Atherosclerose

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Aderverkalking (124)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor atherosclerose

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Grepid 1 4
Simvastatine 1 1
Lisinopril 1 4
Clopidogrel 1 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: atherosclerose

Lisinopril

08-09-2022 | Vrouw | 63
lisinopril
Atherosclerose
Mijn vaten en kleppen in de benen zijn al 31 jr stuk door FR.Wegener tegenwoordig GPA genaamd. De laatste jaren wilden mijn benen geheel niet meer, gevoel van meeslepen zwaar en moe in de benen wat verder ook moe maakte. Daarnaast veel vocht in de onderbenen. Recent door een van mijn artsen in AMC dit middel voorgeschreven gekregen. Zo blij mee wat een letterlijke voor[lees meer...]uitgang! Begonnen met 5 mg want als nierpatiënt is de arts voorzichtig, zij wil graag naar 10mg opschroeven. Of dat nodig zal zijn nu het al vele malen beter gaat valt over na te denken. Geen bijwerkingen! alleen maar top!

Grepid

05-03-2017 | Vrouw | 69
clopidogrel
Atherosclerose
Ik ben voornamelijk `s morgens na inname minstens 1 uur misselijk en duizelig. Dit neemt later af, maar blijft voelbaar.

Clopidogrel

02-07-2016 | Vrouw | 64
clopidogrel
Atherosclerose
Na een lichte TIA te hebben gehad kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. Niet alleen werd ik hier zo moe van dat ik de hele dag wel kon slapen, maar kreeg ik ook ernstige gespleten nagels en wel dusdanig dat mijn vingertoppen erg pijnlijk werden. ( Op dat moment begreep ik ook waarom mijn man die hetzelfde medicijn nog steeds gebruikt en ook deze bijwerkingen heeft, zij he[lees meer...]t in mindere mate, steeds met een nagelvijl in de weer is) Ik gebruik nu 1x dgs. Carbasalaatcalcium en 2x dgs. Persantin . Wel iets lastiger qua inname maar ben niet zo moe meer en mijn nagels hebben zich nu al bijna hersteld.

Simvastatine

05-10-2014 | Man | 72
simvastatine
Atherosclerose
Toen de fabrikanten er achter kwamen dat een groot deel van de hartpatiënten geen cholesterolproblemen hadden, verlaagden ze de normen. Nu komt elke Nederlander in aanmerking voor deze medicatie.