Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (36 meningen)
Premature menopauze (4 meningen)

14-05-2019

Overgang

Ik vind het een fantastisch preparaat. Mijn overgangsklachten verdwenen als sneeuw voor de zon en heb helemaal geen laat van bijwerkingen.
01-05-2019

Overgang

Vanaf de eerste dag dat ik Femoston innam werd ik duizelig en misselijk. Vervolgens kreeg ik hele onrustige gevoelens en voelde mij vreselijk nerveus terwijl ik dit nooit heb. Omdat ik ook behoorlijke hartkloppingen kreeg ben ik na 2 weken gestopt met Femoston. De gynaecoloog vertelde dat ik even moest doorzetten en dat de bijwerkingen dan wel minder zouden worden. In mi[lees meer...]jn geval vond ik het niet verantwoordelijk om door te gaan. Ik voelde mij de hele dag zo ziek dat ik toch gestopt ben. Erg jammer want hoe ga ik nu verder met de opvliegers en gejaagdheid.
24-04-2019

Overgang

Hier hetzelfde probleem Ook weken lang menstruatie buikpijn Toch doorgegaan met slikken gemist in Hele vervelende bloedingen kan niet naar me werk Nu gestopt na 4 maanden Hoop dat ik wat anders kan krijgen Ben erg verdrietig angstig en geen zin nergens in
09-04-2019

Overgang

Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....
01-04-2019

Overgang

Na jaren van van ongemak in de vorm van behoorlijke stemmingswisselingen, huilbuien en vermoeidheid, 4 weken geleden begonnen femoston te slikken. Syptomen verergeren en ik ben nu helemaal van de leg. Energieloos!.. zo'n zwaar hoofd en tintelingen in mijn lijf...en tegelijkertijd een opgefokt gevoel dat ik ben gaan halveren. Idd.naar de supermarkt is al teveel. Twijfel o[lees meer...]f ik zal stoppen. Binnenkort overleg met h.a.
22-02-2019

Overgang

Al 20 jaar heb ik last van de overgang, m.n. slaapproblemen, heftige opvliegers 's nachts en depressieve gevoelens. Heb meerdere alternatieven gebruikt, maar die werken niet bij mij. Om toch meer kwaliteit van leven te hebben, uiteindelijk besloten Femoston conti te gaan gebruiken. Al snel bemerkte ik resultaat. Sliep vaak nachten door en geen opvliegers. Ook mijn haar vie[lees meer...]l niet meer uit. Helaas na 3 maanden komen de opvliegers weer in alle hevigheid terug.
25-10-2018

Femoston continu (estradiol / dydrogesteron continu)

Het begon te werken na ongeveer 3 weken! Ik ben zooo blij, ik voelde me al jaren burn-out, psychisch en lichamelijk een wrak. Nu voel ik me weer als vanouds: ik heb weer veel energie en overal zin in, ook geen spierpijnen meer. Ik slaap ook weer goed, voel me top! En totaal geen bijwerkingen, ook geen gewichtstoename. Ik heb mijn leven weer terug en ik kan nu blijven werke[lees meer...]n. Had ik dit maar jaren eerder gehad, dat vind ik dus wel erg: al die jaren worstelen met overgangsklachten waren dus niet nodig geweest.
08-10-2018

Overgang

Ik ben met femoston continu begonnen ivm slecht slapen en hevig gewrichtspijn , na een week slikken begon bij mij de haaruitval, ben nog een paar weken hiermee doorgegaan tot ik zeker wist dat het haaruitval vd tabletten kwam en daar nu mee gestopt.
28-09-2018

Overgang

Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.
25-09-2018

Overgang

Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.
16-09-2018

10-09-2018

Menopauze

Ik slik al enige tijd femoston 1/5. Ik word ondanks veel sporten en matig eten toch te zwaar. O.a dikke buik. Zonder hormoontherapie is geen optie omdat ik heel erg last heb van de overgang. Nu vraag ik me af heeft 0.5/2 zin ( om van die dikke buik af te komen), maar ik vraag me af of zo'n lage dosis werkt, zijn er vrouwen die deze lage dosering slikken en wat is hun ervar[lees meer...]ing?
05-06-2018

Femoston continu (estradiol / dydrogesteron continu)

Wat een super pillen zijn dit, voelde me binnen twee weken een heel ander mens en kon ineens weer doorslapen. Ook stijfheid van mijn gewrichten is helemaal verdwenen! Libido ook totaal hersteld, het stoppen hiermee zal nog wel een uitdaging worden.
27-04-2018

Overgang

Ik heb een jaar geleden femeston continu voorgeschreven gekregen omdat ik door een zware burnout op 47 jarige leeftijd gelijk volle bak in de overgang kwam. Met alle klachten die je je maar kon voorstellen, opvliegers, hartkloppingen nachtelijk transpireren, angsten, depressie, slapeloosheid entc etc, 15 kilo bijgekomen zonder dat mijn eetpatroon wat verandert en ik 4 ke[lees meer...]er per week sport. Van 56 kilo naar 71 kilo. Een zwaar drama voor mij. Mijn huisarts schreef me femeston continu voor en alle klachten zijn verdwenen. Alleen blijf ik een onregelmatige menstruatie houden, en als t zover is flink ook. Hoop dat die ook nog achterwege blijft dan ben ik helemaal blij. Mijn gewicht is niet meer toegenomen maar ik zal helaas moeten dealen met die +13klo. Die krijg ik er met geen mogelijkheid meer vanaf. Verder ben ik heel tevreden met t gebruik .
23-03-2018

Overgang

Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.
16-09-2017

Overgang

Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (496) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (468) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!