Bestaat uit:
Atherosclerose (4)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aderverkalking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aderverkalking

Tavonin

29-03-2024 | Man | 49
gingko biloba
Aderverkalking
Tebonin is in Duitsland bij online apotheek te bestellen.

22-01-2024 | Man | 64
Aderverkalking
Ik heb geen enkel nadeel van dit medicijn. Dat zal ook wel komen dat ik de bijsluiter niet lees.

Duoplavin

23-09-2023 | Man | 70
clopidogrel/acetylsalicylzuur
Aderverkalking
Voor mij zeer effectief met mijn hart krampen geen klachten over bijwerkingen. Wanneer ik de twee werkzame producten appartement krijg komen ook mijn hartkrampen terug, heeft waarschijnlijk te maken met 1 van de toegevoegde stoffen!

Grepid

07-05-2023 | Vrouw | 61
Aderverkalking
Na een Tia in mijn oog en de daarop volgende carotis operatie kreeg ik dit middel voor geschreven .en voor 1 maand meegekregen vanuit het ziekenhuis . bij verlengging van mijn recept kreeg ik bij de apotheek Clopicodrel van Sandoz mee , eerst niet aan gedacht maar ik hoestte de hele dag en ook s,nachts 2 maanden aan een stuk , heb toen om een ander merk gevraagd , da[lees meer...]t was het zelfde alleen kreeg ik daar maagpijn bij . weer terug naar de apotheek en heb naar de medicatie gevraagd die ik in het ziekenhuis had gekregen daar had ik geen klachten bij . dat was allemaal moeilijk werd niet vergoed , dan weer geen medische noodzaak ,uiteindelijk via de specialist toch de Grepid voor geschreven gekregen en voor 1 jaar wordt het vergoed , ik ben blij na 3 dagen waren de klachten weg .

04-05-2023 | Man | 44
Aderverkalking
Achteraf bleek ik paniekaanval te hebben gehad door overspannenheid lichaam (altijd aan staan). Via cardioloog kwam toen bij inspanningstest naar boven dat ik mogelijk te weinig zuurstof in hart kreeg (was toen dus overspannen tijdens test en had die week 4 aanvallen gehad). CT scan gaf aan ernstige vernauwing 1 kransslagader en andere 2 vernauwd. Allemaal paniek binnen w[lees meer...]eek hartkatheterisatie meteen met optie stent. Tijdens de ingreep waren 2 aders helemaal clean en 1 was licht vernauwd met zuurstof toevoer van 86%. Dus geen stent en ik had daar helemaal niet moeten liggen zei de arts. Maar cardioloog wilde perse statines (cholesterol was 3.5 tijdens overspannenheid) en bloedverdunners pushen. Vroeg nooit naar levensstijl (vrij gezond). Anyway met huisarts gesproken en even wat uitstel gekregen. Cholesterol was een jaar later (zonder dieet en echt sporten al naar 3.0 gezakt. Nog steeds niet wat ze willen 2.5. Ik ben 44jaar, 1,84 en weeg 82 kilo en ben behoorlijk actief Huisarts toch mij overtuigd dat Statines nodig heb (terwijl ik tegen was vanwege alle bijwerkingen). Ik kreeg 10mg van Teva. Ik heb er nu 12 geslikt. Vanaf dag 1 misselijk (ik ben nooit misselijk), ellendig in de ochtend, spieren voelen anders strammer, en de laatste 6-7 dagen superslecht slapen, non stop wakker, onrustig hele dag, droge bek. En vannacht en nu nog keiharde oorsuizen waar je wakker van wordt en gek. Ik een beetje googlen en dit komt bij minder dan 1-100 voor. IK GELOOF ER GEEN FUCK VAN. Geloof me dit is puur vergif, ik stop er meeteen mee. Ik ga dan liever eerder zogenaamd dood dan dat je letterlijk aftakelt.

Duoplavin

05-12-2022 | Vrouw | 63
clopidogrel/acetylsalicylzuur

Grepid

24-09-2022 | Man | 67
Aderverkalking
lopen ging moeilijker,vernauwing slagaders naar benen in buik....gedotterd rechts specialist zei medicijn is voor levenslang

20-09-2022 | Man | 63

Ezetimib

20-09-2022 | Man | 63
ezetimibe
Aderverkalking
Gebruikte hiervoor Atorvastatine dat was al een ramp, met dit spul is het wel iets beter geworden sinds ik het tegelijk met eten inneem.

Clopidogrel

03-03-2022 | Vrouw | 59

Transiderm-Nitro

04-09-2021 | Man | 73
nitroglycerine transdermaal
Aderverkalking
Hele leven gebruiken. Wordt wel vergoed. Medisch noodzaak vragen. Krijg je altijd

08-07-2021 | Vrouw | 49
Aderverkalking
Ik kreeg Atorvasatine voorgeschreven door de vaatarts nadat ik vrij plotseling last had gekregen van een etalagebeen, wat toch wel opmerkelijk was gezien mijn leeftijd (en ook geen last van overgewicht ) Ondanks dat mijn cholesterol perfect bleek (2,5) moest ik deze toch levenslang gaan gebruiken volgens de arts. Na enkele maanden dit middel geslikt te hebben begon ik [lees meer...]langzaam maar zeker steeds meer klachten te ervaren van dit "medicijn" wat zich vertaalde in een zeurderige doffe pijn in mijn onderrug, erg pijnlijke knieën, spierzwakte en slapeloosheid. Ik voelde steeds meer weerstand tegen dit medicijn, ondanks dat de vaatverpleegkundige had gezegd dat het niet aan dat middel kon liggen. Waarop ik mijn gevoel maar ging volgen en dus op eigen houtje ermee gestopt ben. Binnen 'n paar dagen kon ik gelukkig weer gewoon slapen, ging ook de pijn in mijn rug en knieën weg en werd m'n humeur ook 'n stuk beter! Ik hoef die troep niet meer in ieder geval en m.i. is het, zeker in mijn geval, echt overbodig. Ik eet nu extra gezond, heel weinig vet en amper zout. Dat geeft me een veel beter gevoel.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

07-05-2021 | Man | 62
Aderverkalking
In combi met Omeprazol ( auro ) 20 mg geen bijwerkingen.

Inegy

07-05-2021 | Man | 62
ezetimibe / simvastatine
Aderverkalking
Slik dit inmiddels zo'n 10 jaar zonder problemen en bijwerkingen. Dit i.v.m. etalagebenen( claudicatio intermittens ) cholesterol waardes zijn nu prima. Wellicht is dit ook mede te danken aan mijn gezonde levensstijl zonder roken, alcohol en veel bewegen.

Rosuvastatine

07-02-2021 | Man | 59
rosuvastatine
Aderverkalking
Na het plaatsen van 4 stunts in 2012 altijd aan de cholesterolverlagers. Eerst niet veel problemen met simvastatine maar effect was niet altijd goed. Daarna over op de atorvastatin, hierbij altijd spierpijn. Vorige jaar over op de rosuvastatine 10mg. Helemaal geen problemen meer, maar uiteindelijk niet veel verlaging van cholesterol, LDL nog iets te hoog. Vorige wee[lees meer...]k dosis verhoogd naar 20mg. Nu kan ik mijn bed niet meer uit van de duizeligheid. Is in drie dagen erger geworden, zonder dat ik de link had gelegd. Eerst alleen ‘s morgens toen ik wakker werd, maar nu gaat het niet meer weg. Morgen even overleg met de arts

Acetylsalicylzuur

25-01-2021 | Man | 66
Aderverkalking
Voor mij ging 1 jaar alles perfect zonder problemen nu mijn Maagwant aan getast dunner werd gevoelig begon zuur omhoog te komen moest van cardioloog en internist 2 x per dag Pantoprazol in nemen het liep even na paar maanden nog erger helaas nu met corona virus vid -19 niet na Z.H geweest neemt geen risico . zware hartoperatie 4 omleiding 3 stens geplaatst nu [lees meer...]weer kransslagaders dicht slip zal ik zeker na corona virus na Z.H gaan , krijg ook moet ik spuiten tegen cholesterol te hoge bloeddruk

05-01-2021 | Man | 60
Aderverkalking
Vaatlijden...en niet verdragen van Statines.. reden bypass, div stants... Goedgekeurde medicatie ivm kostbare medicatie... Wel met verplichting ook Ezetimibe 10 mg cholesterol medicatie ook te gebruiken. Echter wederom juist weer bijwerkingen opleveren... Een zichtbare bijwerking is na injectie ruim week nadien ronde lichtbruine schijf op plaats van toedienen. Geen ove[lees meer...]rlast. Maar opmerkelijk dat dit zich laat zien... Hierover is niet echt iets van bijwerkingen terug te vinden... Wat ik wel een beetje opmerkelijk vindt.

03-01-2021 | Man | 75
Aderverkalking
Kan bijna niet meer lopen oorzaak eerst onbekend! Veel pijn inheup uitstralend in onderbeen. Pijn in schouder kom daar door slecht in slaap. Alle statines al gehad loop als een zombie. Stop met dit medicijn , dan maar korter in leven zijn De kwaliteit leven is belangrijker dan met deze medicijnen verder te moeten!

Dogmatil

21-12-2020 | Vrouw | 54
sulpiride
Aderverkalking
Hallo, ik was extreem moe was zonder energie ik voelde me leeg ik kon niets meer aan niet luisteren niet spreken en geen pblm meer aan. Gewoon uitgedoofd, kortademig,draaierig en verlamd been... vanaf ik sulpiride inneem ben ik fit heb minder pijnen in mijn gewrichten en kan slapen..mijn mirakel pil!

Xarelto

21-09-2020 | Man | 77
rivaroxaban
Aderverkalking
veel hoofd pijn en niet kunnen lopen

Perindopril

Brilique

09-07-2020 | Man | 71
ticagrelor
Aderverkalking
lichte kransslagader vernauwing. nog geen infarct Wel plaatsing van 1 stent Kreeg: 1. pantoprazol 40mg (omdat het maagzuurproductie blokkeert snel mee gestopt, bij ouderen is maagzuurproductie zoiezo al verminderd. Maagzuur is nodig voor goede vertering voedsel. Cardioloog was akkoord 2. Brilique 90 mg 2Xdaags 1 stuk. Na 1 jaar gestopt door cardioloog 3. Atorvastatine[lees meer...] 40 mg 1X per dag 1 stuk Na 2 jaar op eigen gezag gestopt. cardioloog niet mee eens 4. Acetylsalisylzuur cardio 80 mg 1Xper dag 1 stuk. Na 2 jaar gestopt. cardioloog niet mee eens 5. Metoprololsuccinaat retard 50 mg 1Xper dag 1 stuk Na een tijd gestopt door cardioloog 6. Perindopril 2,5 mg 1Xper dag 1 stuk Slik dit nog steeds ( last van erectieprobleem) Ben op zoek naar alternatief voor al deze medicijnen. Ben terecht gekomen bij de site van Nettodan . Ga geen advies geven Moet nog beginnen met de inname van natto = gefermenteerde soya.. Rook niet nooit gedaan - alcohol matig nu laten staan geen druppel meer- ben mager 62 kg bij 1,72 m nooit dik geweest- op 67 jaar lichte hartklacht gehad wel stent geplaatst gekregen. Was dit nodig? persoonlijk liever een goed voedingsadvies en levensstijl ontvangen.

Brilique

08-06-2020 | Vrouw | 66
ticagrelor
Aderverkalking
Na het plaatsen van een stent kreeg ik brilique en statine voorgeschreven. De eerste paar dagen na het plaatsen van de stent voelde ik me weer heel erg goed. Maar na een week begon de vermoeiheid langzamerhand steeds meer toe te nemen toe ik na een maand ernstige ademhalingsmoeilijkheden kreeg en mocht stoppen met de statine en de volgende dag voelde het beter. Maar langz[lees meer...]amerhand begint dfe brilque ook steeds meer vermoeiheid te geven hoe langer ik het slik. Ik ben nu bijna 2 maanden aan het slikken en moet nog 4 maanden dan mag ik stoppen. De dagen kruipen voorbij, maar ik probeer me voor te houden dat ik straks weer voluit kan sporten.Nu heb ik nergens geen zin in. Als ik me even inspan dan begin ik moeilijk adem te halen. Als ik niks doe gaat het redelijk. Maar ik moet bewegen anders ben ik bang dat mn bloeddruk ook nog omhoog gaat en daar weer pillen voor moet. Dus als ik 3 km wandel ben ik voor de hele dag op. De assistent cardioloog denkt niet dat het van de brilique komt, Nou als ik hier lees dan denk ik dus van wel. Denk dat eeen cardioloog kennelijk amper de echte bijwerkingen kent van medicijnen. Of ze willen het niet zeggen, want je moet ze toch slikken. Wat een akelig rot gevoel geven die pillen. Brr Ben wat depressief,omdat ik graag beweeg, maar er nu door vermoeiheid totaal geen zin in heb Ik voel me zwak alsof ik zo door mn benen zak. Ik hoop dat de kinderasperine die ik wel levenslang moet slikken straks geen bijwerking geeft. Die laatste hoef ik niet steeds voor naar de trombosedienst.Valt me wel op dat tegen de avond iets beter voel. Zou misschien de brilique weer wat uit mn lichaam zijn. Voordat ik naar bed ga moet ik de tweede pil. De statines begin ik niet meer aan. Dat spul is erger dan de kwaal.

15-05-2020 | Vrouw | 48
Aderverkalking
Alle statines zijn voor mij vergif. Had gehoopt dat ik de Repatha wel kon verdragen. Maar spuit hem nu sinds december en ik kan weer bijna niet meer lopen van de spierpijnen gewrichtspijnen en rugzwakte. Eczeem en de blaarvorming op mn voet neem ik nog voor lief. Maar het inplannen dat ik maar naar 1 winkel kan qua afstand wordt me echt te gek. Ik lijk wel 85 ipv 48.

30-04-2020 | Vrouw | 49
Aderverkalking
Na 15 jaar statines geslikt te hebben met aanvulling van Ezetrol zonder gewenst resultaat, dieet geen resultaat. het LDL bleef in afgelopen 2 jaar stijgen onstuurbaar noemde arts het, na vele onderzoeken is er een diagnose Lipo proteine A geconstateerd buiten de familiare belastbaarheid om is dit de oorzaak , in februari gestart met Repatha na 10 weken is het LDL g[lees meer...]ehalte van 4,8 naar 2,4 gedaald een prachtig effect en doordat de statines gestopt zijn heb ik geen spier klachten meer. in de afgelopen 15 jaar heb ik 13 jaar peesletsels opgelopen en meerder operaties moeten ondergaan om dit te herstellen, hopelijk ben ik daar nu ook van verlost. hier een tevreden patiënt.

27-04-2020 | Vrouw | 48
Aderverkalking
Alle statines gebruikt maar door spierpijnen gewrichtspijnen overgegaan op repatha. Nu 4 maanden verder en nog steeds last van pijnen waardoor ik met stijfheid en pijnlijke spieren in mn benen en rugzwakte lastig kan lopen. Verder heb ik er eczeem bijgekregen en blaarvorming aan mn voet. Overweeg weer te stoppen een paar weken en overleg te hebben met de cardioloog. Let op[lees meer...] mensen op je vitamine D waarde want die wordt afgebroken en dat slaat ook op je spieren. Ps. Ik ben 48 maar beweeg als iemand vsn 85 door cholestrolverlagers

04-04-2020 | Man | 65
Aderverkalking
Als U merkt dat LDL te laag en HDL te laag, praat met de cardioloog help niet zijn vaak eigenwijs doe zelf minder spuiten de helft minder let wel op dat HDL hoger is dan LDL die moet vrij lag zijn 1.2 tot 2 HDL mag 4.5 Let vooral op u voeding eet veel fruit vette vis en vers groente ook koolhydraten neem Haverkorn brood geen volkoren wel speltbrood en lijmzaad of koud[lees meer...]geperste lijmzaadoil voor bakken of in namen voor open houden kransslagader

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

23-03-2020 | Man | 64