Ervaringen met Aldara

imiquimod

stemmingswisselingen vermoeidheid koorts spierpijn gewrichtspijn

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

05-03-2024 | Vrouw | 32
imiquimod (50mg/g)

gewrichtspijn spierpijn koorts vermoeidheid stemmingswisselingen

Juli 2023 is er bij mij geconstateerd dat ik pap 3b cin 3 heb. Ik ben al zo’n 9 jaar onder controle bij de gynaecoloog mbt afwijkende cellen. Op mijn 25ste al eens een lisexcisie gehad voor dezelfde uitslag. Doordat ik toentertijd deze ingreep heb gehad en mijn kinderwens (lisexcisie vergroot de kans op een vroeggeboorte) was het voorstel om de aldara crème te proberen. [lees meer...]Ik ben eind augustus 2023 begonnen met het gebruiken van de aldara crème . 3 keer in de week 4 maanden lang. De eerste paar keer gebruik was echt erg beurs maar door beter voor te behandelen met vaseline ging dit even later goed. Wel van binnen een beurs gevoel. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik continu koorts kreeg, zere spieren/gewrichten, heel erg moe en stemmingswisselingen. Het was voor mij niet te onderdrukken met een paracetamol waardoor ik minder ben gaan werken omdat het niet goed ging. Toch besloten om de gehele 4 maanden af te maken. 1 febr 2024 uitstrijkje laten maken en het vervelende nieuws gekregen dat de crème niks heeft gedaan. 6 maart krijg ik alsnog een lisexcisie.

05-10-2023 | Man | 37
imiquimod (50mg/g)
Aldara crème gebruikt bij een pap3b cin2/cin3. Ik vond het spannend omdat de verhalen niet heel positief zijn die je leest. Bij wel wat bijwerkingen gehad maar met een paracetamol is de wel te doen. Gemeenschap was bij mij niet mogelijk de plek voelt beurs aan. Helaas niet het gewenste resultaat. Ik wilde een alternatieve behandeling proberen maar het heeft wel veel impact[lees meer...].

26-07-2023 | Vrouw | 26
Baarmoederhalskanker
Ik wil graag mijn ervaring delen omdat ik zelf voordat ik begon met de creme ook de ervaringen ging lezen en toen best wel bang was voor de behandeling (ook omdat de gynaecoloog erop had gewezen dat 20% eerder stopt met de behandeling vanwege de klachten). Ik ben met aldara creme begonnen vanwege pap 3a, vanwege mijn jonge leeftijd (26) vond ik lisexcisie (nog) geen optie.[lees meer...] De behandeling is mij niet tegengevallen. Wel lichte klachten gehad zoals griepachtig gevoel en rugpijn. Klachten als jeuk, irritatie en pijn bij plassen waren wel meer aanwezig (vooral vanaf week 10), maar al met al vond ik het prima te doen. Bij mij heeft het gelukkig gewerkt, ik ben een stadium ‘verlaagd’, naar pap 2. Nog steeds wel afwijkende cellen maar een stuk minder. Na een jaar weer opnieuw een uitstrijkje

11-10-2022 | Vrouw | 30
imiquimod (50mg/g)
Vanwege afwijkende cellen, cin 3 de aldara creme drie keer per week ingebracht. Vier maanden lang. Weinig bijwerken, dit viel bij mij mee. De dag het inbrengen soms lichte spierpijn in mijn benen, lichte hoofdpijn of wat vermoeider. De plek rondom het inbrengen goed verzorgen met vaseline, dan irriteert de huid niet. Bij mij helaas niet het gewenste resultaat geleve[lees meer...]rd. Alsnog een lisexcisie.

03-06-2022 | Vrouw | 31
imiquimod (50mg/g)
Vanwege voorstadium baarmoederhalskanker (pap3a1, toen pap3a2) en afwijkende biopten (cin2/cin3) ben ik gestart met de aldara creme na een gesprek met mijn gynaecoloog. Omdat ik 31 ben en nog een kinderwens heb is hier toen voor gekozen in plaats van gelijk een lisexcisie. Het is een behandeling die nog redelijk nieuw is maar de resultaten die er waren zagen er goed uit. H[lees meer...]elaas na 48(!) keer de aldara creme te hebben gebruikt (vaginaal op een tampon) was mijn uitstrijkje verder verslechterd van een pap3a2 naar een pap3b. Binnen drie weken ben ik geopereerd (lisexcisie) en nu in november weer terug op controle. Ik zou de creme zelf dus niet aanraden, enorm gebruiksonvriendelijk. Niet dat het een hoofdreden is, maar seksueel contact was echt niet mogelijk gezien de pijn. Dit is wel iets om mee te nemen, aangezien de behandeling met aldara toch lang duurt (3-4 maanden). Ook moet er gebruik worden gemaakt van een vorm van anticonceptie en mag je niet zwanger worden tijdens het gebruik van de aldara creme. Bij mij heeft het niets geholpen, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het voor anderen niet helpt en wellicht wel aanslaat. Het voordeel ervan dan is dat er geen lisexcisie heeft plaatsgevonden en er minder kans op complicaties zijn bij een eventuele zwangerschap.

13-04-2022 | Vrouw | 27
imiquimod (50mg/g)
16 weken aldara crème gebruikt 2 x per week. Pittige behandeling ik heb alles op alles moeten zetten om zo min mogelijk last te hebben lees; extra supplementen, geen alchohol, genoeg bewegen iedere avond op tijd slapen en gezond eten. Alleen op deze manier waren de klachten nog soort van te overzien. Alsnog last van spierkrampen, haarpijn en heel pijn in mijn onderrug. B[lees meer...]en blij dat de behandeling erop zit nu wachten op de uitleg of het genoeg heeft gedaan..

18-03-2022 | Vrouw | 30
imiquimod (50mg/g)
Vanwege pap 3b/cin3 gebruik ik 3 keer per week de aldara creme. Vanaf het begin ernstige bijwerkingen gehad. Standaard 12 uur na gebruik hoge koorts en griepachtige klachten. Nu ook extreme jeuk en haaruitval. Totale duur van de behandeling is 16 weken. Daarna kan pas worden gekeken of het effectief is geweest.

23-11-2021 | Vrouw | 20
imiquimod (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

12-11-2021 | Vrouw | 50
imiquimod (50mg/g)
Ben nu met week 4 , is de bedoeling voor 16 weken. Gynaecoloog heeft het voorgeschreven, omdat ik een pap 3b had ( uitstrijkje). De biopten gaven een cin 3 aan. Omdat ik niet zo van het snijden/wegbranden ben en omdat ik ook graag het virus ( hpv) weg wil hebben heb ik gekozen voor de creme. Alleen spijtig dat het zoveel bijwerkingen geeft en dat ik pas na maanden weet o[lees meer...]f het geholpen heeft. Dus hoop ellende en ik weet niet of het zin heeft

07-11-2021 | Vrouw | 61
Huidkanker
Ik ben nu 3x aan t smeren met aldara..helse pijnen branderig 2 uur lang na t aanbrengen dan neemt het af..daarna 1 dag te doen en vervolgens gaat de huid stuk..plassen is een hel..ik plas met een ijskoude opgerolde washand tegen de zweren anders red ik het niet en heb zo n fles aangeschaft voor spoelen wat ook pijnlijk is . Het zit bij mij 1 cm buiten de vulva en anderhal[lees meer...]f binnen in de vulva..het zitten wordt nu ook moeilijker en heb nog maar 3x gebruikt dus bel morgen naar de gynaecoloog want vind dit onmenselijk qua pijn..het belemmerd ook om de deur uit te gaan want moet geheel uit de onderkleren om te durven plassen..wijdbeens waslap er tegenaan en op 1 bil..ben wel benieuwd of er ook natuurlijke geneesmiddelen zijn die helpen en minder pijnlijk zijn..plassen wordt bij mij een nachtmerrie zo en t is vuurrood..erger als toen ik begon ..begint nu ook wat te bloeden en moet nog 15 weken..ik ga er achter aan bellen want weet dat ik dit niet Vol houd..😢

10-09-2021 | Vrouw | 51
Wratten
Ik heb dit 6 maanden gebruikt. Soms verdwenen er een paar wratten maar kwamen terug met meer. Het gebied is 6 maanden een grote zweer geweest. Daarna heb ik 5 weken Condilyne gebruikt. Niet te doen bijna vanwege zweren 0 resultaat. Vandaag voor de 2 de keer bij de huisarts met stikstof laten aanstippen. Had ik dat maar gelijk gedaan. Geen zweren meer en ze verdwenen bijna [lees meer...]allemaal na de eerste keer.

18-08-2021 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Over een periode van 6 maanden verschillende kuurtjes gedaan (in totaal 4 verpakkingen). Aanvankelijk te dik gesmeerd: meteen helse pijn, precies brandwonden, pijn bij het plassen... Daarna ben ik even gestopt. Toen opnieuw begonnen maar na een tiental applicaties was het weer niet te houden van pijn. Opnieuw een pauze genomen om het te laten herstellen. De w[lees meer...]ratjes kwamen gewoon terug. Na zes maand nog steeds geen oplossing, alleen veel pijn en miserie gehad...

13-05-2021 | Vrouw | 50
imiquimod (50mg/g)
Door de bijwerkingen zou ik graag stoppen ermee,mag wel 1 x minder smeren van mijn behandelende arts, maar wordt gek van de pijn en jeuk, overgang lijkt ook nog heftiger, maar vrouwen hier last van

06-05-2021 | Man | 45
Wratten
Heb me genetale wratten laten weg laseren moet 6 weken aldara crème als nabehandeling doen veroorzaakt erge brandwonden bij mij wat aanvoelt alsof je je erg geschaafd heb ondergoed niet te dragen door de pijn lopen met moeite doordat het overal tegenaan kom

18-04-2021 | Vrouw | 33
Humaan papillomavirus (HPV)
uitstrijkje op me 31e laten uitvoeren en kwam pap 3a1 uit, na herhaald deze uitslag te krijgen afgelopen januari ineens pap 3b, ivb samenstelling gezin en de drukte in huis, geen lis gekozen omdat het me ook totaal niks lijkt. aldara zalf als hopelijke oplossing, 3 x per week half zakje inbrengen met tampon. de vermoeidheid en lusteloosheid valt mijn het zwaarste, nu nog [lees meer...]2 weken te gaan van de 8 weken. en hopenlijk in mei , dit geholpen heeft

08-03-2021 | Vrouw | 50
Genitale wratten
na 3 weken vollefig verdwenen en nu na meer dan 10 jazr nig steeds geen tergkeer Alleen de kostprijs : Geen tussenkomst ziekenkas = 99 euro betaakd