Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

aften in de mond bruin slijm in de keel ontstoken tong pijn in de mond

Gevoelige tanden (71 meningen)

28-02-2022 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Tandarts zei dat ik sensodyne moest gebruiken. Dus ben ik dat braaf gaan doen. Alleen jammer dat ik nou wakker wordt met opgezwollen lippen (en branderig) en een branderig gevoel in de mond.

19-05-2021 | Vrouw | 23
Tandverzorging
Na een week poetsen met sensodyne kreeg ik rode en pijnlijke plekken op mijn tandvlees. Langzaam verplaatste die plekken zich naar de binnenkant van mijn lippen en de onderkant van mijn tond, die ondertussen vol met blaren zitten. Toen ik las dat andere mensen hier ook last van kregen, en mijn vader die rond dezelfde tijd met dezelfde tandpasta begon te poetsen ben ik gel[lees meer...]ijk gestopt, wat een eng spul!

11-07-2023 | Vrouw | 29
Tandverzorging
Ik gebruik al jaren sensodyne care & repair en had nu toevallig een tube liggen die ik van mijn moeder had gehad, gevoeligheid en tandvlees. Ik dacht; prima, zal weinig uitmaken, moet ook op! Nu na ongeveer anderhalve week/twee weken is mijn hele mond rood , heb k witte vellen en staat vooral mijn mond in brand als ik eet. Mijn tong uitsteken is enorm gevoelig en pijnlijk[lees meer...]. Ik vond de formule al best branden met het poetsen maar dacht er verder weinig van. Maar omdat ik dus zo recent een andere tube ben gaan gebruiken ging ik toch even googlen en JAHOOR, honderden van dit soort verhalen! BIZAR. Gooi het weg! ik ga snel weer terug naar mijn standaard tube. Heb zelfs morgen een afspraak bij mijn huisarts omdat ik me zo zorgen maak/maakte en dacht aan een schimmel ofzo.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

21-03-2024 | Man | 33
Tandverzorging

pijn in de mond bruin slijm in de keel ontstoken tong aften in de mond

Ik dacht dat het door mijn verminderde weerstand / tijd van het jaar / astma of andere allergieën kwam. Bleef maanden door emmeren met aften, witte aanslag en kapotte tong, algeheel pijnlijke mond, ook veel ophoesten van bruin slijm. Vond het altijd al vreemd dat deze tandpasta een metalige of zurig gevoel gaf rond mijn tanden. Na onderzoek blijkt dat er tinfluoride in zit[lees meer...], en dat ik niet de enige ben met deze klachten. Nu ik gestopt ben trekken de klachten snel weg.

06-06-2022 | Vrouw | 34
Tandverzorging
Wekenlang last van een pijnlijke mond met uiteindelijk ontstoken tandvlees. Elke keer als ik poetste bijtte de tandpasta in m’n mond. Ik was zo verdrietig, snapte er niets van want m’n mondhygiëne is prima. Eindeloos aan de slag met ragers en flos. Toen dat niet hielp op internet gezocht naar een nieuwe tandpasta en mondwater.(vitis). Na al 1x gebruiken verminderde de klac[lees meer...]hten weg en voelde ik geen bijtende stof in m’n mond !!!!!! Het moet echt uit de schappen worden gehaald, dit kan niet!

22-04-2023 | Vrouw | 35
Tandverzorging
Ik vind het schandalig dat je zulke erge klachten van een tandpasta kan krijgen. Ik kon eerst de link niet leggen, ik loop al weken met blaren op mijn tong, een verdoofd gevoel, jeuk aan m’n gehemelte en pijn in mijn keel. Ik snapte er niks van. Tot ik me bedacht dat ik van tandpasta was gewisseld. Ik vind het onbegrijpelijk dat iets wat je zou moeten helpen bij gevoelige [lees meer...]tanden, je hele mond ruïneert. Ze zouden sensodyne compleet van de markt moeten halen, vreselijk! Ik hoop dat mijn mond snel hersteld, want ik ga kapot van de pijn en kan nauwelijks praten of eten. Gelukkig ben ik er redelijk snel achter gekomen.

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

24-06-2022 | Vrouw | 41
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Ik gebrui het al jaren en ineens sinds een tijdje rare mondklachten, met vlagen zelf praten onmogelijk is of je er wakker van wordt zo’n droge mond snachts en irritatie (ben normaal excellente slaper ). Nu heb ik dusdanige problemen en ook al van alles zelf geprobeerd en met artsenbezoek (zelfs totaan antibiotica kuren ). Ben nu wanhopig maar wat gaan googelen (nu met a[lees meer...]ntibiotica voor heel ander neit gerelateerd problemo ) nu als bijwerking oa nog meer tong en mond problemen heb (soms bijna onwerkbaar of ondraaglijk heel bizar). Maar kan noet eea goed deduceren Ivm meer probelmen en medicatie. Mara heb al langere tijd met tandenpoetsen alsof je prikkend in de brand staan ineens en was vroeger nooit . En dat was het eerste opvallende al lange tijd maar dcaht zal wel aan mij liggen of andere oorzaak hebben. Maar nu na langer zoektocht en eea uitproberen en elimineren. En de verhalen andere vee mensen : Ik ben er nu wel echt van overtuig Sensodyne de oorzaak is . Was even zoektocht. en vindt allerlei verhalen tgv Sensodyne . En ook div verhalen zou zijn ontstaan na verandering van hun receptuur. Ik zit nu hier alles te lezen en ben verdietig en geshockeerd, zo veel ellende van Sensodyne wou mij en iedereen bespaard was. En moet verboden worden. Schokkend dit mi dus meteen ik nu ook bijwerkingen meld. Ik hoop er actie op ondernomen wordt.

08-06-2022 | Vrouw | 41
Tandverzorging
Al een jaar loop ik af en aan met klachten in mijn mond. Het begint met een scheurtje in mijn mondhoeken, brandnetel gevoel in mijn lippen. Daarna mijn lippen dik en opgezwollen. Blaren en korsten rond en in mijn mond. Het was verschrikkelijk, ik was er letterlijk ziek van. Ik kon nachten niet slapen van de pijn. Om wat te kunnen eten dronk ik smoothies van groeten of frui[lees meer...]t. Normaal eten lukte niet. Zon aanval duurde vaak wel twee weken voordat het weer genezen was. Daarna hield ik vaak dat branderige gevoel in mijn lippen. Alle zalfjes geprobeerd en naar huisarts geweest. Een half jaar terug op deze site gekeken. Ik was in shock, zoveel herkenning. Dit product moet inderdaad zo snel mogelijk uit de schappen, dit kan toch niet waar zijn. Nu een half jaar geen Sensodyne tandpasta meer gebruikt en nooit meer klachten gehad!

08-06-2022 | Vrouw | 44
Tandverzorging
Vooraf nooit problemen met mond/tandverzorging. Voor het eerst lekkende vulling, een groot drama gevoeligheid ging niet over dus op advies poetsen men sensodyne rapid relief. Gewoon drie keer per dag, alle ellende begon bloedend tandvlees, pijn branderig gevoel, aften , blaasjes niet meer kunnen eten alles maar echt alles deed zeer. Uiteindelijk wortelkanaal veel spui[lees meer...]ten gehad tandvlees nog meer geïrriteerd dus nog meer poetsen. Van alles geprobeerd tot mijn man ging Googlen en al deze reacties las. Ben acuut gestopt , voorzichtig weer tandenpoetsen en vertrouwen terug krijgen . Dit product moet echt uit de schappen gehaald worden. Echt niet tevreden

11-04-2021 | Vrouw | 52
Tandverzorging
Wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben een paar weken geleden overgestapt op Sensodyne op aanraden van mijn tandarts. In het begin leek het de hele dag alsof ik spinazie had gegeten: stroef gevoel in mijn mond. Dat werd steeds erger. Tot heel droge mond, dikke tintelende lippen en pijnlijke plekken in mijn mond en keel. Spoelen met corsodyl gaf iets verlich[lees meer...]ting. Nu weet ook ik zeker dat het van de tandpasta komt. Sensodyne ga ik niet meer gebruiken. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

11-05-2022 | Vrouw | 54
mondverzorging (2)
Tandverzorging
Ongelofelijk , ik kom er na 2 maanden nu achter waar ik al deze klachten die hier staan beschreven van heb..het kwartje viel uiteindelijk dat ik er tegenop zag mn tanden te poetsen omdat ik zo'n pijnlijke mond had dat zelfs poetsen een ramp was, ik had nog een tandpasta liggen van de tuinen, zo'n natuurlijke variant zonder fluoride en ik had meteen zoiets van dit voelt héé[lees meer...]l anders dan mijn sensodyne die ik overigens al jaren gebruik?? Maar er zijn nu veel meer verschillende soorten te koop met andere verpakkingen en denk dat de samenstelling is veranderd. Ik dacht ik ga eens Googlen op klachten bij sensodyne en voila ik lees hier exact dezelfde klachten als ik heb. Echt verschrikkelijk deze tandpasta, mn tong brandt, binnenkant lippen lijkt wel rauw, smaak is veranderd alsof ik met iets chemisch heb gespoeld! Mn gehemelte doet pijn, wangen, keel..ik wilde net de huisarts bellen tot ik op deze ingeving kwam gelukkig. Meteen mee gestopt! Toch niet normaal dat dit door je tandpasta komt!!

23-06-2021 | Vrouw | 58
mondverzorging (75)
Tandverzorging
Sensodyne Rapid Relief: Bij gebruik ontstaat warmte sensatie en slijmvorming in de mond, na enige dagen ontstaat ontsteking en blaar- of zweer vorming van mond slijmvlies met een wit beslag. Nadat ik gestopt ben met deze tandpasta duurt het enkele dagen voor deze klachten verdwijnen. Reactie van Sensodyne (GSK Consumer Healthcare) is teleurstellend. “U gaf aan graag te wil[lees meer...]len weten voor welke stof u allergisch kan zijn. Helaas kunnen wij niet constateren door welk ingrediënt iemand een reactie krijgt; ieder lichaam reageert anders. In uw email laat u ons weten dat u graag een vergoeding ontvangt, omdat u aangeeft een mogelijke allergische reactie te hebben gehad. Het is GSK-beleid dat wij geen vergoeding aanbieden in het geval van een mogelijke bijwerking aangezien onverwachte gebeurtenissen zich af en toe kunnen voordoen.”

07-05-2021 | Vrouw | 60
Tandverzorging
Na een maand gebruik van Sensodyne 'gevoelig tandvlees' kreeg ik allerlei klachten. Dat ging van een hele droge mond en lippen naar dikke lippen, rood slijmvlies en moeite met eten. Ook waren er een soort van 'aften' te zien. De tandarts kon niet verklaren wat er was en heeft mij een tube met aleo vera tandpaste gegeven om die een poosje te gebruiken. Hierna gingen de klac[lees meer...]hten langzaam weg. Toen dat op was ben ik weer de Sensodyne gaan gebruiken ( wist niet dat dit de oorzaak was) en kreeg weer heftige klachten. Zelfs namaakspeeksel ed moet kopen om in de nacht nog een beetje te kunnen slapen. Na een week of twee -ws op intiutie- de tandpasta van mijn man gaan gebruiken, en de klachten gingen weer langzaam weg. Toch nog 1 x de sensodyne geprobeerd en jahoor, gelijk weer heftige klachten. Ongelofelijk hoe agressief deze tandpasta werkt en zo te lezen niet alleen bij mij. Ik hoop dat de fabrikant hier iets mee gaat doen, dit is niet alleen heel vervelend voor de klanten maar drukt ook op de gezondheidszorg met bezoeken aan artsen ed.

30-03-2022 | Vrouw | 64
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Na een paar dagen Sensodyne gebruikt te hebben omdat mijn tandvlees wat gevoelig was, de hele mond en de keelholte vol met blaren. Opgezwollen lippen en veel pijn. Kan niet eten. Dacht eerst dat het door de booster kwam, maar nu ik dit lees, wordt het mij wel duidelijk. Nooit meer Sensodyne voor mij!