lisinopril

Ramipril (39 meningen)
Rasilez (37 meningen)

13-11-2020 | Vrouw | 59
lisinopril (30mg)
Na vervuilde valsartan tijdje met huisarts en internist moeten zoeken naar een ander medicijn voor mij, vele gaven erg veel enge/nare bijwerkingen. Bij lisinopril accord ook in het begin bijwerkingen. Maar nu na genoeg niet meer. Maar wil ze alleen van accord hebben. Opgegeven moment kreeg ik ze van teva, na 2 Dgn. innemen heel erg ziek misselijk en overgeven, hierna gelij[lees meer...]k i.o.m. huisarts en apotheek krijg ik ze alleen nog van accord. Onlangs is dosering iets verhoogd van 20 mg naar 30 mg in het begin even weer wat bijwerkingen maar dat is na een paar dgn over. En bloeddruk zit weer op normale waardes.

23-10-2020 | Man | 73
lisinopril (20mg)
20 jaar geleden hoorde ik ( 2 huisartsen) die toen mijn bloeddruk hadden gemeten vanwege m’n (30) jaren lange “Migraine” die ik had, tegen elkaar zeggen ; Die man is een wandelend explosief! Zij wisten niet dat ik dat hoorde! Vanaf dat moment kreeg onmiddellijk LISINOPRIL 20mg. Op het moment dat ik het ging gebruiken heb ik ook nooit meer “migraine” gehad. De bloedd[lees meer...]ruk ligt nu altijd rond de 125/80.

20-10-2020 | Vrouw | 38
lisinopril (10mg)
Ik slik nu een paar maanden Lisinopril voor mijn te hoge bloeddruk. Bloeddruk is inmiddels goed alleen lukt het hardlopen me niet meer, snel pijnlijke benen en kortademig. De huisarts wil dat ik het nog even aankijk met deze medicijnen, daarna kijken we naar een evt. alternatief.

10-10-2020 | Vrouw | 71
lisinopril (30mg)
Ik heb meerdere soorten lisinopril gebruikt , maar alleen van lisinopril accord heb ik geen bijwerkingen

18-05-2020 | Vrouw | 70
neuro-pathie problemen.

09-04-2020 | Man | 66
lisinopril (10mg)
hoge bloeddruk , heb de hele dag koude handen (tintelend) en lichaam . draag nachts voortaan warme pyjama niet normaal bloeddruk wel ok maar ga der wel mee stoppen

07-04-2020 | Vrouw | 70
lisinopril (20mg)
uur na inname duizeligheids klachten,,wat bij mij angst veroorzaakt!!

13-03-2020 | Vrouw | 66
lisinopril (10mg)
Ik neem Lisinopril s'morgens rond 7 uur in, ik heb dan meteen last van duizeligheid en begin de dag alslecht. Gedurende de dag heb ik vaak last van misselijkheid en soms het gevoel dat ik flauwval. Dit maakt me erg onzeker. Ik zou graag een ander midel willen hebben maar begrijp van mijn huisarts dat alle beta-blokkers deze bijwerkingen hebben. ik heb hiervoor Rasilez gesl[lees meer...]ikt en voelde me toen veel beter

06-03-2020 | Vrouw | 32
lisinopril (5mg)
Hartklep aandoening
Van mijn cardioloog lisinopril (2,5mg) voorgeschreven gekregen om mijn hart met een lekkende aortaklep iets te ontlasten. Voornamelijk omdat ik met klachten rondliep zoals vermoeidheid en ‘brain fog’ waardoor ik mij te oud voelde voor iemand van mijn leeftijd en dit mij belemmerde in mijn dagelijks functioneren. De eerste weken merkte ik niet veel, behalve een aanhoudend [lees meer...]kuchje die na een maand of 3 verdween. Evengoed doorgezet met lisinopril, en het had even wat tijd nodig, maar ik merkte na 6 maanden dagelijks gebruik een enorm verschil aangaande mijn gezondheid en conditie van toen en nu (letterlijk een wereld van verschil!) waardoor ik heel blij ben met dit medicijn! Enige nadeel is dat veel apotheken deze al hele kleine pilletjes alleen in 5mg bestellen, waardoor ik ze zelf moet snijden maar dat is ook zo gedaan.

03-03-2020 | Vrouw | 80
lisinopril (10mg)
om de bloeddruk te verlagen ,maar het helpt niet veel , Mijn bloedvaten zijn te zien onder mijn huid ,dunne huid, purpere bloedinkjes onderhuids Mijn psoriasis is veel erger geworden sinds ik het slik ,en ook antibiotica vererger het nog meer Ik vertrouw het allemaal niet ,ze proppen je vol medicijnen ,nog maar een tabletje erbij , ,het brengt tenslotte geld op

10-01-2020 | Man | 60
lisinopril (10mg)
Gebruik dit naast amlodipine en atenolol na plaatsing van 3 stents. Doet ongemerkt wat het moet doen.

05-01-2020 | Man | 56

02-10-2019 | Vrouw | 50
lisinopril (5mg)
Diabetes type 2
De dokter zeg dat het tussen mijn oren zit, hij voel niet wat ik voel. Het is de bijwerking.

15-09-2019 | Man | 73
lisinopril (10mg)
Het heeft een hele tijd goed gewerkt. Totdat huiduitslag en diarree gedurende bijna een halfjaar problemen gaf. Na een poosje stoppen toch maar weer iets anders geprobeerd. Want 'zonder medicatie' was geen oplossing.

19-08-2019 | Man | 73
lisinopril (10mg)
Oorspronkelijk was had lisinopril een goede werking. Een wisseling van fabrikant gaf echter problemen (maagzuur). Na een wisseling terug naar Accord problemen weg. Daarna weer andere fabrikant; probleem weer terug. Dus gevraagd om Accord. Was alleen in 5MG, dus 2 tabletten. Dit ging een half jaar goed. Toen lichte diarree, huidirritatie en jeuk in toenemende mate. Gestopt [lees meer...]met alles en de problemen verdwenen binnen 2 weken. Helaas, bloeddruk aan de te hoge kant. Dus weer 5MG (1 tablet per dag) genomen. Problemen kwamen net zo hard weer terug (binnen 1 dag). In overleg met de praktijkbegeleider van de huisarts weer gestopt. Bloeddruk opnieuw te hoog. Nu op Hydrochloorthazide 12,5MG (1 tablet per dag). Omdat ik óók 7 kilo ben afgevallen ziet het ernaar uit dat dit werkbaar is (bloeddruk gemiddeld 155/88).

07-06-2019 | Vrouw | 66
Hypertensie
De keelklachten waren zo ernstig, dat ik begon te twijfelen of er iets ernstigs aan de hand was in mijn keel. Ik had slikklachten en een hele vervelende kuch. Niet alleen ik, maar ook mijn kinderen werden ongerust. Doorverwezen naar KNO-poli en onderzocht, gelukkig was er alleen irritatie. Wel gelijk gestopt met die rotpilletjes.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum