Ervaringen met Macrogol en elektrolyten

16-02-2024 | Vrouw | 40
Macrogol-elektrolyten (1)
Obstipatie

droge lippen gasachtig

al paar maanden door jaren geluidsoverlast buren, flinke slaaptekort heb ik moeite met ontlasting. komt met moeite eruit. veel te hard, en pijnlijk. bij persen word ik al duizelig. Gebruik deze merk macrogol zakjes, maar na korte periode gebruik, droge lippen, uitgedroogt met schilfers. Maar geen dorst. Zeer vervelend. Komt bovenop je problemen die je al hebt.

17-10-2023 | Vrouw | 65
Buikpijn

30-09-2023 | Vrouw | 53
Macrogol-elektrolyten (1)
Darmproblemen - verstopping
Huiduitslag, hoofdpijn Op zich fijn dat ik weer naar toilet kon na 1-2 dagen. Maar daarna juist veel last gehad van rommelige darmen, diarree, verminderde eetlust . Alles wat ik at, liep er na 1-2 uur weer doorheen. Niet handig na Heupop

18-07-2023 | Man | 63
ADHD
Veel last van obsipatie. Tegen darmafsluiting aan

28-06-2023 | Vrouw | 52
Macrogol-elektrolyten (13.7)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Regelmatig obstipatie door PDS en divertikels. Gebruik het al 2 jaar op advies van MDL arts en huisarts Ben al anderhalf jaar zoekende naar waarom mijn maag zoveel pijn doet en waarom ik zo goed als niets kan eten.. Jaar geleden gastroscopie gehad vanwege klachten, geen bijzonderheden. Sinds Februari aan de drinkvoeding omdat ik ondervoed bleek, maar zelfs dat veroorza[lees meer...]akte veel pijn zoals alle andere dingen die ik at of dronk. Ik ga over op natuurlijke laxeermiddelen, chia, thee voor stoelgang, magnesiumoxide. Geen enkele arts die me erop heeft gewezen dat dit alles bijwerkingen konden zijn van de macrogol, alles moet je tegenwoordig zelf uitvinden...

26-06-2023 | Vrouw | 73
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
Darmproblemen - verstopping
Vanwege diverticulitis littekenweefsel nu ernstige darm vernauwing , ik heb daarom residuarm dieet en 1 macrogol met elect p dag. In het begin wat misselijk, nu rustige buik en goede stoelgang. Nadeel ik val af, in mijn geval niet goed, nu van 58 naar 55 kg. Moet daar oplossing voor vinden.

25-03-2023 | Vrouw | 52
Macrogol-elektrolyten (30)
Darmproblemen - verstopping
Mijn bloeddruk was opeens weer heel hoog Denk dat het aan de zakjes lag . Zitten natrium enz in

17-01-2023 | Man | 44
Darmproblemen - verstopping
Ik had een serieuze verstopping in mijn dikke darm, zo erg dat ik na eten over moest geven omdat mn darmen vol zaten. Daarnaast constant pijnlijke steken in de buik. In het begin te voorzichtig begonnen met 2 zakjes per dag (Apotex 13,8g). Omdat ik nogal wat negatieve ervaringen las op het internet te snel ermee gestopt. Helaas waren de klachten niet minder geworden. Di[lees meer...]verse buikonderzoeken gehad, maar alles was verder ok, dus op last van de dokter een week lang 3x 2 zakjes per dag gaan nemen, na die week waren de klachten aanzienlijk minder geworden. Hierna over op 3x1 zakje per dag (je moet een koeienvlaai poepen zoals de dokter zegt om het week te maken in je darmen, zodat de harde ontlasting op kan lossen), tot de buikpijn compleet verdwenen was. Ik kon zelfs weer normaal plassen. Ook ik heb een beetje last van de bijwerkingen: winderigheid, ietwat opgeblazen gevoel en beetje misselijk direct na inname (maar neemt snel af). Het smaakt ook niet echt lekker, dus je kan het op 2 manieren doen: oplossen in klein beetje water en in 1x naar binnen gieten en dan een glas water er achteraan. Of oplossen in een groot glas water, de zoute smaak is dan bijna weg zodat het makkelijker (rustig) te drinken is. Conclusie: het heeft mij enorm geholpen. De bijwerkingen zijn er, maar zijn zeker te overkomen. Zeker als je merkt dat het werkt. De fout die ik gemaakt heb, is in het begin te sceptisch te zijn begonnen. Hierdoor met een te lage dosering gestart, waardoor ik het veel langer heb moeten gebruiken dan eigenlijk nodig was en natuurlijk ook langer met buikpijn rond gelopen heb. Succes!

29-12-2022 | Man | 46
Aambeien en vaatscheurtjes
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm met een anaal fissuur om de ontlasting soepel te houden. Het goedje smaak chemische en dat gaat je al snel tegenstaan. Kort na inname misselijkheid en gedurende de hele dag een opgeblazen gevoel. Daarnaast veel winderigheid ook in bed wat voor je partner niet aantrekkelijk is. Zoals in een andere review vermeld heb ik ook gewichts[lees meer...]toename, normaal is mijn gewicht redelijk constant maar de laatste tijd ben ik 10kg aangekomen zonder overmatige voedsel consumptie. Kan het zijn dat je lichaam hierdoor meer vocht gaat vast houden? Ben ook sneller moe en behoorlijk kortademig ook als ik rust. Volgens darm-lever arts moet ik dit middel de rest van mijn leven gebruiken, ik denk dat ik maar eens wat anders ga proberen.

27-12-2022 | Vrouw | 37
Macrogol-elektrolyten (13,7)
In verband met een achterwandverzakking mag ik niet persen op het toilet. Daarom moet ik dagelijks 1 zakje gebruiken om de ontlasting soepel te houden. Naarmate ik het langer gebruik (nu 2 maanden) heb ik het gevoel dat de werking minder wordt. Ik vind het poeder ontzettend smerig en dan moet je er ook nog een glas vol van hebben. Waarom bestaat dit niet in tabletvorm... Z[lees meer...]ou het een stuk makkelijker maken.

01-11-2022 | Vrouw | 39
Macrogol-elektrolyten
Ik heb deze zakjes van de dokter gekregen nadat ik een week lang met de zelfde pijn rondliep, heftige pijn onder mijn maag. De dokter had geconstateerd dat het mijn darmen zijn en dat mijn spijsvetering niet goed werkte. Nu gebruik ik Macrogol en Electrolyten al meer dan 2 weken, mijn stoelgang is soepel, maar ik ben niet van de pijn af, ook heb ik extra klachten bij gekr[lees meer...]egen, met name opgeblazen gevoel en heel veel last van vieze windjes de hele tijd door. Ik moet de dosis ophogen van de dokter, ik vraag me af of dit wel gaat werken.

15-10-2022 | Vrouw | 45
Macrogol-elektrolyten (10g)
Darmproblemen - verstopping
Werkt prima, mits je er ook voldoende bij drinkt.

22-09-2022 | Vrouw | 51
Macrogol-elektrolyten (13,8g)
Naarmate ik dit langer gebruik, hoe meer dit behangplaksel mij tegenstaat en ik zou nog bijna 3 maanden moeten. Een vieze sinaasappelgeur komt je tegemoet en dan moet je het smakeloze spul ook nog opdrinken. Het lijkt wel of er een slak in gezwommen heeft! Daarnaast werkt het bij mij haast niet. Maar zo'n 1½ uur na inname zou het moeten werken? Niet dus. Ik drink veel, e[lees meer...]et gezond, geen suiker, geen witmeel, veel vezels. Dan zou het toch wat beter moeten gaan, maar nee. Weinig effect dus.

14-08-2022 | Vrouw | 59
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Ik heb chronische pijnklachten, hiervoor gebruik ik een hoge dosering Tramadol. Om te voorkomen dat ik een verstopping krijg , ben ik genoodzaakt om de Macrogol dagelijks te gebruiken.Gelukkig heb ik totaal geen bijwerkingen. Ik gebruik het al 17 jaar nu. Als ik het een keer vergeet in te nemen, is de kans op verstopping groot. Ik gebruik 1 zakje per dag.

01-07-2022 | Vrouw | 25
Macrogol-elektrolyten (13.5)
Darmproblemen - verstopping
4 maanden geleden kreeg ik dit voorgeschreven wegens buikklachten. Na een laprascopie moest ik t het blijven gebruiken maar de darmen blijven problematisch. Volgens dokter verstopping, in myn beleving echt iets anders en voel me zo beroerd van myn buik. 1 stuk is prima, bij 2 of meer ervaar ik veel bijwerkingen. Ik ken myn lichaam niet meer door alle ongemak wat het meebre[lees meer...]ngt. Inmiddels by een mdl-arts die denk dat het een bekkenbodemprobleem is wat ik betwijfel maar tot die tijd moet ik t blijven gebruiken. Ik kan alsnog niet voldoende en goed naar het toilet. Ik zou er het liefst direct mee willen stoppen maar weet iemand een alternatief?

23-06-2022 | Vrouw | 25
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik het nu een aantal dagen voor mijn PDS. Qua ontlasting echt veel verschil in positieve zin, minder buikkrampen en geen harde ontlasting meer. Echter tot op heden heel erg misselijk net na inname, vandaag tegen het randje van overgeven aan. Ik lees overal dat dat de eerste dagen erbij kan horen, dus ik kijk het wel even aan.