ziekte

Bestaat uit:
Atherosclerose (3)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aderverkalking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aderverkalking

03-11-2019

Monocedocard (isosorbide-5-mononitraat)
Aderverkalking

Sinds 1 week neem ik dit medicijn,vanaf dag 1 barstende hoofdpijn die begint 2 uur na het in nemen en houd een dikke 6 uur aan. De hoofdpijn lijkt op migraine Daarna zwakt de hoofdpijn iets af. Deze bijwerking zorgd ervoor dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.
17-10-2019

Aderverkalking

Na mijn hartinfarct moest ik cholestrolverlagers gaan slikken kreeg Atorvastatine. Na een aantal maanden kreeg ik pijn aan mijn benen knieen en enkels /voeten na maanden door strompelen vertelde een kennis dat ik moest stoppen met de Atorvastatine en dat alle pillen met STATINE deze klachten geven. Dus doorgegeven aan de cardioloog maar die schreef mij doodleuk Rosuvastati[lees meer...]ne voor terwijl ik nog zei dat ik geen statines wil. Nu 2 weken later en ja hoor ik loop weer slecht met heel veel pijn. Ik stop weer accuut met deze pillen en de cardioloog schrijft me maar een pil voor zonder Statine !!!
17-10-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Aderverkalking

Ik merk dat Atorvastatine en de Rosuvastatine allebei ernstige pijnklachten geven aan mijn benen. Na lang gebruik zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
04-10-2019

Rosuvastatine (rosuvastatine)
Aderverkalking

gebruik dit medicijn als Crestor al heel lang om het cholesterolnivo laag te houden, dat ligt nog steeds onder het kritische nivo. Nooit problemen gehad. Ter vermindering van het nogal ruime overig medicijngebruik is overgestapt naar 5 mg per 2 dagen. Ondanks dat er op het recept van de cardioloog tussen haakjes "Crestor" vermeld staat is door de apotheek "Teva" verstrekt[lees meer...]. Dit middel heeft onaanvaardbare bijwerkingen (duizeligheid, slopende vermoeidheid in de benen) en moest om voor verstrekking in aanmerking te komen (nog) meer expliciet op het recept vermeld worden. Dat is inmiddels gebeurd.
01-10-2019

Clopidogrel (clopidogrel)
Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
01-07-2019

Praluent (alirocumab)
Aderverkalking

bij 150 mg liter kreeg ik bloedneuzen nu is cholesterol op peil en ik heb geen klachten
08-05-2019

Aderverkalking

heb 10 jaar crestor gebruikt nooit bijwerkingen gehad. Sinds vorig jaar schijnt dat de zorgverzekering ze niet meer vergoed. Toen heb ik rosuvastatine, atorvastatine geslikt maar kreeg ontzettende spierpijn. Toen kreeg ik fluvastatine maar die kreeg het cholesterol niet naar beneden. Nu slik ik weer crestor maar heb nu wel spierpijn. Nu moet ik een week stoppen om te kijke[lees meer...]n of de spierpijn daadwerkelijk van de crestor komt. Ik heb hypercholesterolemie maar dat staat niet in de lijst dus ik vink maar iets anders aan.
02-04-2019

Ezetrol (ezetimibe)
Aderverkalking

Helemaal mee eens, ik heb hetzelfde advies.
24-03-2019

Aderverkalking

statines daar kon ik niet tegen . REPATHA geen enkele bijwerking. 2.2 HDL . LDL 1.1 Conditie is toegenomen.
25-01-2019

Aderverkalking

Eerst een jaar Simvastatine 40 mg per dag ingenomen.Hielp te weinig.Toen 2 maanden Atorvastatine 40 mg gebruikt.Heel veel bijwerkingen.Toen om de anderen dag Crestor 5 mg en de volgende dag Crestor 10 mg geprobeerd.Kreeg een mooie LDH waarden van 2,2. Bijna geen bijwerkingen en het werkt uitstekend.Gebruik dit medicijn nu 3 jaar. Zeer tevreden.
21-01-2019

Aderverkalking

Heb jaren op simvastatine gezeten na een operatie tegen vaatlijden. Heb een aortareconstructie gehad en een gehele broekprothese. Hierna moest ik simvastatine gebruiken voor m'n cholesterol (die overigens niet te hoog was). Na een aantal jaren kon ik de armen bijna niet omhoog krijgen van de spierpijn, lopen werd moeilijk door pijn in de heupen en beenspieren. Daarna overg[lees meer...]ezet op atorvastatine. Leek in beginsel goed te gaan, maar zit nu weer met exact dezelfde problemen. Morgen overleg met huisarts.
22-11-2018

Aderverkalking

In begin had ik Plavix was een wereld middel. Vanwege geen vergoeding moest ik naar Clopidogrel (moderne-gif) Nu van specialist tot specialist en ziekenhuis tot ziekenhuis. (Let wil dat ik nu zowat 6 jaar onafgebroken dit middel moet innemen,) geen resultaat. mijn kwalen worden alleen maar groter. Heb nu besloten om alle medicijnen te laten want er is maar één dood dus zon[lees meer...]der medicijnen. (gevoelsmatig heb ik dan ook het uiterste geprobeerd.
27-08-2018

Candesartan (candesartan)
Aderverkalking

Ik gebruik het als vervanging van valsartan. Merk nog geen bijwerkingen. Heel moeilijk in te nemen. Niet glad genoeg[zie ook andere inbreng]! Dus: fabrikant: maak het gemakkelijker!!!!
23-08-2018

Aderverkalking

Ruim 10 jaar geleden na een hartstilstand (dank aan de brandweerman die me redde), gedotterd. Na 1/2 jaar weer dicht, weer dotteren, andere stents. Bloedverdunners en statines. Jeuk ellende. Nog eens gedotterd. Na 10 jaar weer aders dicht. Oorzaak is vermoed ik : erfelijke afbraak van cholesterol receptoren in de lever (uit mijn vaders tak, opa overleed al op 42 jarige le[lees meer...]eftijd). Met statines was cholesterol niet lager dan 3.5 te krijgen. Ernstige bijwerkingen : vaak zeer ernstige jeuk over het hele lijf (gordelroos). Experimenten met div. andere merken medicijnen hielpen onvoldoende. Reeds enkele jaren Eliquis/apixaban bloed verdunner. Één week na de eerste Repatha injectie toevallig naar ziekenhuis wegens zeer slechte conditie : ik kon nog geen 200m meer lopen. Nu was een zijtak van de bovenste kransslagader bijna dicht geslibd. Cholesterol gemeten : in één week van 3.5 naar 1.7 ! Maanden later weer gedotterd : cholesterol 0,9. Laatste meting nog lager !(0,7 ?). WONDERMIDDEL. Ezetrol werd niet goed verdragen, jeuk. Daarom slechts 2x week één pil Ezetrol. De Repatha leverende apotheek (Houten) vond dat niet leuk. Ik kreeg plots Eztimibe van de eigen apotheek. Elke dag 1 pil geprobeerd : geen jeuk. Nu elke dag 1 pil Ezitimibe. Ik hoop nu dat Repatha (op de duur) plak uit aders langzaam verwijdert. Eliquis en Repatha werken kennelijk ook tegen dementie (ze verwijderen afvalstoffen uit de hersenen). Zeer duur, maar mijn redding.
18-07-2018

Aderverkalking

geweldige ervaring cholesterol gedaald van 8.8 naar 2.5 met gebruik van simvastatine 40 mg een prettige bijkomstigheid is dat ik zeker al 20 jaar last had van psoriasis, dit verdween als sneeuw voor de zon met het gebruik van repatha ook wat dat betreft kan ik mijn geluk niet op.
11-06-2018

Aderverkalking

Ik ben niet blij met deze medicatie en ga met de huisarts opnieuw overleggen om wat anders voor te schrijven. Ik vindt dit troep hier wordt je niet blij van. Ben 14 dg gestopt en toen weer begonnen en nadien zijn de bijwerkingen steeds erger.
09-05-2018

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Aderverkalking

Al een hartoperatie gehad 4 omleidingen een omleiding is nu verstopt Krijg nu een dotter behandeling moet van 2x 150 mg naar 2x 110 mg Daarbij nog twee andere bloedverdunners er bij Blij hoef nog steeds niet naar trombose dienst
04-05-2018

Asasantin (dipyridamol / acetylsalicylzuur)
Aderverkalking

Ik kreeg het voorgeschreven na een herseninfarct. Ik had geen bijwerkingen waarvan ik me bewust werd.
04-05-2018

Aderverkalking

Eerder gebruikte ik Assasantin 2 maal daags. Na dotteren werd mij Grepid voorgeschreven. 1 maal daags. Bij Assasantin had ik geen bijwerkingen. Ook kreeg ik Simvastatine voorgeschreven tegen cholesterol. Voor het slapen gaan innemen wat ik normaal gesproken vergeet. Cholesterol niveau was laag bij eerdere onderzoeken dus neem het niet in. Eigen risico. Ouderen die het ook[lees meer...] gebruiken en die vallen breken vaak iets wat in verband staat met Simvastatine.
28-04-2018

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Aderverkalking

Persoonlijk vind ik de capsule "te goed "verpakt. Voor mensen met een gestoorde hand motoriek /of korte nagels is het schier onmogelijk de capsule uit de verpakking te verwijderen.j
17-04-2018

Aderverkalking

telkens krijg ik van de apotheek een ander merk. hier reageert mijn lichaam dan weer anders op. de reden van de verandering is: het oude word niet meer gemaakt. (wat mij hoogst vreemd lijkt aangezien via de internetapotheek het middel gewoon verkrijgbaar is). Waarschijnlijk is dit een goedkopere vorm van het middel en zijn de extra bestanddelen die het een pil moeten make[lees meer...]n verschillend aan de oude medicijnen.
05-03-2018

Aderverkalking

Ik heb een Fh gen geerfd mijn calciumscore was 16.6 nu na 2 jaar verminderd naar 16.0 door de crestor
03-03-2018

Clopidogrel (clopidogrel)
Aderverkalking

Kreeg het in het ziekenhuis na 9 jaar Asasantin na een herseninfarct ter vervanging. 1 x per dag in plaats van 2 x. Kreeg het voorgeschreven na het dotteren van mijn rechterbeen. Het andere ben ik al kwijt. Op mijn leeftijd is het gewoon afwachten.
28-01-2018

Aderverkalking

Wat een gruwel dit medicijn. Spierkrampen in linker been zo erg, dat lopen nog maar 200 meter is i.p.v. 5 kilometer of meer. Daarnaast gevoelloze rechter arm. Kortom: kwaliteit van leven nul!
24-12-2017

Simvastatine (simvastatine)
Aderverkalking

na een hartinfarct door aderverklaring , door Cardioloog simvayine , crestor en nu asimvastine voorgeschreven en geslikt. Ben er totaal van van de wap. Ik verdraag deze medicatie echt niet . Het is net of ik in een slechte film van mezelf zit en daar naar kijk. Het is een middel dat zo veel bijwerkingen voor mij heeft . Het gekke is dat wanneer ik stopte nadat ik het een w[lees meer...]eek geslikt had deze bijwerkingen bij alle drie de middelen ook weer verdwenen. Je kunt zeggen dat het tussen mijn oren zit maar als dat zo is dan is het maar zo. Zonder dit middel zit er niet zoveel shit tussen mijn oren en dat is beter dat weer een tabletje valium of iets van dien aard. En weet je er is een medicijn dat deze bijwerkingen niet heeft en dat mag niet van de zorgverzekeraar omdat he te duur is. Dan maar een hoog cholesterol.
21-12-2017

Isosorbidemononitraat Tabletten (isosorbide-5-mononitraat)
Aderverkalking

Bonkende hoofdpijn die niet, zoals de specialist gezegd had, met paracetamol te beheersen was. G=Halvering van de dosering hielp iets maar er trad geen gewenning op.
09-12-2017

10-11-2017

Nifedipine (nifedipine)
Aderverkalking

Na veel pijn in mijn voet en donkerpaarse tenen, daarna een zwarte plek onder een teen, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan, want paracetamol hielp niet. De huisarts heeft toen een doppler apparaat gebruikt en er was geen doorbloeding in mijn voet. Dus meteen naar het ziekenhuis en is er een stent in mijn been gezet. Joepie, mijn voet werd meteen warm! De arts in het[lees meer...] ziekenhuis vertelde mij dat ik er mijn voet door had kunnen verliezen als ik daarmee was doorgelopen. Daarna elke dag nefedipine en heb nergens last meer van.
10-09-2017

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro (acetylsalicylzuur)
Aderverkalking

Ivm een mogelijke TIA en of longembolie adviseerde een andere specialist verandering, Grepid had haar duidelijke voorkeur mbt een anti stollingsmedicijn. Binnenkort naar de cardioloog die toendertijd acetylsalicylzuur cardio voorschreef. Ben inmiddels met Grepid gestopt. Benieuwd naar zijn visie!
10-09-2017

Aderverkalking

Gebruik op advies specialist nav een wss TIA/ longembolie- bekend met artherosclerose.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)