Macrogol en elektrolyten

Metamucil (44 meningen)
Psylliumvezels (43 meningen)

18-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg voorheen altijd Movicolon voorgeschreven, wat altijd goed werkte. Sinds 2 maanden had ik weer wat problemen met mijn darmen, dus kreeg ik weer Movicolon voorgeschreven. Bij de Apotheek kreeg ik een doos waar Macrogol en elektrolyten op stond. Ik gaf aan dat ik Movicolon had besteld. De apotheker gaf aan dat dit hetzelfde was. Nu voelde ik me al ruim een maand heel[lees meer...] ziek. Hevige hoofdpijn, vreselijk misselijk, duizelig.. ik kwam heel mat over, mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen. Ik verliet het huis niet zonder plastic zak in mijn tas omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Ook tijdens mijn vakantie me erg ziek gevoeld, niet veel kunnen eten. Ik heb me zelfs een paar dagen ziek gemeld op mijn werk. Vorige week bloed laten prikken omdat ik er van overtuigd was dat ik iets mankeerde. Nu vroeg ik me van de week af of het niet door de Macrogol kwam en ben ik op deze site gaan kijken. Hier kwam ik veel dezelfde verhalen tegen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met dit medicijn en ik voel me niet ziek meer!! Blijkbaar is Macrogol goedkoper dan Movicolon en bepaalt de zorgverzekering dat ik deze maar moet krijgen?? Met het gevolg dat ik me meer dan een maand zo ziek als een hond heb gevoeld! Schandalig! Net naar mijn huisarts gebeld om het te melden. Die troep neem ik niet meer! Ik probeer me nu te redden met Psyliumvezels van de drogist zonder nare bijstoffen.
13-09-2019

Darmproblemen - verstopping

Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!
24-08-2019

Obstipatie

Na jaren van alles tevergeefs geprobeerd te hebben ivm obstipatie door PDS eindelijk bijna iedere dag normaal naar 't toilet. ..
12-08-2019

Obstipatie

Na een heup operatie uit voorzorg ingenomen. Werkt wel maar moet stoppen wegens de bijwerking.
02-06-2019

Obstipatie

Ivm langdurig braken en daar mee verband houdend gebruik van ondansetron heb ik macrogol voorgeschreven gekregen. Echter toch volledige obstipatie en erg opgeblazen buik ondanks 3 dagen gebruik van macrogol. De macrogol versterkt weer de misselijkheid klachten die bestreden worden door de ondansetron.
29-04-2019

Obstipatie

ik had een onregelmatige stoelgang en ondanks het feit dat ik al jaren vezelrijk eet met vooral veel groenten, kon ik slecht ontlasten. Dat gaf enorme hoofdpijn en pijnlijke ontlasting met scheurtjes in de anus en het kostte enorm veel tijd. Met een zakje per dag is dit heel erg veranderd. Ik heb een paar keer moeten rennen naar de toilet, maar over het algemeen voel ik aa[lees meer...]n dat ik naar de wc moet en heb genoeg tijd. Ik heb overigens ook last van Proctalgia Fugax. Maar dat heb ik sinds ik deze zakjes gebruik alleen voelen aankomen, maar geen daadwerkelijke krampen gehad.
16-03-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Gekregen voor een fissuur ten gevolge van persen door harde ontlasting. Ik vind de winderigheid wel een punt maar het voelt soms ook wel lekker:)
11-03-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Sinds een werk gestopt met Macrogol . Op advies van Alie ben ik 1 - 2 liter warm water en geperste groentensap gaan drinkenen daardoor gaat mijn ontlasting nu goed. Tijdens gebruik van macrogol had ik vaak over 3 dagen verdeelt 6zakjes nodig voordat ik naar de wc kon.
06-02-2019

Darmontsteking

Vanwege divertikels in de dikke darm en daardoor darmontstekingen. Om te voorkomen dat er ontstekingen zouden ontstaan door verstopping en ophoping in de divertikels kreeg ik Movicolon voorgeschreven, eerst met smaakje (bah) en later zonder, naturel omdat ik geen aspartaam en sorbitol verdroeg. Jaren tot volle tevredenheid gebruikt totdat de zorgverzekering het preferent[lees meer...]iebeleid toepaste en ik Macrogol Electolyten kreeg bij de apotheek, omdat dat goedkoper was en de samenstelling hetzelfde. Nou, ik weet niet wat er dan in zit, maar het lost niet goed op in water, is vies en ben er erg beroerd van, buikloop en krampen, verkramping in de endeldarm, niet fit voelen, veel vochtverlies. Ik weet dat je bij dit medicijn veel moet drinken, maar het liep er zo weer uit. Op eigen kosten ben ik weer Movicolon Naturel gaan gebruiken en het probleem is opgelost!
14-01-2019

Macrogol en elektrolyten (Macrogol-elektrolyten)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen. Ik heb voordat ik het ging gebruiken hier gekeken en werd er wel een beetje bang van. Toch maar begonnen. Het opdrinken is echt geen pretje, ga nog steeds bijna over m'n nek. Maar bij mij werkte het eigenlijk de zelfde dag nog. Ik blijf het gebruiken. Helpt mij echt om de ontlasting zachter te krijgen.
12-10-2018

Aambeien en vaatscheurtjes

Werkt op zich goed, maar je krijgt er plakkende ontlasting van waardoor je veel " na-veeg werk " hebt. Gevolg, irritaties aan je anus! Daarnaast stinkt de ontlasting ook ontzettend zuur bij gebruik van Movicolon. Volgens huisarts is dit normaal en dat ik de zakjes niet dagelijks moet nemen maar om de dag. Maar na een aantal dagen niks gehad te hebben toch weer 1 zakje g[lees meer...]ehad. Diezelfde middag meteen weer naar toilet met de bovengenoemde" kwaaltjes". Ik ben hier toch niet zo gelukkig mee....
15-07-2018

Macrogol en elektrolyten (Macrogol-elektrolyten)

door slechte stoelgang voorgeschreven door huisarts.
21-06-2018

Baarmoederhalskanker

Kreeg voorgeschreven na operatie, 30 zakjes vond ik wat veel. Heb 1 zakje gebruikt dus 29 over, maar wel eigen risico. Dus als iemand ze elke dag gebruikt kunt u ze ophalen.
13-06-2018

Darmproblemen - verstopping

Al vanaf klein kind chronisch last van obstipatie. Alles is geprobeerd. Veel sporten, genoeg drinken, eten met veel vezels, ed. Niks helpt langdurig. Heb het een aantal jaar geleden ook incidenteel gebruikt. Had toen veel last van winderigheid. Sindsdien uitgevonden dat ik lactose intolerant ben en sinds ik geen melkproducten meer neem zijn deze bijwerkingen volledig verdw[lees meer...]enen.
02-06-2018

Darmproblemen - verstopping

Obstipatie ontstaan door gebruik pijnstillers (zoals gebruikelijk) welke ik 2 dagen nodig had. Hierna Macrogol voorgeschreven gekregen , 3 zakjes per dag. Geen enkele werking of bijwerking. Na 7 dagen gestopt wegens geen effect. Nu maar hopen dat de 3 porties groene groenten per dag meer resultaat opleveren.
01-04-2018

Obstipatie

Veel jaren heb ik Nexium gebruikt. Geweldig middel. Omdat ik zonder laxeermiddelen niet laxeer en Nexium niet meer verkrijgbaar is, heeft de MLD- arts mijn Macrogol voorgeschreven. Het middel werkt, maar ik krijg er jeuk van. Mijn apotheker zegt dat er een stofje in de elektrolyten zit waar ik allergisch voor ben, maar welk middel dan? Volgens mijn huisarts is er niet ve[lees meer...]el anders. Forlax en Psylliumvezels werken niet. Wie kan mij helpen? Misschien is er iemand die dit berichtje leest, die mij een suggestie kan doen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum