Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

Tandverzorging (23 meningen)

19-11-2022 | Man | 48
mondverzorging (75ml)
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

26-07-2022 | Man | 23
mondverzorging (0)
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

30-01-2024 | Vrouw | 26
Gevoelige tanden
Na aanraden van mijn tandarts deze tandpasta gaan gebruiken. De eerste keer kreeg ik erg veel pijn. Ik kon moeilijk eten en tandenpoetsen, witte uitslag onder de tong, blaren en pijnlijke plekken in mijn mond. Na een tijdje ging dit weg en het werkte tegen de gevoelige tanden. Over gegaan op een goedkopere tandpasta. Na een tijd kreeg ik weer veel last van gevoelige tandpa[lees meer...]sta en heb ik weer deze tandpasta gekocht. Weer loop ik tegen dezelfde bijwerkingen aan. Op een gegeven moment gestopt met deze tandpasta en de klachten werden snel minder.. voor mij geen Sensodyne meer..

13-01-2024 | Vrouw | 46
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Ik gebruik het nu een jaar of 8 maar ik wil het nooit meer missen. Als ik tijdelijk iets anders gebruik heb ik na een aantal dagen weer hele pijnlijke kiezen. Dus voor mij niks anders meer!!

19-12-2023 | Vrouw | 38
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts sensodyne gevoeligheid & tandvlees gaan gebruiken in januari 2023. Twee weken na gebruik begon ik gevoelige plekken in mijn mond te krijgen. Dacht wellicht mijn weerstand dus doorgegaan met poetsen. Na een maand begonnen mijn lippen op te zwellen dus gaan smeren met vaseline wellicht dat het weg zou trekken. Uiteindelijk begon ook mijn tong op t[lees meer...]e zwellen en kon ik bijna niet meer normaal eten. Bloedonderzoek gehad via de huisarts kwam niks uit, middeltjes van de apotheek gebruikt deed ook niks. Door een opmerking van een vriendin terug gaan zoeken wanneer ik de tandpasta ben gaan gebruiken. Direct gestopt en binnen 2 dagen werd mijn mond en tong weer normaal. Ik heb dit zelfs gemeld bij de tandarts maar die zat me vooral met grote ogen aan te kijken. Meer mensen moeten hiervan weten vandaar dat ik mijn verhaal deel.

11-11-2023 | Vrouw | 25
mondverzorging (1)
Gevoelige tanden
Na een week of 2 gebruikt te hebben pijnlijke plekken onder de tong, zien er wit uit. Werd elke dag erger. In de ochtend wakker worden met erg gezwollen lippen. Erg branderig gevoel en heel veel aften op lippen/wangen.

27-08-2023 | Vrouw | 53
Gevoelige tanden
Na paar dagen op advies van tandarts te hebben gebruikt, zit ik nu met een opgezwollen mond. Tong, lippen, wangen zijn droog en rood en dik. En ik slik continu antihistaminen en dan nog deze allergische reactie. Tandpijn is echter wel weg

10-08-2023 | Vrouw | 67
Gevoelige tanden
Gebruik al meer dan 30 jaar Sensodyne en kreeg eind vorig jaar kapotte mond. Verdacht gelijk de tandpasta en ben overgegaan op Oral-B calm... Toen deze op was toch weer de Sensodyne gepakt die er nog lag. En na een paar dagen weer kapotte droge mond! Het betreft de Sensodyne extra fresh. Die heb ik toch echt al vaker gekocht!

12-06-2023 | Vrouw | 39
Gevoelige tanden
Afschuwelijk deze tandpasta. De samenstelling is veranderd en sinds dien alsof mijn mond in de brand staat. De tong brand, witte kringen op de tong, ontvelde plekken enz. Na een paar middelen van de huisarts er achter gekomen dat de tandpasta de oorzaak is

22-03-2023 | Vrouw | 43
Gevoelige tanden
Deze tandpasta gaan gebruiken op advies van tandarts, ivm gevoelige kies. Ik was enthousiast, de gevoeligheid was al snel voorbij. Maar toen.. na een aantal weken kreeg ik zeer pijnlijke plekken in mijn mond. Ik dacht in eerste instantie aan aften, maar dat duurde voort. Het puntje van mijn tong was ook doof. Op een gegeven moment kon ik nauwelijks meer eten van de pijn[lees meer...] en het brandende gevoel in mijn mond. Droge mond ook en bij het opstaan iedere ochtend opgezwollen lippen (alsof ik fillers had gebruikt). Huisarts dacht aan spruw. Bloed laten prikken, geen bijzonderheden. Aantal weken gespoeld met nystatine, klachten verminderen. Na het stoppen met de spoelingen waren de klachten snel weer terug. Tandarts zettte mij op het spoor van mogelijke allergie, pas toen zelf een link gelegd met het gebruik van deze tandpasta. Ik hoop met dit verhaal andere mensen met vergelijkbare klachten de zeer vervelende maanden die ik beleefd heb te besparen.

01-02-2023 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik nu voor het tweede jaar sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden. De bijwerkingen zijn nu in het tweede jaar pas opgetreden. Binnenkant van mijn lippen voelen droog en gebarsten aan. Gevoelige plekken aan tandvlees en gehemelte. Droogte onder de tong en puntje van mijn tong. Moeite met praten. In de ochtend na het slapen dikke wittige speeksel slierten. Nu enke[lees meer...]le dagen gestopt en het begint gelukkig af te nemen. Heeft maanden geduurt voordat ik de connectie met de tandpasta gemaakt had.

09-01-2023 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige tanden dus kocht ik een tube sensodyne bij de apotheek. Was in de aanbieding dus dat viel mee want het is een dure tandpasta. Nu loop ik sinds het gebruik ervan al rond met pijnlijke branderige rode plekken aan de binnenkant van mijn mond en een paar dagen geleden werd ik wakker met enorme zwellippen alsof ik teveel fillers had laten zetten! Om de[lees meer...] klachten te verminderen heb ik gespoeld met gemberthee, hielp niet veel, gezocht naar deze klachten en corsodyl gekocht, maar dat werkte ook eigenlijk niet. Ging nog meer prikken eigenlijk. Toen zei mijn dochter, is het misschien de tandpasta en ik dacht nee...sensodyne, dat is juist voor gevoelige tanden. Toch maar gepoetst met een andere tandpasta en toen weer terug naar deze helpasta en jahoor, de klachten kwamen weer in volle hevigheid terug! Nu lees ik dit allemaal hier, zoveel mensen met dezelfde klachten, hoe is het mogelijk dat dit gewoon verkocht mag worden! En ik heb dit nog eens gehad met een ander merk, maar welk merk dat weet ik niet meer. Dat was wel minder hevig weet ik nog.

24-12-2022 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Na 2 dagen gebruik kreeg ik langzamerhand allerlei heftige klachten. Opgezwollen slijmvlies, aften, pijnlijke lippen en mond. Moeite om te eten. De tandarts snapte niet wat het was, zei dat als het over 2 weken niet over was, dat ik dan naar de kaakchirurg zou moeten. De klachten werden echter steeds erger, tot ik opeens de ingeving kreeg te stoppen met sensodine. Daarna w[lees meer...]erd het per dag beter, na 3 dagen geen klachten meer en kon ik weer normaal eten. Ongelofelijk dat dit gezien de hoeveelheid klachten in de schappen mag blijven. Sensodine zelf reageert echter nergens op.

24-12-2022 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Ik gebruik al jaren sensodyne tandpasta voor gevoelige tanden en dat werkt perfect. Maar in eens kreeg ik een droge mond en veel slijmvorming, Dit verdween met het poetsen van een andere tandpasta. Maar voor de gevoeligheid greep ik toch weer terug naar sensodyne Ik heb al een jaar witte plekken in de binnenkant mondhoeken zo raar en al 2 jaar een dikke onderlip ook [lees meer...]is deze erg droog met velletjes. Alleen 14 dagen terug werd de zwelling erger en rood er om heen en het leek wel of mijn lippen in brand stonden. Tot ik ben gaan googlen op sensodyne en kwam deze verhalen tegen, Ben gelijk gestopt met sensodyne met de dag werd het rustiger de branderigheid is verdwenen lip is niet meer opgezet. En mond is niet meer droog. Ik gebruik nu wel een andere tandpasta en blijf van de sensodyne af !

17-12-2022 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Ook ik heb last van allergische reacties zoals ik hierboven las. Zowel ernstige huiduitslag rond m’n mond als in de mond aan tong en gehemelte. Omdat diverse zalf niet hielp ben ik gestopt met Sensodyne. De uitslag aan de buitenkant verdween opvallend snel. Erg jammer dat ik Sensodyne niet kan gebruiken, want in eerste instantie deed het m’n tandvlees wel goed.

22-09-2022 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd al (15 jaar) op advies destijds van de tandarts, sensodyne Pro glazur. Deze was onlangs niet in de aanbieding en senaodyne gevoelige tanden wel, dus ik dacht ik kan die wel eens proberen, zo veel verschil kan er toch niet in zitten. Nou dat heb ik geweten. Binnen 2 weken had ik de hele dag een erg droge mond, mn wangen waren wat gevoelig aan de binnenkan[lees meer...]t en ik kreeg aften. Nooit aan de nieuwe tandpasta gedacht totdat ik ging googlen op droge mond en ik ineens dacht ik heb sinds kort nieuwe tandpasta, toen kwam ik op deze site en schrok erg van de verhalen over de bijwerkingen van deze tandpasta. Ben direct gestopt met deze tandpasta, heb pro glazur gekocht en gebruikt en het was na een dag gelijk over. Daarom ook mijn bericht hierbij omdat ik erg dankbaar ben voor deze site.