Ervaringen met Clopidogrel

Hartinfarct (20 meningen)
Bloedverdunning (11 meningen)
Aderverkalking (6 meningen)
Trombose (2 meningen)
Angina pectoris (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

02-03-2024 | Vrouw | 82

duizeligheid

Ik slik sinds 2018 clopidogrel aurobindo 75mg vanwege 3 lichte tia's. Na 2 maanden licht in mijn hoofd en nu na bijna 5 jaar steeds duizeliger . Volgens de dokter kan dat niet van dit medicijn zijn. Ik ga met de dokter nu bespreken of er een alternatief is. Heb ook andere merken gehad maar steeds hetzelfde. Hier is echt niet meer mee te leven. Slik er ook pantoprazol[lees meer...] 40 mg bij en bloeddrukverlagers. Hebben meer mensen hier nog last van na zo lange tijd?

17-01-2024 | Man | 75
Bloedverdunning
Ik slik clopidogrel eveneens vanwege 'n vermeende TIA verleden jaar. Of het middel effectief werkt kan ik niet beoordelen. Wat ik wél weet is dat ik chronisch bloedneus heb want eenmaal bloeden krijg ik het praktisch niet gestopt en ik zit constant onder de blauwe plekken. Dat laatste interesseert me minder maar dat eerste is 'n ramp.

05-01-2024 | Vrouw | 77
clopidogrel (75mg)
Na onderzoek Cyp2d19 polymorfisme. Intermediate metaboliser. Verdubbelen dosering. Na 14 dagen acute polyartris in heup, twee kniegewrichten en schoudergewricht, tevens polsen.Koorts. Verhoogde ontstekingswaarden. Volledig immobiel. Rolstoel. Niet als zodanig (h)erkend door zowel huisarts als reumatoloog. Na tijdelijk staken medicatie ivm een ander medisch onderzoek verdw[lees meer...]enen de acute klachten binnen 3 dagen. Wat resteerde waren de chronische pijnen van de beschadigde gewrichtskapsels. Herstelt slecht en langzaam.

22-12-2023 | Man | 63
clopidogrel (300mg)
Bloedverdunning
Wat een troep en waarvoor heb ik deze samen met andere antistollings medicatie. Heb ik een wondje dan duurt het een week voordat bloeden stopt

06-10-2023 | Vrouw | 85
Bloedverdunning
ik had eerder een ander merk ik weet niet meer welke in ieder geval nederlands fabrikaat nu krijg ik uit verschillende landen zoals slowakije duitsland en op momeht engeland allemaal troep

03-09-2023 | Man | 70
Bloedverdunning
Ik zou een tia hebben gehad, wel 2 medicijnen gebruikt die verkeerd op elkaar reageren. Moet nu blijkbaar levenslang clopidogrel slikken. Eigenlijk zonder een degelijk onderzoek naar mijn gevoel. Zit nu regelmatig met bloed uitstortingen en als ik een wondje heb dan loop ik leeg. Dus ik herken mij in de opmerking waarop ik reageer

24-08-2023 | Vrouw | 41
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar na een herseninfarct en een TIA. Clopidrogel schijnt het beste middel te zijn na een cva. Ik heb regelmatig last van maagzuur, af en toe heftige bloedneuzen en veel blauwe plekken. Door mijn lichamelijke beperkingen tgv mijn cva ben ik onhandig geworden, waardoor ik sneller vak of mij stoot. Dit helpt uiteraard niet mee voor de blau[lees meer...]we plekken ;-). Natuurlijk zijn bijwerkingen vervelend, maar een cva krijgen op je 40e is 1000x vervelender. Ik ben blij dat dit middel bestaat en hierdoor de kans vergroot dat ik mijn kinderen mag zien opgroeien.

17-07-2023 | Man | 73

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen

02-06-2023 | Man | 79
TIA
Sandoz heeft middel uit handel genomen. Alternatief Clopidorel van Viatris .. krijg ik uitslag van Zijn er meer gevallen bekend

12-04-2023 | Vrouw | 66
TIA
Paar minuten spraakstoornissen gehad, daarna geen klachten en lange wandeling gemaakt. De week erna terloops bij de huisarts aangekaart en naar de TIAPOLI verwezen. Alle onderzoeken en test waren goed, maar ze wilden me wel levenslang op de Clopidogrel, Simvastine en maagbeschermers zetten - alles geweigerd, geen trek om me als patiënt weg te laten zetten. In een brief [lees meer...]naar de huisarts stelt de neuroloog dat het nog maar eens besproken moet worden.....ik wacht op het telefoontje, maar ik beslis en verder niemand, het is mijn lichaam!

11-04-2023 | Vrouw | 74
dag 1 en 2 ging goed, vanaf dag 3 alleen maar ellende. Doodziek

20-03-2023 | Vrouw | 41
Beroerte
In 2021 een herseninfarct en tia gehad als gevolg van een aangeboren hartafwijking. Sindsdien gebruik ik oa clopidrogel. Fabrikant is pharmathen, staat niet in de keizerlijke. Ik vind het lastig om de effectiviteit te beoordelen. Zolang ik niet opnieuw een beroerte krijg, vertrouw ik erop dat het werkt. Ik merk wel dat ik veel sneller blauwe plekken krijg. Af en toe een[lees meer...] bloedneus, waarvan 1x oncontroleerbaar. Ik heb sindsdien regelmatig last van maagzuur. Vroeger nooit last van, waardoor ik vermoed dat het een bijwerking is. Last van duizelingen, maar is denk ik een gevolg van de hersenschade door het herseninfarct. Ik ben verder wel tevreden over het medicijn. Liever deze bijwerkingen dan opnieuw een beroerte. Door de beperkingen van het herseninfarct ben ik veel kwijt geraakt, zoals mijn bedrijf, mijn mobiliteit, altijd moe en een warboel in mijn hoofd, kan een deel van mijn hobby’s niet meer uitvoeren en ik word ziek van de prikkels in winkels en op feestjes. Als dit medicijn de kans kan verkleinen dat ik nog meer hersenschade oploop door weer een beroerte dan neem ik alle bijwerkingen op de koop toe.

15-03-2023 | Man | 67
Beroerte
Ik kreeg al snel fikse bloedingen op de meest vreemde plekken. Heb toen meteen de neuroloog gebeld, hij adviseerde meteen te stoppen met dit medicijn. Hij zei ook dat er helaas geen vervanger voor voor was. Dat zag ik ziet zo zitten. Ik was blij dat ik na de derde Tia eindelijk bloedverdunner kreeg, en nu had ik weer niks. Maar ik was ondertussen wijzer geworden en heb gel[lees meer...]ukkig vrije keuze bij DSW. Na wat gebel naar verschillende ziekenhuizen kwam ik bij een neuroloog terecht die mijn Dipyridamol voorschreef. En was het probleem opgelost.

11-03-2023 | Vrouw | 65
Hartinfarct
Neuropathie kan bij vlagen bijna niet meer lopen. Erg veel pijn, zware benen. Moeite met op gang komen. Ik slik ze expres voor t slapen gaan. Loop zwaaiend op mijn benen naar t toilet in de nacht. Overmorgen overleg of ik kan stoppen. Slik ze nu 5,5 maand

19-02-2023 | Vrouw | 64
TIA
Mijn naam is ineke. 64 jaar. Door dat ik 10 min draaierig was en dubbel zag heb ik dit middel gehad ben nu beroerder dan ervoor. Na dat incident heb ik 40 banen gezwommen en naar huis gefietst. Na 1 halve week toch naar de dokter geweest doorgestuurd naar neuroloog. Ze vermoeden tia levenslang bloedverdunners innemen. Ik slik niks voel me beroerder dan na dat incide[lees meer...]nt. Zei dat ik er niet achter staat maar u wil toch niet in rolstoel. Maar nu zit ik op de bank met onzettend last van knie. Ben gestopt