Bacteriële vaginose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bacteriële vaginose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bacteriële vaginose

23-04-2024 | Vrouw | 24
Bacteriële vaginose
Voor BV heb ik na het avondeten 4x 500 mg in een keer genomen. Nergens last van gehad! Top spul. Ze zeggen dat je het beter voor het slapengaan kan nemen, maar ik ben na inname nog paar uur wakker geweest en ook niks gemerkt!

Clindamycine vaginaal crème

20-03-2024 | Vrouw | 49
clindamycine
Bacteriële vaginose
Clindamycine HCI 2% ACE APOTHEEK - vaginale crème ( inwendig) 7 dagen voor het slapen gaan inbrengen met behulp van applicator. Applicator vullen tot 6ML . Lees goed de bijsluiter. Geen enkele bijwerking gehad, klachten volledig opgelost. Kuur afmaken. Deze kuur voorgeschreven gekregen i.v.m. allergie voor Metronidazol.

26-05-2023 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik wil deze review graag plaatsen omdat ik (zoals vele) de horrorverhalen had gelezen op deze pagina. Het viel allemaal reuze mee voor mij! 7 dagen, 1 keer per dag 500mg genomen. Tijdens het avondeten steeds ingenomen, gevolgd door een glas water. Voordat ik ging slapen steeds een probiotica tablet genomen en 's ochtends Yakult bij het ontbijt. De eerste avond wat h[lees meer...]oofdpijn gehad (geen idee waar dat door kwam). Verder alleen een klein beetje misselijk geweest gedurende de week. Geen andere klachten! Ontlasting was ook normaal.

11-04-2023 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
Nadat ik alle mogelijke bijwerkingen had gelezen en op deze site ervaringen had gelezen was ik doodsbang. Ik had al enorme paniek aanvallen voor ik ze überhaupt genomen had. Uiteindelijk bleek er vrij weinig aan de hand te zijn, was ik een beetje wazig voor een paar uurtjes maar niet eens duizelig, heel licht last van m’n maag voor zo’n 24 uur, een beetje een droog geheme[lees meer...]lte voor 48 uur, wat grieperig voor 24 uur en dat was alles! Niks aan het handje, de geur van de vaginose was al snel weg. Dus voor mij was het het zeker waard!

Canesten gyno

21-02-2023 | Vrouw | 43
clotrimazol
Bacteriële vaginose
Na het uitgebreid googelen en vragen beantwoord om te achterhalen wat de oorzaak zou zijn kwam ik bij Canesten gyno balance 7 capsules uit. Dit aangeschaft. Na de eerste nacht al direct verbetering. Na 3 dagen geheel van alle klachten af. De 7 dagen afgemaakt en tot dusver lijkt het over. Ik las vervelende ervaringen nadat ik 2 dagen had gebruikt. Ik schrok en hoopte dat d[lees meer...]ie bijwerkingen niet zouden komen zoals ik bij sommige las. Ik heb zelf een goede ervaring gehad met totaal geen bijwerkingen en een goed resultaat.

17-02-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Beste allen, ik raad iedereen af om metronidazole te gebruiken. Het is mutageen en kankerwekkend gebleken. Dit kunnen jullie ook teruglezen in de bijsluiter op de website van FDA onder kopje Carcinogenesis, mutagenesis, impairment of fertility https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_do Ik begrijp nog steeds niet waarom artsen dit middel voorschrijven. (RED: Dit is miss[lees meer...]chien iets te kort door de bocht. Het is weliswaar kankerverwekkend gebleken, maar alleen nog bij ratten en muizen en ook alleen in onderzoeks-settings, in vitro (in een petrischaaltje) en in vivo (maar dan dus muizen en ratten). De FDA houdt dit nauwlettend in de gaten, maar als dit het medicijn het juiste medicijn is voor de aandoening, dan is het nog steeds te gebruiken. Zolang overmatig en langdurig gebruik maar vermeden kan worden.)

17-02-2023 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Mijn ervaring met bacteriële vaginose Flagyl werkt perfect en zonder bijwerkingen. De klachten die me heel erg onzeker maakte waren binnen 1 nacht verdwenen. Het werkt alleen maar kort, en steeds korter. Op een gegeven moment maar enkele dagen. Na jaren! alles geprobeerd te hebben. Alle alternatieven die ik naar kon vinden, wil ik nu delen wat echt werkt. E[lees meer...]erst neem je een kuur Flagyl Hierna dagelijks spoelen met waterstofperoxide 3. Ik trek een dopje op met een spuitje en spoel hier dagelijks inwendig m’n vagina mee. Daarnaast koop ik online probiotica zetpillen - symbio vag. Deze snij is in drieën want dan doe je er een maand mee ipv 10 dagen( het is best prijzig ) En deze gebruik ik voor de nacht Dit kan je later na 1x in twee dagen terugbrengen Nu EINDELIJK na jaren grote onzekerheid, ik werd er echt wanhopig van, mijn oplossing. Het is al maanden echt helemaal verdwenen. Ik schrijf nooit recensies maar deze moest ik delen. Hoop iemand er blij mee te maken

06-02-2023 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Ik heb na mijn miskraam, in februari 2019 , heel vaak last van bacteriële vaginose. Ik gebruikte en kreeg altijd flagyl om in te brengen. Nu vond ik dat vreselijk de dag nadien dat er alles “uitloopt”. Dus nu schreven ze me de tabletten voor . 2 per dag, smorgens 1 en s avonds 1 , gedurende 1 week. Ze zeiden me dat de tabletten even effectief zijn dan de ovules om [lees meer...]op te steken. Iemand ervaring ? Is dit zo? Meestal stak ik 1 ovule vaginaal op en was het dag later Al veel minder of weg. Bij de tabletten gaat dit precies trager …

11-12-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
NIET nemen, bijwerkingen wegen niet op tegen onbehandeld laten, of ander medicijn proberen!?

03-12-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik heb in een keer 4 pillen van 500 mg geslikt van dit medicijn. De bijwerkingen vielen mee, en de geur en afscheiding waren direct weg. Een week later kwamen de klachten echter veel erger terug, plus ik kreeg er een vaginale schimmelinfectie bovenop. Dit uitte zich in ontzettende jeuk en veel afscheiding en de geur waarvoor ik het medicijn nam was ook erger geworden. Ik g[lees meer...]ebruik nu 1 capsule microbiol intiem per dag in combinatie met balance gel van Canesten Gyno. Dit lijkt gelukkig te werken, maar ben dus al met al zeer ontevreden over het medicijn.

19-11-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
Ik was erg bang om dit medicijn te gebruiken na het lezen van de ervaringen van anderen. Mijn klachten waren echter zo hinderlijk dat ik toch besloten heb het te nemen. Ik heb in een keer 4 tabletten van 500 mg genomen. Het viel mij ontzettend mee. Ik heb twee dagen last gehad van lichte hoofdpijn, lichte misselijkheid en rommelende darmen. Dit heb ik er graag voor over en[lees meer...] het medicijn werkte onmiddellijk. Binnen een dag was ik van mijn probleem af!

02-11-2022 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel weken geleden ook gehad en toen moest ik er 3 van 500mg in 1x innemen. Had toen alleen een vieze smaak in mijn mond. Nu kreeg ik het weer, maar dan 1000mg per dag. Na de eerste pil, die ik toch netjes tijdens het eten heb ingenomen om 18.00u kreeg ik om 22.00u hele heftige krampen in mijn maagstreek. Er ontstond een bal ter grootte van een tennisbal op mi[lees meer...]jn maagstreek en ik wist van pure ellende niet hoe ik moest liggen zitten of staan. Ik ben tot 4.30u aan het modderen geweest en ben uiteindelijk van uitputting in slaap gevallen. De volgende dag was de pijn nog niet weg en heb ik de huisarts gebeld. Die gaf aan te stoppen met het middel en verder moet ik het uitzitten. Inmiddels is het woensdag en voel ik mij nog belabberd van de Metronidazol. Voor mij echt nooit meer. Wat een pijn zo'n klein pilletje kan geven zeg.

Flagyl (bij vaginale schimmelinfectie)

29-09-2022 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Tegen vaginose / gardanella. Bijwerking: candida (Branderig gevoel, hierom wil ik de vaginale pillen niet meer inbrengen en heb eigenlijk nog 2 dagen te gaan.

06-09-2022 | Man | 23
Bacteriële vaginose
Ik zal dit product nooit meer innemen. Het was zo’n enge ervaring!!! Ik heb 1,5uur lang het gevoel gehad dat ik flauw ging vallen. Ik was bang dat er iets met mijn hart mankeerde. Dit kreeg ik na het innemen van mijn 2 de pil.

17-05-2022 | Vrouw | 66
Bacteriële vaginose
ik heb ze ingenomen tijdens maaltijd,was bang dat ik ook allemaal klachten zou krijgen. Tegenovergestelde heb nergens last van gehad.

02-04-2022 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
Lichte misselijkheid / vermoeidheid / algehele malaise, maar ik durf niet te zeggen of dat ook echt hierdoor kwam. Zeer tevreden

15-12-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Na twee maanden met problemen te hebben gelopen, kwam uit het uitstrijkje dat ik last had van een bacteriële vaginose in plaats van een schimmelinfectie wat in eerste instantie werd gedacht. Ik had niet de typische symptomen van een bacteriële infectie (geen abnormale of stinkende afscheiding) en heb vooral last van een ontstoken vulva en vagina. De ovules waren prima om i[lees meer...]n te brengen. Moest 1x per dag een ovule inbrengen voor 7 dagen. De ontsteking is er nog steeds en aan het einde van de rit kreeg ik ook nog eens last van de bijwerkingen misselijkheid, diarree, hoofdpijn, duizeligheid en het over het algemeen suf voelen. Deze bijwerkingen stonden overigens niet op de bijsluiter die ik heb gekregen bij de medicijnen, maar waren wel te verklaren via apotheek.nl. Morgen maar weer terug naar de dokter.

13-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
Loop al anderhalf jaar met bacteriële vaginose rond. Oorzaak is onbekend. Al jaren dezelfde partner, ik was mijn vagina alleen met water, ben niet zwanger, draag alleen katoenen ondergoed, niet veranderd van wasmiddel, geen diabetes. Opeens was het er en het ging niet meer weg. Balance activ werkte wel, maar voor korte duur. Dus toch maar aan de antibiotica: 10 dagen, één [lees meer...]zetpil per dag voor het slapen gaan inbrengen in de vagina. Ik ben nu bij dag 8. Alleen last van misselijkheid: zolang ik niet te veel tegelijk eet en verspreid over de dag, gaat het goed. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Of het werkt, kan ik nog niet zeggen. Mijn vagina ruikt nu nog nog niet normaal. Ik hoop maar dat het weg gaat en weg blijft. Vooral omdat de oorzaak onbekend is. Heb je nog tips hoe ik het klimaat in mijn vagina kan ondersteunen, reageer vooral.

30-06-2021 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Vandaag is de zesde dag, het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Ik hoop dat de bacteriële vaginose niet terug komt. Maar de bijwerkingen zijn bagger...Opgezette buik en zure oprispingen, misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, hoofdpijn, warm en koud, keelpijn, spierpijn, ik voel me ziek. Wat een vieze smaak geven deze pillen zeg. Na deze [lees meer...]kuur wil ik starten met probioticamix.

29-06-2021 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Al die negatieve ervaringen hier, tijd voor iets positiefs. Geen bijwerkingen gehad, gewoon zorgen dat je het niet op lege maag neemt en vlak voor het slapen. Enige waar ik last van heb is een metaal smaak in de mond. Dit middel al vaker gebruikt en werkt goed tegen vaginose, ik ben alleen één van de gelukkige vrouwen die steeds km de paar maanden vaginose krijgt. Hela[lees meer...]as.. Dan maar steeds die pillen nemen. :)

10-06-2021 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
4x 500 mg in 1 x innemen. 2 u na inname metaal smaak in mond. Dit duurt ongeveer 2 dagen. Verder de gehele avond wat misselijk maar niet heel erg. Medicijn is zeer effectief. Klachten zijn direct weg.

10-05-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Voor mijn vaginose dit gekregen. Het was een kuur van 1 dag a 4 pillen tegelijk. Maar ik had na 3 uur een wijntje genomen (flink af te raden) waardoor ik een enorme golf aan klachten kreeg. Vooral de hyperventilatie door benauwdheid en de druk op de borst waren erg. Als ook de misselijkheid, trillingen en duizeligheid. Uiteindelijk zelfs 112 gebeld. Wat een troep. Positiev[lees meer...]e is wel dat het meteen begon te werken en mijn vagina nu iig niet meer naar vis ruikt. Say amen to that.

10-05-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Eenmalig 4 pillen geslikt en op de metaalsmaak in mijn mond na, verder geen last van bijwerkingen gehad. De volgende dag was ik al van mijn klachten af.

28-03-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Ik wil allereerst beginnen te zeggen dat ik ALTIJD last krijg van bijwerkingen, zelfs al staat er "zeer zeldzaam" dan nog ben ik de sjaak! Ik ben een sterke vrouw en geen zeikerd. Heb MS (Multiple sclerose) en een gehandicapt kind en vecht overal doorheen. Last hier een review van een vrouw die zei "snap niks van de reviews, ik had nergens last van maar ik zeur dan ook nie[lees meer...]t". Dat is top voor jou maar elk lichaam is anders en reageert er anders op. Ik had last van alle bijwerkingen, ook de zeer zeldzame. Begon met gigantische hoofdpijn, wel begon alles aan het einde van de kuur. Met mijn lichaam duurt het altijd wat langer...ben super positief maar shhhhht voelde echt zwaar depri, me hoofd maakte overuren. En ik werd gelijk ongesteld en dat terwijl ik op 1.5 week zat en altijd op tijd ben. Het is nu 2 weken geleden en nu pas trekt alles weer een beetje bij! Voor mij nooit meer.

14-03-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Door alle bijwerkingen een beetje bang hoor gebruik maar nergens last van gehad. De geur was bij de eerste ovule al weg. 7 dagen lang kuur met ovule die je naar binnen brengt. Heel erg tevreden!

10-03-2021 | Vrouw | 52
Bacteriële vaginose
7-daagse kuur gekregen. 5 Dagen volgehouden, want ik sliep niet meer, voelde me vreselijk, spierpijn, uitslag (bulten, vlekken) over het gehele lichaam, enorme jeuk aan handen en voeten, erg benauwd, algehele malaise. Wat een drama week. Na het stoppen duurde het nog bijna 2 dagen eer ik me weer wat beter voelde. HA mag me dit nooit meer voorschrijven.

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

14-02-2021 | Vrouw | 34
Bacteriële vaginose
Vreslijk. Een kuur van 14 dagen van 2 tabletten per dag voorgrschreven gekregen. De eerste dagen was ik een beetje moe, nachtmerries en droge mond. Vanaf dag 3 ongeveer werd het erger. Ik heb paniekaanvallen, voel me raar zweverig, moe, verward. Terwijl ik normaliter een fanatieke sportster ben, ben ik al kortademig na een stukje van een paar honder meter. Ik durf er niet [lees meer...]mee auto te rijden omdat ik me zo raar voel. Ik ben depressief zonder reden, vergeetn constant wat ik wilde zeggen, depersonalisatie!! Ik heb een paar dagen vrij genomen op mijn werk omdat im bang ebn dat ik rare dingen ga zeggen in overleggen, ik kan gewoon niet functioneren. Vreselijk. Ik moet nog 3 dagen ik weet niet hoe ik dit ga volhouden.

07-02-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële vaginose
Goed gegeten voor ik het medicijn innam. Nergens last van. Wel beetje vermoeid maar dat was het. Werkte prima. Binnen een dag van mijn klachten af.

09-01-2021 | Vrouw | 40
Bacteriële vaginose
Moet nog 1 dag dan heb ik er 7 dagen opzitten. 2x daags 500mg. Als je het tijdens of na de maaltijd inneemt heb je nergens last van. De eerste paar dagen merk je een beetje raar gevoel in de maag maar als je dan wat eet is dat weer over. Verder wel een vieze smaak in de mond maar geen andere vervelende bijwerkingen. En dat terwijl ik het doodeng vond om dit medicijn te[lees meer...] nemen. Of het helemaal weg is weet ik nog niet. Want heb nog geen gemeenschap gehad. De geur kwam alleen vrij tijdens gemeenschap.