Grepid

clopidogrel

Beroerte (13 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

05-05-2019

TIA

Vanwege enkele lichte en 3 zwaardere tia's (ogen, re arm) grepid voorgeschreven door de neuroloog. Na startproblemen (bijwerkingen) door de huisarts gemotiveerd toch door te gaan vanwege gevaar hersenbloeding, echter de bijwerkingen lijken mij gevaarlijker (gevaar hersenbloeding (...) en hebben een zeer negatieve invloed op de kwaliteit van mijn leven
26-02-2019

dubieus
30-12-2018

Grepid (clopidogrel)

Merk er niets van. Gaat altijd goed. Door Grepid hoef ik geen maagbeschermers meer te gebruiken.
25-12-2018

Herseninfarct

Al vrij snel kleine bloedingen b.v. door prikken of snijden, bloedneus en bloedend tandvlees, slecht slapen en veel transpireren. Dat was nog te doen maar na 3 maanden veel bloed in de urine, vage buikpijn en pijn aan beide kanten van mijn rug, verder erg veel spierpijn en stijf met name in de benen. Dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking o.i.d. was niet het gev[lees meer...]al. Nu 4 dagen gestopt, artsen zijn het er niet mee eens en vinden dat ik
16-12-2018

TIA

Na een paar kleine TIa's (arm en oog) de huisarts bezocht. Doorgestuurd voor onderzoek. TiA solitair onderzocht (en niet als mogelijk onderdeel van al langer bestaande problemen.. Aangezien deze problemen gepaard gaan met extreme vermoeidheid, hoofdpijn, slokdarm problematiek en ontstekingsreacties (huid, gewrichten, ogen, mond) en deze behoorlijk versterkt worden (en [lees meer...]uitgebreid) door deze medicatie ben ik gestopt met inname. De effectiviteit kan ik vanwege kort gebruik niet beoordelen, wel schrok ik van de genoemde bijwerking : hersenbloeding omdat ik dit middel slikte 'ter voorkoming hiervan'.
22-11-2018

Aderverkalking

In begin had ik Plavix was een wereld middel. Vanwege geen vergoeding moest ik naar Clopidogrel (moderne-gif) Nu van specialist tot specialist en ziekenhuis tot ziekenhuis. (Let wil dat ik nu zowat 6 jaar onafgebroken dit middel moet innemen,) geen resultaat. mijn kwalen worden alleen maar groter. Heb nu besloten om alle medicijnen te laten want er is maar één dood dus zon[lees meer...]der medicijnen. (gevoelsmatig heb ik dan ook het uiterste geprobeerd.
22-06-2018

Grepid (clopidogrel)

Heb een Tia gehad, kortdurend. Heb MS, dus weinig lichaamsbeweging en iets overgewicht. Heb in 't verleden een hartoperatie ondergaan , reparatie mitralisklep en hartfalen, hetgeen met weinig medicijnen onder controle is. Ben zeer overgevoelig voor medicijnen. Nu ben ik (door de Grepid?) erg beroerd, duizelig, maag/buikklachten, blauwe plekken op gewrichten en een op tong[lees meer...]. Voel mij erg naar. Statines mocht ik al mee stoppen, de cholesterol was eigenlijk normaal. Ik wil eigenlijk een kinder-aspirin proberen.....Wie herkent dit? alles zal niet, maar het gebruik van de Grepid.
18-06-2018

Herseninfarct

Grepid als eerste in combinatie met accetylzuur. Later meerdere fabrikanten (zorgverzekeraar!) Clopidogrel. Geen bijwerkingen! Alleen langdurig bloeden bij verwondingen, blauwe plekken en dunnere huid.
15-06-2018

Perifeer arterieel vaatlijden

vind geen gehoor bij huisarts en specialist naar aanleiding van mijn klachten. Nu 2 weken gestopt en merkbare verbeteringen, worden gewoon afgedaan als onzin
11-06-2018

Aderverkalking

Ik ben niet blij met deze medicatie en ga met de huisarts opnieuw overleggen om wat anders voor te schrijven. Ik vindt dit troep hier wordt je niet blij van. Ben 14 dg gestopt en toen weer begonnen en nadien zijn de bijwerkingen steeds erger.
04-05-2018

Aderverkalking

Eerder gebruikte ik Assasantin 2 maal daags. Na dotteren werd mij Grepid voorgeschreven. 1 maal daags. Bij Assasantin had ik geen bijwerkingen. Ook kreeg ik Simvastatine voorgeschreven tegen cholesterol. Voor het slapen gaan innemen wat ik normaal gesproken vergeet. Cholesterol niveau was laag bij eerdere onderzoeken dus neem het niet in. Eigen risico. Ouderen die het ook[lees meer...] gebruiken en die vallen breken vaak iets wat in verband staat met Simvastatine.
22-04-2018

Psoriasis

Ik heb psoriasis en daardoor gaat mijn huid nog wel eens stuk, de wondjes bleven maar bloeden. Nu sinds paar dagen gebruik ik het middel op doktersadvies om de dag, even kijken hoe het gaat.
11-04-2018

Herseninfarct

Heb na een herseninfarct Grepid voorgeschreven gekregen door de neuroloog en kreeg binnen enkele dagen een zeer hardnekkige, ontsierende uitslag in mijn hals die niet meer verdwijnt. Over drie jaar word ik 50. De tijd van jeugdpuistjes ligt al lang achter me. Ik ga aan de neuroloog een ander middel vragen.
04-03-2018

TIA

Totale verwardheid, pas begonnen na 4 weken Tia vandaar dat ik weet dat dit medicijn slechte bijwerkingen heeft. Nee stop liever dan door te gaan met innemen. Word totaal genegeerd door de neuroloog .....Jammer
20-02-2018

Hartklachten

Allergische reactie( die volgens de dokter niet voorkomt). Binnen half uur: totale zwakte in armen en benen, bloeddruk 200/100. verward in hoofd, niet op woorden kunnen komen. droge mond. zeer veel plassen en zeer emotioneel.
08-01-2018

Herseninfarct

Ik gebruik dit medicijn nu bijna vier maanden en heb geen bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum