Macrogol en elektrolyten

25-04-2020

Aambeien en vaatscheurtjes

19-04-2020

Darmproblemen - verstopping

Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?
25-01-2020

Rectale / anale fissuur

Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig
28-12-2019

Obstipatie

Dit product gebruik ik nu een aantal maanden en naar grote tevredenheid! Door problemen met het verteren van voedsel kon ik niet goed naar het toilet. Dit middel voorgeschreven gekregen (Teva), zonder zoetstoffen. Ik ga nu netjes iedere dag naar het toilet. Het middel neem ik iedere dag rond hetzelfde tijdstip in, op een nuchtere maag. Daarna nog een glas extra water. [lees meer...]Ongeveer een kwartiertje later ontbijt ik. Nog voor ik naar het werk ga, ben ik mijn ontlasting kwijt. Let wel op: je moet bij dit middel echt iedere dag minimaal 1 1/2 liter vocht gebruiken. Doe je dat niet, dan werkt het averechts en raak je juist verstopt! Het middel is eigenlijk niets anders dan vezels en vezels hebben veel vocht nodig om soepel te blijven! Gebruik dit middel niet in de avond, bijv voor het slapen gaan. Dat geeft verstopping doordat er 's nachts weinig tot geen vocht wordt ingenomen.
16-12-2019

Macrogol en elektrolyten (Macrogol-elektrolyten)

mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....
06-12-2019

Obstipatie

Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.
30-11-2019

Obstipatie

Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.
27-11-2019

Obstipatie

Zit nu bijna 2 weken aan de magrocol en her werkt zeker goed. Nu had ik een hele lichte obstipatie (ging nog steeds elke dag toilet alleen niet genoeg) nu ga ik elke dag 2x naar de toilet en genoeg. Ik heb geen bijwerkingen, misschien alleen meer dorst dan normaal en meer aandrang maar dat is het. Smaak vind ik ook mee vallen, nee het is niet lekker maar het is ook niet[lees meer...] ranzig.
13-11-2019

Darmproblemen - verstopping

Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.
18-10-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik kreeg voorheen altijd Movicolon voorgeschreven, wat altijd goed werkte. Sinds 2 maanden had ik weer wat problemen met mijn darmen, dus kreeg ik weer Movicolon voorgeschreven. Bij de Apotheek kreeg ik een doos waar Macrogol en elektrolyten op stond. Ik gaf aan dat ik Movicolon had besteld. De apotheker gaf aan dat dit hetzelfde was. Nu voelde ik me al ruim een maand heel[lees meer...] ziek. Hevige hoofdpijn, vreselijk misselijk, duizelig.. ik kwam heel mat over, mensen in mijn omgeving maakten zich zorgen. Ik verliet het huis niet zonder plastic zak in mijn tas omdat ik het gevoel had dat ik moest overgeven. Ook tijdens mijn vakantie me erg ziek gevoeld, niet veel kunnen eten. Ik heb me zelfs een paar dagen ziek gemeld op mijn werk. Vorige week bloed laten prikken omdat ik er van overtuigd was dat ik iets mankeerde. Nu vroeg ik me van de week af of het niet door de Macrogol kwam en ben ik op deze site gaan kijken. Hier kwam ik veel dezelfde verhalen tegen. Ik ben nu 3 dagen gestopt met dit medicijn en ik voel me niet ziek meer!! Blijkbaar is Macrogol goedkoper dan Movicolon en bepaalt de zorgverzekering dat ik deze maar moet krijgen?? Met het gevolg dat ik me meer dan een maand zo ziek als een hond heb gevoeld! Schandalig! Net naar mijn huisarts gebeld om het te melden. Die troep neem ik niet meer! Ik probeer me nu te redden met Psyliumvezels van de drogist zonder nare bijstoffen.
13-09-2019

Darmproblemen - verstopping

Heb dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts toen ik al bijna 14 dagen geen ontlasting had. Dit middel samen met bisacodil hielp niet voldoende waarna ik 2 klisma’s in het ziekenhuis heb gekregen. De dagen erna dit middel 2 maal daags gebruikt in combinatie met goed drinken een vezelrijk dieet. Kon door dit middel dagelijks goed naar het toilet, maar mijn ontla[lees meer...]sting was wel licht van kleur (waarschijnlijk door verminderde opname voedingsstoffen). Telkens als iets in ontzettend kleine hoeveelheden iets wilde minderen werd mijn ontlasting dikker. Het leek wel alsof ik op een gegeven moment niet meer zonder kon, ook naast dat ik heel erg goed dronk en gezond at (geen alcohol en alles maar volkoren met veel groenten, fruit etc). Je wordt er op een gegeven moment afhankelijk van. . Ik heb een prikkelbare darm.. Door dit middel zijn mijn darmen waarschijnlijk overprikkelt geraakt en in combinatie met mijn dieet heb ik echt extreme klachten gekregen. Door dit middel is het bij mijn alleen maar erger worden. Ik kreeg hier een ontzettend opgeblazen buik van met veel gassen, geen eetlust, extreem vreemde stoelgang, dagelijks zeurende pijn onder de navel, flink afgevallen. Mede door dit middel een illeus gekregen. Ik raad mensen echt aan om goed uit te kijken naartoe hoe je lichaam erop reageert en anders zsm over te stappen naar andere medicatie. Vind zelf dat dit ook veel te makkelijk wordt voorgeschreven door huisartsen. Mijn advies is probeer het eerst alleen op te lossen door gewoon goed te drinken, te bewegen en normaal te blijven eten (ook vooral vet en alcohol niet uit de weg gaan). Alcohol had bij mij ook altijd een laxerende werking en had waarschijnlijk ook wel geholpen. Dit had ik in ieder geval na die klisma’s moeten doen!
24-08-2019

Obstipatie

Na jaren van alles tevergeefs geprobeerd te hebben ivm obstipatie door PDS eindelijk bijna iedere dag normaal naar 't toilet. ..
12-08-2019

Obstipatie

Na een heup operatie uit voorzorg ingenomen. Werkt wel maar moet stoppen wegens de bijwerking.
02-06-2019

Obstipatie

Ivm langdurig braken en daar mee verband houdend gebruik van ondansetron heb ik macrogol voorgeschreven gekregen. Echter toch volledige obstipatie en erg opgeblazen buik ondanks 3 dagen gebruik van macrogol. De macrogol versterkt weer de misselijkheid klachten die bestreden worden door de ondansetron.
29-04-2019

Obstipatie

ik had een onregelmatige stoelgang en ondanks het feit dat ik al jaren vezelrijk eet met vooral veel groenten, kon ik slecht ontlasten. Dat gaf enorme hoofdpijn en pijnlijke ontlasting met scheurtjes in de anus en het kostte enorm veel tijd. Met een zakje per dag is dit heel erg veranderd. Ik heb een paar keer moeten rennen naar de toilet, maar over het algemeen voel ik aa[lees meer...]n dat ik naar de wc moet en heb genoeg tijd. Ik heb overigens ook last van Proctalgia Fugax. Maar dat heb ik sinds ik deze zakjes gebruik alleen voelen aankomen, maar geen daadwerkelijke krampen gehad.
16-03-2019

Aambeien en vaatscheurtjes

Gekregen voor een fissuur ten gevolge van persen door harde ontlasting. Ik vind de winderigheid wel een punt maar het voelt soms ook wel lekker:)

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum