Clopidogrel

Beroerte (29 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Aderverkalking (4 meningen)
Trombose (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

18-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur
14-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.
12-05-2019

Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .
03-05-2019

TIA

Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!
02-05-2019

Herseninfarct

ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!
27-04-2019

26-04-2019

TIA

Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden
24-04-2019

Herseninfarct

Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.
20-03-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

06-02-2019

Herseninfarct

Uitstekende ervaringen. Clopidogrel is bij mij bedoeld om herhaling van een herseninfarct te voorkomen.
28-01-2019

Hartklachten

eerste gebruik sandoz gedurende 5 jaar geen problemen. 2 jaar geen gebruik en nu weer gestart met sandoz. nu veel problemen. extreme misselijkheid, braken, diaree, braken en opblazen.
28-01-2019

Hartklachten

voor tweede keer gestart met dit middel. eerste episode van ruim 5 jaar gaf weinig klachten. 2 jaar gestopt en nu herstart. heb het 10 dagen volgehouden. mijn buik blies op als een voetbal. veel pijn, misselijk en braken. niet te doen.
19-01-2019

Aortaklep aandoening

Na jaren lang Ascal en persantin gebruikt te hebben nu clopidogrel mono therapie, en het bevalt me goed.
15-12-2018

Clopidogrel (clopidogrel)

Na het plotseling (tijdelijk) uitvallen van het gezicht van het rechter oog concludeerde de neuroloog dat er sprake was geweest van een amaurosis fugax. Ondanks het feit dat al mijn bloedwaarden ruim binnen de geldende norm vielen, kreeg ik simvastatine en clopidogrel voorgeschreven. Op het moment van de evaluatie waren er geen bijwerkingen. Maar van de ene dag op de ander[lees meer...]e was er sprake van ernstige pijn, vnl. in linker bil en -been. Slapen ging slechts met slaapmiddelen. Vooral 's-morgens vroeg waren de pijnklachten zeer ernstig. Eerst gestopt met simvastatine. Dat leverde een verbetering op maar geen oplossing. Nu bleef de pijn zeuren en ik zakte soms door mijn been. Nu stop ik eigener beweging ook met Clopidogrel. Waar het ook goed voor is: mijn lichaam wil dit niet. Zoveel is duidelijk. Na het weekend zal ik nog wel even nagaan of de huisarts akkoord gaat. Voor het stoppen met simvastatine kreeg ik zijn steun.
20-11-2018

Bloedstolsels

Clopidogrel moet voorkomen dat er weer een bloedstolsel komt. Ik kan de effectiviteit dus niet aangeven. Wel behoorlijke bloedingsproblemen. Zo bloedt de operatiewond na 3 weken nog steeds en is er een baarmoederbloeding, waar ik nog nader onderzoek naar krijg.
15-10-2018

Hartinfarct

Na (bloedstolsel) duizeligheid opgenomen op hardbewaking. Ik was een stevige roker met behoorlijk vaak stress en 185/90-165/85 bloeddruk. verhoogd cholesterol Ik ben gestopt met roken bloeddruk nu 150 / 75 Na 4 bloedtesten komt naar voren dat er toch waarschijnlijk een stolsel in het bloed heeft gezeten.? Een katheterisatie laat geen vernauwingen / verstoppingen zien[lees meer...]. Na week opname/verpleging / bewaking weer naar huis. Hartrevalidatie gedurende 8 weken (vermoeid bij inspanning) Medijnen: Metoprolosucc 50mg 1x Acetylsal card dsp 80mg 1x Clopidogrel 75 mg 1x Pantoprazol 40 mg 1x Blijkt veel bijwerkingen te hebben. Vooral spierpijn-gewrichtspijn, vermoeidheid, slecht slapen, vieze smaak in mond, lusteloosheid, ... Ook Brillique (clopidogrel) gehad. Ook veel bijwerkingen Gestopt met Clopidogrel gedurende enkele weken , bijwerkingen verdwenen ! Voelde mij veel beter en vooral actiever. Mag van de cardioloog echter niet stoppen (gevaar voor stolsels in bloed) Alternatief Plavix , Ascal,Duplavin,Grepid,Iscover zijn middelen als clopidogrel met waarschijnlijk de zelfde bijwerkingen. Met betere voeding en meer sport / bewegen hoop ik van de medicijnen af te komen. Ik ben bang niet meer van de bloedverdunners af te komen . Voorkomen is beter dan genezen>!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!