ziekte

Gevoelige tanden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor gevoelige tanden

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Sensodyne Tandpasta 39 2,07692307692308
1,41025641025641
Zendium Tandpasta 1 1
Desensin Mondreiniging 1 1
Brufen 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: gevoelige tanden

20-12-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Na jaren Sensodyne Fluorid gebruikt hebben stapte ik na receptuurverandering over op Prodent. Bij de tandarts bleek dat de Prodent niets deed om de de gevoeligheid van mijn tandwortels tegen te gaan. Bij de tandarts Sensodyne Rapid gekregen om gevoeligheid van de tandwortels terug te brengen. Na 2 dagen begon mijn hele mond van binnen kapot te gaan en het speeksel liep zo[lees meer...] uit mijn mond doordat mijn lippen helemaal opgezwollen waren. Alleen aan de binnenkant van de boven- en onderlip telde ik al 40 aften. De tong was helemaal kapot en ik had opeens keelpijn. Terug naar de tandarts geweest die dit nog nooit eerder had meegemaakt. En dus ook niet wust waar deze klachten vandaag kwamen. Ik ben met Paradontax gaan poetsen en de klachten namen af. Nog niet wetende/realiserende dat de kwalen aan de Sensodyne Rapid lag. Twee dagen geleden was mijn tandpasta op en pakte ik weer even de Sensodyne rapid. Nu op dag twee beginnen de aften, keelpijn, kapotte tong en overmatigeslijmproductie weer te komen. Ik ben erg blij dit alles te lezen, zo herkenbaar jullie klachten. Ik heb 15 jaar met Sensodyne gepoetst maar sinds ze de receptuur veranderd hebben, heb ik niets dan mondklachten.

14-12-2021 | Vrouw | 65
Gevoelige tanden
Al heel lang last van droge mond en nu smaakverlies. Volgens mij is de samenstelling veranderd en zo ook de verpakkingen. Heb nu meerdere geprobeerd maar heb besloten om acuut met Sensodyne te stoppen.

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

15-05-2021 | Vrouw | 36
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

07-05-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Ik lees alle ervaringen en schrik er van. Ik heb ook sensodyne rapid gebruikt pijn met koude en warmte is er niet meer maar nog wel de andere verschijnselen. Nooit ergens allergie voor gehad ik gebruik dit nooit meer. Hoop dat dit allemaal snel wegtrekt.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

01-04-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Wat een herkenning hier... Ook ik gebruik nu een week of 4 Sensodyne voor gevoelige tanden. Omdat mijn mond de laatste weken steeds raarder begint te voelen ben ik gaan Googlen. Overgang dacht ik. Tot ik op deze site stuitte. Ik stop meteen met deze tandpasta en die komt er bij mij niet meer in!!!!!

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)

18-12-2020 | Vrouw | 47
Gevoelige tanden
Sinds 2 weken gebruik ik Sensodyne gevoelige tanden. Ik loop nu al een week met een dikke onderlip en allemaal ontstekingen, witte plekken aan de binnenkant van mijn onderlip. Ik heb al geprobeerd met spoelingen om het te verminderen. Zowel met mondspoeling als spoelingen met water en zout. Maar het wordt alleen maar erger. Net mijn tanden weer gepoetst met Sensodyne en to[lees meer...]en ging er bij mij een belletje rinkelen. Meteen opgezocht of meer mensen hier last van hebben en zag meteen allemaal herkenbare verhalen. Ik heb nooit mondproblemen gehad dus weet bijna zeker dat de tandpasta het probleem is. Ik stop er direct mee! Dank jullie voor het delen van jullie ervaring!

13-10-2020 | Vrouw | 21
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd nie[lees meer...]t minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

19-08-2020 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Tijdens het poetsen met sensodyne rapid relief krijg ik direct hevige pijn in alle kiezen waar de tandpasta op komt. Nooit meer

26-07-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Aangeraden door tandarts doordat mijn tandvlees zich terugtrekt en daardoor gevoeligere tanden heb. Een tijd lang geen idee gehad dat de reactie door de rapid relieve kwam, dacht dat het door eten of bepaalde kruiden kwam. Pas voor de 3de keer opnieuw begonnen met de tandpasta omdat ik sinds kort het idee had dat het misschien door de tandpasta zou kunnen komen en om het z[lees meer...]eker te weten moest ik het toch nog een keer proberen. En inderdaad de klachten begonnen weer en na het lezen van deze reviews weet ik het zeker, deze tandpasta gebruik ik nooit meer.

21-07-2020 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Ik was er al achter dat sensodyne rapid de allergie id mond opleverde, zie andere verhalen!! Maar de nieuwe sensodyne fresh is ook niet veilig!!!!! Waarschuwing! Sensodyne Rapid zelfde Klachten als nieuwe sensodyne extra fresh

12-06-2020 | Vrouw | 41
Gevoelige tanden
Na een redelijke lange periode (anderhalve tube) sendodyne gebruikt te hebben zwollen mijn lippen opeens op en liet het vel helemaal los. Gevolg: hele rode strakke lippen met een pijnlijk en branderig gevoel. Een droog gevoel in mij mond en er kwam een pijnlijke blaar onder op mijn tong. Poetsen met tandpasta was te pijnlijk dus tijdelijk mee gestopt.Klachten namen toen [lees meer...]na een week af. Ik wist niet dat de tandpasta de oorzaak was dus ben weer gaan poetsen met sendodyne tandpasta en na 2 dagen opnieuw dezelfde heftige lichamelijke reactie.

02-06-2020 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Ik gebruik al enkele jaren Pro Glasur en dit gaat prima. I.v.m. gevoelige tanden ben ik, op aanraden van de tandarts, RAPID gaan gebruiken. Wat een vreselijke tandpasta! Mijn tanden zijn er veel gevoeliger door geworden sinds de eerste keer tandenpoetsen, terwijl ik net vorige week een fluoride behandeling heb gehad. Ik kan nog amper met de tandenborstel langs mijn tanden [lees meer...]gaan zonder vreselijke pijn! Echt een troep.

29-04-2020 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Aha! Eindelijk weetik nu waar mijn mondklachten vandaan komen! Heb regelmatig een zeer pijnlijke, vreemde, droge mond. En heel dikke onderlip. Ik gebruik al heel lang Sensodyne. Ik Zie nu wel dat ik nu de Rapid gebruik en had altijd Repair. Ik heb ook al Corsodyle gebruikt om van de klachten af te komen. Wist ook niet waar het van kwam. Ik gebruik wel af en toe Elmex omdat[lees meer...] Sensodyne erg pijn doet als mijn mond weer zo geirriteerd is. Ik heb tijdje bijgehouden wat ik at en dronk maar werd hier niet wijzer van totdat ik net weer wakker werd met deze klachten en op Internet deze pagina vond. Wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb! Ik gooi alles meteen weg, helaas heb ik nog een voorraadje staan maar dat is dan jammer.

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

18-02-2020 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ik gebruik sinds een paar weken de nieuwe Sensodyne "gevoeligheid &tandvlees. Ik heb een raar gevoel in mijn mond, beetje opgezwollen wangen, vieze smaak, en een gezwollen droge onderlip, zelfs wat hoofdpijn en misselijkheid. Vanmorgen naar de tandarts geweest, die vertelde dat het aan de tandpasta kan liggen...ik wist niet wat ik hoorde....je kunt dus allergisch zijn voo[lees meer...]r tandpasta!! Ik stop er nu dus mee, eens kijken of dat gaat helpen. Ik heb er goede hoop op. Iemand anders ook deze ervaringen??

07-02-2020 | Vrouw | 56
Gevoelige tanden
Sinds deze week gebruik van Sensodyne Whitening. Ernstige vorm van zwelling in onderlip, mondbodem, tong en wangzakken! Ook het tandvlees is aangedaan. Dit middel zou verboden moeten worden!!! In welk land leven we nu eigenlijk, te zor voor woorden, geziien de eerdere reacties.

12-12-2019 | Vrouw | 60
Gevoelige tanden
Ivm terugtrekken tandvlees, zeer gevoelige tandhalzen en dit als proefexemplaar van de tandarts meegekregen. Na 2 x gebruik, door het op de gevoelige tandhalzen in te smeren, voor de nacht veel klachten in de mond: binnenkant lippen, oedeem, blaren en wondjes, punt van de tong zeer gevoelig en pijnlijk(alsof het verbrand was); binnenkant kant, onderkant mondbodem zeer gevo[lees meer...]elig en pijnlijk. Kortom 7 dagen pijnstilling en pijn in de mond. Signaal aan de tandartspraktijk doorgegeven en ook hier signaal afgegeven. Kennelijk zit er een stof in deze tandpasta waar men op reageert!

Zendium Tandpasta

11-12-2019 | Vrouw | 28
Gevoelige tanden
Deze tandpasta gekocht, omdat ik wel van afwisseling houd. Al vrij snel kreeg ik last van een gevoelige tand.. wat daarna resulteerde in overal in mijn mond enorme tandpijn en pijnscheuten.. ik kon de dagen niet door komen zonder ibuprofen en paracetamol (en dan bedoel ik ook echt de maximale dosis!). Tot ik me ineens bedacht dat ik wellicht allergisch zou kunnen zijn[lees meer...], omdat de klachten pas begonnen waren na gebruik van deze tandpasta. Na 2 maanden overgestapt op mijn oude Elmex tandpasta.. waren mijn enorme pijnklachten eindelijk weg! Dat heeft me dan ook nog 3 tandartsafspraken, 1 doktersafspraak en een bijna kaakchirurg afspraak gekost! Het gaat waarschijnlijk om de stof "carrageen" wat gewonnen is uit zeewier. Dit zit in iedere Zendium tandpasta.

21-09-2019 | Vrouw | 35
Gevoelige tanden
Wat een troep! In het voorjaar ben ik gaan poetsen met Sensodyne rapid relief. Dit omdat ik gevoelige tanden en tandvlees heb. Ik gebruik dan ook al jaren tandpasta van het merk Sensodyne. Helaas is rapid relief geen aanrader. Na enkele dagen begon de binnenkant van mijn mond op te zwellen. Ook mijn tong voelde branderig aan en langzaam aan verdween mijn smaak. Mijn hele [lees meer...]mond was erg gevoelig. Ik bleef uiteraard netjes poetsen, want deze tandpasta is daar voor bedoeld. Op een gegeven moment ben ik naar de huisarts gegaan omdat de klachten die ik had leken op een schimmelinfectie. Ik kreeg een middel mee, maar de klachten bleven. Daarom ben ik naar de tandarts gegaan, maar ook die had geen flauw idee en verwees me door naar het ziekenhuis. De arts in het ziekenhuis kon er ook weinig anders van maken, dus kreeg ik een ander anti-schimmelmiddel mee. Ook dat hielp niet, dus werd ik verder onderzocht. Ik moest bloedprikken en regelmatig terugkomen voor controle. Totdat iemand zei dat het misschien aan de tandpasta zou kunnen liggen. Ik ben een tijdje de tandpasta van mijn zoon gaan gebruiken. Het werd iets beter, al was ik niet direct overtuigd. Pas toen ik tijdens een weekendje weg weer Sensodyne ging gebruiken, merkte ik direct weer toenemende klachten. Na het weekend keek ik op internet en toen vond ik meerdere soortgelijke klachten. Eindelijk werd mij duidelijk waar alles door kwam. Helaas ben ik door dit geintje bijna € 500,- lichter! Dus mensen, pas op met dit middel. Ik heb een klacht ingediend bij de NVWA, maar dit werd doorgestuurd naar een andere instantie omdat het een ‘geneesmiddel’ betreft. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling nemen omdat ze op de tube een waarschuwing hebben staan (Bij irritatie stoppen). Dit schijnt voldoende te zijn, maar daar denk ik uiteraard andere over. Ik overweeg nog een klacht in te dienen bij GSK/Sensodyne, al vraag ik mij af of daar iets mee zal worden gedaan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2688)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2133)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)