ziekte

Bestaat uit:
Atherosclerose (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aderverkalking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aderverkalking

15-05-2020

Aderverkalking

Alle statines zijn voor mij vergif. Had gehoopt dat ik de Repatha wel kon verdragen. Maar spuit hem nu sinds december en ik kan weer bijna niet meer lopen van de spierpijnen gewrichtspijnen en rugzwakte. Eczeem en de blaarvorming op mn voet neem ik nog voor lief. Maar het inplannen dat ik maar naar 1 winkel kan qua afstand wordt me echt te gek. Ik lijk wel 85 ipv 48.
30-04-2020

Aderverkalking

Na 15 jaar statines geslikt te hebben met aanvulling van Ezetrol zonder gewenst resultaat, dieet geen resultaat. het LDL bleef in afgelopen 2 jaar stijgen onstuurbaar noemde arts het, na vele onderzoeken is er een diagnose Lipo proteine A geconstateerd buiten de familiare belastbaarheid om is dit de oorzaak , in februari gestart met Repatha na 10 weken is het LDL g[lees meer...]ehalte van 4,8 naar 2,4 gedaald een prachtig effect en doordat de statines gestopt zijn heb ik geen spier klachten meer. in de afgelopen 15 jaar heb ik 13 jaar peesletsels opgelopen en meerder operaties moeten ondergaan om dit te herstellen, hopelijk ben ik daar nu ook van verlost. hier een tevreden patiënt.
27-04-2020

Aderverkalking

Alle statines gebruikt maar door spierpijnen gewrichtspijnen overgegaan op repatha. Nu 4 maanden verder en nog steeds last van pijnen waardoor ik met stijfheid en pijnlijke spieren in mn benen en rugzwakte lastig kan lopen. Verder heb ik er eczeem bijgekregen en blaarvorming aan mn voet. Overweeg weer te stoppen een paar weken en overleg te hebben met de cardioloog. Let op[lees meer...] mensen op je vitamine D waarde want die wordt afgebroken en dat slaat ook op je spieren. Ps. Ik ben 48 maar beweeg als iemand vsn 85 door cholestrolverlagers
04-04-2020

Praluent (alirocumab)
Aderverkalking

Als U merkt dat LDL te laag en HDL te laag, praat met de cardioloog help niet zijn vaak eigenwijs doe zelf minder spuiten de helft minder let wel op dat HDL hoger is dan LDL die moet vrij lag zijn 1.2 tot 2 HDL mag 4.5 Let vooral op u voeding eet veel fruit vette vis en vers groente ook koolhydraten neem Haverkorn brood geen volkoren wel speltbrood en lijmzaad of koud[lees meer...]geperste lijmzaadoil voor bakken of in namen voor open houden kransslagader
23-03-2020

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)

15-03-2020

Pantoprazol (pantoprazol)

19-02-2020

Zolpidem (zolpidem)

18-02-2020

Brilique (ticagrelor)
Aderverkalking

Kreeg het voorgeschreven na gedotterd te zijn. Soms een beetje ademnood, erger was dat vaak meteen na inname m'n hartslag van 40 - 50, normaal in onze familie, terug liep naar 30 - 35 en ik erg duizelig werd. Dan met gymnastiek de hartslag weer opgang gebracht. Een week na te zijn gedotterd me via 112 terug naar het ziekenhuis laten vervoeren bij een hartlsag van minder d[lees meer...]an 30. Daar div. onderzoeken ondergaan, aan het infuus gelegen en na 8 uur weer terug naar huis gezonden met het advies om vooral al de voorgeschreven pillen te blijven slikken.
15-01-2020

Pravastatine (pravastatine)
Aderverkalking

Op voorschrift van cardioloog 1 dosis 20 mg per dag Vanaf tweede ochtend ernstige gevrichtpijn in die mate dat ik als niet zonder pijn kon stappen Later op de dag was het wel beter doch de pijn was nooit helemaal weg Later ook last van hoofdpijn en wazig zicht Na 6 dosissen medikatie gestaakt wegen niet meer kunnen functioneren
29-11-2019

Aderverkalking

Voor mij is dit medicijn niet goed kreeg last van krampen bij de borststreek teveel bijwerking
29-11-2019

Aderverkalking

voorschrift cardioloog, bij onderzoek werd lichte verkalking op kransslagader waargenomen.
03-11-2019

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Aderverkalking

Sinds 1 week neem ik dit medicijn,vanaf dag 1 barstende hoofdpijn die begint 2 uur na het in nemen en houd een dikke 6 uur aan. De hoofdpijn lijkt op migraine Daarna zwakt de hoofdpijn iets af. Deze bijwerking zorgd ervoor dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.
17-10-2019

Aderverkalking

Na mijn hartinfarct moest ik cholestrolverlagers gaan slikken kreeg Atorvastatine. Na een aantal maanden kreeg ik pijn aan mijn benen knieen en enkels /voeten na maanden door strompelen vertelde een kennis dat ik moest stoppen met de Atorvastatine en dat alle pillen met STATINE deze klachten geven. Dus doorgegeven aan de cardioloog maar die schreef mij doodleuk Rosuvastati[lees meer...]ne voor terwijl ik nog zei dat ik geen statines wil. Nu 2 weken later en ja hoor ik loop weer slecht met heel veel pijn. Ik stop weer accuut met deze pillen en de cardioloog schrijft me maar een pil voor zonder Statine !!!
17-10-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Aderverkalking

Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
04-10-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Aderverkalking

gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.
01-10-2019

Clopidogrel (clopidogrel)
Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
01-07-2019

Praluent (alirocumab)
Aderverkalking

bij 150 mg liter kreeg ik bloedneuzen nu is cholesterol op peil en ik heb geen klachten
08-05-2019

Crestor (rosuvastatine)
Aderverkalking

heb 10 jaar crestor gebruikt nooit bijwerkingen gehad. Sinds vorig jaar schijnt dat de zorgverzekering ze niet meer vergoed. Toen heb ik rosuvastatine, atorvastatine geslikt maar kreeg ontzettende spierpijn. Toen kreeg ik fluvastatine maar die kreeg het cholesterol niet naar beneden. Nu slik ik weer crestor maar heb nu wel spierpijn. Nu moet ik een week stoppen om te kijke[lees meer...]n of de spierpijn daadwerkelijk van de crestor komt. Ik heb hypercholesterolemie maar dat staat niet in de lijst dus ik vink maar iets anders aan.
02-04-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Aderverkalking

Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde advies.
24-03-2019

Aderverkalking

statines daar kon ik niet tegen . REPATHA geen enkele bijwerking. 2.2 HDL . LDL 1.1 Conditie is toegenomen.
25-01-2019

Crestor (rosuvastatine)
Aderverkalking

Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.
21-01-2019

Aderverkalking

Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.
22-11-2018

Aderverkalking

In begin had ik Plavix was een wereld middel. Vanwege geen vergoeding moest ik naar Clopidogrel (moderne-gif) Nu van specialist tot specialist en ziekenhuis tot ziekenhuis. (Let wil dat ik nu zowat 6 jaar onafgebroken dit middel moet innemen,) geen resultaat. mijn kwalen worden alleen maar groter. Heb nu besloten om alle medicijnen te laten want er is maar één dood dus zon[lees meer...]der medicijnen. (gevoelsmatig heb ik dan ook het uiterste geprobeerd.
27-08-2018

Candesartan (candesartan)
Aderverkalking

Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!
23-08-2018

Aderverkalking

Ruim 10 jaar geleden na een hartstilstand (dank aan de brandweerman die me redde), gedotterd. Na 1/2 jaar weer dicht, weer dotteren, andere stents. Bloedverdunners en statines. Jeuk ellende. Nog eens gedotterd. Na 10 jaar weer aders dicht. Oorzaak is vermoed ik : erfelijke afbraak van cholesterol receptoren in de lever (uit mijn vaders tak, opa overleed al op 42 jarige le[lees meer...]eftijd). Met statines was cholesterol niet lager dan 3.5 te krijgen. Ernstige bijwerkingen : vaak zeer ernstige jeuk over het hele lijf (gordelroos). Experimenten met div. andere merken medicijnen hielpen onvoldoende. Reeds enkele jaren Eliquis/apixaban bloed verdunner. Één week na de eerste Repatha injectie toevallig naar ziekenhuis wegens zeer slechte conditie : ik kon nog geen 200m meer lopen. Nu was een zijtak van de bovenste kransslagader bijna dicht geslibd. Cholesterol gemeten : in één week van 3.5 naar 1.7 ! Maanden later weer gedotterd : cholesterol 0,9. Laatste meting nog lager !(0,7 ?). WONDERMIDDEL. Ezetrol werd niet goed verdragen, jeuk. Daarom slechts 2x week één pil Ezetrol. De Repatha leverende apotheek (Houten) vond dat niet leuk. Ik kreeg plots Eztimibe van de eigen apotheek. Elke dag 1 pil geprobeerd : geen jeuk. Nu elke dag 1 pil Ezitimibe. Ik hoop nu dat Repatha (op de duur) plak uit aders langzaam verwijdert. Eliquis en Repatha werken kennelijk ook tegen dementie (ze verwijderen afvalstoffen uit de hersenen). Zeer duur, maar mijn redding.
18-07-2018

Aderverkalking

geweldige ervaring cholesterol gedaald van 8.8 naar 2.5 met gebruik van simvastatine 40 mg een prettige bijkomstigheid is dat ik zeker al 20 jaar last had van psoriasis, dit verdween als sneeuw voor de zon met het gebruik van repatha ook wat dat betreft kan ik mijn geluk niet op.
11-06-2018

Aderverkalking

Ik ben niet blij met deze medicatie en ga met de huisarts opnieuw overleggen om wat anders voor te schrijven. Ik vindt dit troep hier wordt je niet blij van. Ben 14 dg gestopt en toen weer begonnen en nadien zijn de bijwerkingen steeds erger.
09-05-2018

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Aderverkalking

Al een hartoperatie gehad 4 omleidingen een omleiding is nu verstopt Krijg nu een dotter behandeling moet van 2x 150 mg naar 2x 110 mg Daarbij nog twee andere bloedverdunners er bij Blij hoef nog steeds niet naar trombose dienst
04-05-2018

Asasantin (dipyridamol / acetylsalicylzuur)
Aderverkalking

Ik kreeg het voorgeschreven na een herseninfarct. Ik had geen bijwerkingen waarvan ik me bewust werd.
04-05-2018

Aderverkalking

Eerder gebruikte ik Assasantin 2 maal daags. Na dotteren werd mij Grepid voorgeschreven. 1 maal daags. Bij Assasantin had ik geen bijwerkingen. Ook kreeg ik Simvastatine voorgeschreven tegen cholesterol. Voor het slapen gaan innemen wat ik normaal gesproken vergeet. Cholesterol niveau was laag bij eerdere onderzoeken dus neem het niet in. Eigen risico. Ouderen die het ook[lees meer...] gebruiken en die vallen breken vaak iets wat in verband staat met Simvastatine.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1796)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)