Clopidogrel

Beroerte (37 meningen)
Aderverkalking (5 meningen)
Bloedverdunnen (4 meningen)
Trombose (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

05-02-2020

Hartinfarct

In tegenstelling ik bovenstaand iets moest 'aankruisen' om mijn verhaal verzonden te krijgen kan ik niets zeggen over de effectiviteit omdat ik niet inwendig die effectiviteit kan zien. Wel zou ik willen weten of iemand na gebruik van dit clopidogrel opeens ergenseen pees blessure kreeg. Of nog erger, een geknapte pees...
02-02-2020

Clopidogrel (clopidogrel)

Gebruik deze medicijnen nu sinds 2 dagen. Merk dat ik me heel onrustig voel. Zodra ik in slaap val, word mijn hartslag traag. Zo traag dat ik rare kloppingen krijg en met paniekgevoel wakker word.
30-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Verstopping van een ader in mijn linker been en een hartinfarct
15-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Dit is een reactie op de klachten van mevrouw en niet op clopidogrel. Het niet kunnen slapen terwijl je doodmoe bent. Ik herken dat. Precies op het moment dat ik in slaap dreigde te vallen begon mijn hart flink te kloppen,alsof ik net een flinke inspanning had geleverd. Was meteen klaarwakker terwijl ik gelijktijdig ook moe was. Knettergek werd ik ervan. Kwam volgens mij [lees meer...]door de statines. Caffeïne houdende dranken verhoogden bij mij die bijwerking. Dus ook thee en cacaoprodukten. Let op,ook zgn. caffeïne vrije koffie zit toch nog caffeïne… Gestopt met die statinetroep en deze bijwerking was bijna verdwenen. ook maar gestopt met de koffie e.a. en ik slaap vrij snel weer in. Na een paar weken weer es gestart met die statines en het gedonder begon bij de 2e nacht opnieuw, wellicht door geen koffie meer te drinken een stuk minder heftig maar zeer slecht inslapen. Definitief gestopt met statines. Regelmatig ruim water drinken en/of caffeïne vrije theesoorten. Eet nu ter compensatie zoveel mogelijk en voor handen zijnde cholesterol verlagende produkten zoals avocado ,bio rode rijst ( deze rijst-en ander rijstsoorten- voor de zekerheid 24 uur in ruim water inweken vanwege zeer waarschijnlijke aanwezigheid van arseen en dus ook niet elke dag eten)Ik laat ook zoveel mogelijk verzadigde vetten en suikers links liggen. Eet wel vette vissoorten. Valt niet mee en af en toe zondig ik wel.Maar slechte cholesterol (Ldl) is redelijk stabiel gebleven 2.1.
14-12-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Op grond van tia dd. 29-11-19 clopidogrel Sandoz voorgeschreven gekregen. Overigens kan ik als patiënt niet de effectiviteit van dit soort medicijnen ervaren. Ik heb geen cameraatje in mijn vaatstelsel aan het werk om het effect waar te nemen.
06-12-2019

Aortaklep aandoening

04-12-2019

TIA

Na een operatie waarbij een deel van de aorta werd vervangen, heeft naar alle waarschijnlijkheid een restje 'aortavoering' tot een heel lichte TIA geleid. De Clopidogrel die ik sindsdien slik, heeft een merkwaardige uitwerking op mijn bloed: bij wondjes stolt het sneller dan voorheen. Donkerrood bloed welt even op, stroomt niet en stolt vervolgens. Prima, maar is dit de be[lees meer...]doeling?
30-10-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

Eind juli 2018 een CVA gehad, daarna aan de clopidogrel mer Teva. Ging goed, geen bijwerkingen. Helaas Teva niet leverbaar, sinds die tijd aan de Sandoz, volop bijwerkingen. Slik daartegen nu ook desloratadine 2x per dag en smeer Miconazolnitraat/hydrocortizon erbij om de uitslag tegen te gaan. Zodar ik Teva heb verdwijnen de klachten.
01-10-2019

Aderverkalking

Ik gebruik Clopidogrel sinds 2 weken en moet dit 6maanden slikken.Kreeg 2 stents in linker en rechter aorta. Had verstopte bloedvaten. Maar ik krijg direcht na inname van Clopidogrel 75mg maagpijn en ook ademnood(maar misschien vanwege mijn astma) Ik drink dan 2 glazen spa(rood) bruis en dat wil wel helpen En ik gebruik ook al enige tijd pantazol 40mg. De maagpijn w[lees meer...]ordt iets minder. En ik loop elke dag een uurtje in het park,
30-09-2019

CVA (cerebrovasculair accident)

20 jaar niet kunnen functioneren naar het gebruik van clopidogrel teva 75 Mg is er voor mij een nieuw leven begonnen ben echt heellll erg blij
07-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Mijn ervaring met dit medicijn is erg. voel me net een zombie.nog 3.5 mnd.dan mag ik stoppen.het is echt rotzooi
03-09-2019

Clopidogrel (clopidogrel)

Na stentplaatsing, eerst ticagrelor voorgeschreven gekregen. Hiervan verschrikkelijke bijwerkingen ondervonden. Na overleg met de cardioloog overgestapt op clopidogrel (grepid), 75 mg. Na dit nu 6 weken gebruikt te hebben, wederom heel vervelende bijwerkingen; hoofdpijn, duizeligheid, veel lucht in maag en darmen / opgeblazen gevoel, hartkloppingen, wazig zien, tintelingen[lees meer...] in vingers, ademhalingsstoornissen. Voor mij staat het vast dat ik ga stoppen met deze medicatie. Dan maar meer risico op een nieuw infarct. Deze medicatie is voor mij invaliderend.
28-08-2019

Hartinfarct

15 jsar lang amlodopine 200 mg. gebruikt en geen enkele klacht of bijwerking. Moest omschakelen omdat het uit de handel is genomen met alle klachten van dien.
18-08-2019

TIA

Nadat ik in 2018 een TIA heb gehad kreeg ik glopidogrel voorgechreven van het merk teva vanuit het ziekenhuis voorgechreven door de neuroloog .behalve blauwe plekken ging het verder wel .Later dit zelfde jaar kreeg ik van de Apotheek glopidogrel van het merk Sandoz hier heb ik zeer veel last van gehad ik kon niet meer lezen ,kijken, en mijn maag verdroeg geen voedsel meer[lees meer...] .Nadat ik mijn huisarts hierover had ingelicht heeft hij een medische indicatie voorgeschreven voor het mer Teva ,dat is een keer goed gegaan maar afgelopen week bleek het niet meer leverbaar te zijn en dus kreeg ik mijn Glopidogrel van het merk Grepid van de fabrikant Pharmathen S.A uit Griekenland en sinds dien weet ik niet wat me gebeurd allereerst heb ik een bloedneus gehad ten ten tweede bloed mijn tandvlees mijn maag doet en voelt heel naar aan en ik heb heb hoofdpijn Dit alles maakt mij zeer angstig en bezorgd ik ben dan ook erg overstuur en sta stijf van de stress tevens vraag ik mij af hoe het heeft kunnen gebeuren dat mensen want ik meen zeker te weten dat ik niet de enigste ben als oud vuil troep voorgeschreven krijgen in dit land de gezondheid zorg is hier slechter dan slecht .Dit middel barst niet alleen van de bijwerkingen het is ook nog eens gevaarlijk naar mijn mening en dat terwijl ik geen stress mag volgens mijn neuroloog .
13-08-2019

Aneurysma

Op 25 september 2018 is bij mij een ingreep gedaan aan mijn aorta.De operatie is zeer goed verlopen.Hierna kreeg ik te horen dat ik bloedverdunners en Simvastatine moet gebruiken. Mijn hele leven heb ik gelukkig nog nooit medicijnen hoeven te gebruiken.Nu door het innemen van bloedverdunners heb ik zodra ik mij stoot blauwe plekken op mijn armen.Na ruim 2 weken verdwijn[lees meer...]en ze gelukkig weer.
03-08-2019

Beroerte

ik heb elke keer altijd hogebloed druk 144 92 80

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum