare bijwerkingen.

13-11-2019 | Vrouw | 49
Veel plassen
Twee weken geleden is er botox in de blaaswand gespoten, na al een hele rits aan onderzoeken medicijnen etc gehad te hebben wat geen effect had op het vele plassen en de aandrang. De verdoving is goed te doen maar de botox inspuiting was bij mij wel enigszins pijnlijk( denk dat de verdoving niet helemaal goed zijn werk had gedaan) . Ik hoopte echt dat dit zou helpen tegen[lees meer...] de aandrang die vooral s nachts zo naar is. Minimaal 5 tot 10 keer eruit per nacht, dat sloop je. Helaas heb ik na de botox inspuiting nog meer aandrang gekregen, eigenlijk continue, druk in de onderbuik(blaas) kan niet goed uitplassen en de druk blijft. Dus aan het catheriseren. Ik doe dit 3 keer soms 4 keer per dag, dan is de druk er iets af. Het is niet wat ik had gehoopt, zelfs erger geworden. De assistente vd uroloog gebeld, wordt overleg gepleegd hierover en ik word teruggebeld over hoe en wat.

03-06-2019 | Vrouw | 56
botulinetoxine A (100)
Wegens langdurig klemmen en verlies van kiezen Botox injecties gehad in grote kauwspieren. Als ergste bijwerking waar ik de Botox van verdenk: fors gehoorverlies in 1 oor, waarin ik al tinnitus had. (Die ik nog wel hoor uiteraard.) Ben hier erg van geschrokken en hoop dat het nog omkeerbaar is... Wees dus voorzichtig met het nieuwe wondermiddel Botox!!

01-12-2013 | Vrouw | 53
botulinetoxine A (200)
Urine-incontinentie
De botox werd ingespoten terwijl de blaas verdoofd was met een vloeistof, maar duidelijk niet helemaal verdoofd was. Daardoor waren enkele prikken knap gevoelig. Het voordeel was geen narcose. Enorm veel buikpijn gehad, binnen 2 dagen last van ongewild ontlasting verlies,en aambeien en weer volledig moeten cathetheriseren, De blaascapaciteit is wel enorm toegenomen, maar[lees meer...] de druk op de darmen ook. Geen botox meer, liever ongewild urineverlies dan ontlastingincontinent

09-09-2013 | Vrouw | 58
botulinetoxine A (1)
na alles geprobeerd te hebben (medicijnen, fysio, PTTS) voor de overactieve blaas, uiteindelijk overgegaan tot behandeling met Botox injecties in de blaas. Nu een ruim half jaar later moet ik mij zelf nog steeds katheriseren. En daarnaast is de aandrang gewoon weer terug. Ook in de nacht is het nodig dat ik 2 a 3 keer katheriseer. Nooit geen Botox meer voor mij.

28-11-2009 | Vrouw
Dystonie
Door mijn neurologische stoornis Dystonie, willeurige kramp in spieren, ben ik botox gaan gebruiken. Elke 3 maanden worden de zenuwuiteinden van de de spieren in mijn voetzool kapot gespoten en heb ik 3 maanden geen klachten. Works like a charm. De prikken doen echt heel veel zeer, maar met 5 minuten sta ik altijd weer buiten. Het eerste uur loop ik een beetje mank maar ve[lees meer...]rder geen bijwerkingen!