Fentanyl

fentanyl oromucosaal/transdermaal

Artrose (17 meningen)
Hernia (12 meningen)
Lage rugpijn (10 meningen)
Pijn (algemeen) (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (3 meningen)
Reuma (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (2 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Syndroom van Ehlers-Danlos (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)
Ziekte van Bechterew (0 meningen)

Fentanyl

Bojan Nikolik (11-05-2015)

13-10-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Werkt al na een uurtje, maar helaas niet de opgegeven periode van 72 uur. Soms werkt het maar net 48 uur. Fentanyl Aurobindo levert pleisters die slecht plakken en bij mij huidirritaties opleveren. Huid zwelt op, wordt rood en jeukerig. Na verwijderen van de pleister nog ruim een week een droge rode huid. Als pijnstiller werkt het prima. Ik weet helaas niet meer welk mer[lees meer...]k ik eerst had, met dikke vierkante pleisters. Daar had ik geen last van.
26-09-2019

Polyneuropathie

bij mij ging pleister er ook vaak af. ben toen overgestapt op Fentanyl TEVA. Deze blijft wel goed plakken. Gebruikte het omdat ik pijn in voeten had wegens neuropathie. Had ondanks verhoging tot 50 mcg/u. weinig of geen effect. Afbouwen was niet prettig, maar ben gestopt en sinds een half jaar overgestapt op 3 x d. druppels THC 2%. Sindsdien 95% minder pijn, heb geen enke[lees meer...]le bijwerking en kan na jaren, weer minimaal 1 uur, normaal pijnvrij lopen. Voorheen was dat < 500 m.
21-09-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Dan zou ik dar zeker gaan proberen? Naar mijn mening is dat onmogelijk. ( halfwaardetijd)
19-09-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

ik ben zeer tevreden over de plijsters Fentanyl
10-09-2019

Reuma

Ik kreeg tramadol, heb dit jaren geslikt tot ik op 300mg per dag zat, afgebouwd (wat makkelijk ging, echt ik lees sommige verhalen hier maar ik had er echt niet zoveel problemen mee). Maar Daarna overgegaan op pleisters van 12,5ug eerst 1 en toen 2, nu 3 per 2 dagen want de 3e dag werken ze echt niet meer. Mijn huisarts was heel erg begripvol en deed niet moeilijk om het [lees meer...]te veranderen naar om de 2 in plaats van 3 dagen. Het helpt erg goed, ik ben veel pijn kwijt, ben af en toe iets suf, maar het gaat beter dan met de tramadol. Moet ik wel zeggen dat ik met de tramadol meer ondernemend was. Nu met de pleisters van fentanyl interesseert me heel veel niet meer, wat ook wel weer lekker is, want al die politieke onzin op tv en corruptie, haatgedoe... Met tramadol raakte ik opgefokt en kon niet meer slapen, nu met de pleisters kijk ik bijna geen tv meer en dat is heerlijk. En ja je kan je af en toe raar voelen in je hoofd ofzo, maar dat heeft ieder mens, zelfs zonder medicijnen dat je jezelf wel eens raar kan voelen dus mensen geef niet altijd de medicijnen de schuld... Oke dat was het. Ik ben ondanks alle negatieve publiciteit wat pijnstillers betreft erg positief en blij dat ze er zijn, want een tense apparaatje , paracetamol en fysiotherapie enz... die deden helemaal niets. Dit werkt , helpt, en zorgt ervoor dat ik ook nog wat leuks kan beleven en mee kan maken dus bedankt ;-)
31-07-2019

Artrose

Dit werkte nog het beste, maar niet leverbaar.
31-07-2019

Artrose

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen last hebben met het wisselen van een merk van fentanyl pleisters. Het is onvoorstelbaar in dit land dat er soms gewoon niet meer geleverd kan worden. Ik zit al lange tijd aan 200 ugl en ben dus wel wat gewend. Maar nu weer en eerder ook al heb ik echt na wisseling van een merk echt enorme reacties gehad en zelfs psychoses. Ik weet er [lees meer...]echter niets meer van. Kost me wel het tweede huwelijk. Ik ben echt op en de pijn blijft extreem ook met de nodige oxycodon er bij. Ik kan toch niet de enige zijn met zulke reacties? Graag jullie ervaringen.
26-06-2019

Lage rugpijn

Beste Henk, Ik neem al 15 jaar Durogesic 100. Intussen ben ik verhuisd naar Thailand . Hier is het niet verkrijgbaar. Ik heb nog een 3 maand voorraad, en zal dus moeten stoppen met Durogesic . Heb je enige ervaring / tips om te stoppen, de afkikkingsverschijnselen zijn niet niets... Groeten, Nic
28-05-2019

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

75ug elke 48u maar 125ug gebruik ik omdat het dan pijnvrij is voor mij. Dus moet ik soms ergens rond kijken...Ook Instanyl en Actiq zijn niet in BE te verkrijgen maar deze zouden echt welkom zijn. Heb deze producten al eens geprobeerd en het helpt goed voor doorbraakpijnen.
20-04-2019

Lage rugpijn

Ik gebruik d deze pleisters nu sinds 2011 en zit nu gemiddeld op 75ug. Hierdoor kan ik mijn hondje nog uitlaten waar ik voorheen met krukken liep. Ik ben 43 en mis een tussenwervelschijf onderin en heb botontkalking. De pleisters plakt mijn man op mijn rug en doet er dan een eilandpleister overheen gefixeerd met tape zodat ik kan douchen...Ik hoop dat ik nog lang mijn hond[lees meer...]je uit kan laten
17-04-2019

Hernia diafragmatica

Als je de pleister plakt begint de werking na ongeveer een uurtje. Daarna heb je het gevoel dat je bergen kan verzetten. De pijn neemt niet echt af, het haalt de scherpe kantjes weg. Ik persoonlijk vind de bijwerkingen te heftig voor het voordeel wat je er van zou moeten hebben. Problemen met slapen de eerste dag. De derde dag doet de pleister zo goed als niets meer waardo[lees meer...]or je je echt beroerd voelt. Je plakt de pleister opnieuw en de ellende begint weer van voor af aan.
06-03-2019

Lage rugpijn

goede pijn stiller word soms depri en snel opvliegend
01-02-2019

Pijn (algemeen)

De pleisters plakken aan de randen/hoeken niet altijd even goed. Soms gebeurd het dat de letters ineens niet meer te lezen zijn. 1 uitgelopen inktvlek zeg maar. In de apotheek weten ze niet hoe dit komt. Hier iemand bekend mee
16-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Arst wil niet per 48u wisselen van patch ipv 72u terwijl er vele andere zijn met zelfde probleem. Die hun artsen begrijpen dat. Reageer als in oost-vlaanderen je een arts hebt en jij mag wel om 48u nieuwe plakken.
15-10-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Krijg een 2 tal jaar Durogesic 100UG. Tevreden van de pijnstilling. Probleem is dat ze bij mij maar 48u goed werken en geen 72u. Ken nog mensen die dat ondervinden en mogen per 48u dan ook nieuwe plakken. Mijn arts wil dit maar niet begrijpen. Iemand een goede arts omgeving Oost-Vlaanderen die daarvoor wel begrip zou hebben? (..). Bij voorbaat dank of ook tips zijn welkom
21-08-2018

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Na aanleiding van een beknelde zenuw in rug en been kreeg ik Fentalyn pleisters voorgeschreven. Na enkele weken begon ik me steeds zieker te voelen en besloot om het weer af te bouwen maar hoe doe je dat. Een goed advies kon niemand mij op dat moment geven en ben ik het internet op gegaan. Uiteindelijk vond ik deze site: https://www.henw.org/artikelen/vermijden-van-onttre[lees meer...]kkingsverschijnselen-van-fentanylpleisters Hier staat precies omschreven hoe men deze pleisters af kan bouwen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum