Moviprep (135 meningen)
Psylliumvezels (48 meningen)
Metamucil (47 meningen)

05-10-2020 | Man | 65
MS (multiple sclerose)
Ben tevreden over de werking van het medicijn. Helaas heeft het een vervelende bijwerking in de vorm van een geïrriteerde anus met soms bloedverlies.

29-09-2020 | Man | 21
Aambeien en vaatscheurtjes
Door de macrogol na 6 weken weer pijnvrij kunnen ontlasten! Het poeder smaakt niet heel lekker maar goed, het gaat ook im de werking en je neemt de poeder niet omdat het een lekkerheid is.

28-08-2020 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Prima stoelgang, als ik stop meteen obstipatie. Maar toch een vraagje. Wie is er sinds gebruik ook zoveel aangekomen en kan dat hierdoor komen?

05-08-2020 | Vrouw | 21
Macrogol-elektrolyten (13.7g)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik heb PDS sinds mijn geboorte en daarbij is vaak ook hevige verstopping gekomen, soms zelfs met ziekenhuisbezoeken voor meerdere 0.5L klysma’s. Macrogol is iets wat ik standaard moest nemen, maar nu ik PDS meer onder controle heb neem ik het indien nodig. Het werkt na 1-2 dagen bij mij. Ik begin wanneer ik een week een moeilijkere stoelgang heb dan normaal, begindosering [lees meer...]is 2 zakjes voor mij in de avond. Bij erge afwijking zelfs 2x daags 2 zakjes. Als het los komt dan bouw ik het in 2 weken af. Enige nare bijwerking is de buikpijn door de lucht die vastzit in de darmen. Deze lucht moet eruit en die verplaatsing in de darmen doet pijn (bij mij). Het werkt heel goed bij mij.

04-08-2020 | Vrouw | 32
Macrogol-elektrolyten (1)
Obstipatie
Hele leven al last van obstipatie, na bevalling ook last van een verzakking. De obstipatie houdt de verzakking in stand dus aan dit medicijn. En helemaal tevreden! Ik drink het met Optimel, dan is de smaak nog lekker ook. Meestal 1 zakje per dag, op ongezonde dagen 2 per dag. Geen bijwerkingen en een geweldige stoelgang!

01-08-2020 | Vrouw | 48
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
De eerste 2 ä 3 dagen merkte ik niet veel maar daarna wel. Ik moest eerst 1 zakje gebruiken. Dit hielp 2 weken en daarna niet meer. Nu gebruik ik 2 keer per dag en dit werkt heel goed. Heb nog nooit diarree gehad. Ik voel me er gewoon nu een heel ander mens door ook psychisch en ben helemaal tevreden. Wel moet je dit medicijn niet gelijk met andere medicijnen slikken w[lees meer...]ant dan worden ze ook weggespoeld als het ware. Je moet minstens 3 uur voor of na je andere medicijnen innemen. Dit kreeg ik als doktersadvies.

06-06-2020 | Vrouw | 35
Obstipatie
Ik kon al langere tijd niet goed naar de wc, dit is een terugkerend probleem sinds mijn geboorte. Ik heb prikkelbaardarm syndroom. Nu had ik in heftige gevallen altijd zakjes gehad van andere merken. Ik had al twee weken last van nare buikklachten; veel buikpijn, misselijk bij alles wat ik at, opgezwollen buik, borrelende buik en winderigheid. Mijn huisarts schreef mij Mac[lees meer...]rogol voor. De eerste 3 dagen gebeurde er niets. Maar daarna kreeg ik ontzettende diarree. Ik heb echt nooit last van diarree gehad, mijn hele leven niet. Dus ik wist niet wat mij overkwam. Ik ben al meerdere dagen gestopt maar heb nog steeds heftige diarree. Ik zou dit zeker niemand aanraden. Voor mij veel te heftige met nare bijwerkingen.

25-04-2020 | Man | 71
Macrogol-elektrolyten (13.7)

19-04-2020 | Vrouw | 38
Darmproblemen - verstopping
Paardenmiddel in mijn geval! Na 2 dgn deze zakjes gebruikt te hebben enorm aan de diarree, gestopt. 5 dagen na gestopt te zijn nog steeds aan de diarree, darmklachten, buikpijn, ziek voelen, moe, etc. Gekregen nav obstipatie na de bevalling, movicolon en lact. hielpen niet.. Volgens huisarts kan het prima icm borstvoeding. Baby had echter plots ook enorme spuitluiers, hui[lees meer...]lde voortdurend, enorm veel kramp, spugen.. Toeval?

25-01-2020 | Vrouw | 61
Rectale / anale fissuur
Voor de anale fissuur, werkt het goed, maar ik neem alleen zo nodig in, anders ben ik bang dat ik luie darmen krijg, ik heb hier veel baat bij, ik ben er ooit mee begonnenals bijwerking van medicijnen tegen obstipatie, met veel vsn deze medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar gebruik het nu indien nodig

28-12-2019 | Vrouw | 44
Macrogol-elektrolyten (13,4g)
Obstipatie
Dit product gebruik ik nu een aantal maanden en naar grote tevredenheid! Door problemen met het verteren van voedsel kon ik niet goed naar het toilet. Dit middel voorgeschreven gekregen (Teva), zonder zoetstoffen. Ik ga nu netjes iedere dag naar het toilet. Het middel neem ik iedere dag rond hetzelfde tijdstip in, op een nuchtere maag. Daarna nog een glas extra water. [lees meer...]Ongeveer een kwartiertje later ontbijt ik. Nog voor ik naar het werk ga, ben ik mijn ontlasting kwijt. Let wel op: je moet bij dit middel echt iedere dag minimaal 1 1/2 liter vocht gebruiken. Doe je dat niet, dan werkt het averechts en raak je juist verstopt! Het middel is eigenlijk niets anders dan vezels en vezels hebben veel vocht nodig om soepel te blijven! Gebruik dit middel niet in de avond, bijv voor het slapen gaan. Dat geeft verstopping doordat er 's nachts weinig tot geen vocht wordt ingenomen.

16-12-2019 | Vrouw | 60
Macrogol-elektrolyten (13,7g)
mijn ervaring is bij de eerste 2 zakjes niks, de dag erop 3e zakje, ik werd ineens behoorlijk ziek, moest naar de wc en had allemaal diarree. en voelde me echt beroerd, ik dacht wat gebeurt me nou.. m'n buik ging te keer en weer diarree 3 x de pot vol en flinke naweeën . en de hele nacht ziek. dat middel moet eigenlijk uit de handel, is zo heftig, pak een paar pruimen, wan[lees meer...]t net als vandaag een dag later, heb ik nog steeds behoorlijk buikpijn, ik adviseer dit middel niet te nemen, is niet hetzelfde als movicolon veel heftiger, nou doe wat je wilt maar dit is een waarschuwing.....

06-12-2019 | Vrouw | 62
Obstipatie
Smerig, mierzoet, vreselijk chemisch. Voornamelijk Sorbitol, maar dat wordt in de bijsluiter van de apotheek niet vermeld. Het wordt je door elke arts die morfine voorschrijft (en dat doen ze al heel snel tegenwoordig) door de strot geduwd en weigeren lukt bijna niet. Ook de apotheek reageert als een hert in de koplampen als je zegt dat je er niet om gevraagd hebt ("de ve[lees meer...]rzekering betaalt, hoor") en het ook niet wil hebben ("ja maar... obstipatie...."). Resultaat geeft het ook niet, een paar gewelde pruimen werkt beter. Snel overgestapt op psylliumvezels met inuline. De smaak daarvan is ook niet alles maar het is tenminste natuurlijker en het werkt veel beter op je stoelgang.

30-11-2019 | Vrouw | 45
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Obstipatie
Macrogol voorgeschreven gekregen samen met Oxycodon. Opiaten veroorzaken obstipatie. Drankje is vies, maar vooruit. Het werkt voor mij echter niet. Voor zover er al ontlasting kwam (2 x per week ofzo) ging het ontlasten erg moeilijk. Mijn ontlasting was kurkdroog, bijna niet uit te poepen. En aangezien ik gebroken ribben heb (vandaar pijnstilling) deed persen erg pijn. Bis[lees meer...]acodyl werkt voor mij veel beter.

27-11-2019 | Vrouw | 23
Macrogol-elektrolyten (0.37)
Obstipatie
Zit nu bijna 2 weken aan de magrocol en her werkt zeker goed. Nu had ik een hele lichte obstipatie (ging nog steeds elke dag toilet alleen niet genoeg) nu ga ik elke dag 2x naar de toilet en genoeg. Ik heb geen bijwerkingen, misschien alleen meer dorst dan normaal en meer aandrang maar dat is het. Smaak vind ik ook mee vallen, nee het is niet lekker maar het is ook niet[lees meer...] ranzig.

13-11-2019 | Vrouw | 61
Macrogol-elektrolyten (13,8)
Darmproblemen - verstopping
Door foutief medicijn gebruik voorgeschreven door de huisarts, werd ik steeds zieker. Ben. Naar de huisartsenpost gegaan, kreeg toen microgolf en elektrolyten 13,8 mg drie keer per dag. Nu de derde dag ben ik ermee gestopt, je wordt er steeds zieker van, doodmoe en mijn buik werd steeds dikker door de lucht. En in de nacht slapen hoe maar, weinig. Dus morgen weer terug na[lees meer...]ar mijn huisarts. Ik heb namelijk een middenrifbreuk en daardoor had ik zo’n pijn in mijn maag en bovenbuik, daardoor ontstond de obstipatie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum