Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

18-02-2024 | Man | 53
Alcoholverslaving
Uitstekend product tegen alcohol zucht . Sinds ik deze neem 25 Mg per dag s'avonds is de drang naar alcohol verdwenen en heb ik het onder controle . Ik kan nu gematigd drinken zonder het risico te ver te gaan met alle gevolgen van dien zoals werkverlet of ongevallen. Echt een fantastisch product

26-07-2023 | Man | 29
Pijn (algemeen)
Ik kreeg het voorgeschreven van de huisarts voor trapezius spasme nadat kinesist therapie totaal niet heeft geholpen. Ik heb al meer dan 3 maanden nek en schouderpijn en meestal ook wel gepaard met hoofdpijn. Nu neem ik het voor de 3e dag in,en dit aan 10mg 1x voor het slapen gaan. Dag 1 had ik een beetje een raar gevoel toen ik wakker werd. Soort van licht verdovend [lees meer...]gevoel maar wel nog stijve spieren in de nek. Dag 2 werd dat gevoel sterker,en leek ik ook meer afwezig te zijn van de werkelijkheid. Ook werd ik wat onzekerder bij het stappen. Maar alsnog stijve en pijnlijke spieren en geen spierontspannend gevoel. Dag 3 voelde ik me verre van normaal. Ik had (meer) last van paniek en ik kon maar niet helder worden in mijn hoofd. Ik leek onder invloed te zijn en het onwerkelijke gevoel had opnieuw een hoogtepunt bereikt. Alsook pijn in mijn maag. Hierop ben ik ermee gestopt. Ik kan amper een simpel gesprek houden zonder dat dit aan me te zien is dat ik afwezig ben. Ik neem nog vele andere medicatie ivm paniek/angst/agorafobie,misschien dat er wisselwerkingen zijn. Alhoewel ik daar niet meteen iets over terugvond.

15-04-2023 | Man | 54
Alcoholverslaving
Na en maand opbouwen werkt het geen trek, maar die bijwerkingen zijn te veel heb waterdichte matrasoerttrek. Na paar maanden afgebouwd en merkte dat paniek de oorzaak was, mocht geen ssri's of benzo's. Ben zelf benzo's gaan versieren, clonazepam leidde tot een enorme verslaving. Nu taperen met Tranxène gelukkig goede specialist die het langzaam doet, boeken helpen: De krac[lees meer...]ht van het Nu, lees het veel en vaker dan èèn keer

13-04-2023 | Vrouw | 49
Alcoholverslaving
Na meer dan 30 jaar zwaar drinken en opnames heb ik baclofen gekregen via mijn verslavingsarts bij tactus, het is natuurlijk geen wondermiddel, bij mij neemt het echt de zin naar drank weg, wel icm met veel onderhoud wat betreft mijn verslaving, podcasts, veel lezen en niet denken dat de verslaving verdwenen is, terugval ligt altijd op de loer, ook merk ik dat mijn humeur [lees meer...]aanzienlijk verbeterd is, vrolijker, ongedwonger, voel me gewoon top.

24-03-2023 | Vrouw | 25
Drugsverslaving
Geen zucht meer naar GHB. Zeer tevreden over baclofen. Langzaam opgebouwd de eerste maanden. Moest er wel aan wennen, de eerste paar dagen was het net of ik lichtelijk onder invloed was van ghb. zit nu al anderhalf jaar op 80 mg per dag. Ik neem ze wel op vaste tijden in en zodra ik een dosis vergeet merk ik dat ik stemmingswisselingen krijg. Verder super tevreden.

29-01-2023 | Man | 38
Alcoholverslaving
A l tientallen jaren kamp ik met een bingedrink probleem. 1 a 2 keer per week ga ik uit en drink ik heel veel alcohol in combinatie met cocaïne. Als gevolg hiervan kamp ik al jarenlang met depressies en angststoornissen. In het verleden ben ik in behandeling geweest bij diverse instanties en heb diverse zelfhulpgroepen bijgewoond. Dit resulteerde vaak in een periode va[lees meer...]n enkele maanden en soms zelfs een half jaar of een jaar zonder middelengebruik. Maar uiteindelijk val ik daarna vaak weer terug in middelengebruik. Via de verslavingsarts van Brijder heb ik in het verleden Refusal voorgeschreven gekregen en gebruikt, maar ik hield hier langdurig bijwerkingen aan over. Ook heb ik Naltrexon voorgeschreven gekregen tegen de trek (cravings) naar alcohol. Dit middel helpt wel enigszins, maar niet afdoende om gestopt te blijven. Onlangs heb ik het boek “Het einde van mijn verslaving” van de Franse cardioloog Olivier Ameisen gelezen, die met exact hetzelfde bingedrink probleem kampte en zichzelf geneesde met het medicijn Baclofen. Dit boek was een feest der herkenning. Hierna ben ik zelf onderzoek gaan doen op internet naar mensen die met hulp dit wondermiddel zijn genezen van hun alcohol en drugs probleem waar ze al jaren mee kampten en al van alles hadden geprobeerd, zonder succes. Vrijwel alle mensen die behandeld zijn met dit medicijn, zijn succesvol genezen. In Frankrijk wordt dit medicijn al vaak standaard voorgeschreven aan mensen met een alcohol en/of drugsverslaving en blijkt dit een levensreddend middel te zijn. Via een verslavingsforum ben ik in contact gekomen met een lotgenoot die via verslavingszorg instantie met Baclofen wordt behandeld en deze persoon is al jaren abstinent van alcohol en drugs met behulp van dit medicijn. Via haar heb ik 10 doosjes overgenomen en ik ben 3 weken geleden begonnen met opbouwen en het resultaat is verbluffend. De zucht naar alcohol en drugs is volledig weg en mijn sociale angst is ook vrijwel weg. Momenteel ben ik in behandeling bij een Franse arts die duizenden patiënten van de alcohol en drugs heeft af geholpen met dit medicijn. Deze dokter heeft mij een recept voor Baclofen voorgeschreven. Ik wilde dit op gaan halen bij mijn apotheek en ze wilden het niet mee geven. Bij een andere apotheek wel, maar ze geven slechts één doosje per keer. Ik ben nu al weken bezig met het gebruik van dit medicijn en de resultaten zijn dusdanig verbluffend goed dat ik hoe dan ook door wil gaan met het gebruik van dit medicijn. Ik kan nu ook niet zomaar ineens stoppen ermee. Nu overweeg ik een aantal opties: - Ik zou naar Noord-Frankrijk kunnen rijden en een voorraad halen voor 3/4 maanden. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij mijn dokter kan contacteren, maar hier heb ik weinig vertrouwen in, omdat mijn eigen dokter al aan heeft gegeven hier geen voorstander van te zijn. - Ik kan aan de Franse arts vragen of hij een ander recept kan voorschrijven met eventueel een lagere dosering. - Of ik zoek een verslavingszorg instantie of Nederlandse arts die wel positief zijn over de behandeling met Baclofen en mij hiermee kunnen helpen. Mochten er mensen zijn die mij kunnen door verwijzen naar zo’n instantie of arts, dan hoor ik dat graag.

23-12-2022 | Vrouw | 56
Dystonie
Cervicale dystonie (Torticollis spasmodica) Werkt goed, spieren veel meer ontspannen. Kreeg eerst proefrecept met 10mg Mylan, daarna Sandoz, deze laatste werkt minder goed. Hoop dat ik weer van Mylan kan krijgen.

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

18-11-2022 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

07-09-2022 | Man | 32
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

28-03-2022 | Vrouw | 24
baclofen (10mg)
Zeer effectief medicijn tegen mijn zucht naar GHB.

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

14-07-2021 | Man | 72
Beenkrampen

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief