Clopidogrel

Beroerte (32 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Aderverkalking (4 meningen)
Trombose (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

19-06-2019

Hoog cholesterol

Overgestapt van ascal en omdat persantin niet meer verkrijgbaar is. Lichte hoofdpijn bij ontwaken, verdwijnt na korte tijd bij het opstaan.
02-06-2019

Herseninfarct

Ik had Ascal en Persantin, door leveringsproblemen nu Clopidogrel. Innemen is makkelijk, maar na een paar weken zeurende spieren en gejaagd gevoel ga ik bij de huisarts om een ander recept vragen
26-05-2019

Herseninfarct

ik moest overstappen van ascal en persantin naar clopidogrel het ging goed tot na inname van 4 weken kreeg ik plotseling last van een hinderlijke schittering in mijn linkeroog wat heel lastig is want daardoor zie je wat slechter verder tot op heden geen last alleen dat van die schittering g
24-05-2019

Herseninfarct

2 jaar geleden goed afgelopen... Sindsdien pillenslikker Onlangs gigantische bloeduitstorting linker onderbeen, grootte pingpongbal. 48uur aan i infuus gelegen. Infectie ?????
18-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Ik raad aan iederen om clopidogrel niet innemen. Je krijgt brandende armen en hary kloppingen. Dus begin met ieysvandr natuur
14-05-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

de bloedingen op mijn armen zijn abnormaal. grote wonden na de minste aanraking van een takje, een stootje, etc.
12-05-2019

Hartinfarct

Vorig jaar juni hartoperatie 4 omleidingen en 2 stents kreeg aantal medicijnen w.o Brilique dit medicijn na 9 maanden gestopt door toenemende bijwerkingen zoals kortademigheid bij een geringe inspanning, jeuk ,wazig zien .Nu enkele weken aan de vervanger Clopidogrel 75 mg dit medicijn geeft voor mij geen verbetering blijf last houden van vooral de kortademigheid bij lichte[lees meer...] inspanning . Kan komende maand gelukkig stoppen .
03-05-2019

TIA

Mei 2018 uitval van mijn oog gehad en na onderzoeken gestart met clopidogrel 75mg. Meteen draaierig, tijdens het lopen moest ik niet naar links of rechts kijken want dan was ik uit balans..ik weet dit aan de Tia. In de loop van de tijd kreeg ik veel last van geheugenverlies, niet uit mijn woorden komen en verward. Tot de laatste maand ik zelfs mijn buurman niet meer herke[lees meer...]nde, de tuin inliep en mijn zusje niet eens zag staan, zwarte vlekjes op de muur zien. Spinnetjes dacht ik. Duizeligheid, draaierig etc.....Na heel duidelijk aan te geven dat ik iets anders wil proberen heb ik nu dipyridamol icm askal. Sinds twee dagen nu. Heb het gevoel dat de clopidogrel nog in mijn lichaam zit want verwardheid neemt zelfs toe..hoofdpijn van de dipyridamol. Pfffff ik ben 49 maar voel me echt stokoud, niet leuk!
02-05-2019

Herseninfarct

ik had persantin 200mg omdat dit uit de handel is kreeg ik clopidogrel, gelijk heb ik allerlei bijwerkingen gekregen maagbloeding ziekenhuis opname darm storingrn zeker 2 weken aan de diaree geweest. het blijft heel vervelend late ze aub weer persantin op de markt brengen daar heb ik nooit geen last van gehad!!
27-04-2019

26-04-2019

TIA

Ik heb dermatomyositis , door prednison gebruik kreeg ik ook glaucoom aan mijn rechter oog, begin december 2018 werd ik wakken en zag met rechts niet meer. Bijwerking van de timolol dus ff googelen, kon niets vinden, en na een kwartier zag ik wel weer dus ach moest toch over 2 weken naar de oog specialist. Die stuurde me dadelijk door naar de neuroloog, kreeg een echo [lees meer...]van de vaten, linker halsslagader zit enige verkalking dus conclusie je hebt een propje gehad. Nu mag ik dus ook nog clopidogrel slikken, andere maagbeschermers en cholesterol verlagers terwijl dat goed is, nee ben dr niet blij mee, maar wat moet je anders, ik moest in januari al beginnen met inname maar ik wou niet, totdat ik weer klachten kreeg, duizelig pijn in me been, pij aan net oog en slecht zicht, tja dan heb je geen keus, dus nu slik ik het wel, voel me niet helemaal lekker, zere benen, moe, lusteloos, maar goed dat kan ook de dermatomyositis zijn, we wachten af het zal vanzelf wel beter worden
24-04-2019

Herseninfarct

Slikte na mijn herseninfarct jaren Persantin en Acetylsalicylzuur. Ging prima maar door leveringsproblemen van de Persantin moest ik overstappen op Clopidogrel. Ik was hier heel huiverig voor vanwege eventuele bijwerkingen. Ben op 6 april begonnen met Clopidogrel en ik moet zeggen dat het goed gaat. Heb weinig last van bijwerkingen.
20-03-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

06-02-2019

Herseninfarct

Uitstekende ervaringen. Clopidogrel is bij mij bedoeld om herhaling van een herseninfarct te voorkomen.
28-01-2019

Hartklachten

eerste gebruik sandoz gedurende 5 jaar geen problemen. 2 jaar geen gebruik en nu weer gestart met sandoz. nu veel problemen. extreme misselijkheid, braken, diaree, braken en opblazen.
28-01-2019

Hartklachten

voor tweede keer gestart met dit middel. eerste episode van ruim 5 jaar gaf weinig klachten. 2 jaar gestopt en nu herstart. heb het 10 dagen volgehouden. mijn buik blies op als een voetbal. veel pijn, misselijk en braken. niet te doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum