baclofen

Alcoholverslaving (27 meningen)
Spierspasmes (5 meningen)
Pijn (algemeen) (4 meningen)
Beenkrampen (3 meningen)

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

23-12-2022 | Vrouw | 56
Dystonie
Cervicale dystonie (Torticollis spasmodica) Werkt goed, spieren veel meer ontspannen. Kreeg eerst proefrecept met 10mg Mylan, daarna Sandoz, deze laatste werkt minder goed. Hoop dat ik weer van Mylan kan krijgen.

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

18-11-2022 | Vrouw | 34
Pijn (algemeen)
Al 3 jaar pijn in mijn nek. Van alles geprobeerd totdat de huisarts dit voorschreef. De spierspanning in mijn nek is veel minder. De pijn zit er nog wel, maar omdat de spanning minder is, is het dragelijk geworden. Ik heb zelf een depressie en angst klachten daar werkt het ook voor. (Gebruik ook antidepresiva). Ik ben nog in de opbouw fase maar merk al wat verschil.[lees meer...]

07-09-2022 | Man | 32
Drugsverslaving
Ik ben al jaren onder de pannen geweest in de verslavingszorg vanwege mijn GHB en phenibut verslaving. Baclofen wordt nu iets vaker voorgeschreven. Dit middel heeft mij geholpen om compleet abstinent te blijven (ook van alcohol etc), in combinatie met zelfhulpgroepen en de daarbij behorende methodes. Het middel (baclofen) zelf is niet de oplossing en ik als verslaafde h[lees meer...]eb me strak moeten houden om me aan de dosering te houden. Of het nu ghb, phenibut of baclofen is, ik krijg de neiging om meer te nemen naar mate de tijd vordert. Ik lees hier enorm veel "wonderverhalen" en ik vraag mij vaak af hoe het nu met deze mensen gaat. Hoe zit het met de tolerantie? Dosering? Etc. Ik heb het succesvol afgebouwd en ben compleet abstinent. De oplossing zit 'm in het gedrag te veranderen, niet het middel ;). Succes allemaal!

31-08-2022 | Man | 34
Alcoholverslaving
Wederopstanding van de Phoenix. Ben nog maar pas bezig met dit medicijn maar het resultaat is verbluffend (bij mij)! Ik ben veel rustiger, meer relaxed en heb minder last van angstigheid of stress en stemmingswisselingen. De drang naar alcohol is zo goed als weg. Soms voel ik het nog opkomen, maar het is zoveel beter te managen. Als ik in één woord moet beschrijven hoe ik [lees meer...]mij voel is het 'vredig'. Ik kan me zelfs niet meer herinneren dat ik mij ooit zo goed en gelukkig heb gevoeld. Ik heb nota bene al alles geprobeerd om ervan af te geraken: campral, selincro, antabuse, hypnose, AA...niks hielp! Ik was eerlijk gezegd ten einde raad. Het ging slecht aflopen want ik was al overgestapt van bier en wijn naar sterke drank. Het werd ofwel mijn dood of die van iemand anders want ik deed echt ongelofelijk domme dingen onder invloed. Toen ben ik uitgekomen op het boek 'Het einde van mijn verslaving' van Olivier Ameisen, een alcoholist die zichzelf behandelde met Baclofen en zo nuchter werd. Mijn huisarts stemde gelukkig mee in om de behandeling op te starten want het is 'off label', waarvoor dank. Ik raad iedereen aan die kampt met deze verschrikkelijke, allesbeheersende verslaving om dit medicijn een kans te geven. Ikzelf ben er zo goed als zeker van dat ik deze negenkoppige draak nu kan verslaan! Het gaat mij eindelijk lukken na al die verspilde jaren, die ik nooit meer terugkrijg... Maar net als de mythische vuurvogel ben ik nu opgestaan uit mijn assen en ben ik erop gebrand om iets toch nog iets van mijn leven te maken en eindelijk die lieve, betrouwbare persoonlijkheid te kunnen zijn voor mijn naasten en dierbaren, die mij zo lang hebben moeten missen.

28-03-2022 | Vrouw | 24
baclofen (10mg)
Zeer effectief medicijn tegen mijn zucht naar GHB.

21-02-2022 | Vrouw | 32
(..)

29-09-2021 | Man | 53
Alcoholverslaving
Ik kreeg een weekje 25 mg Sandoz, nou ik kreeg gelijk weer trek, werkt totaal niet, volgende week weer Mylan hebben ze me beloofd

14-07-2021 | Man | 72
Beenkrampen

07-06-2021 | Man | 49
Alcoholverslaving
remt de zucht , zeer effectief

07-04-2021 | Man | 40
Alcoholverslaving
In 2010 experimenteel voorgeschreven gekregen als ondersteuning na jarenlange ghb verslaving. Craving 100% verminderd. Na ingesteld te zijn op 3 x 50 mg per dag volgde een periode van complete abstinentie van alle middelen van 5 jaar. Ondertussen afgebouwd naar onderhoudsdosering van 3 x 25mg per dag. Uiteraard werkt baclofen alleen als ondersteunend middel. Verslaving is [lees meer...]een complex probleem wat niet opgelost wordt door een pilletje. Wel heeft de baclofen meer ruimte gegeven om de geleerde therapie onderdelen daadwerkelijk toe te passen omdat de craving veel minder de overhand had.

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

26-12-2020 | Man | 50
Alcoholverslaving
Ik drink reeds tientallen jaren teveel alcohol. Ik heb een leuk gezin, goede baan, ben sportief. Maar ik kan de strijd nooit winnen, ik voelde dat ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder zou gaan. Mijn doel was niet stoppen, maar ‘normaal’ omgaan met alcohol. Na zelf op zoek te gaan op internet ben ik Baclofen tegengekomen. Boek van Olivier Ameisen gekocht (2de hands, nie[lees meer...]uw niet meer beschikbaar). Mijn huisarts stond er voor open. Traag gestart. Moet ook wel, want bij te sterke ophoging van de dosis heb je vervelende bijwerkingen. Opgehoogd tot 225mg/dag. Bijwerkingen zijn dan groot, maar ik kon wel normaal gaan werken, dus niet onoverkomelijk. Ik bleef ook gewoon drinken, s avonds, gemiddeld een 9-10 eenheden per dag. Op een bepaald ogenblik had ik de indruk dat ik ‘vol’ Baclofen zat. Ik kon de hoge dosis niet volhouden wegens raar gevoel in mijn hoofd, duizelig, ademhalingsonderdrukking: ik was even in paniek. Nu ben ik 2 weken verder en heb ik de dosis alweer gehalveerd: omdat mijn lichaam verzadigd was kan ik nu met veel kleinere dosis verder. Het belangrijkste: ik heb de meeste dagen niets meer gedronken. Het is nu kerst, en er komt wel s iemand op bezoek. Ik drink gewoon iets mee. Maar: ik doe dat nu zeer rustig, minder dan de anderen, wat absoluut een waanzinnig verschil maakt met vroeger. En als het bezoek weg is kan ik ook gemakkelijk terug overschakelen op prikwater. Dat had vroeger helemaal nooit gekund. Dan moest ik gewoon doordrinken. Het is nu allemaal nog pril, maar tot hiertoe is het een fantastisch resultaat. Of jet het moet blijven nemen weet ik niet. Ik ben van plan om dat 6 maanden te doen, en dan afbouwen en zien wat er gebeurt. Als het niet lukt kan ik terug de cyclus opstarten. Ik ga in alle geval het resultaat hier posten, met referentie BACLOFAN

28-11-2020 | Vrouw | 36
Fibromyalgie
Ik ben gestart met baclofen 25mg om te slapen tegen de spierpijn, bovenop mijn slaappil zopiclone. Dit ging maanden goed. Tot ik overdag meer en meer pijn begon te krijgen. Nam ik s'morgens ook 1. En de middag ook 1 en in de avond ook 1. Ik ben nu zodanig verslaafd dat wanner ik opsta direct 2 er neem. Na 3 uren weer 2, na 4 uren weer 2, en rond 20u weer 2. Ik ben een schi[lees meer...]m van wie ik geweest ben. Ik heb er een soort dronken gevoel van en slaap veel overdag waardoor ik s'nachts amper slaap. Donkere wallen rond mijn ogen. Ik vraag bij verschillende dokters baclofen om zo rond te komen. Ik heb in het verleden een zwaar alcohol verslaving gehad. Waardoor ik nu geniet van het dronken gevoel van baclofen. Ik heb geprobeerd te stoppen. Ik kreeg direct een benauwd gevoel en paniek. Direct terug h.a laten komen en terug hervallen. Ik doe dit nu al 5 weken. Ik wil ervan af maar weet niet goed hoe. Had ik het geweten was ik nooit gestart met dit! Ik steek dit ook weg voor mijn partner. Ik heb overal wel een kaartje verstopt zodat ik ongezien mijn dosis kan nemen! Ik heb schrik als ik nu stop dat ik terug ga drinken....

27-09-2020 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Op het begin viel ik binnen 30 minuten hiervan in slaap en overdag was ik erg suf en niet in staat om auto te rijden daardoor. Na 1 maandje inname verminderen deze klachten en tegenwoordig kan ik tot ver in de nacht wakker blijven ondanks dat ik baclofen heb ingenomen. Verder helemaal geen bijwerkingen van gehad en nu de vermoeidheid ook weg is helemaal geen klachten. Mijn[lees meer...] spieren verslappen wat de pijn eruit haalt plus dat het ook een zenuwpijn middel is en de prikkel van pijn dus slechter doorgegeven wordt. Hierdoor eindelijk weer pijnloze nachten.

07-09-2020 | Man | 41
Fibromyalgie
Ik heb dit medicijn voorgeschreven omdat de pijn die ik ervoer zeer extreem was. Ook slikte ik het tijdens de overgang van Oxycodon naar Methadon, nu twee weken geleden. Het doet in principe goed haar werk echter zijn de bijwerkingen dusdanig dat ik proefondervindelijk gestopt ben omdat het voor mij niet meer mogelijk was om op een normale manier te slapen. In rust namen d[lees meer...]e stuiptrekkingen of jerks buitenproportioneel toe waardoor ik telkens wakker geschud werd. Nadat ik gestopt was nam dat voor 75% af de volgende dag, de dag erna werd het geminimaliseerd tot 1 a 2 jerks in de nacht en daar moet ik het kennelijk mee blijven doen. Omdat ik het voorgeschreven kreeg ten tijde van helse pijn was ik niet bij machten om de beschrijving te lezen. Daarin staat dat het medicijn niet geslikt mag worden als je een maagzweer hebt gehad. Toen ik vorige week weer een beetje bij de pinken was dus aan het lezen geslagen. Ik heb vorige jaar, door een medische misser bij de huisartsenpraktijk, een half jaar rond gelopen met een dubbele maagzweer en het lijkt er enorm op dat die teruggekeerd. Op exact dezelfde plekken steken, dezelfde ademhalingsissues vanwege de enorme zure oprispingen in de nacht. Jammer want de Baclofen hielp enorm goed tegen de extreme spierspanning in mijn lijf. Er zal met de pijnpoli en huisarts gekeken moeten gaan worden wat ik het beste kan gebruiken maar eerst maar eens mijn maag op orde krijgen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum