Lisinopril

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (35 meningen)

02-10-2019

Diabetes type 2

De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.
15-09-2019

Lisinopril (lisinopril)

Het heeft een hele tijd goed gewerkt. Totdat huiduitslag en diarree gedurende bijna een halfjaar problemen gaf. Na een poosje stoppen toch maar weer iets anders geprobeerd. Want 'zonder medicatie' was geen oplossing.
19-08-2019

Lisinopril (lisinopril)

Oorspronkelijk was had lisinopril een goede werking. Een wisseling van fabrikant gaf echter problemen (maagzuur). Na een wisseling terug naar Accord problemen weg. Daarna weer andere fabrikant; probleem weer terug. Dus gevraagd om Accord. Was alleen in 5MG, dus 2 tabletten. Dit ging een half jaar goed. Toen lichte diarree, huidirritatie en jeuk in toenemende mate. Gestopt [lees meer...]met alles en de problemen verdwenen binnen 2 weken. Helaas, bloeddruk aan de te hoge kant. Dus weer 5MG (1 tablet per dag) genomen. Problemen kwamen net zo hard weer terug (binnen 1 dag). In overleg met de praktijkbegeleider van de huisarts weer gestopt. Bloeddruk opnieuw te hoog. Nu op Hydrochloorthazide 12,5MG (1 tablet per dag). Omdat ik óók 7 kilo ben afgevallen ziet het ernaar uit dat dit werkbaar is (bloeddruk gemiddeld 155/88).
07-06-2019

Hypertensie

De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.
19-05-2019

Hartfalen

Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid
07-03-2019

Lisinopril (lisinopril)

Sinds 2017 gebruik ik hydrochloorthiazide 12.5mg voor mijn hoge bloeddruk. Helaas bijkt dit nu niet meer voldoende te zijn. Sinds enkele weken gebruik ik hiernaast ook lisinopril 5mg. Bijna direkt verbetering merkbaar.
07-02-2019

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb dit anderhalf jaar lang gebruikt samen met 50 mg Metoprolol en hydrochloorthiazide. Toen ik stopte met de Hydrochloorthiazide omdat ik jicht kreeg en enkele jaren slecht plassen werd mijn bloeddruk weer hoger. Dus werd de dosis verhoogd van 5 mg naar 10 mg. Maar nu werden de bijwerkingen veel erger. Overal krampen, alsof er naalden in mijn lichaam gestoken werden. T[lees meer...]oen ik naar de huisarts ging omdat ik wilde stoppen met de Lisinopril bleek mijn bloeddruk nog steeds niet onder controle en besloot de huisarts een ander middel voor te schrijven. Dit werd losartan maar daar zwol ik weer van op. Op dit moment gebruik ik alleen nog maar 50 mg Metoprolol en mijn bloeddruk is rond de 170/200 bovendruk en 100/125 onderdruk.
26-11-2018

Hartfalen

Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric
12-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

In eerste instantie leken de bijverschijnselen binnen de perken en de bloeddruk was direct op een goed gemiddelde voor mijn leeftijd en geslacht. Maar na een week of 6 begon ik last te krijgen van buikklachten en duizelingen, voornamelijk's morgens. 's avonds innemen ipv 's morgens leek te helpen, maar helaas. Ga toch maar weer met mijn huisarts kijken naar een ander med[lees meer...]icijn met minder bijwerkingen, wat dit is niet meer leuk ...
09-11-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik heb altijd Lisinopril 20 mg gehad van accoord . Dit slik ik al heel lang voor de hoge bloeddruk (familiekwaaltje) nooit klachten gehad, maar de apotheek vond het nodig om mij een ander merk te geven (waarschijnlijk goedkoper). Ik heb wel geprotesteerd, maar de apotheker vertelde mij het is precies het zelfde. Nou mooi niet ik heb weer hoge bloeddruk en ik voel me niet g[lees meer...]oed. Veel warmte in mijn hoofd alsof ik plof.
08-10-2018

Lisinopril (lisinopril)

In eerste instantie nauwelijks bijwerkingen, na 2 weken nu wat vage klachten zoals duizeligheid, hoestje, droge mond en wat somberheid. De bloedruk was direct gedaald naar de gemiddelde doelstelling en dat is prima. Hoop dat de bijwerkingen binnen de perken blijven. Heb slechte ervaring met Amlodipine, waarmee is gestopt ben vanwege de bijwerkingen....
27-09-2018

Lisinopril (lisinopril)

Hoeveel is eigelijk de normale dosis?(Lisinopril
27-09-2018

17-09-2018

Lisinopril (lisinopril)

Op voorschrift huisarts, s-avonds innemen, slaap lekker, spierkrampen bij langdurig zitten op de autostoel en rechte houten stoel
26-08-2018

Lisinopril (lisinopril)

Ik gebruik dit tablet om mij bloeddruk te verlagen. Over de dag heb ik last van hoestbuien (kriebelhoest) en droge mond. Momenteel ben ik ook gevoelig voor astma-aanvallen. Nachts verstrek de thuisbeademing de hoestaanvallen (kriebelhoest).
20-08-2018

Lisinopril (lisinopril)

Hypertensie door het gebruik van het kankerremnende middel Sutent. Het gebruik van Lisinopril is wel nog met een 2e medicament zijnde Hydrochloortiazide.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum