clotrimazol

04-08-2020 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb regelmatig last gehad van een vaginale schimmel. Normaal ga ik altijd naar de huisarts en krijg ik daar een tablet wat ik oraal moet innemen. Nu kon dit echter niet dus naar de drogisterij gegaan en canesten gymo geprobeerd. Ondanks de vele negatieve reacties ben ik zeer tevreden! Het Brandde verschrikkelijk, kom er bijna niet van lopen en aanraken of plassen oh maa[lees meer...]r. Capsule voor het slapen ingenomen en de volgende dag weg branderig gevoel!! Super product

06-03-2020 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Zachte capsule is gemakkelijk in te brengen met de applicator. De dagen erna wordt het omhulsel van de werkzame stof kennelijk afgebroken en afgevoerd uit het lichaam, waardoor je een aantal dagen een inlegkruisje zult moeten gebruiken. Inmiddels ruim 2 weken verder moet ik helaas constateren dat het product nauwelijks effect heeft gehad. De klachten bestaan nog steeds. D[lees meer...]ure grap voor een (in mijn geval) niet werkend product! Ik zou het niet aanraden en zal het ook zelf niet meer gebruiken.

29-02-2020 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Ik voelde een lichte opkomst van een vaginale schimmelinfectie. Dus ga ik naar de apotheker om canesten gyno, de capsule te halen. Ik breng hem ‘s avonds in voor het slapen en doe alles wat er op de bijsluiter staat. Toen ik in de ochtend opstond kwam het er allemaal uit in extreem veel witte brokjes en voelde ik dat het gevoel nog erger geworden was. Had een heel erg bran[lees meer...]derig gevoel, kon niet meer functioneren. Ik raad dit product aan niemand aan.

20-01-2020 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb mijn eerste vaginale schimmelinfectie en heb op aanraden van de Huisarts de afgelopen 3 dagen 2 keer per dag gesmeerd met Canesten Gyno Creme en ook 3 avonden een Canesten Gyno 3 tablet ingebracht. Als ik de crème aanbreng op de binnenste schaamlippen brand het een beetje. S'ochtends jeukt het enorm na een nacht slapen (jeuk had ik niet tijdens de schimmelinfectie).[lees meer...] Het inbrengen van de tablet was makkelijk, en ik heb hier s'nachts geen klachten van gehad. De klachten overdag waren krampen (voelt als menstruatiekramp), ze waren best heftig. Ik heb een hoge pijngrens dus ervaar pijn niet zo erg, maar moest wel even diep ademhalen bij sommige krampen. Ik heb vannacht mijn laatste pil ingebracht en vandaag overdag voelde de binnenkant van mijn vagina pijnlijk en ben ik gaan bloeden. Nu komen er restjes van de tabletten naar buiten. Ik heb het idee dat de schimmel op mijn schaamlippen nog niet weg is, dus ik blijf nog zeker 4 dagen doorsmeren. Mijn vagina is wel erg gevoelig nu.

08-01-2020 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gebruik ik de canesten gyno capsule, hierover ben ik zeer tevreden. Maar heb laatst de tablet vorm gebruikt en heb het idee dat het tablet niet goed oplost. Waardoor er veel afscheiding is en er ook nog veel van het tablet in m’n vagina zit. Vind het zeer verveld dus ik kan het tablet NIET aanraden. Volgende keer maar weer de capsule gebruiken!

27-10-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
Door gebruik van anti-biotica is vaginale schimmelinfectie ontstaan, 2 dgn geleden Canesten Gyno 1 ingebracht, op bijsluiter ook advies om creme op buitenste randen van de vagina aan te brengen. Wat een nachtmerrie, het is zo verschrikkelijk gezwollen en er zijn kleine wondjes ontstaan, ik word misselijk van de pijn bij het plassen zo erg, schoonspoelen met water, zitten,[lees meer...] lopen haast niet te doen vanwege helse pijn. en voel me gewoon beroerd. Moet er ook bij vermelden dat ik vanwege overgangsklachten al jaren Kliogest gebruik, wat vaginale afscheiding meebrengt maar dat was licht tot aan de anti biotica kuur. NB. Geen optie voor 100mg/g dus bij deze!!

26-09-2019 | Vrouw | 24
clotrimazol
Vaginale schimmelinfectie
Verschrikkelijk, bij het eerste gebruik goede het als een verlichting maar na een paar minuten begon het hevig te branden. Ne elke bolgende dag dat ik het gebruikte begon het branden eerder en heviger. Op de vijfde dag was het branden zo erg dat ik het gevoel had dat ik gek werd ik wou het bijna uit spoelen. Ik ben er 5 capsules gestopt en ik kan niet zeggen dat het mijn [lees meer...]klachten verminderd heeft. Ik ben uiteindelijk toch via mijn dokter op een ander middel gekomen welke eerder na 4 dagen verlichting gaf. Gyno-Daktarin 400mg. Maar zelfs nu heeft het ruim 2 weken geduurd voordat alle klachten weg waren, Ik begin bijna te denken dat die Canest het ergee heeft gemaakt. Het branderig gevoel en de jeuk zijn weg, maar mijn schaamlippen zijn erg gevoelig nu en zien er 'beschadigd' uit. Nooit meer zal ik dit product gebruiken en ook nooit aanraden.

28-08-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële vaginose
Vond het een verschrikkelijk product, het leek wel alsof mijn vagina in brand stond, dusdanig heftig/pijnlijk en lang dat ik bijna in paniek raakte en het eruit gespoeld heb onder de douche. Dit was een helse ervaring voor mij en raad het niemand aan. Heb dit 2x ingebracht in de hoop dat het de 2e keer anders zou zijn, wederom zelfde pijnlijke ervaring helaas.. nooit meer[lees meer...]!!

30-07-2019 | Vrouw | 21
Bacteriële vaginose
Canesten Gyno Balance Gel gebruikt tegen mijn vies ruikende afscheiding. Na 2 dagen was het al helemaal weg, ben super tevreden!

29-07-2019 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gesproken haal ik een ei bij de huisarts, nu uit gemak dit geprobeerd. Na het gebruik last van buikpijn, pijn bij het plassen en bloed bij mijn schaamlippen van de irritatie. Eens maar nooit meer! Gewoon naar de huisarta gaan en die iets laten voorschrijven. Ik ben nu nog verder van huis.

18-06-2019 | Vrouw | 18
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .

02-06-2019 | Vrouw | 37
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb heel vaak een schimmelinfectie. Of door het goed schoon houden, goede bacteriën spoel je weg, schimmels komen vrij of na een antibiotica kuur. Ik heb alles wel een x los gebruikt. Wat bij mij werkt, zodra ik het voel smeer ik op de dag de crème aan de buitenkant. Voor het slapen gaan breng ik de capsule in. De volgende dag al een stuk beter. Maar ik smeer erna o[lees meer...]p de dag licht door en de tweede avond breng ik de crème inwendig aan. Dan ben ik er echt weer goed vanaf. Wat ik wel merk als ik de crème aanbreng is dat het erna ff brand, dan denk ik...... Dood de bacteriën maar goed weg. ;)

22-03-2019 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik lees veel negatieve ervaringen hier maar ik kan mij hier niet in vinden.. Na antibioticakuur helaas een schimmelinfectie. Vroeger al eens eerder gehad ook na een kuur. Toen via huisarts Daktarin capsules voorgeschreven gekregen, die werken idd prima. Maar ik dacht nu, dat gedoe naar de huisarts etc. Daarom Canesten Gyno capsule gekocht. Proberen waard. Inbrengen gaat h[lees meer...]eel gemakkelijk, net voor slapen gaan. Beetje buikpijn gehad maar zo minimaal, te verwaarlozen. Heb al geen klachten meer. Geen jeuk, geen roodheid, geen branderig gevoel, geen vervelende afscheiding meer. Ik ben er tevreden over.

19-03-2019 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Last gehad van vaginale schimmelinfectie. Enorme jeuk opeens, door jeuk deden ook binnenste schaamlippen soort van pijn. Geen branderig gevoel bij plassen. Afscheiding aan vagina Tablet gelocht en ingebracht, volgende morgen enorm veel jeuk gekregen maar heeft na ander have dag gewerkt in combinatie met gyno creme.

18-03-2019 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Hallo, ik ben een dame van net 18 jaar. Heb twee weken lang met hele heftige klachten rondgelopen, verschillende artsen bezocht die niet wisten wat er aan de hand was. Ik had erg veel last van zwelling en roodheid en extreme pijn bij plassen en bij aanraking. Ik heb dagen niks kunnen doen. Allerlei medicatie van de dokter gehad maar niks hielp, integendeel het werd met de[lees meer...] dag erger. Totdat ik zelf actie ondernam en bij de kruidvat de canestengyno vaginale creme haalde bij schimmel. Na 4 dagen ben ik zo goed als van al mijn klachten af, in het begin brandde de creme een beetje maar ik ben super blij met dit product en raad het zeker aan. Ook had ik last van schimmel op mijn hand (leek op eczeem) ook niks hielp hier tegen dus besloot ik ook diezelfde creme op de aangedane plekken aan te brengen, ook deze plekken zijn binnen 4 dagen genezen.

12-03-2019 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Heeft bij mij niet geholpen. Voor het slapen gaan ingebracht en na een paar uur wakker geworden van buikkrampen. Gelukkig was het na een half uur over. De volgende dagen licht bloedverlies. Ik had het er wel voor over gehad als de schimmelinfectie weg bleef, maar de jeuk kwam na een paar dagen weer terug. Ik raad aan gewoon naar de huisarts te gaan, je hoeft daar niet geli[lees meer...]jk met de benen wijd en je krijgt tenminste iets voorgeschreven wat wel helpt!

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum