lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-01-2017

Botbreuk

Ik ben gevallen met een veldrijwedstrijd waarbij ik mijn linker sleutelbeen brak (voor de tweede keer) en een hersenschudding opliep. Zelf weet ik weinig van het ongeval door de klap op mijn hoofd. Toen ik bij was met de ambu opgehaald en fentanyl via een infuus gekregen. Ik voelde helemaal geen pijn meer, gek gevoel! Later wel 3 maal moeten braken of de fentanyl of de her[lees meer...]senschudding nou de oorzaak was weet ik niet. Verder geen last gehad van bijwerkingen.
04-11-2016

Rugklachten

De bijwerkingen worden op een gegeven moment erger dan de kwaal. Mijn hele spijsvertering kwam zowat stil te liggen en daardoor steeds problemen met de stoelgang. Nu cold turky afkicken. Zwaar maar te doen.
26-10-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Ik heb polyneuropathie in benen en armen wat gepaard gaat met ontzettende pijn scheuten in onderbenen, knien en armen hiernaast gebruik ik nog Oramorph 10/5 3x dgs, anders is de pijn niet uit te houden. En zou ik helemaal niet meer kunnen lopen, hiervoor heb ik oxycodon gehad 10 en 20 mg maar ik werd er tolerant voor. Het is voor mij afwachten hoe dit gaat ik ben met deze[lees meer...] combinatie 24-10-2016 begonnen, ik wens jullie allen sterkte toe, en zoek verlichting boven.
23-09-2016

Lokale verdoving

tijdens darmonderzoek toegediend bleef in mijn nek zitten erg pijnlijk, geen effect verder wat pijn betreft, al eerder dit gehad ben nu bang voor deze toediening. wie heeft hetzelfde meegemaakt? geen pijnstiller helaas voor mij onderzoek was erg pijnlijk.
16-07-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

Als ik een nieuwe pleister heb geplakt, slaap ik 's nachts erg slecht en heb overal jeuk. Ik kreeg in het begin een hogere dosis, maar daar werd ik erg misselijk van, nu af en toe ook nog. Soms heb ik ook een gevoel alsof ik verkouden ben, dit is na een dag vaak weer over. Ben ook vergeetachtig en niet echt allert, maar ik weet niet meer, of dit door de fenanyl komt, of do[lees meer...]or de lyrica die ik ook slik.
11-07-2016

Fentanyl (fentanyl oromucosaal/transdermaal)

aan geboren hersen letsel, spasma. Eerst geplakt op de buik, door handicap. Bijwerkingen: zweten, branden handen lichaam is helemaal van slag.
04-06-2016

Artrose

verlicht enorm, veel minder pijn sinds ik naast tramadol ook fentanyl gebruik. Hiervoor plakte ik butrans pleisters daar had ik veel problemen mee. Ik reageerde heftig op de lijm van de pleisters , werd gek van de jeuk, mijn huid ging helemaal kapot. Dat heb ik niet met de fentanyl. ook werkt het gewoon veel beter, heb aanmerkelijk minder pijn.
03-06-2016

Hernia

Na veel pijn na een flinke val in armen nek en na uiteindelijk MRI en op 6 juni een prik om te proberen de zenuw te verdoven in verband met nek hernia Fenthanyl pleisters van 50 mg eerst lagere dosering maar die onderdrukte de pijn niet voldoende. Helpt uitstekend nauwelijks pijn meer, de bijwerking vallen mee, wel veel dromen s,nachts maar word ook minder na verloop van[lees meer...] tijd. Als mijn behandeling werkt , bij de pijnpolie, nog niet afbouwen in verband met rughernia. Heb eerder afgebouwd 100 mg bij rughernia is gelukt even doorbijten. Pleister werkt 3 dagen dus om de 3 dagen opbrengen, minder bijwerkingen als morfine in tabletvorm
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!