Baarmoederhalskanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor baarmoederhalskanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Aldara 2 3
Macrogol en elektrolyten 1 1
Fentanyl 1 4
Femoston continu 1 5
Mirena 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: baarmoederhalskanker

Aldara

26-07-2023 | Vrouw | 26
imiquimod
Baarmoederhalskanker
Ik wil graag mijn ervaring delen omdat ik zelf voordat ik begon met de creme ook de ervaringen ging lezen en toen best wel bang was voor de behandeling (ook omdat de gynaecoloog erop had gewezen dat 20% eerder stopt met de behandeling vanwege de klachten). Ik ben met aldara creme begonnen vanwege pap 3a, vanwege mijn jonge leeftijd (26) vond ik lisexcisie (nog) geen optie.[lees meer...] De behandeling is mij niet tegengevallen. Wel lichte klachten gehad zoals griepachtig gevoel en rugpijn. Klachten als jeuk, irritatie en pijn bij plassen waren wel meer aanwezig (vooral vanaf week 10), maar al met al vond ik het prima te doen. Bij mij heeft het gelukkig gewerkt, ik ben een stadium ‘verlaagd’, naar pap 2. Nog steeds wel afwijkende cellen maar een stuk minder. Na een jaar weer opnieuw een uitstrijkje

Aldara

10-12-2019 | Vrouw | 29
imiquimod
Baarmoederhalskanker
Het is nu 1,5 jaar geleden dat ik de crème heb gebruikt. 8 weken lang 3x per week. Vanaf eerste gebruik al de avond erna enorme bonkende koppijn. Ik moest het inwendig gebruiken en kreeg enorme jeuk (moest me inhouden om geen breinaald te pakken en erin te raggen om wat van de jeuk af te komen). In de eerste week ook erge vermoeidheid dat ik zelfs minder moest gaan werken.[lees meer...] Na 4 weken verschoof de koppijn naar de volgende ochtend na gebruik. Ik ben nu 1,5 jaar verder en ben nog steeds erg vermoeid, wel minder als tijdens gebruik. Ik zou achteraf gezien de crème niet meer gebruiken. Heeft gedeeltelijk gewerkt maar moest alsnog geopereerd worden. Na het stoppen na 8 weken ook nog eens heel veel haaruitval gehad en kale plekken gekregen.

Macrogol en elektrolyten

21-06-2018 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten
Baarmoederhalskanker
Kreeg voorgeschreven na operatie, 30 zakjes vond ik wat veel. Heb 1 zakje gebruikt dus 29 over, maar wel eigen risico. Dus als iemand ze elke dag gebruikt kunt u ze ophalen.

Femoston continu

03-09-2016 | Vrouw | 38
estradiol / dydrogesteron continu
Baarmoederhalskanker
Nadat ik behandeld was voor baarmoederhalskanker (toen 35) was ik acuut in de overgang. Na 4 maanden slecht/niet slapen, zweten, stemmingswisselingen, enz ben ik begonnen met Femoston Continu op aanraden van mijn gynaecoloog. Wat een verademing. Eindelijk weer rust in mijn lijf. Geen opvliegers meer. Beter slapen en niet meer overmatig zweten. Ik slik dit wss tot mijn 5[lees meer...]0e waarschijnlijk.

Fentanyl

02-02-2014 | Vrouw | 38
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Baarmoederhalskanker
ik heb zelf ruim 2 en half jaar aan de fentanyl neusspray gezeten een middel wat als je er mee begint je loom en verschikkelijk misselijk maakt, daarna werkt het goed tegen de pijn. maar nadeel naar gelang van het gebruik moet je dosis omhoog, waardoor ik op dodelijke doseringen heb gezeten. achteraf denkend de arts wel wist waar hij mee bezig was, maar toen ik en blijkba[lees meer...]ar nog 3 patiënten verhaal gingen halen was de arts plots vertrokken. wat vind ik van dit middel een gevaarlijk middel bij verkeerd gebruik en zeer verslavend, ik kon er vanaf blijven maar lichamelijk verlangen was er dus wel. ik vind dat dit middel goed is als mensen ernstig ziek zijn, bv terminale patienten zodat hun pijn te dragen is, verders vind ik dit middel niet zomaar voorgeschreven mag worden. heb ook aan de pleisters gezeten en nu aan de tabletten dit om een duidelijker beeld te geven de fentanyl neusspray is dus niet meer ter sprake.

Mirena

02-01-2014 | Vrouw | 46
levonorgestrel
Baarmoederhalskanker
Mirena-spiraal, ik heb deze al meer dan 8 jaar en ik ben er heel heel content van. Ik ben van de pil overgestapt nar de mirena-spiraal gezien ik rookte en een ouderdom had dat dit niet goed samen zou blijven gaan. In het begin doet het wel wat pijn, je voelt dat er iets in je buik zit. Maar dat gaat snel voorbij. De allereerste keer toen ik ze heb laten plaatsen heb ik nog[lees meer...] enkele maanden zeer licht bloedverlies gehad en nadien niet meer. Het is echt zalig zonder maandstonden door het leven te kunnen gaan. De tweede keer bij een nieuwe plaatsing heeft de vrouwenarts mij een lichte narcose gegeven gezien ik zeer veel last heb van wild vlees dit is ontstaan nadat ze mij 21 jaar geleden een stuk van de baarmoederhals hebben moeten weghalen. Dus de plaatsing en verwijdering doen dan ook heel veel pijn. Ik wou persé een nieuwe mirena-spiraal en ik heb er niets van gevoeld door de licht narcose. Voor iedereen die denkt om zo een spiraal te laten plaatsen, ik zou zeggen NIET twijfelen gewoon DOEN echt een aanrader. En wat bijwerkingen betreft, hier heb ik verder totaal geen last van en wat geslachtsgemeenschap betreft is er ook geen probleem, het blijft gewoon goed op zijn plaats en de man voelt er ook niets van. Men hoort dat wel eens vertellen dat de man het touwtje voelt, maar na al die jaren dat ik deze spiraal heb, heb ik nog nooit commentaar gehad van mijn echtgenoot. Mijn leeftijd is 46 jaar en zit ook nog in de overgangsjaren maar ik gebruik de spiraal gewoon verder de vrouwendokter heeft mij dit zelfs aangeraden, gezien de spiraal toch nog wat lichte hormonen afgeeft aan het lichaam, je hebt ook vrouwen die gewoon de pil doornemen als ze in de overgangsjaren zijn, nu de spiraal komt op hetzelfde neer. Dus: ik ben heel erg content.