ziekte

Gevoelige tanden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gevoelige tanden

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sensodyne Tandpasta 54 2,2037037037037
1,37037037037037
Zendium Tandpasta 1 1
Vitis Tandpasta 1 4
Desensin Mondreiniging 1 1
Brufen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gevoelige tanden

19-11-2022 | Man | 48
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

22-09-2022 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd al (15 jaar) op advies destijds van de tandarts, sensodyne Pro glazur. Deze was onlangs niet in de aanbieding en senaodyne gevoelige tanden wel, dus ik dacht ik kan die wel eens proberen, zo veel verschil kan er toch niet in zitten. Nou dat heb ik geweten. Binnen 2 weken had ik de hele dag een erg droge mond, mn wangen waren wat gevoelig aan de binnenkan[lees meer...]t en ik kreeg aften. Nooit aan de nieuwe tandpasta gedacht totdat ik ging googlen op droge mond en ik ineens dacht ik heb sinds kort nieuwe tandpasta, toen kwam ik op deze site en schrok erg van de verhalen over de bijwerkingen van deze tandpasta. Ben direct gestopt met deze tandpasta, heb pro glazur gekocht en gebruikt en het was na een dag gelijk over. Daarom ook mijn bericht hierbij omdat ik erg dankbaar ben voor deze site.

11-09-2022 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik altijd sensodyne pro glasur. Dit werkt voor mij het beste. Ik heb ook wel eens paradobtax gebruikt. Maar ik kreeg hier hele pijnlijke plekken van in mijn mond. Ermee gestopt en het ging over. Maar het was echt ontzettend pijnlijk. Ik heb ook wel eens een nieuwe soort van sensodyne gebruikt. Met een nieuwe formule. Hier kreeg ik naar een dag een schrale onderlip [lees meer...]van. Tweede dag zette het helemaal op en mijn tong voelde raar dik aan. Hier ben ik ook meteen mee gestopt omdat ik al wist dat eht daar aan lag. Ik gebruik dus eigenlijk al 4 jaar lang sensodyne pro glasur. Maar nu op dit moment kan ik even al twee dagen dit niet kopen omdat ik geen tijd heb gehad naar de winkel te gaan. Nu heb ik ook al vier jaar last van een dik gevoel in mijn kin en soms zijkant keel of mijn keel en mond. Nu ik dus twee dagen geen sensodyne gebruik lijkt het of deze klachten minder worden. Ik dacht altijd Day het door mijn gebit kwam en ik een ontstoken kies heb. Maar ik denk nu dat het aan de Tandpasta ligt. Aangezien nu de klachten opeens minder worden. Ik heb nu elmex gekocht. Maar ik durf het bijna niet te gebruiken. Omdat ik abng ben voor de reactie erop. Wat zal ik doen?

26-08-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Gebruik een aantal jaren rapid reliëf op advies van m'n tandarts tegen gevoelige tanden. Bij gebruik werkt het direct. De laatste paar maanden heb ik vaak last van van wondjes in mn mond, in de wangen, op de tong. Jeukend gehemelte dat komt en gaat, ik dacht dat ik hooikoorts of een allergie ineens zou hebben. Ook s nachts hierdoor niet kunnen slapen, gaan googelen en d[lees meer...]enk nu ook dat de sensodyne hier de oorzaak van is, wat me doet besluiten om hiermee te stoppen en over te stappen op andere tandpasta, in de hoop dat mn mond weer snel geneest en m'n gehemelte niet meer jeukt.

12-08-2022 | Vrouw | 29
Gevoelige tanden
Vanwege gevoelige tanden (met name 1 specifieke kies) ben ik deze tandpasta gaan gebruiken. Merkte direct verschil, kon na het tandenpoetsen al spoelen met koud water, wat een tijd lang erg gevoelig was. Na een paar weken kreeg ik plots veel klachten in mijn mond. Ontstoken, pijnlijk en bloedend tandvlees en dikke lippen in de ochtend bij het opstaan. In eerste instantie n[lees meer...]iet kunnen vinden wat de oorzaak is, maar het hangt samen met het gebruik van deze tandpasta. Ik lees nu pas dat veel mensen deze (best ernstige) bijwerkingen hebben. Ik heb een week lang niet goed kunnen eten! Idioot dat dit product verkocht mag worden!!

26-07-2022 | Man | 23
Gevoelige tanden
Sensodyne gaan gebruiken en binnen aantal dagen enorm veel klachten. Erg veel last van tandvlees, rood, bloederig, overal soort van wondjes/blaren, witte aanslag, etc etc. Aantal dagen niet meer kunnen eten, drinken en poetsen. Na bezoek aan tandarts gestopt met sensodyne tandpasta en met de dag gaat het steeds beter en beter. Nooit meer sensodyne tandpasta voor mij.

21-07-2022 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Op vakantie per ongeluk onze tandpasta van Elmex voor gevoelige tanden vergeten, dus op zoek gegaan naar een alternatief. Ik vond Sensodyne Gevoeligheid en tandvlees. Mocht wat kosten, maar ik wilde van mijn zere tanden en tandvlees af. Nou het deed direct zijn werk, meteen geen last meer van gevoeligheid. Ik zei nog tegen mijn man: dit werkt perfect. Nou helaas mocht ik d[lees meer...]aarna letterlijk op de blaren zitten. Mijn tong voelde de volgende dag raar en alles smaakte raar. En de volgende dag kreeg ik opeens ontzettend pijn aan mijn lippen, tong en tandvlees. Werd steeds erger. Eten en praten werd pijnlijk en ik ontdekte aften in mijn mond. Gelukkig meteen bedacht dat het wel eens van de tandpasta kon komen, dus direct ermee gestopt. Gegooglet en jahoor, meer ervaringen. Wat een ellende. Nooit meer Sensodyne voor mij. En eigenlijk best schandalig dat zoveel mensen zo'n last hebben ervan. Dat kan toch niet goed zijn...

Vitis Tandpasta

15-07-2022 | Vrouw | 40

05-07-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Al jaren Sensodyne complete gebruikt, bij switch naar Repair en Protect versie pijnlijke tong, mond en geïrriteerde keel! Na stoppen met deze tandpasta en weer de complete te zijn gaan gebruiken, klachten na enkele dagen verdwenen! Wel tevreden over de werking bij gevoelige tanden.

06-05-2022 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Op advies van tandarts sensodyne rapid relief gaan gebruiken. Maar na 2 weken alleen maar ergere klachten. Geirriteerd tandvlees, pijnlijke tanden ,wondjes op tandvlees en mondslijmvlies ontsteking. Nu k al deze dingen lees van andere weet k zeker ik stop met deze tandpasta !

30-03-2022 | Vrouw | 20
Gevoelige tanden
Op advies van de tandarts dit product gaan gebruiken, na enkele dagen heel erg last van mijn tandvlees. Denkend dat het ergens anders door kwam, gewoon doorgegaan met gebruik. Tot niet meer eten kunnen toe naar de dokter gegaan en medicijnen gekregen. Absoluut een vreselijke reactie op deze tandpasta.

05-03-2022 | Vrouw | 25
Gevoelige tanden
Ik ben sensodyne gaan gebruiken omdat ik gevoelige tanden had. Eerst sensodyne met die rode en blauwe tandicoon, hierbij had ik na 1 dag al geen gevoelige tanden meer. Na 3 dagen ernstig allergische reactie op het tandvlees. Nu ben ik over op pro glazuur, deze werkt niet tot nauwlijks tegen gevoelige tanden. Maar in ieder geval geen allergische reactie. Toen dacht i[lees meer...]k, laat ik een andere van sensodyne proberen Na 1 dag al gelijk minder gevoelige tanden. Na 3 dagen weer een hevige ernstige reactie. Keel lippen en vooral mn tong helemaal opgezwollen. Veel zweertjes onder mijn tong. Niet normaal veel pijn Dit was de rapid relief + whitening verschrikkelijk.

27-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Na twee dagen gebruiken, blaren in mijn mond en een branderig gevoel, tot aan mijn keel toe. Lippen zijn ook opgezet niet normaal deze reactie

22-02-2022 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Zoals veel reacties hier ben ik ook "sensodyne slachtoffer" Wat een vreselijke tandpasta, ik las het hier maar het is inderdaad alsof je zoutzuur in je mond hebt gehad. Dezelfde klachten als de meesten hier, blaren, wondjes, keelpijn, gezwollen lippen, gezwollen klieren en slikklachten. dacht eerst nog aan covid, test gedaan, maar negatief. En pas na een week het besef:[lees meer...] dat komt door de tandpasta!!!! Mensen dit is niet normaal toch, we moeten het ook allemaal melden bij Lareb, of een facebookgroep beginnen en massaal aanpakken dit bedrijf!

14-02-2022 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Ik had last van gevoelige ondertanden. Hiervoor sensodyne rapid relief gekocht. Op zaterdagavond voor het eerst gebruikt en leek geweldig. De gevoeligheid was direct weg. Merkte op zondagavond opeens wat bultjes op in mijn mond. Op maandag erg last van mijn mond. Pijnlijke trekkende pijn over heel mn tandvlees gepaard met afterige bultjes. Direct gestopt met sensodyne en t[lees meer...]erug naar mijn eigen tandpasta. Ik weet niet wat voor naar spul dit is, maar gebruik het niet!!

24-01-2022 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Rondom mijn menstruatie heb ik snel last van bloedend tandvlees en gevoelige tanden. Om die reden Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. Binnen 2 dagen had ik wit uitgeslagen, ver terugtrekkend tandvlees, dat helemaal kapot was. Mijn tandvlees was daaromheen rood en opgezet. Tandenpoetsen was een hel. Er verschenen aften in mijn mond en onder mijn tong ontstonden wondjes. [lees meer...]Om mijn lippen heen kreeg ik kleine bultjes die leken op een beginnende koortslip. Mijn lippen zwollen op en droogden uit en scheurden in. Mijn speeksel werd taai. Ik kon niet meer eten en drinken van de pijn. Pas nu na bijna 1 tube later leg ik de link en zie ik overal deze verhalen terug. Wat een troep! Dat deze zooi verkocht mag worden!

20-12-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

15-05-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

07-05-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Ik lees alle ervaringen en schrik er van. Ik heb ook sensodyne rapid gebruikt pijn met koude en warmte is er niet meer maar nog wel de andere verschijnselen. Nooit ergens allergie voor gehad ik gebruik dit nooit meer. Hoop dat dit allemaal snel wegtrekt.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2844)
Angst & paniekstoornis (2311)
Depressie (2289)
Hoge bloeddruk (1637)