Clopidogrel

Beroerte (36 meningen)
Aderverkalking (5 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Trombose (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

30-10-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.
01-10-2019

Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
30-09-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij
07-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi
03-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.
28-08-2019

Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
18-08-2019

TIA

Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .
13-08-2019

Aneurysma

Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.
03-08-2019

Beroerte

ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80
19-06-2019

Hoog cholesterol

Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.
02-06-2019

Herseninfarct

Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen
26-05-2019

Herseninfarct

ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g
24-05-2019

Herseninfarct

2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????
18-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur
14-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.
12-05-2019

Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum