Tandverzorging (11 meningen)

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

13-11-2021 | Vrouw | 30
Gevoelige tanden
Het werd aangeraden door mijn tandarts. Binnen een paar dagen kreeg ik veel pijnklachten in mijn mond. Met onder mijn tong zweertjes en kloofjes. Mega pijnlijk! Kon het eerst niet linken aan de tandpasta. Op vakantie nam ik een andere tandpasta mee en de klachten verdwenen binnen 2 dagen.

04-11-2021 | Vrouw | 52
Gevoelige tanden
Oh mensen wat ben ik blij dit te lezen. Tranen over mijn wangen van de pijn, en dacht zou ik allergisch reageren op mijn nieuwe tanpasta (rapid relief sensodyne) ik gebruik hem pas drie dagen, en nu ? Het lijkt alsof ik zoutzuur heb gegeten. Zoveel pijn.. dikke lippen, blaren, wondjes. Het is echt vreselijk. Durf niet te eten alleen koud te drinken. Alles is gezwollen en s[lees meer...]likken doet pijn. Eigenlijk zouden we met zijn allen samen iets moeten ondernemen dit is toch vreselijk?!!!

27-08-2021 | Vrouw | 32
Gevoelige tanden
Ik schrik hier echt van. Ik tob al heel lang met keelklachten. Vorig jaar een heel naar maag onderzoek gehad (met een canule langs je keel) om de oorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer vreselijke keel ontsteking gehad. Kan me niet heugen dat ik ooit zo ziek ben geweest, met hoge koorts, opgezette klieren en één uitgedroogde bacteriën bende in mijn mond. Ik heb dagen niet [lees meer...]gegeten omdat ik niet kon slikken. Ik ben nu gaan googelen op mijn tandpasta omdat de "milde" klachten die ik al lang dagelijks heb zoals; mondbranden, loslaten van slijmvlies (draden uit je mond), ontzettend droge mond door te weinig speeksel aanmaak, daardoor stink je weer uit je mond. Ik ben gewoon één van de velen joh. Dit hele bedrijf moet opgedoekt worden. Als ik de kosten zou moeten uitrekenen van al mijn doktersbezoeken, onderzoeken en aangeschafte troep, zoals idd nep speeksel bij de apotheek en dure mondwaters uit Amerika. Daar zou je leuk van op vakantie kunnen. Schandalig, geen woorden voor. Het is gewoon mijn tandpasta....

21-07-2021 | Vrouw | 46
Gevoelige tanden
Heel herkenbaar!!! Ik gebruik al jaren sensodyne, maar blijkbaar nu een andere meegenomen, doe ik eigenlijk wel vaker. Maar dikke lippen, als ik lachte leek het net alsof er verdoving in zat..van binnen heel pijnlijk, zere tong met blaartjes, vaak keelpijn… daardoor al vaak Corona test gedaan, pfffff, nu gestopt en gisteren maar met water tanden gepoetst.. voelt nu veel be[lees meer...]ter.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

10-07-2021 | Man | 83
Gevoelige tanden
Na de eerste avond poetsen mijn onderlip rood, dik en gebarsten. De dagen erna kwamen er meer plekken bij. Blij deze reacties te lezen. Ik heb het eerder gehad met een bepaalde tandpasta. Heb vanavond direct mijn oude tandpasta weer gepakt en deze ook goed uitgespoeld na het poetsen. Advies tandarts was namelijk niet spoelen na het poetsen. Hopen dat het snel geneest[lees meer...].

25-05-2021 | Man | 41
Gevoelige tanden
Na 4 jaar geen raad weten wat ik heb, is vandaag wellicht het lampje gaan branden...de sensodyne rapid relief. Een jaar of 4 geleden ben ik begonnen met deze tandpasta op aanraden van de tandarts. De jaren daarna gediagnosticeerd met 'mondbranden'. Huisarts, KNO arts, tandarts..niemand kon mijn klachten verklaren. Brandende tong, soms met witte blaasjes. Dikke lippen, w[lees meer...]arme lippen, witte blaasjes. Tintelende mond. En ik maar poetsen en poetsen, soms wel 5x per dag omdat ik mijn mond schoon wilde houden.. mijn hemel, ligt het dan aan de tandpasta?! Direct gestopt!! Blij dit te lezen, klachten zijn heel herkenbaar.

16-05-2021 | Vrouw | 40
Gevoelige tanden
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben, want ik wist niet wat er aan de hand is met mijn mond. Sinds 2 weken poets ik met Sensodyne Rapid Relief, op advies van mijn tandarts ivm blootliggende tandhals. De tandpasta werkte snel en ik merkte echt minder gevoeligheid. Maar sinds een paar dagen doet het poetsen pijn en heb ik allemaal wondjes in mijn mond en m’n lippen en ton[lees meer...]g voelen gek en zijn opgezwollen. Dus geen Sensodyne meer voor mij. Hopen dat ik ander alternatief vind voor mijn gevoelige tanden.

15-05-2021 | Vrouw | 36
mondverzorging (50)
Gevoelige tanden
Helaas zocht ik ook op bijwerkingen van deze tandpasta. Ik heb de variant gevoeligheid. Wat wat mij betreft meer ellende veroorzaakt. Begon met droge mond en de hele dag door weinig speeksel door de tandpasta. Gebeurde vrijwel meteen. Ook vieze slijmdraden vanuit mn keel tijdens tandenpoetsen. Na een paar weken heb ik zelfs na 3 dagen niet poetsen met deze nog weinig speek[lees meer...]sel aanmaak en lichte tintelingen in mn mond. Zelfs mn vullingen zijn losgelaten en het gekke is, hoe hard ik ook met een rager door mn tanden heen ga, het gaat niet bloeden. Vind dat heel gek. Aangezien ik bewust ook een week niet met ragers aan de slag ben geweest. Wat een zooi die tandpasta. Beter bii gevoelig tandvlees co q10 slikken en zelf weer mn tandpasta maken met kokosolie en baking soda. Kocht sensodyne uit gemakzucht Vriend heeft zelfde droge mond en weinig speeksel na gebruik als hij hier heeft geslapen

07-05-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Ik lees alle ervaringen en schrik er van. Ik heb ook sensodyne rapid gebruikt pijn met koude en warmte is er niet meer maar nog wel de andere verschijnselen. Nooit ergens allergie voor gehad ik gebruik dit nooit meer. Hoop dat dit allemaal snel wegtrekt.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

01-04-2021 | Vrouw | 55
Gevoelige tanden
Wat een herkenning hier... Ook ik gebruik nu een week of 4 Sensodyne voor gevoelige tanden. Omdat mijn mond de laatste weken steeds raarder begint te voelen ben ik gaan Googlen. Overgang dacht ik. Tot ik op deze site stuitte. Ik stop meteen met deze tandpasta en die komt er bij mij niet meer in!!!!!

21-02-2021 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Eerder de rapid relief gebruikt, nergens last van. Nu had had ik de whitening versie gekocht. Het begon met pijnlijke onderkant van tong, met witte vlekjes. De rand van mijn tong voelde ook ruw, na een paar dagen gebruik had ik allemaal ‘blaren’ aan de binnenkant van mijn wang, dikke gezwollen lippen, teruggetrokken zeer pijnlijk tandvlees. De huisarts schreef eerst een me[lees meer...]dicijn voor tegen spruw, vanwege de witte plekjes. Ik had zelf een vermoeden dat dit geen spruw was, dus ja 6 dagen medijnen tegen spruw te gebruiken toch mee opgehouden. Mijn mond deed zo pijn intussen dat ik de elektrische tandenborstel voor een zeer zachte handborstel wisselde en de link legde met de tandpasta. Na ongeveer een kleine week waren de klachten weg. Gisteren de proef op de som genomen en de tandpasta nog eens gebruikt: ja hoor, meteen weer geïrriteerde lippen, wangen en onderkant tong. Ik ging googlen en kwam dit tegen en eindelijk herkenning!!! 4 weken amper kunnen eten!! (Ja beetje hardleers)

18-12-2020 | Vrouw | 47
Gevoelige tanden
Sinds 2 weken gebruik ik Sensodyne gevoelige tanden. Ik loop nu al een week met een dikke onderlip en allemaal ontstekingen, witte plekken aan de binnenkant van mijn onderlip. Ik heb al geprobeerd met spoelingen om het te verminderen. Zowel met mondspoeling als spoelingen met water en zout. Maar het wordt alleen maar erger. Net mijn tanden weer gepoetst met Sensodyne en to[lees meer...]en ging er bij mij een belletje rinkelen. Meteen opgezocht of meer mensen hier last van hebben en zag meteen allemaal herkenbare verhalen. Ik heb nooit mondproblemen gehad dus weet bijna zeker dat de tandpasta het probleem is. Ik stop er direct mee! Dank jullie voor het delen van jullie ervaring!

13-10-2020 | Vrouw | 21
Gevoelige tanden
Op aanraden van de tandarts was ik Sensodyne Rapid Relief gaan gebruiken. In het begin begonnen de klachten mild waardoor ik de link nog niet meteen legde. Denk aan: taaie slierten speeksel tijdens het tandenpoetsen, licht gevoelig tandvlees, wittige uitslag op tong etc. Echter kreeg ik na een week last van (wat ik eerst dacht) vele aften. Dit was zeer pijnlijk en werd nie[lees meer...]t minder. De plekken werden heviger en groter en mijn tandvlees deed op alle plaatsen ondragelijk veel pijn. Onder mijn tong en de gehele binnenkant van mijn lip was volledig stuk en ontstoken. Eten en drinken was ondragelijk, zelfs praten was bijna niet mogelijk. Op het ergst was mijn onderlip tweemaal zo dik als hoe die hoort te zijn. Met deze klachten naar de tandarts gegaan en mijn vermoedens van de link tussen de klachten en de tandpasta verteld, waarna de tandarts meteen benadrukte om per direct met de tandpasta te stoppen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum